Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Thanks! Andere boost vormde een pas-sessie tussen de middag, ik heb rokjes in maat 38 aangehad. Eentje kwam ik niet in, maar dat bleek een model kokerrok te zijn en daar moet je bijna recht voor zijn onder de gordel, dat is gewoon niet mijn model. De rest paste goed.

Vervelend dat je je zo beroerd voelt Marsmordre. Misschien dat de kaas niet goed meer was?
Wow, mooie maat! En goede boost idd

Geen idee, sowieso snel last van kaas maar dit is wel heel extreem. Denk gewoon de combi
Alle reacties Link kopieren
@nicksen80 Welkom, je komt er wel!
-
Even in het kader van ook iets terug doen: ik heb laatst rijstpapier ontdekt, geweldig spul! Goedkoop en makkelijk vol te proppen met groente
-
En wat doe je daar dan mee, een pakketje maken voor in de oven of zo? Kooknijntje hiero.
Jaaa Curvy hoor Marels!

Discodip, lekker toch vakantie! niet te druk maken er om en gewoon niet te gek doen op vakantie en dan komt dat helemaal goed! Geniet er in ieder geval van!

@ Goal, ahh jammer om te horen dat het wat minder gaat. Het is herkenbaar hoor. Na 20 kg kwijt te zijn lukt het me niet echt om naar de -25 kg te komen... Kun je proberen om op een andere manier afleiding te zoeken wanneer je verdrietig bent? Wellicht je gedachten verzetten en even een boekje lezen of een vriendin bellen? Wellicht dat dit helpt om over het 'ik-wil-gaan-snaaien' moment te komen.

@ nicksen en Ammenooitniet, welkom!

Ik ben nu ook benieuwd naar die rijstpapier dingen
Hier gaat het mwah... Heb de laatste weken echt wel super veel lekkere trek weer. Deze week is het de lekkere trek in patat. Ik heb echter zo veel leuke etentjes en feestjes enzo dat ik 't me niet kan veroorloven om dan ook nog andere lekkere dingen toe te staan.

Wordt er af en toe een beetje moedeloos van, maar komt ook door wat privé dingen die dan spelen. Doordeweeks gaat het eigenlijk allemaal goed, maar het weekend minder.

Volgende week weer naar de sportschoolcoach. Hopelijk is mijn vetpercentage weer gezakt!

Deze week in ieder geval toch weer een kleine min. -0,2 kg.

Hopelijk volgende week weer meer.
Je koopt ze bij de plaatselijke toko, besprenkelt ze met water en belegt ze met wat je maar wil. Mijn favoriet: gemarineerde garnalen met zilvervliesrijst, heul veel groente en sojasaus.

Even een linkje voor het idee: http://www.lekkeretenmetlinda.nl/3-x-sp ... -recepten/
-
@Misfit23. Ben ik heel erg als ik je adviseer dan toch dat patatje te nemen? Alles wat je eet moet je eigenlijk met een 8 kunnen beoordelen, anders is het het niet waard. Wedden dat wat je op die feestjes zal eten je niet even lekker zou smaken?
-
O dat ziet er lekker uit.
Ik ga ook eens kijken naar dat rijstpapier. Altijd mooi meegenomen, een handige manier om extra groenten te eten. Dat is bij mij namelijk wel een beetje een valkuil. Weinig groenten (ja...of er moet een sloot kaassaus overheen zitten) en ik moet er echt aan denken om fruit te eten (gerust een week niet bijvoorbeeld).

Al die slechte gewoontes moeten eruit en er moeten goede gewoontes voor in de plaats komen. Bedankt dus voor de tip!
Een peer als tussendoortje in plaats van een koekje?
@Nicksen80: Welkom!

@Morsmordre; vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk voel je je snel beter.

@ammenooitniet; ziet er lekker uit zeg, die rollen met rijstpapier.
Koekjes maken gelukkig geen deel uit van mijn slechte eetgewoontes, dat scheelt weer

Mijn valkuil ligt aan de hartige kant. Ik kan niet gewoon een handje nootjes eten, ik eet de zak leeg. Chips idem dito. En dan het liefst een lekker wijntje erbij natuurlijk. Ook zo goed voor de lijn

Ik ga verder vooral de mist in met hoeveelheden denk ik. Vandaag chicken wraps zelf gemaakt en normaal eet ik er met gemak twee weg. Nu even van tevoren ingevuld in de app en toen ik het aantal calorieën zag, heb ik er maar gauw wat komkommersalade bij gemaakt en het er bij ééntje gehouden (en de cheddar ook maar weg gelaten).

Verder moet ik leren om keuzes te maken, niet alles én én én. Dus tussen de middag niet twee boterhammen met grillham, kaas én een gekookt ei, maar gewoon alleen een eitje of een plakje ham.

Alle vorige pogingen hebben geen succes gehad, dus ik wil het nu gewoon echt op een andere manier gaan aanpakken. Voorlopig even goed bijhouden wat ik eet (soms dénk ik dat ik weinig eet, maar als ik het invul dan schrik ik weer). Verder proberen om de slechte gewoontes om te buigen. En vooral, niet te hard van stapel lopen. Dat is alle vorige achthonderd keren namelijk ook niet succesvol gebleken.
De app is echt ideaal om je eetpatroon bij te houden. Ik heb hem nu 82 dagen ingevuld. Geeft een goed overzicht.
Zojuist op Facebook mijn ultieme voorfoto voorbij zien komen. Ik ben er nog van in shock. Echt vreselijk. Die kilo ' s moeten eraf!
Ik vind rijstvellen een beetje slijmerige shizzle hoor.

Heb vorige week ook spring rolls gemaakt en dat vind ik op zich wel heel lekker, maar die vellen zijn echt raar.

Ik moet trouwens de laatste tijd juist uitkijken om me niet helemaal te pletter te eten aan het fruit

Frietjes vind ik niet eens lekker meer (mijn hoofd wel, mijn lijf niet), maar fruit!! Ik kan hele dagen alleen fruit eten, dus dat is ook niet goed natuurlijk. Moet er echt op letten maximaal twee stukken fruit te eten want ik zou met gemak kunnen leven op fruit alleen...

Vanavond was het simpel, gekookte aardappelen (nou ja, een kwart aardappel), spinazie en kleine gehaktballetjes met uitjes.
668, the neighbour of the Beast
Oh springrolls zien er altijd zo leuk uit, smaakt het een beetje loempia achtig? Die buitenkant?
Nee, tis eigenlijk vrij slijmerig. Tis apart, het is vrij gel-achtig ofzo, raar spul. Een loempia bak je ook, een rijstvel leg je even in water en eet je verder "rauw", je warmt hem niet meer op.
Oh haha, nou dat klinkt niet als iets dat echt lekker is. :') Ziet er wel leuk uit verder.
Op zich wel hoor, maar het is gewoon maf spul. Ik vul ze met knapperige rauwkost, dan zijn ze lekker.
Oh, ja dat is wel een goeie.
Na jouw omschrijving Marels, ga ik toch maar voor de loempiavellen geloof ik...

Ben even aan het zoeken geweest naar recepten op internet en je kunt ze blijkbaar ook in de oven maken in plaats van de frituurpan las ik net. Dat scheelt weer natuurlijk. En gewoon een hoop groenten erin met wat kip ofzo. Lijkt me dan zelfs wel een volwaardige maaltijd eigenlijk, of zit ik nou helemaal mis in mijn gedachten?

Vind het wel leuk om eens wat nieuws uit te proberen. Ik eet regelmatig eenzelfde soort gerechten en wil toch eens wat meer gaan afwisselen. Ik denk dat de loempia's op het menu staan dit weekend. Misschien met nog wat nasi erbij voor de rest.
Ik denk dat je wel een volwaardige maaltijd kunt maken van die loempia's, als je er een maaltijd-loempia van maakt met voldoende groenten en vlees/vis.

Ik moet ook meer gaan variëren in eten, ik wissel wel maar het blijft altijd een beetje binnen dezelfde 'keuzes'.
In een rijstvel zit nauwelijks vet.

In een loempiavel zit meer vet, en je frituurt ze ook nog eens.

Ik zou dus wel voor de rijstvellen gaan. Loempia's maken doe ik nooit, want junkfood, een spring roll is niks ongezonds aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven