Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Belle/calimero ga er maar van uit dat die echt niet helemaal eerlijk is in wat die eet je zal toch minder moeten eten dan je verbrand wil je afvallen.

firedraakje

Louise leuk bedacht ik vrees dat ik toch in sloopmodus ga als ik echt trek heb

Hier een plus van 6 ons iets te veel ijsjes op en iets te weinig bewogen is gewoon mijn eigen schuld dat weet ik kan mij er ook niet druk om maken pak het vanzelf wel weer op.

Werk later de tabel wel bij nu geen tijd voor spullen in pakken en weg wezen.
Alle reacties Link kopieren
@Vevena; wat een verschil zeg, je ziet er goed uit nu!

Leuk om zo wat voor en na foto's te zien, werkt zeker motiverend.

@Firedraakje; balen dat het even niet goed ging. Hopelijk kun je het nu weer goed oppakken. En fijne verjaardag.

Hier vanavond een feest. Zit eten en drinken bij (eten zal wel niet heel gezond zijn). Nou ja, hierna is het weer even voorbij met de feestjes en dergelijke en voor de rest eet ik wel gewoon gezond met af en toe iets lekkers dus wat dat betreft is het niet erg dat het vanavond dan waarschijnlijk weer wat minder gezond is waarschijnlijk.

Fijn weekend allemaal!
Marels en vevena, wat zien jullie er goed uit zeg!

Hier even geen update, weegschaal gaf het 12 kilo aan en stopte er daarna mee. Batterij leeg. Dus die moet ik nu eerst even halen. Maar dat zal pas volgende week worden.

Gisteren feestje van mijn ouders gehad, kwamen veel lekkere hapjes langs, maar heb me ingehouden. Wel wat gegeten, maar minder dan dag ik anders zou doen.

Vanavond voor de verandering weer eens een bbq, laatste van dit jaar denk ik. Met erg lekker vlees, van de keurslager en er zitten gelukkig geen vette worsten en speklappen bij. Maar biefstukjes en kipsiepzen enzo.

Fijn weekend voor jullie allemaal.
Belle, mannen mogen sowieso meer calorieën binnen krijgen en misschien beult ie zichzelf elke dag wel af in de sportschool. Daarnaast is "slechts" 2x in de week uit eten voor hem een duidelijke vermindering van het aantal calorieën.

Ik had gisteren te maken met een nogal teleurgestelde vriendin. In al mijn onschuld had ik haar een foto van een horloge gemaild dat ik mezelf kado heb gedaan omdat de -20 in zicht komt (euh, beetje voorbarig misschien maar de juwelier had een leuke aanbieding). Ze mailde terug dat de kilo's die ze spontaan was verloren na een maagaandoening er weer aan zaten en nog een beetje meer en dat ze wat moeite had met mijn mail. Tja. Ik vond het wel zielig natuurlijk, maar tegelijk is het wel een beetje naïef om te denken dat het eraf blijft als je niets verandert aan je manier van eten (als in koekjes snaaien, slagroom in de koffie etc.). Ze gaat nu ook lijnen en ik heb gezegd dat ze tegen mij aan mag zeuren als ze het even niet meer ziet zitten.
@ Boekenwurm en Belle1984

Daar hebben jullie helemaal gelijk in. Toen ik nog sportte, zwom ik vaker (circa twee keer per week) dan dat ik de sportschool bezocht (circa één keer per week). Het nadeel bij mij is dat ik de neiging heb om allerlei excuses te gaan bedenken om maar niet te hoeven sporten. En tegelijkertijd baal ik ervan dat ik zo doe/denk. Ik wil zo graag afvallen en conditie opbouwen. Ik vind zwemmen erg leuk en vind het fijn dat het zwembad praktisch om de hoek zit. Het nadeel voor mij is dat ik last heb van overbeharing en dat dit heel erg terug is te zien op mijn bovenbenen en ik vind het een heel karwei om m'n benen te ontharen. Wandelen lijkt me ook erg leuk, alleen schuif ik 't telkens voor me uit om ergens te gaan wandelen. Fietsen doe ik wel regelmatig en ik probeer dan ook het tempo erin te houden. Zit verder te denken wat ik nog meer leuk vind, alleen kom ik daar niet echt uit. Een stok achter de deur werkt (hopelijk) bij mij wel, dus hoop dat ik binnenkort samen met nog iemand kan gaan sporten.

@ Marels en Vevena

Wat zien jullie er mooi uit! Wow, echt een verschil met de eerste foto. Marels, wat een leuke jurkjes! Ze staan je goed.

Misschien is het voor mij ook wel een goede 'motivatie' om een foto van nu/eerder op de koelkast te plakken om mezelf te blijven motiveren. Aan het begin van de week ben ik in een paar dagen de tuin (was een bende en is nu weer netjes) en het huishouden gedaan. Heb me hierdoor erg in kunnen houden om te gaan snaaien. Donderdag had ik een baaldag en heb toen niet al te gezond gegeten... Al met al toch nog afgevallen deze week, 0,7 kg minder ten opzichte van vorige week (weeg altijd zaterdagochtend).
Leuk die voor en na foto's. Heb zelf niet echt een voor foto echt gemaakt, maar er zijn wel foto's van de vakantie waar ik helemaal op sta, dus die kan ik dan als voor foto gebruiken

@Belle, was die collega dan heel veel te zwaar, dat hij dit allemaal nog kan eten? Want wat hij eet, klinkt niet echt als gezond en opletten wat je eet.

En mijn gewicht is s avonds toch echt wel minimaal 800gr meer dan in de ochtend. Misschien hou je vocht vast? Wat minder zout eten kan helpen.

@Louise, er liggen hier 2 repen Tony's. Mijn favoriet met zeezout ligt er ook bij. Heb ze expres op de tafel laten liggen. Zodat iedereen ziet dat ze nog dicht zitten. Haha.. zolang ze dicht zitten is het geen probleem

@Firedraakje, fijne verjaardag

@Boekenwurm, veel plezier vanavond

@Ikdus, lekker bbq! Geniet ervan. En goed dat je gister gekozen hebt, voor minder te eten

@Izzy, maar jij kan er toch niks aan doen dat de kilo's die er af waren ( waar ze waarschijnlijk zelf niks aan heeft gedaan door die maagaandoening) er weer bij zijn? Bij jou is er bijna 20 kilo af. Nou dat vind ik serieus een grote beloning waard.

En zij heeft moeite met jouw mail? Ze kan niet blij voor jou zijn, dat jij al bijna 20 kilo kwijt bent? Jammer!

@Toontje goed bezig, toch -0.7 !
goed bezig allemaal ik ga straks fietsen met een vriendin die zegt een leuk rondje te hebben uitgezocht van z`n 50 km
Blaaaaaah, balen.

Gisteren zag ik 89 rond.

Ik had gisteren een bruiloft dus wat anders gegeten en natuurlijk niet heel gezond en nu was het vanmorgen 89,3.

En zondag is officiële weegdag.

Geen drama natuurlijk en nog steeds -0,4, maar onder de 89 was leuker geweest.
668, the neighbour of the Beast
Volgende week!
@marels, volgende week extra fijn!

Hier gaat het redelijk. Met sporten beter dan met eten. Het rennen met Evy bevalt me beter dan ik dacht en ik sta er zelf versteld van dat het zo'n kick geeft om het überhaupt vol te houden! Tot nu toe nog geen een les over hoeven doen of extra moeten pauzeren.

Eten is al een hele verbetering ten opzichte van maanden geleden, haal niks extra's meer in huis, maar soms moeilijk om buitenshuis het vol te houden. Op het station gisteren dan toch een frietje gegeten, en ook nog een twix als 'toetje'. Daar baal ik dan echt van, ook al probeer ik er dan ook van te genieten omdat ik dan hoop dat het weer eventjes genoeg is.

En op zich beter dan een heel menu met milkshake zoals ik eerder zou hebben genomen.. Maar toch. Zonde van de calorieën.

@firedraakje wat is bij jou de trigger dat het niet goed gaat? Ik als ik moe ben, dan holt mijn doorzettingsvermogen achteruit..

Succes allemaal. Mooie dag vandaag!
Oh ja, en wat een mooie resultaten Vevana en Marels!!!
Goed bezig allemaal! Ik wil een goede weegschaal kopen, die ook vet en spiermassa weegt. Heeft iemand tips?

Tot november weeg ik bij sportschool ivb met het programma.

Ik heb vreselijk last van opvliegers. Veel vocht vasthouden etc.. Vanavond een etentje bij zus. Wel mager gelukkig.
Van de week goed gegeten, maar gisteren iets te veel wijntjes op
Firedraakje: goed dat je er weer bent! Nog een fijne verjaardag en er dan weer lekker tegenaan

@Boekenwurm en ikdus: hoe is de bbq/ het feest gegaan?

@Toontje: 700 gram eraf, goed bezig!

Discodipchick, wellicht jammer van het frietje, maar je hebt je ingehouden & bewuste keuzes gemaakt, dat is al heel wat! Daarnaast ben je zo te lezen goed bezig met bewegen, top! Beetje lief zijn voor jezelf

Single, succes met je fiets'tochtje' Lekker sportief bezig!

Louise, geen tips helaas, ik heb zelf een heel simpel ding zonder vetpercentages e.d.

Izzy, wat jammer dat je vriendin zo reageerde... Wel heel lief van jou dat je zo voor haar klaar staat! Misschien dat zij nu ook de motivatie kan vinden om constructieve veranderingen door te voeren.

Marels, 89,4, dat is toch super! En dan volgende week gewoon een extra grote klapper op de weegschaal inderdaad. Ik ben eigenlijk wel jaloers hoor Ik heb me gisteren gewogen en zit nu op de 90,1 - wil ook zo graag onder de 90 Volgende week hopelijk!

Hier gaat het op zich oké. Ik heb gisteren wat meer gegeten. Wel bewust, want heb het idee dat mijn lichaam er goed op reageert als ik eens in de zoveel tijd even wat meer eet dan zo'n 1500 kcal (en daarna juist minder, ter compensatie). Vandaag dus een dagje rustig aan qua eten. Heb nu pompoenensoep opstaan, ook lekker ;) Fijne zondag allemaal!
Goedemorgen! Dank voor alle verjaardagswensen en support.

Oef vanochtend voor het eerst in tijden weer op de weegschaal, schade is nog erger dan ik al dacht. 3 kilo erbij.. zal het zo doorgeven voor de tabel.

Iedereen veel succes deze week.
every journey starts with a single step
Goedemorgen

Piony: heeft de pompoensoep gisteren gesmaakt?

Buddylove: wijntjes zijn inderdaad lastig te weerstaan. Ik zorg meestal dat ik chauffeur ben tegenwoordig, dat maakt het makkelijker.

Louise geen tips voor je. Bij mij moet er nog zoveel vanaf dat ik nog helemaal niet bezig ben met zulke zaken. Misschien als ik in de buurt van mijn uiteindelijke gewicht kom dat het me wat gaat interesseren.

Lekker gefietst Single? Dat wil ik ook zo graag. Ik heb mezelf een fiets beloofd als ik onder de 100 ben.

Discodop wat fijn dat je zoveel plezier hebt in het rennen. Dat het buitenshuis moeilijker is om het gezonde patroon vast te houden herken ik wel. Zelf neem ik de laatste weken altijd wat lekker fruit of noten mee en wat te drinken. Zo houd ik mezelf in het gareel. Misschien eens proberen?

Balen, Marels. Succes deze week! Je komt vast onder de 89 uit volgende keer.

Ik ben vanmorgen op de schaal geweest. 9 ons eraf en dat ondanks twee verjaardagen. Ik ben er tevreden mee. Deze week een heel gewoon weekje. Wel wat druk, maar ik heb er vertrouwen in dat ik mijn gezonde eetpatroon kan vasthouden.

Fijn week allemaal en zet hem op!
quote:Louise70 schreef op 18 september 2016 @ 12:10:

Goed bezig allemaal! Ik wil een goede weegschaal kopen, die ook vet en spiermassa weegt. Heeft iemand tips?

Tot november weeg ik bij sportschool ivb met het programma.

Ik heb vreselijk last van opvliegers. Veel vocht vasthouden etc.. Vanavond een etentje bij zus. Wel mager gelukkig.De weegschalen van Medisana (oa bij Bol.com te koop).
Dit weekend weinig tijd gehad om hier te volgen.

Super druk gehad... wel nog redelijk "flink" gegeten. Zal me morgen nog eens wegen.

Firedraakje: welkom terug! 3 kilo krijg je er wel weer vanaf... Niet fijn natuurlijk, maar je pikt in elk geval de draad terug op.

Iedereen een goeie week gewenst! Dat de kilo's er mogen afvliegen
Oke, ik heb dus net bericht gehad dat ik goedkeuring heb gehad van de ziekteverzekering om een borstverkleining te laten uitvoeren.

Aaaahhh nu ben ik opeens erg nerveus zeg! Volgende week vrijdag opnieuw afspraak bij plastisch chirurg. Dan wordt er een datum gepland denk ik. Zo spannend

Ben erg bang voor het herstel. Wil echt geen weken out zijn, dat is niet haalbaar met drie kinderen in huis..
Wow dames, wat een berichten weer! Te veel om op iedereen te reageren, sorry . Ik lees in ieder geval veel leuke en goede dingen!!

Firedraakje, kop op! Dat je je hier weer gemeld hebt is al een goed teken!

Vevana, Wat spannend zeg!!! Ik ken mensen die een borstvergroting gehad hebben en daar viel het wel mee. Had geen kleine kinderen, maar na een weekje rustig aan doen ging 't wel weer.

Mijn weekend ging goed én slecht Zaterdagmiddag een suikerkick gehad dus 2 mini snickers en 3 stroopwafels (wel redelijke kleine, maar toch) gehad. Daarna op bezoek geweest waar ik echt alles heb laten staan behalve een kopje thee. Savonds een hapje gaan eten in de stad, maar wel een redelijk gezonde keuze gemaakt. Daarna een groot schuurfeest gehad dus flink biertjes gedronken. (let hier normaal wel goed op, maar eens in de zoveel tijd vind ik dat ik gewoon normaal mag drinken zonder bob te zijn ofzo). Gisteren wel weer netjes en vrijdagavond ook trouwens. Ben dus zeer benieuwd of er iets af is morgen.

Fijne week gewenst allemaal!
quote:Misfit23 schreef op 19 september 2016 @ 12:33:

Wow dames, wat een berichten weer! Te veel om op iedereen te reageren, sorry . Ik lees in ieder geval veel leuke en goede dingen!!

Firedraakje, kop op! Dat je je hier weer gemeld hebt is al een goed teken!

Vevana, Wat spannend zeg!!! Ik ken mensen die een borstvergroting gehad hebben en daar viel het wel mee. Had geen kleine kinderen, maar na een weekje rustig aan doen ging 't wel weer.

Mijn weekend ging goed én slecht Zaterdagmiddag een suikerkick gehad dus 2 mini snickers en 3 stroopwafels (wel redelijke kleine, maar toch) gehad. Daarna op bezoek geweest waar ik echt alles heb laten staan behalve een kopje thee. Savonds een hapje gaan eten in de stad, maar wel een redelijk gezonde keuze gemaakt. Daarna een groot schuurfeest gehad dus flink biertjes gedronken. (let hier normaal wel goed op, maar eens in de zoveel tijd vind ik dat ik gewoon normaal mag drinken zonder bob te zijn ofzo). Gisteren wel weer netjes en vrijdagavond ook trouwens. Ben dus zeer benieuwd of er iets af is morgen.

Fijne week gewenst allemaal!

Ja een borstvergroting is wel minder euh... "snijwerk" om het zo te zeggen.

Bij mij is het een borstverkleining, en daar hoort dan standaard ook een lift bij. Is dus best wel ingrijpend. Vandaar dat het zo spannend is. Vriend blijft zeggen dat het voor hem écht niet hoeft, maar hij heeft belooft me te steunen in het hele verhaal.

Haha Misfit, zo was mijn weekend ook een beetje. Op en af. Hopelijk valt het mee!
Spannend vevana! En gratis gewicht eraf!

Ik zit op -0 kg deze week, zucht. Aan de andere kant zag ik vanochtend op de fiets iets aan m'n bovenbenen (als in "zijn ze nou dunner geworden?"). Een collega is terug van drie weken vakantie en zij vroeg vanochtend of ik "alweer" af was gevallen, want ze zag het aan m'n benen. Door al het traplopen meer spieren en minder vet misschien? En dat heeft natuurlijk helaas ook gevolgen voor het gewicht.
quote:Izzy_ schreef op 19 september 2016 @ 14:30:

Spannend vevana! En gratis gewicht eraf!

Ik zit op -0 kg deze week, zucht. Aan de andere kant zag ik vanochtend op de fiets iets aan m'n bovenbenen (als in "zijn ze nou dunner geworden?"). Een collega is terug van drie weken vakantie en zij vroeg vanochtend of ik "alweer" af was gevallen, want ze zag het aan m'n benen. Door al het traplopen meer spieren en minder vet misschien? En dat heeft natuurlijk helaas ook gevolgen voor het gewicht.

haha, echt he! Ze moeten minstens 400gr per borst weg halen. Wat ik wel veel vind, want door af te vallen schiet er weinig "vulling" over

Oh dat zijn vast spieren ja! Daarom is een weegschaal die vet en spiermassa meet wel tof

Dan weet je wanneer je toch nog steeds goed bezig bent.
Nou mooi, da's vast een kilo in totaal

Ja ik heb vorige week nog naar zo'n weegschaal gekeken, maar omdat ik 'm niet vanaf het begin heb gebruikt, heb ik er toch maar vanaf gezien.
Wow dat is niet weinig Vevana!

Ik weeg me op de sportschool bij mijn coach wel met vetpercentage. Geen spiermassa. Zou wel graag een weegschaal hebben die dit kan meten. Ik doe nu namelijk best wel wat krachttraining in de sportschool dus ben ook benieuwd wat dat voor mijn spiermassa doet.

Zag net deze weegschaal: http://www.weegschaalstor ... 42624/medisana-bs475.html

Meet lichaamsvocht, gewicht, bmi, spiermassa en vetpercentage. Vraag me alleen af hoe de kwaliteit is want hij is niet echt duur...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven