We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
dinsdag 13 mei 2008 om 12:20
Ik moet me ook blijven wegen hoor Bentetje, anders loop ik lekker voor de feiten weg en heb ik lak aan alles wat eten/drinken betreft/betrof.
Ik schrok ook ff vanmorgen, een kilo erbij in 1 dag! Waarvan dan?
Heb snel de cmband om mn middel gedaan en daar was wel
wat vanaf, meer dan en cm met de vorige keer.
Dus vocht!
Ben op mn werk en nu eet ik wel weer gebakken eieren, wel zo makkelijk om mee te nemen met wat vleeswaren.
Zit weer heerlijk vol nu tot een uurtje of 5 en anders neem ik
een halve acocado.
Ik schrok ook ff vanmorgen, een kilo erbij in 1 dag! Waarvan dan?
Heb snel de cmband om mn middel gedaan en daar was wel
wat vanaf, meer dan en cm met de vorige keer.
Dus vocht!
Ben op mn werk en nu eet ik wel weer gebakken eieren, wel zo makkelijk om mee te nemen met wat vleeswaren.
Zit weer heerlijk vol nu tot een uurtje of 5 en anders neem ik
een halve acocado.
dinsdag 13 mei 2008 om 12:57
Ook al weeg ik me elke dag, soms gedraag ik me eettechnisch gezien gewoon niet goed genoeg en schrik ik ook hoor! Er moet wel een groot wonder gebeuren voordat ik er morgen wat af heb op de weegdag... ben wel vandaag meteen weer goed begonnen (of verder gegaan?) tis nu voorlopig weer klaar met bijzondere dagen dus geen smoesjes meer...en ook weer gewoon doorgaan met rennen...
O: bak havermoutpap
T: boterham met kipfilet
L: grote bak fruitsalade en boterham met kipfilet
T: bak yoghurt met een appel erdoor
A: ligt eraan wat mams kookt...
Daarna niet te veel meer hoop ik...
Meave, fijn dat je hier weer bent, hoop dat je je snel weer beter voelt. Dit is ook niks. Snap dat je niet graag aan je arts vraagt om nader/uitgebreider onderzoek maar begrijp van artsen niet waarom ze niet verder zoeken als ze in eerste instantie niks geks/afwijkends vinden. Het moet toch ergens vandaan komen?
O: bak havermoutpap
T: boterham met kipfilet
L: grote bak fruitsalade en boterham met kipfilet
T: bak yoghurt met een appel erdoor
A: ligt eraan wat mams kookt...
Daarna niet te veel meer hoop ik...
Meave, fijn dat je hier weer bent, hoop dat je je snel weer beter voelt. Dit is ook niks. Snap dat je niet graag aan je arts vraagt om nader/uitgebreider onderzoek maar begrijp van artsen niet waarom ze niet verder zoeken als ze in eerste instantie niks geks/afwijkends vinden. Het moet toch ergens vandaan komen?
dinsdag 13 mei 2008 om 17:17
Ja, Meis, dat snap ik ook nooit. Ik zeur niet genoeg, denk ik. Ik loop al jaren bij de huisarts, steeds weer klacht "moe" en daarbij allerlei vage klachten, veel hoofdpijn enz. Dan wordt m'n bloed op vanalles getest en... niets te vinden, dus... blijft het zo hangen tot het me écht weer eens teveel wordt.
AFijn
nu blaak ik van energie ( ) Zon helpt wel.
Heb tusse de middag 3 br met sandwichspread gehad en 1 met jam. lekkerrrrr.
Nu net nog wat nootjes genomen. Heb een bakje gemengde noten met cranberrys gekocht
Toedels
AFijn
nu blaak ik van energie ( ) Zon helpt wel.
Heb tusse de middag 3 br met sandwichspread gehad en 1 met jam. lekkerrrrr.
Nu net nog wat nootjes genomen. Heb een bakje gemengde noten met cranberrys gekocht
Toedels
Later is nu
dinsdag 13 mei 2008 om 19:32
aaaah, dat zijn een van jouw favorieten geloof ik, toch?
Ik weeg me nooit elke dag, soms 2 keer per week, maar in streef naar 1 keer per week. Maar toch, zodra ik vind dat ik het wel zelf kan (waarom ik dat nog denk mag joost weten, want dat kan ik dus blijkbaar echt niet) weeg ik niet meer..,...zo stom, echt struisvogelkgedrag!
Mijn lijstje is iets veranderd, de rendang was heerlijk en dus kon ik er niets van laten staan. Daardoor niet alle rauwkost op en ook gene toet. Wie weet later op de avond. Ik ben namlijk aan het werk tot 23 uur en dan krijg ik toch vaak nog wel trek.
Ik weeg me nooit elke dag, soms 2 keer per week, maar in streef naar 1 keer per week. Maar toch, zodra ik vind dat ik het wel zelf kan (waarom ik dat nog denk mag joost weten, want dat kan ik dus blijkbaar echt niet) weeg ik niet meer..,...zo stom, echt struisvogelkgedrag!
Mijn lijstje is iets veranderd, de rendang was heerlijk en dus kon ik er niets van laten staan. Daardoor niet alle rauwkost op en ook gene toet. Wie weet later op de avond. Ik ben namlijk aan het werk tot 23 uur en dan krijg ik toch vaak nog wel trek.
dinsdag 13 mei 2008 om 20:16
Moppetoet is weer terug van luiervakantie, terwijl Moppeman zich uit de naad gesport heeft. Wandelen, fietsen (Eiffel/Ardennen, bergje op en af). Heel weinig eten, veel water drinken, geen bier, geen echte koffie.
IK HAAT MANNEN !!!!! Hij beweert in twee weken 7 kilo te zijn kwijtgeraakt.
Misschien maar weer eens southbeachen ?? Ik zie wel, ik heb vanavond lekker witlofsalade met mandarijntjes uit blik gegeten, beenham en een aardappeltje.
IK HAAT MANNEN !!!!! Hij beweert in twee weken 7 kilo te zijn kwijtgeraakt.
Misschien maar weer eens southbeachen ?? Ik zie wel, ik heb vanavond lekker witlofsalade met mandarijntjes uit blik gegeten, beenham en een aardappeltje.
dinsdag 13 mei 2008 om 21:08
Avondeten is een pastaschotel uit de oven geworden, was lekker maar wel vrij zout vond ik (de anderen vonden van niet) Daarna ijsje (cornetto) als toetje afgeslagen (goei van mij!!!ben namelijk errug gek op ijs) en in plaats daarvan na de afwas (tja mams heeft geen vaatwasser..) naar de markt gefietst en aldaar een heerlijk kopje cappuccino genuttigd op het terras. Met een bonbonnetje, dat dan weer wel...
Moppetoet, tis echt oneerlijk he, dat mannen met minder moeite veel meer afvallen...
Dreamer, ik denk wel eens dat artsen meteen denken dat het tussen de oren zit als ze niet meteen een aanwijsbare oorzaak voor een klacht kunnen vinden. En het dan maar aan laten sudderen totdat de patient weer te lastig wordt ofzo... Zouden ze dat op hun opleiding leren? Als ik arts was zou ik juist het naadje van de kous willen weten...denk ik nu, maar ik heb ook geen artsenopleiding gevolgd...heb dus ook niet geleerd om mensen met een kluitje in het riet te sturen, of van het kastje naar de muur...
Wat ik trouwens ook niet snap is hoe jij langer dan een dag met een bakje nootjes kan doen...ik haal ook wel eens van die lekkere cranberry-noten-mix op de markt maar die gaat meestal dezelfde dag nog op...tja, dan is ie opeens niet meer zo goed voor de lijn...
Moppetoet, tis echt oneerlijk he, dat mannen met minder moeite veel meer afvallen...
Dreamer, ik denk wel eens dat artsen meteen denken dat het tussen de oren zit als ze niet meteen een aanwijsbare oorzaak voor een klacht kunnen vinden. En het dan maar aan laten sudderen totdat de patient weer te lastig wordt ofzo... Zouden ze dat op hun opleiding leren? Als ik arts was zou ik juist het naadje van de kous willen weten...denk ik nu, maar ik heb ook geen artsenopleiding gevolgd...heb dus ook niet geleerd om mensen met een kluitje in het riet te sturen, of van het kastje naar de muur...
Wat ik trouwens ook niet snap is hoe jij langer dan een dag met een bakje nootjes kan doen...ik haal ook wel eens van die lekkere cranberry-noten-mix op de markt maar die gaat meestal dezelfde dag nog op...tja, dan is ie opeens niet meer zo goed voor de lijn...
dinsdag 13 mei 2008 om 22:06
Hier eindelijk wel weer leuk nieuws op de weegschaal. De teller stond vanmorgen op 72,2 kg. Na weken lang rond de 74/74,4 kg te blijven hangen was dit wel een hele aangename verrassing. Ik ga wel elke dag op de weegschaal, maar dat is vooral zodat ik de schommelingen door vocht er ook een beetje uit kan pikken.
Meave, ik zou ook vragen om uitgebreider onderzoek. Het tempo waarin jouw gewicht toeneemt lijkt niet te kloppen bij wat je eet. Dan zegt 1 schildklierwaarde lijkt me ook niet heel veel. Lijkt me niet slecht als een internist eens meedenkt/meekijkt.
Vandaag lijntechnisch een mindere dag, want aangezien er onverwacht mensen bleven eten had ik niet genoeg in huis en hebben we patat aan laten rukken. Ik heb het dan weer wel bij een broodje frikandel en een beetje patat weten te houden. Wel met saus, maar dan met halfvolle frietsaus. Het valt me eigenlijk nog mee hoeveel daar inzit. Toe een half lightijsje op en verder vandaag 2 bh met ham, 2 krentebollen en wat meloen en aardbeien op.
Meave, ik zou ook vragen om uitgebreider onderzoek. Het tempo waarin jouw gewicht toeneemt lijkt niet te kloppen bij wat je eet. Dan zegt 1 schildklierwaarde lijkt me ook niet heel veel. Lijkt me niet slecht als een internist eens meedenkt/meekijkt.
Vandaag lijntechnisch een mindere dag, want aangezien er onverwacht mensen bleven eten had ik niet genoeg in huis en hebben we patat aan laten rukken. Ik heb het dan weer wel bij een broodje frikandel en een beetje patat weten te houden. Wel met saus, maar dan met halfvolle frietsaus. Het valt me eigenlijk nog mee hoeveel daar inzit. Toe een half lightijsje op en verder vandaag 2 bh met ham, 2 krentebollen en wat meloen en aardbeien op.
dinsdag 13 mei 2008 om 22:29
Haihai
Ik snoep de nootjes een beetje tussendoor, maar ben bang dat daar toch wel eens een beetje eczeem wegkomt. Had nl. vandaag vrijwel geen eczeem (wel jeuk van vervellen.. schiet ook niet op dus) en ik neem wat nootjes, gelijk daarna eczeem op m'n onderarmen Dus... dat ga ik testen.
Paar dagen geen nootjes (als me dat lukt) en dan een dag wel.
Dat ik het zo goed kan spreiden, die nootjes, is dat ik wéét hoeveel kcal erin zitten. Dat ik ze wel eet is omdat er altijd gezegd wordt, dat ze goed voor je huid zijn. Verder gewoon lekker voor lekkere trek, nu ik daar verder weinig voor heb.
Moppentoet, ga er maar van uit dat 7 kg in 2 weken niet goed is en zéker niet blijvend. Juist doordat hij weinig at en veel bewoog, gaat z'n lichaam in spaarstand. Helaas hebben mannen gewoon basaal meer spieren, daardoor gaat e.e.a. sneller.
Ik moet gewoon weer meer gaan bewegen. Dat gaat me wel lukken, de komende weken, denk ik.
Ik snoep de nootjes een beetje tussendoor, maar ben bang dat daar toch wel eens een beetje eczeem wegkomt. Had nl. vandaag vrijwel geen eczeem (wel jeuk van vervellen.. schiet ook niet op dus) en ik neem wat nootjes, gelijk daarna eczeem op m'n onderarmen Dus... dat ga ik testen.
Paar dagen geen nootjes (als me dat lukt) en dan een dag wel.
Dat ik het zo goed kan spreiden, die nootjes, is dat ik wéét hoeveel kcal erin zitten. Dat ik ze wel eet is omdat er altijd gezegd wordt, dat ze goed voor je huid zijn. Verder gewoon lekker voor lekkere trek, nu ik daar verder weinig voor heb.
Moppentoet, ga er maar van uit dat 7 kg in 2 weken niet goed is en zéker niet blijvend. Juist doordat hij weinig at en veel bewoog, gaat z'n lichaam in spaarstand. Helaas hebben mannen gewoon basaal meer spieren, daardoor gaat e.e.a. sneller.
Ik moet gewoon weer meer gaan bewegen. Dat gaat me wel lukken, de komende weken, denk ik.
Later is nu
woensdag 14 mei 2008 om 10:14
Hier vandaag ook officiele weegdag: 76.0
Ik baal wel omdat ik maandag 74,7 woog en
dinsdag meteen alweer 75,7 en dat terwijl
ik echt geen kilo aan voer heb gehad.
Vochtproblemen!
Want in mn taille ben ik wel slanker geworden.
Ik weeg ook elke dag, anders was ik vanmorgen
helemaal over de rooie gegaan en nu baal ik
gewoon.
Ik baal wel omdat ik maandag 74,7 woog en
dinsdag meteen alweer 75,7 en dat terwijl
ik echt geen kilo aan voer heb gehad.
Vochtproblemen!
Want in mn taille ben ik wel slanker geworden.
Ik weeg ook elke dag, anders was ik vanmorgen
helemaal over de rooie gegaan en nu baal ik
gewoon.
woensdag 14 mei 2008 om 10:33
Net even bijgelezen op Zoyla dr topic en ik zit hier weer helemaal met een blij en warm gevoel van binnen.
Dat is toch geweldig dat je van een medium zulke goeie dingen hoort over je pas overleden kindje.
Daar schuif ik mijn gewicht en gelijn geouwehoer graag even voor aan de kant.
Ik wordt er helemaal happy van.
Dat is toch geweldig dat je van een medium zulke goeie dingen hoort over je pas overleden kindje.
Daar schuif ik mijn gewicht en gelijn geouwehoer graag even voor aan de kant.
Ik wordt er helemaal happy van.
woensdag 14 mei 2008 om 11:41
IK weeg even niet, is nog boven de 100 denk ik. Vind het echt een stom idee dat ik meer dan 100 kilo weeg.
Maar goed.
Eindelijk reactie op mijn hulpmailtje gekregen.
Gegevens worden nu doorgestuurd naar een contactpersoon in de buurt. Die neemt dan contact met me op en met haar ga ik een "intake" gesprek houden om te bepalen hoe en wat en welke vorm van therapie bij me past.
Ik lijn niet echt, maar heb ook geen last van hele foute eetbuien.
Meave
en iedereen hier: goed bezig zeg!
Maar goed.
Eindelijk reactie op mijn hulpmailtje gekregen.
Gegevens worden nu doorgestuurd naar een contactpersoon in de buurt. Die neemt dan contact met me op en met haar ga ik een "intake" gesprek houden om te bepalen hoe en wat en welke vorm van therapie bij me past.
Ik lijn niet echt, maar heb ook geen last van hele foute eetbuien.
Meave
en iedereen hier: goed bezig zeg!
woensdag 14 mei 2008 om 12:03
Geen last van foute eetbuien is het begin, Toet!
meave
San, ik had dat ook met het topic van Zoy
IK heb jurken gekeken in de stad, maar ik ben te kritisch óf de jurken zijn niet leuk. Ofzo.. want... de jurk is te lang, of te kort, ik kan niet tegen de stof of het is kreukelstof en ik strijk niet.. het is wéér een zwarte, of er zit teveel kleur en fleur in, hij is te strak (en ik val nu eens af, is straks het model weg, als ie losser zit) of het is een veel te wijde jurk
Ik ben niet eens aan passen toegekomen!
Ohja, en die ene echt wel hele mooie... die was te duur
meave
San, ik had dat ook met het topic van Zoy
IK heb jurken gekeken in de stad, maar ik ben te kritisch óf de jurken zijn niet leuk. Ofzo.. want... de jurk is te lang, of te kort, ik kan niet tegen de stof of het is kreukelstof en ik strijk niet.. het is wéér een zwarte, of er zit teveel kleur en fleur in, hij is te strak (en ik val nu eens af, is straks het model weg, als ie losser zit) of het is een veel te wijde jurk
Ik ben niet eens aan passen toegekomen!
Ohja, en die ene echt wel hele mooie... die was te duur
Later is nu
woensdag 14 mei 2008 om 13:09
Mijn officiele weegresultaat is ook om te janken: 75.5, wilde het er eerst niet neerzetten, maar van struisvogelen wordt het ook niet anders. Op zich weet ik wel dat het vandaag minder is dan gisteren en dat het morgen waarschijnlijk nog minder zal zijn, maar wanneer ik nu eindelijk weer een keer echt ga afvallen????
Dreamer, balen van je te dure jurk...tja, en de opruiming is nog niet...
Dreamer, balen van je te dure jurk...tja, en de opruiming is nog niet...
woensdag 14 mei 2008 om 20:18
Ghe, inderdaad, wat zou ik vanavond wegen
Vandaag, na twee dagen "los",is het weer redelijk gegaan.
o: boterham met champignonpaté
l: 3 boterhammen met worst, een boterham met pindakaas
t: aarbeien en druiven
t: zoete tomaatjes
a: doperwtjes, tomaten, rijst, zalm in bladerdeeg
toe: aardbeien
t: 2 x minisauzijcenbroodje
Vandaag, na twee dagen "los",is het weer redelijk gegaan.
o: boterham met champignonpaté
l: 3 boterhammen met worst, een boterham met pindakaas
t: aarbeien en druiven
t: zoete tomaatjes
a: doperwtjes, tomaten, rijst, zalm in bladerdeeg
toe: aardbeien
t: 2 x minisauzijcenbroodje
woensdag 14 mei 2008 om 21:38
tabel is vernieuwd
Oh hee, Roque staat er nog niet op. Sorry Roque... volgende keer?
Zet je dan bij je gewicht je lengte enzo?
Een kleine verandering: als er gewicht af is, staat er een - voor. Is wel duidelijk, denk ik
Mijn lijstje:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer, geloof ik
T: 1 peer en een bakje yohurt
L; 2 br met gerookte zalm, 1 br met kruidensmeerkaas
T: 1 nectarine
A: aardappelsalade. Gelukkig vond LD 'm ook lekker
vandaag hele dag van hot naar haar gesjeesd, op de fiets, dus flink wat beweging. Nu moe
toedels
Oh hee, Roque staat er nog niet op. Sorry Roque... volgende keer?
Zet je dan bij je gewicht je lengte enzo?
Een kleine verandering: als er gewicht af is, staat er een - voor. Is wel duidelijk, denk ik
Mijn lijstje:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer, geloof ik
T: 1 peer en een bakje yohurt
L; 2 br met gerookte zalm, 1 br met kruidensmeerkaas
T: 1 nectarine
A: aardappelsalade. Gelukkig vond LD 'm ook lekker
vandaag hele dag van hot naar haar gesjeesd, op de fiets, dus flink wat beweging. Nu moe
toedels
Later is nu
donderdag 15 mei 2008 om 00:20
O: 2 beschuiten met 30+kaas, melk en 2 kiwi`s
T: niets
L: tosti ham/kaas en 2 boterhammen met kruidenkaas en ijsbergsla, melk
T: 1/2 liter vitalineadrink
D: maaltijdsalade met garnalen (lekker salades heeft AH zeg!), optimelkwark toe. Nu wel trek, want net uit mijn werk, maar ik ga gauw naar bed dan merk ik het niet zo.
T: niets
L: tosti ham/kaas en 2 boterhammen met kruidenkaas en ijsbergsla, melk
T: 1/2 liter vitalineadrink
D: maaltijdsalade met garnalen (lekker salades heeft AH zeg!), optimelkwark toe. Nu wel trek, want net uit mijn werk, maar ik ga gauw naar bed dan merk ik het niet zo.
donderdag 15 mei 2008 om 09:33
Die had ik allemaal al opgegeven hoor, voor het lijstje Maar vooruit. Wat is de tabel-verander-dag? Dan gooi ik al mijn gegevens bij mijn gewicht.
Hier was het vanmorgen trouwen wederom: 7.00 uur 76,1, half negen 75,4. Echt: ik ga voortaan rond negen uur wegen. Veel beter voor mijn ego
Sandra, dat maakt denk ik wel uit, qua afvallen, als je weer gaat sporten! Wat wil je gaan doen?
Hier was het vanmorgen trouwen wederom: 7.00 uur 76,1, half negen 75,4. Echt: ik ga voortaan rond negen uur wegen. Veel beter voor mijn ego
Sandra, dat maakt denk ik wel uit, qua afvallen, als je weer gaat sporten! Wat wil je gaan doen?
donderdag 15 mei 2008 om 09:50
tssssk, wat een goed begin van de dag. Voelde me al helemaal 'licht'' door de lege maag vanmorgen (merk ik echt als ik met trek ga slapen, dan voel ik me `s ochtends echt leeg/licht), na het ontbijt kinderen naar school gebracht en weer gaan hardlopen. Voor het eerst een opbouw in het schema en dat lukte me! Het is voor de ware hardloper natuurlijk nog peanuts, maar ik vind 5 keer 2 minuten rennen en 2 minuten lopen al heel wat:)