Vullende middag snack
vrijdag 14 november 2025 om 15:56
Ik ben op zoek naar wat ik het beste rond 14u kan eten. Ik heb gemerkt dat ik tot de lunch redelijk gezond kan eten, maar daarna eet ik vaak niks, tot een uur of 16 en dan komen de ongezonde snacks. Ik wil daarom om 14u iets eten zodat ik het vol kan houden tor het avondeten.
Ik ben op zoek naar iets makkelijks. Bananenpannenkoek werkte goed, maar dat vond ik teveel werk. Wat ook goed werkt is een eiwitreep van de supermarkt maar die vond ik erg duur. Ook zoek ik iets wat ik goed mee kan nemen naar het werk.
Ik ben op zoek naar iets makkelijks. Bananenpannenkoek werkte goed, maar dat vond ik teveel werk. Wat ook goed werkt is een eiwitreep van de supermarkt maar die vond ik erg duur. Ook zoek ik iets wat ik goed mee kan nemen naar het werk.
vrijdag 14 november 2025 om 21:59
Er zit zo'n 3x keer meer eiwit in Griekse yoghurt.Tupperware schreef: ↑14-11-2025 21:20In magere kwark zit in veel gevallen meer eiwit dan in volle kwark en yoghurt en vult dus langer. De meeste Griekse yoghurt is Griekse stijl yoghurt die dus minder gezond is dan echte Griekse yoghurt.
Aanvulling, je hebt gelijk!
vrijdag 14 november 2025 om 22:34
Wat een onzin. Ga je nu voor anderen bedenken wanneer ze honger (of trek) hebben?WaterGirl schreef: ↑14-11-2025 17:59Het zit vaak in je hoofd dat je om 16:00 wat moet eten. De commercie heeft dit er goed ingeramd.
Zorg dat je een goed vullende lunch hebt met voldoende eiwitten, vezels en wat vetten en koolhydraten. Om 16:00 is het vaak een dorstprikkel die je waarneemt als trek. Neem dan een kop thee of water.
3 goede maaltijden (of zelfs 2) is voor de meeste mensen echt voldoende. Is even wennen en omschakelen.
vrijdag 14 november 2025 om 23:20
Er zullen vast mensen zijn die het daar goed op doen, maar beter is volgens mij juist meerdere keren eten, 6 keer per dag.WaterGirl schreef: ↑14-11-2025 17:59Het zit vaak in je hoofd dat je om 16:00 wat moet eten. De commercie heeft dit er goed ingeramd.
Zorg dat je een goed vullende lunch hebt met voldoende eiwitten, vezels en wat vetten en koolhydraten. Om 16:00 is het vaak een dorstprikkel die je waarneemt als trek. Neem dan een kop thee of water.
3 goede maaltijden (of zelfs 2) is voor de meeste mensen echt voldoende. Is even wennen en omschakelen.
Ik kan ook absoluut niet ‘bulk’ eten, daar wordt ik misselijk van.
Ik eet altijd om de 3 uur. Ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortje ochtend, middag en avond. Als ik er veel langer tussen laat zitten wordt ik naar, misselijk, licht in mijn hoofd. En dat heeft zeker niet te maken met wennen.
Nu heb ik ook niet veel reserves om op te teren, en meer mensen die ik ken die slank zijn eten ook vaker op een dag. Zelfde issue.
Commercie heeft daar weinig mee van doen verder..
zaterdag 15 november 2025 om 06:13
Verbazingwekkend dat jij de enige bent die iets makkelijks, snels en vullends als brood voorstelt.Lila-Linda schreef: ↑14-11-2025 17:02Neem iets dat lekker vult, een boterham met kaas en wat fruit er naast
Als ik 's avonds train en dus daarna de warme maaltijd eet, eet ik 2 boterhammen rond een uur of 15/16.
zaterdag 15 november 2025 om 06:41
zaterdag 15 november 2025 om 08:04
zaterdag 15 november 2025 om 08:18
zaterdag 15 november 2025 om 08:38
Heb je om 14.00 uur echt honger? Lunch je vroeg of te weinig?
Heb je een koelkast en een magnetron op het werk?
Wat ideëen;
Brood of crackers met beleg
Wrap met beleg
Kwark/yoghurt met fruit en iets van granola ofzo
Soep (kan je ook makkelijk in bulk maken en invriezen)
Rauwkost
Nootjes
Ei (gekookt of een omelet met groenten eventueel)
Heb je een koelkast en een magnetron op het werk?
Wat ideëen;
Brood of crackers met beleg
Wrap met beleg
Kwark/yoghurt met fruit en iets van granola ofzo
Soep (kan je ook makkelijk in bulk maken en invriezen)
Rauwkost
Nootjes
Ei (gekookt of een omelet met groenten eventueel)
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
zaterdag 15 november 2025 om 08:43
Na een appel heb ik ook vaak snel weer trek, een banaan gaat beter en een boterham met pindakaas of een wrap met sla en kipfilet vult meer.
Eieren vullen bij mij wel ook goed.
Avond eten, avg, heb ik ook sneller trek dan na een bord pasta of nasi.
Als ik ga sporten, moet ik ook echt voorafgaand goed eten, en na het sporten heb ik echt weer trek.
Kwark of yoghurt is nog wel iets om te onthouden voor tussendoor, al vind ik de tip met cashewnoten ook wel een goede.
Eieren vullen bij mij wel ook goed.
Avond eten, avg, heb ik ook sneller trek dan na een bord pasta of nasi.
Als ik ga sporten, moet ik ook echt voorafgaand goed eten, en na het sporten heb ik echt weer trek.
Kwark of yoghurt is nog wel iets om te onthouden voor tussendoor, al vind ik de tip met cashewnoten ook wel een goede.
zaterdag 15 november 2025 om 10:27
Dit is voor jou misschien prima, Maar lang niet voor iedereen. Sterker nog, juist voor vrouwen is geregeld eten gezonder, dat houdt je hormonen beter in balans. Voor vrouwen is IM ook meestal geen goed idee.
Echt, prima als voor jou 3 maaltijden werkt, maar het is geen gegeven, niet universeel en komt voort uit een tijd dat mensen moesten schaften tussen het werk door.
zaterdag 15 november 2025 om 10:33
Waarom zou je als je in de middag ook gewoon nog wat eten?
Ik heb mij nog nooit aan 3x per dag gehouden, dat werkt ook helemaal niet bij mij. Ik eet (op werkdagen) om een uur of 7, 10, 12-13, 15-16, 18-19 (avondeten) en dan om 21-22 uur wat. Als ik vrij ben is het minder 'voorspelbaar' en verdeel ik het nog meer over de dag.
Ik snap de rigiditeit van mensen niet. Mijn kind liep daar ook tegenaan als hij ging spelen bij iemand. Kreeg hij om 12.00 lunch en dan mocht hij een uur daarna geen boterham meer omdat hij al had gegeten. Terwijl hij ook een 'grazer' is en het veel beter doet op wat kleinere hoeveelheden door de dag heen.
zaterdag 15 november 2025 om 11:39
Het wordt in meerdere reacties gezegd dat dat voor velen helemaal niet zo werkt.
Niet iedereen kan bulk eten, als ik heel veel moet eten in 1 keer, wordt ik misselijk, buikpijn en voel ik me echt naar.
@renske ik heb inderdaad ook ongeveer dat ritme, 7/10/12:30/tussen 15-16/17:30 -18:00 en dan avond nog 2 keer een eetmoment vaak.
zaterdag 15 november 2025 om 11:49
Ik kan ook niet drie keer per dag veel eten. Ik eet liever vier of vijf keer een kleine hoeveelheid.
S Morgens meestal vloeibaar, een smoothie met havermout. Rond koffietijd een boterham, met de lunch een soepje, een middag snack en avondeten.
Favoriete middagsnacks:
Surimi flakes en komkommer dippen in kikoman en sesamzaadjes
Hard gekookt ei en avocado met peper en zout en een drupje limoensap
Rauwkost (komkommer, wortel, paprika en bloemkool) met spicy mango hummus
Bleekselderij met tonijndip (mousse maken van blikje tonijn met tomaat en puntje rode peper)
S Morgens meestal vloeibaar, een smoothie met havermout. Rond koffietijd een boterham, met de lunch een soepje, een middag snack en avondeten.
Favoriete middagsnacks:
Surimi flakes en komkommer dippen in kikoman en sesamzaadjes
Hard gekookt ei en avocado met peper en zout en een drupje limoensap
Rauwkost (komkommer, wortel, paprika en bloemkool) met spicy mango hummus
Bleekselderij met tonijndip (mousse maken van blikje tonijn met tomaat en puntje rode peper)
zaterdag 15 november 2025 om 12:03
Echt zalig, die aardse bijsmaak, knagen alsof je een tafelpoot probeert weg te werken. Is meteen een extra workout voor je kaaklijn.
Ik weet niet waarom iemand überhaupt die zakken geschrapte worteltjes koopt?
Inferieur aan een winterpeen.
zaterdag 15 november 2025 om 12:11
Voor veel mensen werkt het beter om 4-6 keer per dag te eten.
Voor veel mensen werkt het beter om 3 maaltijden per dag te eten.
Het is allebei goed. Zaak is om uit te zoeken of je bij de 3 maaltijden per dag-mensen hoort of dat je bij de 4-6 maaltijden per dag-mensen hoort.
Het is allebei goed en werkt prima, maar natuurlijk wel voor de groep waar je bij hoort.
Ik hoor bij de 3x per dag een flinke maaltijd-mensen. Van 4-6 porties op een dag wordt ik dik.
Een vriendin van mij wordt akelig als ze niet iedere 3 uur wat kan eten, dus dat doet zij dan ook.
Voor haar werkt mijn manier niet en voor mij werkt haar manier niet.
Om een uur of 4 neem ik een flinke bak thee want dan krijg ik (lekkere) trek, en zij eet dan iets erbij.
Is allebei goed.
Voor veel mensen werkt het beter om 3 maaltijden per dag te eten.
Het is allebei goed. Zaak is om uit te zoeken of je bij de 3 maaltijden per dag-mensen hoort of dat je bij de 4-6 maaltijden per dag-mensen hoort.
Het is allebei goed en werkt prima, maar natuurlijk wel voor de groep waar je bij hoort.
Ik hoor bij de 3x per dag een flinke maaltijd-mensen. Van 4-6 porties op een dag wordt ik dik.
Een vriendin van mij wordt akelig als ze niet iedere 3 uur wat kan eten, dus dat doet zij dan ook.
Voor haar werkt mijn manier niet en voor mij werkt haar manier niet.
Om een uur of 4 neem ik een flinke bak thee want dan krijg ik (lekkere) trek, en zij eet dan iets erbij.
Is allebei goed.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in