Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Nouja, wél knap toch?

Ik was vanmorgen nog steeds 71,1

Gisteren heerlijk gegeten bij sauna...

lijstje als volgt:

O: 2 br met banaan (tosti) en een broodje appelstroop

T: appel

L: reuzencroissant met brie

T: gekruide ovenaardappeltjes met chilisaus

A: zeewolffilet met gestoomde asperges en rijst.

Tsk, ik dacht best veel gegeten te hebben, maar als ik het zo lees, valt het wel mee. Veel water gedronken.

Madootje, succes vandaag met niet al te veel snaaien. Ik mag toch hopen dat je zus er ook worteltjes, komkommer en tomaatjes bij heeft
Later is nu
OHja, ik heb ook nog een coupe aardbeiden, zonder het ijs, genomen. Wel de slagroom

er is een nieuwe tabel. Madootje, ik heb voor ons de meest gunstige weging van deze week genomen. Hopelijk keert zich dat volgende week niet tegen ons. Gelukkig heb IK de verjaardag pas ná het wegen
Later is nu
Dreamer super gegaan toch gisteren!

Jullie hameren altijd zo op vet, maar zoet is

veel erger hoor. Zoet heeft een lichaam niet nodig maar

vetten zijn broodnodig.

Vet is door de maatschappij tegenwoordig helemaal

als slecht gebombardeerd, maar klopt dat wel?????
Aan mijn lijstje van vandaag moet nog wat chocolade worden toegevoegd en nog een halve oliebol...(we hadden er wel voor ieder 1 gekocht maar toen bleek er meer bezoek, dus eerlijk gedeeld, de rest een beetje meer dan ik haha!)

Morgen weer lekker een stukkie rennen, maar nu eerst lekker op de bank, zonder nog meer lekkers te snaaien hoop ik...

Dreamer, we zouden bijna een coupe kunnen delen, ik wil altijd wel het ijs maar niet de slagroom...krijgen we alleen nog ruzie over de aardbeitjes!

Madootje, succes met de damage-control, hier een soortgelijk weekend voor de boeg! Man wil morgen met alle geweld BBQ-en, daarna even kort naar een verjaardag, daarna bezoek hier thuis. Zondag dierentuinbezoek ivm verjaardag...tja, en dan wil je toch ook lekker eten he...
Ik voel me alsof ik de laatste 2 dagen echt te weinig heb gegeten, zo gaaaaaaaaaaaar.

Ik zal eens goed tussen de recepten gaan zoeken wat ik

lekker vind, want anders heeft het nog geen zin natuurlijk.
Of ik krijg te horen dat het bij mij zo goed gaat en dat dat bij velen wel anders is en nu kreeg ik weer te horen dat ik vaak hetzelfde eet. Tja, wat kun je dan afwisselen met vet en eiwit?

Eiwit en vet mss?
Goedenmorgen

Meis, was je er maar geweest, want ik had dat voorstel wel naar de vriendinnen toe, maar die wilden echt de slagroom (en aardbeitjes) niet aan mij overlaten, zodat zij alleen het ijs hadden Volgens hen konden ze dan beter gewoon een ijsje nemen

(en ze hadden gelijk!)

Ik eet ook zéker wel vet, Sandra, want ik weet dat dat erg nodig is. Ik vind alleen dat jij wel erg veel vet moet eten. En ik weet dat dat is om de koolhydraten te compenseren, maarja.. laten we die discussie maar niet (weer) aangaan

Misschien kun je varieren in de soorten vlees en vis die je eet? Ik zou het anders ook niet weten? Heeft die begeleidster niet meer suggesties dan? Ik zag wel dat je een aantal dagen achter elkaar gebakken ei met ham als lunch at, misschien kun je daarin varieren? IK heb in mijn SBD tijd ook wel eens soort van bami gegeten, waarbij de bamireepjes bestonden uit dun gesneden en meegebakken witte kool. 't Was nét echt

Slagroom is trouwens in zo'n geval als met zonder ijs niet alleen vet, ook nog gezoet ...

Gisterenavond wél een ijsje met caramelsaus (mmm) afgeslagen bij m'n ouders, en hij was al wel voor mij gemaakt! Hoewel ik het volgens mij wel gezegd had, was het m'n moeder even ontgaan, dat ik geen suiker meer eet (en geen wijn meer drink) Gelukkig begrijpt ze m'n doel en steunt me daarin dan weer wel.

Omdat ze ermee zat dat er vandaag voor 2 personen vegetarisch zou moeten, en waar ze dat in de caravan allemaal moest stoppen, ga ik zometeen weer eens taarten maken en die neem ik mee. Zoiets maakt zij nooit, maar ze vindt het wél lekker.

Ohja, lijstje gisteren

O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer

T: banaan, walnoten

L; tosti kaas met currysaus

T: eeehh.. nouja bij m'n ouders plakjes komkommer en amsterdamse uitjes

A: Salade, sperzieboontjes, gekookte aardappelen en vegetarische balletjes in satésaus.

T: yoghurt en beker warme melk
Later is nu
Hier dan een weekvoorbeeld wat ik 'mag', sommige dingen zoals cacao en broccoli etc mag ik nog niet eens, ze zegt: hou het maar bij bladgroente en sla voorlopig.

Onderstaande recepten zit veel vis in, tja dat vind ik 1x per week wel genoeg, vis anders staat me dat meteen tegen.

Op zich veel variatie, maar ik vind het moeilijk om te maken zeg maar, te omslachtig sommige recepten en voor lijnzaad moet ik een koffiemolen hebben en atkinsbrood lijkt me ook echt nix. Ik pik dus de dingen eruit die ik lekker vind.

Weekmenu Fase 1 en 2

Maandag

Ontbijt 3 gebakken eieren met spek of bacon 3 gr kh

Lunch 200 gram gebakken shoarmavlees (evt koud), 100 gram ijsbergsla, 100 gram komkommerplakjes en knoflooksaus * 4,5 gr kh

Diner Kipkerrie met basilicum * 3 gr kh

Totaal 10,5 gr kh

Dinsdag

Ontbijt 4 sneetjes Atkinsbrood * met roomboter en ham 4 gr kh

Lunch Witlofsalade met zalm * 7 gr kh

Diner Gebakken slavinken met remouladesaus * en 200 gram gehakte spinazie met wat crème fraîche erdoor 3,5 gr kh

Totaal 14,5 gr kh

Woensdag

Ontbijt Lijnzaadcereal * 4 gr kh

Lunch Omelet met tonijn en ansjovis * 2 gr kh

Diner 200 gram Iglo stoomgroenten (sperziebonen/paprika/broccoli) met 150 gram hamreepjes erdoor 7,5 gr kh

Totaal 13,5 gr kh

Donderdag

Ontbijt Luchtige chocoroom * (een portie voor vandaag en vast één voor morgen) 2,5 gr kh

Lunch Snelle tonijnsalade * met 100 gram fijngesneden sla 9 gr kh

Diner 200 gram gebakken blokjes kipfilet, 100 gram komkommer en 100 gram sla gesneden, knoflooksaus * en wat geraspte kaas 4 gr kh

Totaal 15,5 gr kh

Vrijdag

Ontbijt Luchtige chocoroom * 2,5 gr kh

Lunch Omelet met roquefort * 3 gr kh

Diner Gebakken visfilet met remouladesaus * en 300 gram gekookte bleekselderij 7 gr kh

Totaal 12,5 gr kh

Zaterdag

Ontbijt Uitsmijter van 2 eieren met rosbief met wat mayonaise of remouladesaus * (zonder brood) 3 gr kh

Lunch 1/2 Hemaworst of 100 gram ham, opgerold met mayonaise en een half zuur augurkje 1,5 gr kh

Diner Lasagne * 5 gr kh

Totaal 9,5 gr kh

Zondag

Ontbijt Roereieren met saucijsjes * 2 gr kh

Lunch Haaienvinnensoep * met een pluk alfalfa 3,5 gr kh

Diner Salade met levertjes, spekjes en avocado * 5 gr kh

Totaal 10,5 gr kh

Tussendoor naar keuze (dagmenu aanvullen tot max. 20 gr)

Portie gevulde champignons met chorizo * 3 gr kh

Portie komkommerhapjes * 3 gr kh

Kruidige IJskoffie * 1 gr kh

100 gram bleekselderijstukjes met kruidenkaas gevuld 4 gr kh

2 plakjes rookkaas 0,5 gr kh

halve Hemaworst 1 gr kh

zure haring (<1 gr kh per 100 gr) of paling 0 gr kh

1 hardgekookt ei met mayonaise 1 gr kh

10 olijven met blokjes salami 4 gr kh

50 gram brie met kruidenkaas 1,5 gr kh

1 halve avocado 5 gr kh

100 gr rauwe bloemkool met kruidensaus van mayonaise 3,5 gr kh

--------------------------------------------------------------------------------

Ontbijtrecepten behorend bij het weekmenu

Lijnzaadcereal

Eén portie - 4 gram koolhydraten per portie

Prima ontbijt voor een goede stoelgang. Roer er eventueel nog een eetlepel Colon Rein doorheen zodra het uit de magnetron komt.

4 eetlepels slagroom (ongeklopt)

4 eetlepels water

2 eetlepels gemalen lijnzaad

1 klontje boter

zoetstof naar smaak

Een minuut in de magnetron zetten tot de boter gesmolten is.

Luchtige chocoroom

2 porties - 2,5 gram koolhydraten

1/2 dl slagroom

1/2 dl mascarpone

1 eiwit

1/2 eetlepel cacao

eventueel 1 zakje decafé oploskoffie

paar druppels vanille essence

zoetstof naar smaak

Eiwit kloppen tot het stijf is. Slagroom kloppen toe het stijf is, slagroom, zoetstof, essence, cacaopoeder (en eventueel de oploskoffie) en mascarpone goed mengen. Het stijfgeslagen eiwit er luchtig door spatelen.

Roereieren met saucijsjes

2 porties - 2 gram koolhydraten

4 saucijsjes (aan elkaar)

30 gram smeerkaas

1 eetlepel roomboter

3 eetlepels water

1 theelepel (kruiden)zout

1 eetlepel fijngehakte peterselie

3 eieren, losgeklopt

Bak de saucijsjes in de boter bruin. Zet een schaal op een pan met kokend water (au bain marie). Verwarm in de schaal de room, kaas, slagroom, water, zout en peterselie. Als dit mengsel warm is de losgeklopte eieren er met een vork doorheen roeren. Blijven roeren tot de eieren stevig zijn. Eet de roerei met de saucijzen.

--------------------------------------------------------------------------------

Lunchrecepten behorend bij het weekmenu

Atkinsbrood

Twintig boterhammen - 0,5 gram koolhydraten per boterham

Atkins 'brood' ingrediënten gebaseerd op een normale ovenplaat, bak je in de oven van de magnetron dan is de helft genoeg.

6 grote eieren

200 gram Hüttenkäse 200 gram ( roomkaas in inductie)

1 eetlepel crème fraîche

1/4 eetlepel Natrena vloeibaar kaneel

Bekleed de bakplaat van de oven met bakpapier en vet in. Verwarm de oven voor op 160 graden. Splits 6 eieren en klop de eiwitten stijf. Mix de eidooiers met de rest van de ingrediënten in blender of keukenmachine tot een glad papje. Spatel het stijfgeslagen eiwit hier door heen. Verdeel nu alles gelijkmatig over de bakplaat, zet hem onder in de oven en bak 82 minuten. Je krijgt nu een grote plak brood, die je in 12 of 16 makkelijke sneetjes kunt snijden om met van alles te beleggen. Handig om mee te nemen, beleg apart meenemen.

Omelet met roquefort

2 porties - 3 gram koolhydraten per portie

4 eieren. Losgeklopt

150 gram Roquefort, verkruimeld

2 eetlepels slagroom

50 gram roomboter

zout en peper

Verhit de kaas au-bain-marie en roer de room erdoor. Verhit intussen de boter in een koekenpan en doe de eieren erin. Verdeel het kaasroommengsel over de eieren. Laat de omelet van onder bruin worden en vouw hem dubbel. Breng hem voorzichtig over op een bord. Ook koud heerlijk!

Witlofsalade met zalm

2 porties - 7 gram koolhydraten per portie

4 struikjes witlof

3 eieren hard gekookt

200 gram gerookte zalm

4 eetlepels zure room

4 eetlepels mayonaise

1 theelepel mosterd

3 eetlepels fijngeknipte bieslook

Snijd de rest witlof in smalle stukjes. Pel de eieren en hak ze fijn. Snijd de zalm in reepjes. Meng de gesneden witlof met de eieren, zalm, zure room, mayonaise, de mosterd en de helft van de bieslook.

Snelle tonijnsalade

1 portie - 8 gram koolhydraten per portie

1 blikje tonijn

2 eieren, hardgekookt

2 eetlepels citroensap

4 zure augurken (AH) óf zoetzure augurken zónder suiker (met zoetstof)

1/2 eetlepel kappertjes

1 teentje knoflook

2 eetlepels mayonaise

eventueel een fijngesneden bosuitje, dan 4 gram koolhydraten extra

Tonijn wat losmaken met een vork en het citroensap erdoor mengen. Eieren in stukken snijden. Augurk in dunne plakjes snijden. Alles door elkaar scheppen.

Omelet met tonijn en ansjovis

2 porties - 2 gram koolhydraten per portie

4 eieren

1/2 eetlepel peterselie

1 blikje tonijn in olie

1-2 ansjovis filets

2 eetlepels olijfolie

zout en peper

De olie van de tonijn laten uitlekken, en de tonijn verkruimelen. Snij de ansjovis in dunne reepjes. Klop de eieren, voeg de ansjovis, en de verkruimelde tonijn daaraan toe. Maak het geheel aan met de peterselie, het zout en de peper. Bak de omelet in olijfolie gedurende 5 min. aan elke kant. Ook koud lekker.

Knoflooksaus

Een pot vol - 11 gram koolhydraten per pot

1 pot zaanse mayonaise

2 el citroensap

1 el mosterd

1 el groene kruiden

1 teen knoflook uit de knijper

peper en zout naar smaak

1 - 2 druppels zoetstof

evt water om te verdunnen

Meng alle ingrediënten erbij en meng alles goed door elkaar en bewaar in de pot.

Haaienvinnensoep (snel)

1/2 liter kippenbouillon van blokje

2 eiwitten

100 gram ham, in snippers gesneden

zout en peper

Kippen bouillon in een pan (warm) maken.. Eiwit door een zeef bij de soep doen, met een lepel voorzichtig een beetje roeren. Ham er bij, even laten doorwarmen.

Dinerrecepten behorend bij het weekmenu

Lasagne

Vier porties - 5 gram koolhydraten per portie

2 grote courgettes

300 gram diepvries spinazie

1 blik tonijn

100 gram ham

75 gram danish blue

75 gram geraspte kaas

200 gram crème fraîche

Schil de courgettes en maak er met een kaasschaaf slierten van. Doe de slierten in een vergiet, bestrooi ze met zout en laat ze een uurtje staan. Verhit de oven voor op 180°C. Neem een ovenschaal en beleg de bodem met een laagje courgette. Snij vervolgens de ham in kleine stukjes en strooi over de courgette. Maak vervolgens nog een laagje van courgette. Snij tonijn uit een blikje fijn en strooi dit vervolgens over het tweede laagje courgette. Maak vervolgens nog een laagje van courgette. Hierover verdeel je de uitgelekte gesneden spinazie (bijvoorbeeld in een oude theedoek en knijp het uit) en strooi de verkruimelde danish blue erover. Vervolgens de laatste laag courgette. Bestrijk de courgette met een mengsel van crème fraîche en de geraspte kaas. Zet het vervolgens voor ongeveer 20 a 25 minuten in de oven totdat alle ingrediënten warm/heet zijn en de kaas gesmolten.

Kipkerrie met basilicum

2 eetlepels olijfolie

2 grote kipfilets

zout naar smaak

zwarte peper naar smaak

1 teen knoflook, fijngehakt

80 ml crème fraîche

2 theelepels kerriepoeder

1 eetlepel gedroogde basilicum

1/2 krop sla, de bladeren losgehaald gewassen en gedroogd

Verwarm de olijfolie in een ruime koekenpan op middelhoog vuur. Bestrooi de kip met zout en peper en bak ze ongeveer 4 minuten:draai ze regelmatig om. Voeg de knoflook toe en bak deze 30 seconden mee. Roer 60 milliliter crème fraîche en 2 eetlepels water door de kip. Draai het vuur lager, dek de pan af en laat het geheel ongeveer 10 minuten sudderen tot de kip gaar is. Verdeel de slabladeren over de borden. Leg de kipfilets op de slabladeren. Meng de rest van de crème fraîche en de kerriepoeder door het roommengsel in de pan en laat de saus een paar tellen goed warm worden. Voeg de basilicum en zout en peper naar smaak toe. Schenk de saus over de kipfilet.

Remouladesaus

Totaal 5 1/2 gram koolhydraten

2 dl mayonaise

½ el kappertjes, fijngehakt

1 el dille vers gehakt of gedroogd

½ el peterselie vers gehakt of gedroogd

½ el dragon vers gehakt of gedroogd

½ el mosterd

3 druppels zoetstof

Vermeng alle bestanddelen en laat 15 min staan om op smaak te komen. Lekker bij gebakken vis en koud vlees.

Salade met levertjes, spekjes en avocado

2 porties - 5 gram koolhydraten per portie

150 gram kippenlevertjes

1 bosuitje

1 rijpe avocado

1 eetlepel citroensap

150 gram friseesalade, gesneden of andere salade

peper en zout

2 eetlepels olijfolie

100 gram spekblokjes

1 eetlepel rode wijnazijn

Halveer de kippenlevertjes. Snijd het uitje in dunne plakjes en duw de ringen los. Halveer de avocado, verwijder de pit, schep de helften uit de schil. Snijd het vruchtvlees in blokjes en schep ze om met citroensap. Meng in een slakom de salade met de avocadoblokjes en wat zout en peper naar smaak. Verhit de olie in een kleine braadpan en bak hierin zachtjes de levertjes tot de levertjes gaar zijn, voeg de uiringetjes toe en schep even om. Schep dan de uitjes en levertjes uit de pan en houd ze warm onder aluminiumfolie. Zet het vuur hoger en bak in de pan de rookspekblokjes uit. Verdeel de warme levertjes, uitjes en knapperige spekjes over de salade. Schenk van het vuur af bij het bakvet de rode wijnazijn en roer krachtig de aanbaksels los. Druppel de warme dressing over de salade. Schep de salade luchtig om.

Snackrecepten behorend bij het weekmenu

Gevulde champignons met chorizo

4 porties - 3 gram koolhydraten per portie

8 grote champignons

1 sjalotje, fijngehakt

1 eetlepel peterselie, fijngehakt

1 teentje knoflook, geperst

100 gram chorizo

snufje paprikapoeder

peper en zout

olijfolie

Champignons schoonvegen (niet wassen!!) en de steeltjes eraf halen en fijnsnijden. Fijngesneden sjalotje even zachtjes bakken in olijfolie, dan paprikapoeder en fijngesneden champignonsteeltjes toevoegen. Even laten bakken, en dan de chorizo en knoflook toevoegen. Zachtjes nog 5 minuutjes laten bakken. Peterselie, zout en peper erdoor. Champignonhoedjes vullen met het mengsel en in een ovenvaste schaal zetten. 10 minuten in een voorverwarmde oven 175 graden. Ook koud heerlijk.

Komkommerhapjes

150 gram komkommer

100 gram salami, wat dikker gesneden

2 eetlepels mayonaise

2 hardgekookte eieren

Komkommer in plakjes van een halve centimeter snijden. Salamiplakken in vieren snijden. Insmeren met mayonaise en beleggen met 2 kwart plakjes salami en een plakje hardgekookt ei.

Kruidige IJskoffie

4 porties - 1 gram koolhydraten per portie

6 dl sterke koffie (2 keer zoveel koffie als normaal)

2 stuks steranijs (toko of reformwinkel)

1 kaneelstokje

1 theelepel cacaopoeder

zoetstof naar smaak

ongeveer 24 ijsklontjes

Meng 6 dl hete sterke koffie met 2 stukjes steranijs, 1 kaneelstokje. Los de cacaopoeder op in een eetlepel hete koffie en doe dit bij de rest. Laat de koffie afkoelen en breng met de zoetstof op smaak. Maal de ijsklontje grof in de keukenmachine. En vul er 4 lange glazen mee, schenk daar de afgekoelde koffie over.

Dus ik dacht vanmorgen, ik probeer die stoomgroentes van Iglo eens, maar hebben ze in de supermarkt weer niet de variant die ik mag hebben.
haha, nou zoals jij mijn slechts 5 plakken brood mondplagen vindt, zo vind ik slechts 100 gr komkommer dus écht mondplagen. Hier gaat er zo'n halve per dag door en dat is (ik heb maar even gewogen) 250 gr. Komkommer met kruidensmeerkaas erop is trouwens een erg lekker hapje

Ik zou al die vis dan wel weer heerlijk vinden.

Je zou ook nog een spinaziesoufflé kunnen maken:

eieren kloppen (2of 3) spinazie erdoor met eventueel in kerrie gefruite uitjes of anders gerookte zalm. Met kaas is het erg lekker, maar zonder is het ook goed. In ingevette schaal in de oven, 200 gr half uur. Heb je 'mijn' hartige taart, zonder het deeg. Dit is ook heerlijk met tonijn ipv de zalm.

Dat is de variatie die ik nu nog even zie
Later is nu
Haihai

Heerlijk gehad bij m'n ouders. Ik ben gewoon verbaasd over hoe makkelijk ik nog NEE blijf zeggen tegen producten met suiker. Komende week dé proef... PMS
Later is nu
Flan vergeten te maken hier....

Staat nu in de oven, dus ontbijt ik

vanmorgen met gebakken eieren, mss dat

ik dat de rest vd week wel blijf doen met dit

weer want ik neem gemakkelijker flan mee naar

een waterplas dan gebakken eieren.

Dus om 12 uur rij ik met zoonlief ri Hoornseplas!

Ohja, bijna vergeten te vertellen, zaterdag had

ik 2 stukken zalm uit een rookoventje.

Maar dat is lekker zeg.
Huh, ik dacht toch echt gepost te hebben dit weekend.

Mag ik dit weekend lijntechnisch even vergeten. Dank daarvoor.
schuivelt voorzichtig binnen en blijft hangen in de deuropening.... Hè, allemaal nieuwe mensen? Mado hier en dream zit natuurlijk op haar vaste plek... Toet en meave weg? Ben ik zó lang niet geweest? Oja, lang genoeg in elk geval om het grondig te verpesten, heel grondig te verpesten. Ik voel me vet, vies en een walvis. Broeken zitten krap, bloesjes trekken en ik durf me niet eens te wegen. Ik mòet iets doen en ik denk zelfs na over diëten. de mensen die me kennen merken daarom wel dat het echt echt echt mis is. Ik ga denk ik advies vragen aan de huisarts, want dit is zòooo zonde.

Ik moet hier maar weer beginnen, misschien doet dat in elk geval iets, zorgt het voor een ommekeer ofzo.
Mag ik dan ook de afgelopen 3 dagen een beetje vergeten? Ze waren niet eens helemaal slecht hoor, maar wel met zulke slechte uitwassen dat het gemiddelde echt niet meer goed was, zelfs niet een beetje vrees ik...

Vanavond niet gelopen, had een verjaardag en voelde me niet fit. Denk dat ik morgen voor mijn werk maar even een rondje ga rennen, moet ik er wel vroeg uit maar is wel een lekker begin van de dag...de rest van de dag zit ik alleen maar binnen op een stoel...en dat met dit weer...tssss
Bentetje, kom hier in elk geval even rustig kijken dan.. (f)

Zonde dat het weer zo mis gegaan is. Huisarts of andere directere hulp irl is misschien wel eens goed, als het virtueel allemaal niet zo gaat.

Hier weer een goede dag. Gefietst (dus eindelijk weer eens wat bewogen, buitenshuis, als ik vrij ben is het slecht met m'n beweging) en 5 minuten crosstrainer.

Meis en Madootje: lekker genoten? Dan nu maar weer verder

San, wat jammer dat ik geen tijd heb je gezelschap te houden!

Ik vier komende woensdag de verjaardag van m'n zoon. 'Moet' natuurlijk taarten maken (vind hij ook leuk) en zoek nog wat suikervrijs voor mezelf. Zit te denken aan hartige taart, waarom niet, tenslotte.

Toedels
Later is nu
Ik kom zo ook niet aan de sportschool toe...

Vanmiddag maar even bij t Zilvermeer kijken,

is voor mij ook stukken dichterbij.

Het witte is er nog niet af! Ik smeer me goed in en

ben er tegen half 4 ook goed zat van, van dat nixdoen.

Ok, nu ff de flan opeten en een lading vitamines en mineralen.

Welkom Bentetje,

Mss heb je wat aan een dietiste?

Zit in het zorgpakket, dus gratis.

(Voor mij was dat nix, omdat ik steeds

de hele dag trek houd. Wel logisch omdat het

allemaal koolhydraten zijn?)
ben wel eerder bij een dietiste geweest. Ik weet ook best wat ik wel moet en mag eten en wat niet. Dat is het probleem niet. Ik snap niet dat ik het iedere keer weer zover laat komen dat ik daarna zo`n spijt heb. Als ik flink ben afgevallen voel ik me zoveel beter en ben ik er van overtuigd dat het nooit meer zover komt, maar toch lukt dat iedere keer weer. Het zal dus meer zijn voor de begeleiding naast het werkelijke afvallen......

In elk geval heb ik gisteren niets gesnoept èn `s avonds nog 2 uur gewandeld. Vandaag is het ook mijn streven om niets te snoepen, heowel ik vanavond een feestje heb. Met dit weer hoort er op een feestje wel wijn vind ik, maar goed, eerst maar eens zien dat ik de dag normaal doorkom. eerst naar de markt zo en een forse hoeveelheid groente en fruit inslaan.
En als je wat wilt Bentetje dan hoort wijn er dus niet bij.

Maar van mij mag je hoor. En ik snap je ook als GEEN ander als mede koolhydraatverslaafde.
hmm, vanmorgen niet gelopen, nog altijd niet helemaal fit. Voel me verder prima alleen darmen beetje van de rel en menstruatie die nog niet echt doorbreekt zeg maar... het dikke-buiken-gevoel ofzo...

Vandaag ga ik weer heel erg mijn best doen had ik besloten, maar ja... toen kwam er een kakelverse papa met nog versere soesjes met blauw-witte muisjes erop... gelukkig waren ze niet zo groot en gelukkig staan de overgebleven soesjes niet in mijn bereik want MEN die was lekker! En ik hou normaal helemaal niet zo van slagroom, kun je nagaan...

Lijstje voor vandaag:

O: bak havermoutpap

T: boterham met pindakaas light en een slagroomsoesje

L: appel en 2 boterhammen met 20+kaas

T: bak yoghurt met aardbeien

A: moeders kookt en ze weet nog niet wat, jullie nog suggesties? Ze vroeg het mij maar ik weet het ook niet...

Bentetje, volgens mij zijn er ook dietistes die daarnaast ook het psychologische probleem erachter aan kunnen pakken. Ik heb er eens iets over gelezen, misschien is dat wat voor je?

Jammer dat het zo mis gegaan is, maar goed van je dat je het in elk geval weer aan wil pakken. Succes!
Bentetje, welkom terug. Wat vervelend zeg dat het weer zo de verkeerde kant op is gegaan. Het blijft ook een gevecht altijd met die rotkilo's. Overmatig eten en snoepen is een rotverslaving. Je kunt er nooit helemaal mee stoppen, want eten moet je. En dan kom je al snel weer op zo'n hellend vlak terecht. Ik ben daardoor ook al jaren aan het schommelen en hoop het nu voor eens en altijd op de rit te krijgen. Goede begeleiding via de huisarts klinkt wel verstandig als je zelf al aangeeft dat het er niet aan ligt dat je niet weet hoe en wat je moet/mag eten.

Vanmorgen 74,0 kg op de weegschaal. Jammergenoeg niet onder de 74 gekomen (terwijl ik van de week zelfs de 73,0 kg al langs heb zien komen) maar eindelijk op mijn weegdag van de 74,4 af. Vanaf vanaag ga ik er na een wat mindere week weer met frisse moed tegenaan. Ik ben dus net als Bentetje op de markt geweest om groente en fruit in te slaan. Voor deze week staat er vooral veel salade op het menu.

Vandaag tot nu toe:

O: 2 bh met komkommersalade

T: plakje 20+kaas

L: 2 meuslibollen met kaas

Daar komt waarschijnlijk nog wat fruit bij en als avondeten een mager varkenslapje met gekookte aardappelen en broccoli. Misschien daarna nog wat yoghurt met vla.
Haihai

Pff heb de hele dag van hot naar haar gesjeesd, niet echt bewogen (auto) maar ook niet stiilgezeten. En dat kost kennelijk ook energie. Had vanmorgen kennelijk te weinig gegeten en zit nu aan de chips. Slecht, ik weet het, maar ik had even zin in hartig en snel. (en lekker)

Ik heb een nieuw favoriet drankje, eigenlijk al heel oud, dronk ik zo'n 20 jaar terug veel: druivensap met spa rood. Had ik net ineens zin in, spullen gekocht en al 2 glazen leeg. In een wijnglas lijkt het lambrusco, mocht er ergens een wijnbehoefte zijn

Ik vind het raar dat ik nog steeds geen trek heb ik zoet, kennelijk is gelijk echt stoppen met alles een betere methode dan toch nog wat nemen. Dat wist ik natuurlijk ook wel.. maar goed.

Sterkte Bentetje, je moet er even weer doorheen meid. Oeverloos gejojooo lijkt het zo he?
Later is nu
nou inderdaad dream...

O: 3 volkorencrackers en schaaltje magere yoghurt

T: niets

L: 2 flinke meergranenbroodjes met 20+kaas, glas jus

T: appel (straks nog yakultgebeuren)

D: pastasalade met veel rauwkost en gerookte zalm
quote:sandra1960 schreef op 06 mei 2008 @ 11:29:

En als je wat wilt Bentetje dan hoort wijn er dus niet bij.

Wat bedoel je hier nou mee? Bedoel je dat ik als ik afvallen wil geen wijn moet nemen of dat ik ,als ik er dan toch ergens trek in heb, dat in gezonde dingen moet hebben?
Bentetje,

Je kunt de intonatie jammer genoeg niet zien, dat moet je horen, maar van mij mag je dus gerust een paar glazen wijn.

Veel plezier op het feestje.

Wij komen net van het Zilvermeer, heerlijk rustig daar.

Iedereen is natuurlijk met vakantie.
het zou wat zijn als ik van jou geen wijn mocht nemen

Waar is dat zilvermeer waarover je schrijft? Net heerlijk gesmuld van een retegezonde pastasalade met aardbeien toe, lekker hoor. tijdens het koken rauwkost gesnoept, dus dat is ook goed; ik kan het dus nog wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven