Lijf & Lijn alle pijlers

wandelen op de loopband

24-02-2012 13:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in de sportschool steeds vaker (vooral dames) 20 of 30 minuten wandelen op de loopband. alsof de instructeurs de afgelopen maanden een cursus hebben gehad en nu doorgeven dat dat zo goed is. en toch heb ik daar een heel ander gevoel bij. als ik een half uur of een uur hardloop, dan voel ik de hele dag dat mijn lijf blijft verbranden, blijft verteren. dat gaat veel verder dan alleen de sporttijd. en ik denk dat 20 minuten wandelen (liefst nog al kletsend met de buurvrouw) helemaal niets doet voor je lijf, nou ja bijna helemaal niets. maar dat je in ieder geval niet erna verder verteert. en dan roepen ze steeds maar: iets doen is beter dan niets doen. en dan denk ik: stel je bent een maand of 3 op vakantie geweest, en je komt weer thuis. alles onder het stof. en dan ga je alleen je vensterbank afstoffen.... ja, iets doen is beter dan niets doen, maar eigenlijk zet zoiets helemaal geen zoden aan de dijk. ben ik gek of is er iets logisch aan mijn verhaal?

ik weet het: mijn taal is niet mijn sterkste punt....
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
quote:grenada schreef op 24 februari 2012 @ 13:39:

ik maak me eigenlijk druk om die mensen die wijsgemaakt worden dat het zin heeft om 2 of 3 keer per week 20 of 30 minuten te wandelen, terwijl dat naar mijn idee zinloos is. ik denk dat het geldklopperij van de sportschool is. iemand voorhouden dat hij of zij zo afvalt, terwijl ik denk dat dat zo niet werkt.

Wie zegt dat die vrouwen daar zijn om af te vallen.

Mss zijn ze er wel om even met vriendinnen de deur uit te zijn en bij te kletsen.

Liever op de loopband wandelen dan alleen maar op de koffie bij elkaar elke dag.
quote:origineel schreef op 24 februari 2012 @ 13:36:

Ach, loopband is dan toch nog beter dan buiten. Daar stop je nog weleens, dat zit er met de loopband niet in. Dus ik denk dat die mensen beter af zijn dan met zomaar buiten lopen. Lekker laten doen dus!Wat een onzin! Denk je echt dat buiten lopen, in de frisse lucht, met mooie omgeving, minder goed en stimulerend is dan binnen in een zweterige ruimte? Rare gedachtengang...
Ik wandel veel en vaak buiten, heb nl. 3 honden.

Dit zou ik absoluut niet willen vervangen met een loopband, het buiten-zijn geeft mij juist dat lekkere gevoel. Weer of geen weer altijd naar buiten, heerlijk! Ik zit voor mijn werk nogal 's in het buitenland en ben dan beduidend minder buiten dan hier; ik móet dan op een gegeven moment naar buiten, anders krijg ik hoofdpijn.
Ik ben 25 kilo afgevallen met alleen maar lopen, dus ik denk dat je je vergist. En dan heb ik het over buiten lopen, niet op een loopband. Maar alles is beter dan niets, en hoe raar jij die gedachtegang ook vindt: als ik niet was gaan lopen, had ik die kilo's niet verloren, want het is de enige 'sport' die ik leuk vind.
quote:helene31 schreef op 24 februari 2012 @ 13:55:

[...]

Zo, dat is heftig. Dan moet je echt weer bij nul beginnen.

Ja zeker heftig.

Het allerergste vind ik nog dat ik gewoon echt niet meer KAN op dit moment

Oh bedenk zojuist iets wat ik nog erger vind!

Ik stond dus gister op de loopband, mijn 20 minuten loopje te doen...

Komt er zo'n huppelkut (sorry) naast me staan...

Je moet wel het tempo wat opvoeren hoor, zo wordt het nooit wat....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben zo iemand die 'wandelt' op de loopband.

Ik "wandel" zo snel mogelijk , rond de 6 km per uur en dan doe ik ook vaak de 'winkelwagen".

Dan zet je de loopband op de hoogste helingstand , 15 procent.

Dat doe ik dan rond de 5 km per uur.

Dit doe ik omdat ik niet kan rennen wegens knieproblemen.

Ik heb botontkalking en lopen (en krachttraining) is daar het beste voor.

Voor de botontkalking is het bijv beter om op de loopband te 'wandelen" dan op de crostrainer.

Ik vind het eigenlijk van de zotte dat je zo op mensen let.

Laat ze .

Mensen zullen van mij ook misschien vanalles denken maar kennen het verhaal erachter niet.

Zo las ik ooit een topic hier waar men aan het opscheppen was hoeveel ze tilde bij Bodypump en dat ze dat dan vergeleken met andere vrouwen in de zaal.

Echt idioot.
Mensen die te dik zijn moeten sowieso niet gaan hardlopen. Arme gewrichten . Fietsen en wandelen zijn veel beter.
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2012 @ 15:26:

[...]

Ja zeker heftig.

Het allerergste vind ik nog dat ik gewoon echt niet meer KAN op dit moment

Oh bedenk zojuist iets wat ik nog erger vind!

Ik stond dus gister op de loopband, mijn 20 minuten loopje te doen...

Komt er zo'n huppelkut (sorry) naast me staan...

Je moet wel het tempo wat opvoeren hoor, zo wordt het nooit wat....

Grenada misschien?

Ik hoop dat je snel weer een beetje de oude bent.
quote:helene31 schreef op 24 februari 2012 @ 15:57:

[...]

Grenada misschien?

Ik hoop dat je snel weer een beetje de oude bent.

Komt wel goed hoor, de oorzaak is gevonden, nu rustig aan weer opbouwen

Volgend jaar CPC, dat wordt het doel!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben in 'training' om komende zomer in de Oostenrijkse bergen te kunnen wandelen.

Ik wandel dus met een helling. Loop overigens wel stevig door.

Het enige waar ik mij aan stoor in de sportschool is dat ik veel mensen oefeningen zie doen op een duidelijke verkeerde manier en dat de begeleiding dan niet ingrijpt.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven