Vitamine vraag
zondag 25 juni 2017 om 00:04
Ik slik al een tijdje vitamine d incombinatie met visolie. Nu ging ik vandaag opnieuw deze vitamine halen en werd mij gezegd dat ik dit altijd in combinatie met vitamine E moet slikken om oxidatie te voorkomen. Ik heb vitamine E gekocht, maar kan hier verder niets over vinden. Heb ik me iets aan laten smeren???? Wie weet hier meer van?

zondag 25 juni 2017 om 00:49
Mwah mijn ervaring Is dat veel huisartsen niet zo veel weten van vitamines helaas.helmadepelma schreef: ↑25-06-2017 00:45Ik denk dat je er heel wijs aan doet,om gewoon je huisarts te bellen.
zondag 25 juni 2017 om 01:03
Dat is vervelend te lezen..maar dan ben ik wel heel erg blij met mijn huisarts.Miss_Dizzy schreef: ↑25-06-2017 00:49Mwah mijn ervaring Is dat veel huisartsen niet zo veel weten van vitamines helaas.
Toch kan ze beter even bellen of desnoods advies vragen bij de apotheek.

zondag 25 juni 2017 om 06:42
Wie heeft je dit geadviseerd en ging het om oxidatie van/door visolie tegen te gaan?
Ik zou sowieso oppassen met gebruik van visolie (lees eens hierover op internet en dan niet de sites van zogenaamde gezondheidsgoeroes) en kijken of je in je voeding aanpassingen kan doen. Belangrijk is de reden achter het gebruik ervan en of er wellicht een gezondere optie bestaat, zonder nog meer supplementen nodig te hebben. Maar dat is mijn mening.
Ik zou sowieso oppassen met gebruik van visolie (lees eens hierover op internet en dan niet de sites van zogenaamde gezondheidsgoeroes) en kijken of je in je voeding aanpassingen kan doen. Belangrijk is de reden achter het gebruik ervan en of er wellicht een gezondere optie bestaat, zonder nog meer supplementen nodig te hebben. Maar dat is mijn mening.

zondag 25 juni 2017 om 09:19
Vitaminen krijg je genoeg binnen als je een gewone traditionele voedingswijze hebt. Onverschillig uit welk ontwikkeld land. Hoewel je bijvoorbeeld met een Indiase voedingswijze altijd wat klein van postuur zal blijven. Zodra je daarvan gaat afwijken (je gaat diverse landen door elkaar gooien qua dieet) of je doet mee aan een mode zoals clean eating, low carb, veganistisch, dan moet je ook gaan rekenen. Dat houdt dan eigenlijk ook al in dat je niet natuurlijk (maar geforceerd) bezig bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 25 juni 2017 om 11:14
http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=247
O ik heb het al gevonden. Het is niet tegen oxidatie van vitamine d maar van de visolie. Dan moet het echter bij het productieproces er al in gestopt worden. Bij het slikken samenvoegen Is mosterd na de maaltijd.
Ik denk dat de verkoper de klok wel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
O ik heb het al gevonden. Het is niet tegen oxidatie van vitamine d maar van de visolie. Dan moet het echter bij het productieproces er al in gestopt worden. Bij het slikken samenvoegen Is mosterd na de maaltijd.
Ik denk dat de verkoper de klok wel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.