We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
zaterdag 10 mei 2008 om 22:02
Azijnpissen is anders ook heel knap Zoy
Vandaag weer netjes mijn best gedaan.
O: yoghurt met meusli
T: ontbijtkoek
L: 3 bh met 2 gebakken eieren
D: maaltijdsalade met wat brood.
Ik zat vanmorgen op de 73,2 kg. Ik hoop eigenlijk dinsdag, weegdag, onder de 73 te duiken. Lijkt me wel een leuke compensatie voor 3 weken 74,4 kg. Bovendien zijn de bruiloft en mijn vakantie over 5 weken al en ik hoop nog steeds dan onder de 70 kg te zijn.
Net bij de wehkamp het e.e.a. besteld. Het is droevig gesteld met de inhoud van mijn kledingkast. Vooral qua shirts/blousjes is het al jaren een ramp omdat niks fatsoenlijk staat. Nu hoop ik er eindelijk iets charmanter bij te kunnen gaan lopen. Broeken en rokjes durf ik nog niet te kopen, ook al pas ik steeds minder van wat er in mijn kast hangt. Als het goed blijft gaan hoop ik nog een broekmaat af te vallen.
Vandaag weer netjes mijn best gedaan.
O: yoghurt met meusli
L: 3 bh met 2 gebakken eieren
D: maaltijdsalade met wat brood.
Ik zat vanmorgen op de 73,2 kg. Ik hoop eigenlijk dinsdag, weegdag, onder de 73 te duiken. Lijkt me wel een leuke compensatie voor 3 weken 74,4 kg. Bovendien zijn de bruiloft en mijn vakantie over 5 weken al en ik hoop nog steeds dan onder de 70 kg te zijn.
Net bij de wehkamp het e.e.a. besteld. Het is droevig gesteld met de inhoud van mijn kledingkast. Vooral qua shirts/blousjes is het al jaren een ramp omdat niks fatsoenlijk staat. Nu hoop ik er eindelijk iets charmanter bij te kunnen gaan lopen. Broeken en rokjes durf ik nog niet te kopen, ook al pas ik steeds minder van wat er in mijn kast hangt. Als het goed blijft gaan hoop ik nog een broekmaat af te vallen.
zaterdag 10 mei 2008 om 22:17
Tsk, ik wil maar steeds niets kopen, want 'straks' is het me toch te groot
Moet ik niet aan de chips gaan
Nouja, Elvis nam wokkels en ik heb een paar gehad.
verder m'n dag:
O: tosti banaan
T: nectarine, bak yoghurt, handje noten met rozijnen, handje chips
L: 2 br met sandwichspread
T: nootjes
A: komkommer, omelet en tomaatjes
Bak yoghurt toe. wat wokkels.
Moet ik niet aan de chips gaan
Nouja, Elvis nam wokkels en ik heb een paar gehad.
verder m'n dag:
O: tosti banaan
T: nectarine, bak yoghurt, handje noten met rozijnen, handje chips
L: 2 br met sandwichspread
T: nootjes
A: komkommer, omelet en tomaatjes
Bak yoghurt toe. wat wokkels.
Later is nu
zondag 11 mei 2008 om 08:24
Wist u dat?
....Het een fabeltje is dat er bij het Atkins dieet weinig groente gegeten wordt? Er staat bij de Atkins lifestyler dagelijks meer groente op het menu dan bij de gemiddelde Nederlander!
Fase 3: Pre-handhavingfase
Tijdens deze fase bereid je je voor op de laatste fase; de handhavingfase. Het afvallen gaat nu nog maar heel langzaam, ongeveer een halve kilo per week. Een of twee keer per week kan er een voedingsproduct gekozen worden met een hoger gehalte aan koolhydraten, zoals een aardappel, wat volkoren rijst of een stuk fruit. Een goede hulp tijdens deze fase is de koolhydratentabel. Hierin kun je van veel producten opzoeken hoeveel koolhydraten het bevat. Ook het lezen van etiketten op verpakkingen is onontbeerlijk.www.atkinsdieet.nl
Overzicht fase 2 Atkins Dieet
Voedingsmiddelen in Fase 2?
In onderstaand overzicht zie je de voedingsmiddelen die je geleidelijk weer mag toevoegen
tijdens de continu gewichtsverlies fase.
Amandelen Hazelnoten
Andijvie Champignons
Radijs Spinazie
Tomaat Selderij
Aardbeien Bosbessen
Frambozen Bloemkool
Overige groente:
Asperges Aubergine
Stok-wasbonen Boerenkool
Kool Snijbiet
Koolrabi Sjalotjes
Ui Rabarber
Courgette Prei
Rapen Okra
Pompoen Taugé
Avocado Bamboescheuten
Zuurkool Broccoli
Peulen Spruitjes
Het lijkt er toch niet echt op dat ik veel moet missen toch?
En groente en fruit at ik voor die tijd natuurlijk ook, alleen fruit staat nu nog steeds op een laag pitje, maar zoals je ziet mag ik steeds meer en op den duur ga ik zelfs weer aan de wijn.
Maar dat duurt nog een kilo of 7. Het hele jaar uit als het zo
'langzaam' maar wel gestaag door gaat.
....Het een fabeltje is dat er bij het Atkins dieet weinig groente gegeten wordt? Er staat bij de Atkins lifestyler dagelijks meer groente op het menu dan bij de gemiddelde Nederlander!
Fase 3: Pre-handhavingfase
Tijdens deze fase bereid je je voor op de laatste fase; de handhavingfase. Het afvallen gaat nu nog maar heel langzaam, ongeveer een halve kilo per week. Een of twee keer per week kan er een voedingsproduct gekozen worden met een hoger gehalte aan koolhydraten, zoals een aardappel, wat volkoren rijst of een stuk fruit. Een goede hulp tijdens deze fase is de koolhydratentabel. Hierin kun je van veel producten opzoeken hoeveel koolhydraten het bevat. Ook het lezen van etiketten op verpakkingen is onontbeerlijk.www.atkinsdieet.nl
Overzicht fase 2 Atkins Dieet
Voedingsmiddelen in Fase 2?
In onderstaand overzicht zie je de voedingsmiddelen die je geleidelijk weer mag toevoegen
tijdens de continu gewichtsverlies fase.
Amandelen Hazelnoten
Andijvie Champignons
Radijs Spinazie
Tomaat Selderij
Aardbeien Bosbessen
Frambozen Bloemkool
Overige groente:
Asperges Aubergine
Stok-wasbonen Boerenkool
Kool Snijbiet
Koolrabi Sjalotjes
Ui Rabarber
Courgette Prei
Rapen Okra
Pompoen Taugé
Avocado Bamboescheuten
Zuurkool Broccoli
Peulen Spruitjes
Het lijkt er toch niet echt op dat ik veel moet missen toch?
En groente en fruit at ik voor die tijd natuurlijk ook, alleen fruit staat nu nog steeds op een laag pitje, maar zoals je ziet mag ik steeds meer en op den duur ga ik zelfs weer aan de wijn.
Maar dat duurt nog een kilo of 7. Het hele jaar uit als het zo
'langzaam' maar wel gestaag door gaat.
zondag 11 mei 2008 om 08:38
Tja, ik moet toch wat?
Ik ben nu een vrouw die in de overgang zit en
echt moet uitkijken wat ik eet.
Ik schreef het hier al eerder dat als je in de
overgang bent je meer trek hebt (wat heb je eraan!)
waardoor je dus in de overgang van aankomt.
Voor mij is dit iets wat WERKT, ik heb geen trek
godzijdank tussen de maaltijden door.
Ik was altijd iemand van; inladen, honger,trek en feest.
Dat kan nu nog steeds, maar dat moet ik die extra kilo's
die het opleverd er ook op de koop toe nemen en daar
pas ik dus voor. Ik vind dat we in een maatschappij leven
waarin slank en jong blijven hoog staat aangeschreven
en ik wil dus graag meelopen in dat gareel.
Ben ik nu zo raar?
Ik doe het alleen op een manier waarvan het merendeel
z'n neus voor optrekt.
Maar ik ben dus geen mens voor een Sonja Bakker dieet en
minderen met iets dat vind ik plagen, dan liever helemaal
niet.
Ik ben nu een vrouw die in de overgang zit en
echt moet uitkijken wat ik eet.
Ik schreef het hier al eerder dat als je in de
overgang bent je meer trek hebt (wat heb je eraan!)
waardoor je dus in de overgang van aankomt.
Voor mij is dit iets wat WERKT, ik heb geen trek
godzijdank tussen de maaltijden door.
Ik was altijd iemand van; inladen, honger,trek en feest.
Dat kan nu nog steeds, maar dat moet ik die extra kilo's
die het opleverd er ook op de koop toe nemen en daar
pas ik dus voor. Ik vind dat we in een maatschappij leven
waarin slank en jong blijven hoog staat aangeschreven
en ik wil dus graag meelopen in dat gareel.
Ben ik nu zo raar?
Ik doe het alleen op een manier waarvan het merendeel
z'n neus voor optrekt.
Maar ik ben dus geen mens voor een Sonja Bakker dieet en
minderen met iets dat vind ik plagen, dan liever helemaal
niet.
zondag 11 mei 2008 om 20:17
Ben ik weer eens. (Hai Roque, )
Weet niet zo goed wat te schrijven. Voel me qua lijf en lijn een beetje onthand. Baal dat het me allemaal niet lukt en dat ik nog steeds aankom. De dietiste had wel een of twee nieuwe inzichtjes en wat handige lijstjes, maar het lukt me ook niet om die vast te houden. Blegh.
Weet niet zo goed wat te schrijven. Voel me qua lijf en lijn een beetje onthand. Baal dat het me allemaal niet lukt en dat ik nog steeds aankom. De dietiste had wel een of twee nieuwe inzichtjes en wat handige lijstjes, maar het lukt me ook niet om die vast te houden. Blegh.
zondag 11 mei 2008 om 20:53
moet je nog terug anar de dietiste meave? Zorgt die ook voor wat psychische steun of niet. Balen joh, dat het nog niet lukt, ik moet vaak aan je denken/
Sandra, ik bedoelde het niet onaardig en je hoeft niet in de verdediging te schieten. Ik weet weinig van atkins, maar wat ik weet is wat ik bij ene collega zag en wat ik hier soms langs zie komen, gebakken eieren, bacon, flan etc. Lijkt me wel vet eerlijk gezegd. Ik zou best wat meer inzicht in je eten willen hebben, zou je anders eens wat dagen willen opschrijven wat je precies eet, msischien kan ik me dan een reëeler beeld vormen. als je daar geen zin in hebt ook prima hoor. Nog even over wat je vroeg over het zwembad. Tsja, zou ik ook niet doen, maar ieder zijn manier.
Ik heb werkelijk 2 zalige dagen achter de rug! Gisteren bedachten we ineens te gaan bbq-en, heb me ingehouden en ben best tevrden, alleen wel teveel wijn. Ik heb geen vette dingen gegeten en weinig sausjes
eens kijken of ik het nog weet:
O:2 crackers en 1 bescuit met 30+kaas, melk
L: 2 boterhammen met smeerworst
T: 2 appels
D: zalmmoot, 3 stokjes gemarineerde kipfilet, heel klein stukje lamsbiefstuk, veel rauwkost, 2 witte pistoletjes (klein), wiiiiijjjjjnnnnnn
vandaag werd ik helemaal verrast door mijn kinders en man met een ontbijt op bed, dat kon ik natuurlijk niet laten staan
O: 2 danero llescroissants, 30+kaas, 1/2 kiwi (de andere trogelde KK me af), thee
T: yakult
L: 2 boterhammen met fricandeau
T: salade
D: flink wat salade (ijsberg, rucola, tomaat, avocado, beetje spekjes, citroen, restje rijst en sperciebonen, zalig!), 3 broodjes
We zijn net terug van het strand, neem zo nog wat fruit
Sandra, ik bedoelde het niet onaardig en je hoeft niet in de verdediging te schieten. Ik weet weinig van atkins, maar wat ik weet is wat ik bij ene collega zag en wat ik hier soms langs zie komen, gebakken eieren, bacon, flan etc. Lijkt me wel vet eerlijk gezegd. Ik zou best wat meer inzicht in je eten willen hebben, zou je anders eens wat dagen willen opschrijven wat je precies eet, msischien kan ik me dan een reëeler beeld vormen. als je daar geen zin in hebt ook prima hoor. Nog even over wat je vroeg over het zwembad. Tsja, zou ik ook niet doen, maar ieder zijn manier.
Ik heb werkelijk 2 zalige dagen achter de rug! Gisteren bedachten we ineens te gaan bbq-en, heb me ingehouden en ben best tevrden, alleen wel teveel wijn. Ik heb geen vette dingen gegeten en weinig sausjes
eens kijken of ik het nog weet:
O:2 crackers en 1 bescuit met 30+kaas, melk
L: 2 boterhammen met smeerworst
T: 2 appels
D: zalmmoot, 3 stokjes gemarineerde kipfilet, heel klein stukje lamsbiefstuk, veel rauwkost, 2 witte pistoletjes (klein), wiiiiijjjjjnnnnnn
vandaag werd ik helemaal verrast door mijn kinders en man met een ontbijt op bed, dat kon ik natuurlijk niet laten staan
O: 2 danero llescroissants, 30+kaas, 1/2 kiwi (de andere trogelde KK me af), thee
T: yakult
L: 2 boterhammen met fricandeau
T: salade
D: flink wat salade (ijsberg, rucola, tomaat, avocado, beetje spekjes, citroen, restje rijst en sperciebonen, zalig!), 3 broodjes
We zijn net terug van het strand, neem zo nog wat fruit
zondag 11 mei 2008 om 21:43
Sandra, het is meer interesse van mijn kant. orry als dat als een aanval is overgekomen. Ik ken via via meer mensen die behoorlijk zijn afgevallen met Atkins. Maar net als dat je over Sonja veel negatieve dingen hoort, heb ik die verhalen ook over Atkins gehoord. Betekent niet dat ze enorm op waarheid berusten. Ik ga qua groente en fruit trouwens af op je lijstjes tot nu toe. Het lijstje wat je als laatste hebt neergezet valt inderdaad reuze mee.
Ik heb vandaag forummeeting gehad met lieve vriendinnetjes en me heel keurig gehouden, al zeg ik het zelf.
Ontbijt op bed: 1/2 bruin bolletje met champignonpaté, 1/2 bruin boletje met boursin
t: 4 schijven meloen
l: stokachtig broodje met kruidenkaas en zalm
d: 3 (witte, foei! er was geen bruin brood meer) broodjes met in totaal 9 knackworstjes
Ha Meave! Straf jezelf niet teveel. Je hebt het zwaar momenteel, ook met de thuissituatie. En natuurlijk is het goed voor je om iets aan je eetpatroon te doen, maar probeer het (samen met de diëtiste) ook een beetje los te laten... (Als je snapt wat ik bedoel). Blijf je onder begeleiding van de diëtiste?
Ik heb vandaag forummeeting gehad met lieve vriendinnetjes en me heel keurig gehouden, al zeg ik het zelf.
Ontbijt op bed: 1/2 bruin bolletje met champignonpaté, 1/2 bruin boletje met boursin
t: 4 schijven meloen
l: stokachtig broodje met kruidenkaas en zalm
d: 3 (witte, foei! er was geen bruin brood meer) broodjes met in totaal 9 knackworstjes
Ha Meave! Straf jezelf niet teveel. Je hebt het zwaar momenteel, ook met de thuissituatie. En natuurlijk is het goed voor je om iets aan je eetpatroon te doen, maar probeer het (samen met de diëtiste) ook een beetje los te laten... (Als je snapt wat ik bedoel). Blijf je onder begeleiding van de diëtiste?
zondag 11 mei 2008 om 22:55
Tsh van 1.6 kan altijd lager. Het is opzich netjes, maar wel hoog-normaal om het maar zo te zeggen. Maar wat minstens zo belangrijk is, zijn je t3 en t4.
Momenteel zit ik tegen het hyperen aan, en uit ervaring heb ik geleerd dat ik me dan het beste voel ( tsh van 0.9 momenteel).
Maar ik ben ooit begonnen mey een tsh van>100 kan je nagaan!!''Meavem voor de zekerheid zou ik je waardes over 2 en dan weer over een maand opnieuw laten checken. Een uitslag zegt uiteindelijk nog zo weinig, toch?
Momenteel zit ik tegen het hyperen aan, en uit ervaring heb ik geleerd dat ik me dan het beste voel ( tsh van 0.9 momenteel).
Maar ik ben ooit begonnen mey een tsh van>100 kan je nagaan!!''Meavem voor de zekerheid zou ik je waardes over 2 en dan weer over een maand opnieuw laten checken. Een uitslag zegt uiteindelijk nog zo weinig, toch?
maandag 12 mei 2008 om 11:00
Zoy, zit je dan tegen suikerziekte aan met een tsh van 100?
Wat betekent dat eigenlijk?
O. 100 gram kwark+25 gram slagroom 3,5 gram koolh
flan 3,5 gram koolh
L. 1 of 2 gebakken eieren + 100 gram vleeswaren 2 koolh
100 gram groente(met sausje of slasaus) 2-3 koolh
T. 35 gram amandelen 1,5 koolh
50 gram marscapone met 2 druppels zoetstof 1,5 koolh
Halve avocado 5 koolh
A vlees of vis
200 gram groente (met sausje of slasaus) 4-7 koolh
Fruit zal de volgende stap wel worden en dan ga ik voor
de aarbeien.
Het dagmenu wat ik heb neergezet is wat ik normaal krijg maar in deze warme dagen redt ik dat dus echt niet. Dan verplaats ik de flan naar de lunch en dan geen eieren met vleeswaren.
Wat betekent dat eigenlijk?
O. 100 gram kwark+25 gram slagroom 3,5 gram koolh
flan 3,5 gram koolh
L. 1 of 2 gebakken eieren + 100 gram vleeswaren 2 koolh
100 gram groente(met sausje of slasaus) 2-3 koolh
T. 35 gram amandelen 1,5 koolh
50 gram marscapone met 2 druppels zoetstof 1,5 koolh
Halve avocado 5 koolh
A vlees of vis
200 gram groente (met sausje of slasaus) 4-7 koolh
Fruit zal de volgende stap wel worden en dan ga ik voor
de aarbeien.
Het dagmenu wat ik heb neergezet is wat ik normaal krijg maar in deze warme dagen redt ik dat dus echt niet. Dan verplaats ik de flan naar de lunch en dan geen eieren met vleeswaren.
maandag 12 mei 2008 om 12:25
De enige overeenkomst tussen suikerziekte en een schildklierziekte is dat het auto-immuunziektes zijn. Maar Meave, als ervaringsdeskundige met schildklierproblemen denk ik dat je inderdaad vrij snel nog eens moet laten prikken, en dan wél met T3 en T4 erbij. Een kleine afwijking kan je vaak al helemaal niet lekker laten voelen. Sterkte!
maandag 12 mei 2008 om 13:09
quote:Zoyla schreef op 12 mei 2008 @ 12:22:
De tsh heeft helemaal niets met suikerziekte te maken. Het zijn schildklier waardes.
Ben echt blij dat ik niet hoef te dieten of wat dan ook. Moet niet denken aan elke dag gebakken eieren of kwark met slagroom. Ieuw
Maar als dat het enige fatsoenlijke is wat helpt dan?
Ik wil ook wel brood en aardappelen en pasta's en geen moeilijkdoenerij op verjaardagen, visite's en in restaurants.
Is allemaal veeeeeeel makkelijker, ook makkelijker om er
in door te eten trouwens. Jij hebt wat dat betreft wel geluk
gehad Zoyla dat het afvallen daarna bij jou zo is uitgepakt, zal dat voor 1 op de 100000000 (bijvoorbeeld) zijn weggelegd denk je?
De tsh heeft helemaal niets met suikerziekte te maken. Het zijn schildklier waardes.
Ben echt blij dat ik niet hoef te dieten of wat dan ook. Moet niet denken aan elke dag gebakken eieren of kwark met slagroom. Ieuw
Maar als dat het enige fatsoenlijke is wat helpt dan?
Ik wil ook wel brood en aardappelen en pasta's en geen moeilijkdoenerij op verjaardagen, visite's en in restaurants.
Is allemaal veeeeeeel makkelijker, ook makkelijker om er
in door te eten trouwens. Jij hebt wat dat betreft wel geluk
gehad Zoyla dat het afvallen daarna bij jou zo is uitgepakt, zal dat voor 1 op de 100000000 (bijvoorbeeld) zijn weggelegd denk je?
maandag 12 mei 2008 om 17:28
Haihai
Ik ben heel blij dat mijn zelfopgelegd "dieet" van geen suiker, alcohol, koffie, thee en vlees me zo goed bevalt. Het gaat zó goed en makkelijk, niet te zuinig. Ik val nog niet echt af, maar daar doe ik dit ook niet voor. En ik beweeg er te weinig voor.
San, ik eet altijd al veel groente en fruit en daar zou ik dus niet tegen kunnen, dat niet zomaar mogen pakken. Als dit voor jou helpt is het fijn. (maar met dit warme weer moet ik echt niet denken aan al die gebakken eieren enzo .. )
Goed
ik ga nog half uurtje de tuin in
toedels
Ik ben heel blij dat mijn zelfopgelegd "dieet" van geen suiker, alcohol, koffie, thee en vlees me zo goed bevalt. Het gaat zó goed en makkelijk, niet te zuinig. Ik val nog niet echt af, maar daar doe ik dit ook niet voor. En ik beweeg er te weinig voor.
San, ik eet altijd al veel groente en fruit en daar zou ik dus niet tegen kunnen, dat niet zomaar mogen pakken. Als dit voor jou helpt is het fijn. (maar met dit warme weer moet ik echt niet denken aan al die gebakken eieren enzo .. )
Goed
ik ga nog half uurtje de tuin in
toedels
Later is nu
maandag 12 mei 2008 om 20:34
Gisteren:
O: 2 bh met ?????
T: meloen
L: 3 bh met sandwichspread
T: ontbijtkoek, klein softijsje
D: beenham, sperzieboontjes en aardappelbolletjes uit de oven met een klein beetje halfvolle frietsaus. Toe een bakje magere vruchtenkwark.
Vandaag;
O: 2 bh met sandwichspread
L: 4 bh met sandwichspread
T: appel
D: bloemkool, gekookte aardappelen met jus en sausijsje
Al met al ben ik wel redelijk tevreden. Ik heb vandaag de hele dag gewerkt en zeker op werkdagen red ik het niet op minder dan 4 boterhammen 's middags. Maar ja, ik ga dan ook al om 7 uur de deur uit om om een uur of 18 thuis te komen.
O: 2 bh met ?????
T: meloen
L: 3 bh met sandwichspread
T: ontbijtkoek, klein softijsje
D: beenham, sperzieboontjes en aardappelbolletjes uit de oven met een klein beetje halfvolle frietsaus. Toe een bakje magere vruchtenkwark.
Vandaag;
O: 2 bh met sandwichspread
L: 4 bh met sandwichspread
T: appel
D: bloemkool, gekookte aardappelen met jus en sausijsje
Al met al ben ik wel redelijk tevreden. Ik heb vandaag de hele dag gewerkt en zeker op werkdagen red ik het niet op minder dan 4 boterhammen 's middags. Maar ja, ik ga dan ook al om 7 uur de deur uit om om een uur of 18 thuis te komen.
maandag 12 mei 2008 om 20:45
maandag 12 mei 2008 om 21:17
quote:Livre schreef op 12 mei 2008 @ 12:25:
De enige overeenkomst tussen suikerziekte en een schildklierziekte is dat het auto-immuunziektes zijn. Maar Meave, als ervaringsdeskundige met schildklierproblemen denk ik dat je inderdaad vrij snel nog eens moet laten prikken, en dan wél met T3 en T4 erbij. Een kleine afwijking kan je vaak al helemaal niet lekker laten voelen. Sterkte!Waarom dan? Is 1,6 dan op de rand van iets ofzo? Volgens de assistente was het normaal. En wat is de toegevoegde waarde van T3 en T4 laten prikken? (Ik durf er eerlijk gezegd ook niet om te vragen bij de huisarts...)
De enige overeenkomst tussen suikerziekte en een schildklierziekte is dat het auto-immuunziektes zijn. Maar Meave, als ervaringsdeskundige met schildklierproblemen denk ik dat je inderdaad vrij snel nog eens moet laten prikken, en dan wél met T3 en T4 erbij. Een kleine afwijking kan je vaak al helemaal niet lekker laten voelen. Sterkte!Waarom dan? Is 1,6 dan op de rand van iets ofzo? Volgens de assistente was het normaal. En wat is de toegevoegde waarde van T3 en T4 laten prikken? (Ik durf er eerlijk gezegd ook niet om te vragen bij de huisarts...)
dinsdag 13 mei 2008 om 09:53
Goedenmorgen!
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat Meave het niet aan de dokter durft te vragen. Hij doet een test, of laat deze doen. Hij geeft je de uitslag en daar vertrouw je op. Om dan terug te gaan van "jaamaaar... ik heb gehoord van dames van het vivaforum.... " neuh.. niet steekhoudend. (ik zie mijn dokter al zuchten )
Maar goed, als hier meerdere patienten zeggen dat het een waarde is, die op het randje zit en dat die andere waardes er wel bij nodig zijn, zou je dus kunnen spreken van 'andere mensen die ook iets aan hun schildklier hebben'
Afijn
eettechnisch voor mij weer een 'normale eetdag'
O: 2 br met komkommer en kruidensmeerkaas
T: 1 br. met 30+ kaas
T: 1 beker yoghurt en een banaan
L; 2 br met .. eh.. (of misschien wel 3)
T: necatrine(s)
A; spinazietaart
Zoy, ik ben trouwens ook ongesteld geworden, we lopen toch wel redelijk synchroon.
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat Meave het niet aan de dokter durft te vragen. Hij doet een test, of laat deze doen. Hij geeft je de uitslag en daar vertrouw je op. Om dan terug te gaan van "jaamaaar... ik heb gehoord van dames van het vivaforum.... " neuh.. niet steekhoudend. (ik zie mijn dokter al zuchten )
Maar goed, als hier meerdere patienten zeggen dat het een waarde is, die op het randje zit en dat die andere waardes er wel bij nodig zijn, zou je dus kunnen spreken van 'andere mensen die ook iets aan hun schildklier hebben'
Afijn
eettechnisch voor mij weer een 'normale eetdag'
O: 2 br met komkommer en kruidensmeerkaas
T: 1 br. met 30+ kaas
T: 1 beker yoghurt en een banaan
L; 2 br met .. eh.. (of misschien wel 3)
T: necatrine(s)
A; spinazietaart
Zoy, ik ben trouwens ook ongesteld geworden, we lopen toch wel redelijk synchroon.
Later is nu
dinsdag 13 mei 2008 om 10:25
Meave, ik denk niet dat 1,6 op de rand van iets is, maar dat weet ik niet zeker. Toen ik op mijn 19e voor het eerst naar de huisarts ging met klachten, liet hij de TSH waarde prikken. Die was goed, viel netjes binnen de normen. Uiteindelijk bleek veel later, toen een specialist uitgebreider bloedonderzoek liet doen, dat de T3 en/of T4 waarde niet goed was. Het komt vaker voor dat je aan de TSH niets afwijkends kunt vinden, maar aan die andere 2 waardes wel.
Voor mij betekende dit, dat ik 1,5 jaar flink beroerd ben geweest zonder te weten waarom en zonder oplossing. Daarom raad ik - misschien iets te snel - aan, om als er geen verbetering is, een keer uitgebreider te prikken, dus met T3 en T4.
In elk geval hoop ik dat je je snel beter gaat voelen.
Voor mij betekende dit, dat ik 1,5 jaar flink beroerd ben geweest zonder te weten waarom en zonder oplossing. Daarom raad ik - misschien iets te snel - aan, om als er geen verbetering is, een keer uitgebreider te prikken, dus met T3 en T4.
In elk geval hoop ik dat je je snel beter gaat voelen.
dinsdag 13 mei 2008 om 10:51
Gossiemikkie, durfde ik vanmorgen eindleijk weer eens op de weegschaal, gezien het feit dat ik al een paatr dagen geoed bezig ben, ben ik em toch een partij lamgeschrokken! echt niet normaal, waarom stop ik nou steeds met wegen, terwijl ik weet dat ik dan volledig de controle verlies. Kan dat niet uitstaan!!!! Nu loop ik weer achter de feiten aan. Gatver, baal enorm!!
dinsdag 13 mei 2008 om 11:26
Meave, huisartsen zijn geen internisten of endocrinologen.
Een internist kijkt verder, en dieper, en gerichter. En bovendien kan je met waardes die niet eens zo erg de pan uit vliegen, toch behoorlijke klachten hebben.
Nu ben ik bijv een persoon die het best functioneerd als ik ietwat hyper. Dat is gewoon per individu verschillend.
Ikzelf zou, als je klachten blijft houden ( onverklaarbaar voor jou) toch om een doorverwijzing vragen. Want je tsh is 1, maar er zijn meer dingen die onderzocht moeten worden ( ft4 t3 enzo)
Ongesteld zijn sucks.
Een internist kijkt verder, en dieper, en gerichter. En bovendien kan je met waardes die niet eens zo erg de pan uit vliegen, toch behoorlijke klachten hebben.
Nu ben ik bijv een persoon die het best functioneerd als ik ietwat hyper. Dat is gewoon per individu verschillend.
Ikzelf zou, als je klachten blijft houden ( onverklaarbaar voor jou) toch om een doorverwijzing vragen. Want je tsh is 1, maar er zijn meer dingen die onderzocht moeten worden ( ft4 t3 enzo)
Ongesteld zijn sucks.