Lijf & Lijn alle pijlers

Voeten zomerklaar maken--> doe-het-zelf-pedicure

13-04-2007 12:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren


Hallo allemaal!



De hele winter kijk ik eigenlijk niet naar m'n voeten en besteed ik ook geen (extra) aandacht aan ze. Ik knip m'n nagels en that's it.

Voorheen was dit geen probleem en kon ik in de zomer een laagje creme erop smeren en m'n nagels lakken en hup zo m'n sippers in.

Ik keek dan ook altjd met walging naar vrouwen die zonder schaamte met hun eeltige, gebarsten en wit uitgeslagen hielen zo hun slippertjes instapten.

Maar nu als ik omlaag kijk...constateer ik dat ik ook de richting van zulke walgelijke hielen opga! Niet zo heel erg, maar ze zijn wel extreem droog en ik heb ook een paar kloofjes!

Nu mijn vraag: hoe los ik dit op? Heb al voetenbad genomen, eelt geschaaft, olie-massage gedaan, maar tevergeefs...Ik wil weer zachte, verzorgde voetjes ;(


Mijn pedicure zweert bij de klovenzalf van het Kruidvat. Die beweert dat het daar een stuk beter mee wordt. Ik ga nu ook weer trouw smeren, want dat schiet er bij ook wel eens in.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer ze voor het slapen gaan dik in met sheabutter of een olie met cacoa boter mix, badstof sokken aan en de volgende dag zijn ze heerlijk zacht! En verder, bijhouden! Probeer voortaan ook in de winter je voeten in te smeren, al is het maar 1x in de week! Af en toe een voetenbadje is ook in de winter goed en nog lekker warm ook!



Een scrub van suiker of zout met wat olie is ook goed voor de voeten!



Voorheen smeerde ik trouwens altijd de voetverzorgingsproducten van Yves Rocher. Ik was altijd tevreden over de Yves Rocher voet verzorgingsproducten, ik gebruik ze niet meer omdat ik nu natuurlijke producten gebruik.
Alle reacties Link kopieren
de badstof sokken aan doe ik niet elke dag hoor! Alleen als m'n voeten erg droog zijn of ik super zachte voetjes wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf erg blij met voetenscrub van de etos.

Daarna heerlijk zachte voetjes!!!

Kijk maar eens of dat werkt bij jou?? Succes ermee...
Alle reacties Link kopieren
Happy s, waar haal je deze sokken van badstof? ik heb zelfs in de winter last van kloven in mijn hielen. zo irritant! Zelfs mijn sokken blijven in die kloofjes hangen. Als ik wekelijks mijn voeten insmeert met uienzalf dan valt het wel mee, maar daar denk ik niet altijd aan... echt vervelend
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je de pedicure aan en daarna zelf bijhouden. Kloven in het eelt krijg je nauwelijks zelf weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je de pedicure aan en daarna zelf bijhouden. Kloven in het eelt krijg je nauwelijks zelf weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf gewoon van die witte sportsokken. Liefst lekkere grote zodat ik ze makkelijk aan kan trekken zonder alles van m'n voeten af te halen!

Als je echt erg veel eelt oid heb zou ik inderdaad eerst naar een pedicure gaan en het daarna zelf bijhouden en/of regelmatig naar de pedicure gaan!
Alle reacties Link kopieren


Maar wat ik me dan altijf afvraag he..wat kan de pedicure beter dan ik? Als ik zelf de juiste spullen haal en aan de slag ga moet ik het toch ook zelf kunnen?

Ik ben twee weken geleden voor het eerst naar de pedicure gegaan voor mijn hielkloven, en ik heb spijt dat ik dat niet heel veel eerder heb gedaan.



Ik neem aan dat je thuis met een "schuurpapiervijl" aan het werk gaat. De pedicure gebruikte bij mij echt een mesje, en vervolgens nog een elektrische schuurmachine. Ik denk niet dat je die thuis hebt staan.



En voor die € 17,50 vond ik de behandeling van drie kwartier heel erg prettig.:)
Alle reacties Link kopieren
Als je geen "problemen" hebt kan je het ook zelf proberen. Alles is in principe ook bij de drogist e.d te verkrijgen maar zo'n mesje gebruik ik liever niet zelf. Ik weet niet hoeveel eelt ik weg moet halen en kan zelf niet zo goed zien wat ik doe. 

Maar als je niet zoveel bijzonders aan je voeten hoeft te gebeuren kan je het ook zelf bijhouden. Eerst voeten badje, dan nagel riemen terug duwen, nagels knippen en lekker in smeren en (laten) masseren! Voor mij is dit icm 1x pedicure voor de zomer en goed bijhouden tot nu toe voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Rosalita, die klovencreme van het kruidvat is echt super!!!!!!!! Had hele droge voeten, maar na een paar keer smeren met dat spul beginnen ze heerlijk zacht te worden. Ga nou toch een keer een afspraak maken bij de pedicure en dan kan ik als het weer mooi weer is weer heerlijk van die geweldige slippertjes aan. Kijk er nu al naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Klovenzalf staat al op mijn boodschappenlijstje. Bedankt voor de tip !



Zelf heb ik ook altijd last van velletjes bij mijn teennagels. Om alles een beetje soepel te houden gebruik ik mijn electrische tandenborstel met een oud opzetstukje, ideaal !!

(Natuurlijk niet door mekaar halen -jak-, de teenborstel ligt bij mijn voetvijl,

kwestie van organisatie...)
Alle reacties Link kopieren
Ander "probleempje" mijn voeten zijn soms helemaal koud en blauw. Slechte doorbloeding. Weet iemand daar wat voor. Ga nou maar ff een lekker voetenbadje maken want voelt echt heel rot, misschien dat ze daardoor ook steeds weer zo droog worden.
Alle reacties Link kopieren
Joh! maak het jezelf makkelijk en ga gewoon naar de pedicure is zoooo lekker en scheelt je een hoop werk....
Alle reacties Link kopieren
Kayla,



Volgens mij heeft jouw probleem idd niets met voetverzorging te maken. Dit komt van binnenuit. Misschien iets voor de huisarts ?



En sowieso :

gezond eten (vezels/groente) + veel water + bewegen + evt stoppen met roken



Succes :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven