Lijf & Lijn alle pijlers

We gaan weer verder!

11-01-2017 20:54 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een gloednieuw topic, met nieuwe tabel!

In augustus 2016 zijn we begonnen met een enthousiast groepje, met als doel om 1 ons per dag af te vallen. Dus het idee was 3.1kg afvallen in augustus. Ik weet niet meer of er iemand was die het gehaald heeft .

Anyway, daarna is het topic steeds verlengd, en inmiddels is er nog een klein groepje over dat nog steeds doorgaat, gestaag naar beneden. Ieder op z'n eigen manier, gezonder eten, meer sporten, je kent het wel. Een ieder die wil meedoen is van harte welkom om op maandag z'n gewicht te melden, en een beetje mee te kletsen! Wat nieuwe aanwas zou gezellig zijn!

Een ieder kan zichzelf in de tabel zetten met de inloggegevens die onder de tabel staan. Het wekelijks bijwerken gebeurt ook een beetje individueel: iedereen kan inloggen en de gegevens van zichzelf (en die van een aantal anderen als het zo uitkomt, het lukt niet iedereen om de tabel aan te passen) aanpassen.

(De vraagtekens in de tabel kon ik niet meer terugvinden! Als iemand ze van zichzelf nog weet kan het aangepast worden!)

We gaan er weer voor!

NaamStart augAug-dec afgevallenGewicht 01/01Afgevallen jan Begin febGewicht 7/2Gewicht 14/2Gewicht 21/2Gewicht 28/2Afgevallen feb Riboho90 76.1-3.3 72.8 +0.1 72.9 73.0 +0.1 Grutt 69.3 -2.2 67.1 -0.7 66.4 65.4 66,3 65,465.3-1.1 Eefje67767.5 -6.1 61.4 -2.4 59.0 59.1 59,359,359.00 Ciccietta 71,5 + 1,2 72.7 -2.0 70.7 69.7 70.3 69,7 70.3 -0.4 CherokeeRose 64.6-5.3 59.3 -0.4 58.9 - 57,5 - -1,4 Chocoladerijstwafel - - 76.4 -3.9 72.5 71.5 70.4 69.6 68.7 -3.8 Sneeuwvlokje60.6 -1.5 - - 59.1 59.3 +0.2 Ceso - - - - 68.6 67.7 66,767,1 -1,5

Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen

De start van dit topic vind je hier

En het vervolg hier

(Mensen die zich aanmelden maar een aantal weken hun gewicht niet meer doorgeven worden op een gegeven moment verwijderd uit de tabel. En daar kun je jezelf dan weer in terug zetten als je toch weer mee wilt doen )
quote:sneeuwvlokje- schreef op 01 februari 2017 @ 19:12:

Gezellig dat je mee komt schrijven Ceso Wat is je streefgewicht?

Voor nu is mijn streefgewicht 65 kg maar dan zou het zo maar eens kunnen zijn dat ik voor de 60 kg ga.

Komend weekend moet ik veel werken (horeca) en ook op het werk eten. Vaak is dit ongezond maar je eet met z'n alle hetzelfde en als je wat anders eet dan wordt je daar over aangesproken. Ik maak dan veel uren zonder pauze en dan heb ik zo'n honger dat ik gewoon maar eet wat de pot schaft. Hoe gaan jullie hiermee om? Als je zelf weinig invloed hebt op het eten.
Welkom Ceso! Ik schrijf ook pas sinds kort mee en ik moet zeggen het motiveert mij behoorlijk! Hoop dat dat bij jou ook zo werkt.

Wat betreft eten op je werk. Ik zou tóch de keuze maken om geen pizza maar een salade te bestellen bijvoorbeeld, of wel gewoon je eigen eten meenemen.

Waarom zou je ongezond gaan eten omdat een ander dat doet/wil/jij anders commentaar krijgt. JIJ bent diegene die wil afvallen en je moet het tenslotte voor jezelf doen.

Ik snap het wel hoor. Ik had dat ook een beetje. Maar kwam er ook achter dat het soms jaloezie kon zijn van andere, omdat zij wel ongezond aten en te zwaar waren bijv. Dus ik zou zeggen, volgende keer gewoon er boven staan en je gezonde(re) maaltijd eten. (en je kan natuurlijk heus wél een keer gewoon met hen mee eten)

Mijn lijstje van vandaag :

O: overnight oats met amandelmelk, kaneel, rozijn, lijnzaad, kokosrasp en banaan.

T: plakje bananenbrood

L: quinoa salade met komkommer, tomaat, kikkererwten etc, dressing van citroen, peper, zout en komijn poeder en olijfolie.

D: zoete aardappel en groente zoals rode biet, tomaat, ui, knoflook etc uit de oven.

T: appel

Oh en ik ben even je naam vergeten maar yoga is me heel goed bevallen! Begin er nu elke ochtend mee en het begint je dag echt heel relaxt!

Fijne dag allemaal!
Welkom terug Sneeuwvlokje! Vervelend dat je ziek was. Maar weer goed bezig dus.

Welkom Ceso!

Chocorijstwafel, jouw dag begint wel heel erg vroeg zo te zien!

Overnigt oats maak ik ook soms, maar dan warm ik het toch wel op. Ik houd niet van een koud ontbijt en ik eet het in de trein. Het is wel lekker snel. Jouw recept van vandaag lijkt me erg zoet. Of viel het mee?

Hoe is je bananenbrood? Waar heb je het recept gevonden? Ik moet er ook eens tijd voor maken. Misschien dat de kids het ook wel lekker vinden.

De weegschaal ging hier vanmorgen weer naar beneden. Ik hoop dat ik het vol kan houden en eindelijk eens (blijvend) onder de 70 duik.

Fijne dag allemaal!
Haha Ciccietta ik kon niet slapen.

Ik had er idd geen rozijnen ingedaan zag ik vanmorgen en zo was het prima.

Morgen ga ik het ook proberen op te warmen, vond dit ook wat te koud inderdaad!

Bananenbrood was super lekker, echt mmmm. Werd er heel gelukkig van haha.

Recept :

4 bananen

80 gram walnoten

100 gram mejouldadels

Havermout of amandelmeel

Snufje zout

1,5 theelepel baking soda

45 min op 180 graden.

En... smullen maar
Choco, gelukkig niet je gebruikelijke tijdstip om op te staan hahaha

Hoeveel havermout of mail gaat er in de cake? En in een cakevorm neem ik aan?

So far so good vandaag. Zo lekker aanschuiven voor de boerenkoolstamppot. Daarna snackloos de avond doorkomen...

Mijn moeder kookt elke donderdag en dan sta ik mezelf toe om eventueel een tweede keer op te scheppen

Ceso, ik zou toch proberen mijn eigen plan te trekken wat eten op werk betreft. Of het inplannen qua aantal calorieën, maar alleen als je zelf ook zin hebt in dat bepaalde gerecht. Zelf bepalen wat je wel/niet eet lijkt me en niet bezwijken onder groepsdruk. Tja, hoe doe ik dat als er voor me gekookt wordt..... Meestal wordt er wel gezond gekookt en anders kan ik het incalculeren of minder eten. Het komt niet te vaak voor. En dus regelt het zichzelf.

Succes!
O ja sorry haha. 100 gram en ik heb het gewoon in een cakeblik gedaan idd.

Mmm lekker stamppot! Eetsmakelijk.
Goeiemorgen!

Vanmorgen woog ik 59.1kg, dat is + 0.1kg tov vorige week. Stabiel dus, prima.
Goedemorgen

Goed gedaan Eefje!

Ik heb niet gewogen vanmorgen. Ongesteld geworden dus voel me een en al dik en opgeblazen Dus had niet echt zin om op de weegschaal te gaan staan. Doe ik dus later deze week.
Goedemorgen! Goed gedaan Eefje.

Cherokee, dat geeft ook niks toch. Lekker op een later moment doen als je je er goed bij voelt.

Hier vandaag 71,5kg dus -1kg weer! blij mee!

Mijn vriend zei gister ineens onwijs trots op me te zijn, dat hij me er zo goed vind uitzien etc.. was heel lief.
Goedemorgen!

Ik heb een ontzettend druk werkweekend gehad waar ik behoorlijk tegenop zag mbt het eten. Is het qua eten heel erg goed gegaan, ik heb alle verleidingen weerstaand en alleen gegeten wat ik me voorgenomen had. Dus wat dat betreft echt een goede vooruitgang. Nu had ik tussendoor stiekem op de weegschaal gestaan gister en toen woog ik 66.7 kg dus ik was super blij. Maar vanochtend woog ik 67.7 kg dus 1 kg meer.. Nu kreeg ik daar gelijk weer een rot gevoel van. Moet ik niet doen dat weet ik. Gewoon op deze manier doorgaan.
Goed gedaan Ceso! En wat betreft je gewicht, ik heb me gister ook gewogen en woog toen nog 0,8kg minder als vandaag. Dat verschilt gewoon per dag. Misschien bijna ongesteld worden bijv. Grote kans als je je morgen weegt je wel weer -1 eraf hebt. Je bent al goed op weg met je voeding en daarin je eigen keuze maken.
Ja je hebt helemaal gelijk chocoladerijstwafel, dankjewel!
Gek he dat het zo schommelt. Ik wist wel dat het een paar honderd gram kon schelen, maar hier scheelt het soms ook een hele kilo. Het kan volgens mij ook komen door zout eten, dan houd je meer vocht vast.

Ik woog vanochtend 73.0 kg. Dus weer +0.2 ten opzichte van vorige week... Jammer. Maar ik heb ook de 72,5 al gezien deze week. Dus daar ga ik volgende week voor.
Mooie resultaten!

@Chocoladerijstwafel, wat ontzettend lief van vriend! Fijn dat de yoga goed bevallen is, je doet het dus thuis begrijp ik? Ik denk dat het voor mij ook een hele goede manier is om elke dag mee te starten, ik ben nogal stressgevoelig.

@Ceso, de weegschaal zegt idd niet alles, ik las daar een tijdje terug een interessant artikel over maar ik kan het nu helaas niet meer vinden, daar stond in dat je gewicht soms zelfs met een paar kilo kan schommelen zonder dat je daadwerkelijk aangekomen bent. Knap dat je alle verleidingen weerstaan hebt op je werk.

Jammer Riboho90, maar dan inderdaad volgende week een extra goed resultaat!

Mijn gewicht klopt vandaag ook niet helemaal, +0,2 erbij. Ik heb afgelopen week 4x gesport, ben blij dat ik weer in het ritme zit
Sneeuwvlokje ; wat goed zeg! 4x sporten. Ik ben een beetje jaloers haha. Ik heb al moeite met 3 keer gaan.

Kom nu wel net bij de sportschool vandaan, dus de week goed begonnen in ieder geval.

Straks een lekkere, gezonde pasta maken met zelfgemaakte pesto en daarna gaan vriend en ik monopoly spelen haha. ipv chips erbij heb ik lekker een zakje amandelen gekocht.

Yoga doe ik inderdaad thuis, meteen als ik uit bed kom en daarna ga ik douchen. Ik doe het ook weleens voor het naar bed gaan, maar het liefst doe ik dan een meditatie (via YouTube genoeg te vinden)

Ik vond het wat zweverig, maar merk dat ik er echt heel erg van ontspan! Zeker een full body meditatie. Echt het proberen waard.
Netjes hoor, iedereen stabiel of afgevallen

Wat zijn jullie goed bezig met dat sporten! Ik ben daar op het moment niet zo erg mee bezig. Ik fiets wel elke dag 2x 20 min, hoepel 's avonds een kwartiertje en dans 1 of 2x per week. Vanmiddag moest ik naar de andere kant van de stad voor een uurtje cursus: 2x 40min extra fietsen . Wat doen jullie precies voor sporten?

Dat schommelen in gewicht ken ik ook zeker. Ik heb altijd het gevoel dat heeeel veel drinken helpt (thee en water dan) om overtollig gewicht dat er opeens aan komt ook weer snel af te krijgen.

Ceso, ik heb je aan de tabel toegevoegd. Gezellig dat je meedoet!
Oeps, laatste bericht onder verkeerde inlig gepost
Ik was 65,6 kilo, dat is - 0,8, maar de maandelijkse periode komt er ook weer aan en dan kan ik het weer vergeten. Afgelopen week veel stress gehad, daar komt denk ik het afvallen door. Hoe dan ook, ben ik voor nu best tevreden.

Wat is iedereen goed bezig met beweging. Hier wisselt het nogal. Fietsen doe ik bijna elke dag, maar ik zit toch vaak in de auto. En de avonden krijg ik mezelf maar moeilijk van de bank af.
Goeiemorgen

@Chocoladerijstwafel, ik zou de sportschool 3-4x per week ook niet volhouden. De drempel om er naartoe te gaan is voor mij te groot en voel me altijd wat ongemakkelijk tussen zoveel mensen. Thuis sporten vind ik wel fijn klinkt goed dat mediteren, ga ik ook eens proberen.

@eefje677, ik vind dat je veel beweegt hoor! Op niet-sportdagen haal ik dat niet aan beweging (ik zit veel), dus om af te vallen moet ik wel sporten. Ik probeer de 30day shred weer dagelijks te doen, op dagen dat dat niet lukt doe ik een 7-minute workout of een korte workout via youtube.

Was jij nog van plan om de 30day shred te doen in februari? Ik moet zeggen dat het me na de derde keer eigenlijk wel weer makkelijk afgaat en ik er bijna elke dag wel weer 'zin' in heb. Het resultaat (wat ik nu al zie!) is ook heel motiverend. Ik denk dat jij, nu je wat meer afgevallen bent, deze keer ook een zichtbaarder resultaat zal boeken.

Nog 3 keer shredden en dan ben ik klaar met level 1 ben erg benieuwd naar het resultaat maandag op de weegschaal.
Oeps, vergeten te posten: http://fitbeauty.nl/dit-i ... -de-weegschaal-echt-zegt/

Artikel teruggevonden, waarom je gewicht op de weegschaal zo kan schommelen (en je dus niet moet ontmoedigen)
Sneeuwvlokje, door jouw berichtje dacht ik: ik moet inderdaad het shredden weer oppakken! Nu is het alleen (net als vorige keer) zo dat ik niet de hele serie kan afmaken omdat ik op vakantie ga. Ik heb nog 21 dagen. Even kijken. Maar vandaag heb ik vast gedaan!

(En op vakantie (Lanzarote) kan er hopelijk weer eens een zomerjurkje aan, dus das wel goeie motivatie )
Leuk dat je het weer opgepakt hebt! wat leuk dat je op vakantie gaat, inderdaad een goede motivatie! Ik gebruik ook een vakantie als motivatie, heb wel nog 10 weken. Misschien kun je elk level 7 keer doen? Dan mis je niet zo veel. Vorige keer heb ik hem wegens vakantie ook niet helemaal af kunnen ronden en was toch al heel blij met het resultaat.

Ik heb zometeen een high tea met allemaal lekkere zelfgemaakte hapjes, ik wil het resultaat op de weegschaal van morgen niet beïnvloeden, maar ik wil mezelf ook niet alles ontzeggen. Dilemma. Ik denk dat ik van alles een beetje neem. Heb gister helaas al iets te veel gesnoept van het beslag, suf
Ik snap je dilemma sneeuwvlokje. Wel gezellig, veel plezier. Voor mezelf heb besloten om tijdens vakanties en feestjes, etentjes e.d. niet op te letten, dat komt dan daarna wel weer. Uitspattingen moeten kunnen en zolang het bij een paar keer blijft is het voor mij makkelijker om het vol te houden.
Veel plezier sneeuwvlokje! Leuk dat je zelf allemaal hapjes hebt gemaakt.

Ik had vandaag spierpijn van de 30 day shred! Maar ik had ook eens zin in iets anders. Vandaag heb ik daarom dag 1 van de Kayla Itsines Bikini Body Plan (12 weken) gedaan. Okee....circuit 1 ging nog wel, toen dacht ik nog waarom vindt iedereen dit zo zwaar, maar aan het eind van circuit 4 gutste het zweet overal (en dat had ik gisteren bij de 30 day shred niet meer zo). Ik voel nu al dat ik morgen niet ga kunnen lopen van de spierpijn. Burpees....wat een hel
Hi all! Hier niet zo heel veel discipline deze week helaas. Morgenochtend op de weegschaal, vrees het ergste....

Doen jullie die workouts via YouTube?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven