Lijf & Lijn alle pijlers

Weight watchers - samen slanker en gezonder

03-09-2018 20:03 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben je welkom om mee te schrijven over alles wat te maken heeft met WW. We steunen elkaar op moeilijke momenten, geven vaak complimenten en delen ideeen voor recepten en tussendoortjes met zo min mogelijk punten.
De tabel houden we zelf bij, laat het even weten wanneer je in de tabel wilt, dan krijg je de gegevens via een persoonlijk berichtje.
Forumnaam Lengte en startgewichtHuidig gewicht Streefgewicht Totaal kwijtDeze week kwijt
Samarkand 163 cm, 91,3 kilo74,8 6816,5 kilo-0,8
kilo
X XX XXX
anoniem_375590 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 11:11
17.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tante Ans ik maak vaak gebruik van recepten van Ashley Willems. Dit keer de zwolse stoof met kruiden van Jonnie Boer. Google maar eens (geen idee of ik hier een link mag plaatsen?)

Zo bedoel ik het precies tante Ans! Gisteren zijn we naar de Efteling geweest. Bij de uitgang staat een oliebollenkraam. Voorheen kochten we daar gerust een zak en aten die leeg om vervolgens bij thuiskomst gewoon weer te eten. Nu ik weet hoeveel punten ik neertel voor een oliebol sla ik lekker over.
Bij thuiskomst de wokschotel tartaar, bonen en pinda's gemaakt uit de app, lekker dat die is!
Alle reacties Link kopieren
Ikbenik en tante ans Jaa jullie hebben helemaal gelijk, het is voor mij ook echt een wijziging in mijn gedachtengang. Want ik stopte ook alles gewoon in mijn mond zonder erbij na te denken.
Nu denk ik wel na, en ik schrik me vaak te pletter.
Heel fijn die bewuste keuzes en ik kan soms zo trots zijn op mezelf. Hoe fijn is dat.
Ik denk dat ik nooit meer zonder de app kan eigenlijk.
Eventjes wat anders, jullie gebruiken de tabel niet meer? Idee om die weer up to date te maken?

Hier gaat het sinds mijn her start afgelopen maandag goed, gisteravond alleen borrel op mijn werk gehad met bitterhapjes. Netjes alles achteraf in de app ingevoerd en zelfs nog wat weekpunten over.

legallyblonde: heel herkenbaar, ik kan denk ik ook niet meer zonder de app. ;)

Ikbenikenjijbentjij: wat goed dat je geen oliebol hebt gekocht, wat een heerlijk gevoel zal dat achteraf gegeven hebben!
Ha dames, het is stil hier! Ben zelf ook al een poosje afwezig. Hopelijk deze stilte omdat iedereen gewoon te druk is met Weight Watch proof eten, koken, sporten etc. etc.


Ik zit nog steeds in het regime, al heb ik mezelf wel de laatste twee weekenden toegestaan flink buiten mijn puntenbudget te treden. Waar ik dan toch weer van baal want uiteindelijk ben ik de afgelopen 2 weken maar resp. 2 ons en 1 ons afgevallen. En het is natuurlijk zonde om de hele week zó goed je best te doen en dat effect vervolgens zelf weer te torpederen in de weekenden.

Dus ik heb mezelf streng toegesproken. Afgelopen zondag had ik een verjaardag, ik heb géén wijntje genomen ook al had ik daar de punten voor. Gewoon thee. Sporten gaat ook lekker. Hopelijk vrijdag weer een leuke min op de weegschaal. Die opsteker heb ik even nodig.

Gaan jullie nog ok?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag 4 kilo kwijt en het is me dit jaar nog niet gelukt ze kwijt te raken. Normaal gaat me het met ww goed af, dus ik heb me nog maar een maandje lid gemaakt. Vanaf zaterdag start ik! 😊 hopelijk ben ik dan rond de kerst al heel wat kwijt! Ff niet leuk, even doorzetten, maar daarna wel weer tevreden over mijn lichaam!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het opzich (wel) goed. Ik hoop maandag (mijn weegdag), officieel afscheid te hebben genomen van de 12, en op naar de 11 te gaan. Afgelopen maandag moest ik nog 200 gram.

Maar hier gaat t al 2 dagen slecht. Na 4.5 jaar met spiraal voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik voel me echt verschrikkelijk en de hang naar chocolade is echt enorm. Met andere woorden, van mijn weekpunten zijn er nog 5 over. Dus ik ga echt mn best doen niet in de min te komen.
Maar gelukkig gaat er ook maandag weer een nieuwe spiraal in. Op naar de volgende 4 jaar niet ongesteld.

en superduba, Succes, gaat je vast lukken!
Alle reacties Link kopieren
Dankje tante Ans!

En het moet ook eens afgelopen zijn met dat gesnaai van mij telkens! Op een slechte eetdag vreet ik mezelf helemaal vol totdat ik misselijk ben... totaal geen zin meer in. En daarna altijd een dikke bolle buik en omdat de producten zo verslavend zijn, heb ik vaak de volgende dag veel moeite om ervanaf te blijven! Mijn nieuwe motto: GEZOND ETEN TOT KERST! En daarna ook echt maat houden! Maar voor nu: de komende vier weken er tegen aan!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Superduba dat gaat je lukken! 4 kilo, appeltje eitje toch?

Tante Ans, zo herkenbaar! Wat bij mij helpt is de verplichting aan mezelf om eerst iets in te voeren in de app voor ik het in mijn mond stop. Nou dan is de lust snel verdwenen hoor....

Bloemkoolroosje was de weegschaal lief voor je vandaag?

Hier gaat het z'n gangetje. Nog steeds elke week een min op de weegschaal. Ik merk wel dat ik meer ga smokkelen. Ontbijt en lunch met zero points zodat ik mijn punten kan besteden aan lekkere dingen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus op dat gebied wel weer ff terug in het gareel.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag begonnen!! Meteen geschrokken dat ik maar 23 punten mag. Jeetje, maar goed, fruit, groenten, bonen en kipfilet zijn allemaal 0. Vandaag dus met frisse moed begonnen, meteen nu met honger op de bank haha! Dus dat wordt even doorzetten de komende weken! Die knop is nu gewoon om en hopelijke hou ik het vol..
Vandaag gegeten chiazaad pudding, groenten met olijfolie, tomatensoep, appel en mango.. nou dat was het dus voor dag 1 😂 op naar de volgende dag.
Ik blijf denken aan pepernoten maar IK DOE HET NIET!
Ha dames!

Hoe is het hier? Superduba, kom je er een beetje in?
IkbenikjijbentJij, gelukt om terug in het gareel te komen?

Hier gaat hij lekker! Ging ik de afgelopen weken op slakkentempo, nu weer een kilo minder. Bijna 5 in totaal. In 7 weken ongeveer. Afgelopen week was uitdagend, ik had een feestje en een concert en nog een etentje. Het is me gelukt om die zonder kleerscheuren door te komen! En met zonder kleerscheuren bedoel ik; zonder te veel snacks, hapjes en wijn. Ik ben binnen de punten gebleven. En dat was op de weegschaal te zien, ik zat net iets boven de bmi marge van gezond gewicht. Nu val ik officieel weer in de categorie Gezond Gewicht.

Ik weet wel dat dat niet zoveel zegt, maar het toch leuk ;-)
Kortom, motivatie is hoog en ik ga lekker door op deze voet :D

Hoop dat jullie ook in een goede flow zitten dames!
Alle reacties Link kopieren
Heey allemaal,

Hoe gaat het hier? Kunnen jullie de Sinterklaas lekkers allemaal laten staan? Ik tot nu toe wel 😊
Ik mag per dag 23 punten en dan nog 24 weekpunten. Elke dag 23 punten maar dat vind ik persoonlijk best weinig. Ik telde het eens na in calorieën en dan kom ik uit op de 1100 tot 1350 calorieën. Maar ik sport ook nog 3-5 keer per week 250 calorieën eraf per keer. Blijft er wel weinig over... en ik heb ook honger eigenlijk (vooral savonds). vroeger heb ik ww met veel succes gedaan en ik hou het nu ook vol maar ik vind het zwaar. En ik eet echt wel veel groenten en af en toe fruit...
Alle reacties Link kopieren
Oeps... halve zak pepernoten op... morgen pak ik het uiteraard weer op😊 ik had mijn punten op en toen kwam iemand thuis met pepernoten en kon na 100 keer nee zeggen, even geen nee zeggen. Komt goed!
Hey Superduba!

Hier ook een goede flow. Behalve vorige week donderdag, toen ben ik echt gierend uit de bocht gevlogen (lees: meer dan 100 punten naar binnen geschoven). Niks was meer veilig, geen idee wat er gebeurde. Maar goed, ik heb op vrijdag altijd weegdag en had nog veel weekpunten over en activpoints gespaard dus ik sloot uiteindelijk de week af met -19 punten. Om vervolgens diezelfde vrijdag alweer 23 punten aan activpoints binnen te slepen dus ik heb dat heel snel weer gecompenseerd. :D


Sindsdien gaat het weer goed! Al die Sinterklaastroep kan ik prima laten staan. Maar ik heb het ook niet in huis, dat scheelt.

Ik heb ook 23 dagpunten en 35 weekpunten. Ik kom altijd wel uit met 23 punten hoor. Maar ik ga er ook wel eens 2 of 3 over heen. Daar heb je die weekpunten voor. Maar als jij niet goed uitkomt met je 23 dagpunten, dan verdeel je die 24 weekpunten toch over de week? Dan kom je op 27 punten per dag. Toch 2 boterhammen extra...

En daarnaast, als je regelmatig sport bouw je daar ook extra punten mee op dus ik zou me helemaal niet zo druk maken als je een paar puntjes over die 23 heen gaat hoor.

Ik sport ook 3x per week en wandel daarnaast veel. Als ik die punten allemaal invoer kom ik tussen de 60 tot 80 activpoints ongeveer per week.

Al met al dus eigenlijk best aardig hier. Maar ik vind het niet heel snel gaan. Ik ben nu bijna 9 weken bezig en er is 4.3 kilo vanaf. Bijna een halve kilo per week is heel netjes en gezond, dat weet ik. Dus ben er ook blij mee, maar toen ik in 2010 Weight Watchers deed ging het veel sneller. Denk echt dat leeftijd ook mee gaat spelen. Boven de 40 wordt het lastiger om af te vallen zeggen ze wel eens. Ik heb nog 10 weken tot mijn vakantie. Dus 5 kilo is nog haalbaar, maar stiekem hoop ik dat het me lukt om nog 7-8 kilo kwijt te zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje waarschijnlijk heb je niet heel veel overgewicht en dan gaat over het algemeen afvallen minder snel dan met heel veel overgewicht. En een pond per week is eigenlijk heel erg goed!

Oeps superduba toch gezwicht voor de kruidnoten dus? Moet een keertje kunnen toch? Kroontje recht en gaan maar weer!

Hier gaat het z'n gangetje. Heb wel een klein beetje meegesnoept met de sinterklaaslekkernijen maar netjes binnen de punten. Waar ik voorheen ongemerkt een zak schuimpjes naar binnen schoof (gewoon uit gewoonte want echt lekker vind ik ze eigenlijk niet) doen nu 3 sp per stuk toch wel pijn.

Ik vind 23 weekpunten echt zo weinig! Ik heb er nu nog 31 maar ooit zal ik het ook met 23 punten moeten doen. Veel 0 punters dan maar denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Stil hier, gaat het nog goed bij jullie? Bij mij wat minder ivm de feestdagen. Jeetje wat is dat moeilijk. Heb zoveel lekkers in huis. Ik doe m’n best.
Ha dames!

Hier is het een paar weken met horten en stoten gegaan. Toch wel een paar keer per week mezelf iets teveel laten gaan en dik over de punten heen. Maar, het sporten blijft wel goed gaan. Toch had ik niet echt een goed gevoel bij het regelmatig overschrijden van mijn punten. En ik, struisvogel die ik ben, heb 2 weken niet gewogen.

Vanmorgen toch maar wel. Toch een kilo eraf! Ik ben nu sinds half oktober bezig en ik zit nu op -5,1 kilo. Geen méga resultaat maar ook niet heel slecht.

Nu die kerstdagen doorkomen. Ik tel 2 dagen helemaal niet, heb ik bedacht. Maar hou me wel in met drankjes. Hoop ik. En dan daarna door naar nog een keer 5 kilo (of meer) in 2019.

Ik wens jullie hele mooie en warme feestdagen! Hopelijk blijft de schade beperkt maar zo niet, dan maar lekker niet en daarna gewoon weer verder. Fijne dagen dames!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het sporten ook goed. Maar de december maand heeft me goed te pakken. Overal lekkers en daar heb ik van gesnoept. Ik neem het mezelf niet te kwalijk. In januari ga ik er weer voor 100% tegenaan 😊
Alle reacties Link kopieren
Oei, vandaag weer een kerstkransjes in mijn buik beland ..... sorry voor de slechte motivatie op dit moment ....
Alle reacties Link kopieren
Hier is het genieten van Kerst ook iets te vroeg ingezet....
Had me voorgenomen alleen de beide kerstdagen niet te tellen maar heb her en der toch wel wat gesnoept.
Voel me er niet lekker bij dus ga me niet helemaal laten gaan en tussen Kerst en Oud&Nieuw ook weer terug in het gareel.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
23-12-2018 18:48
Hier is het genieten van Kerst ook iets te vroeg ingezet....
Had me voorgenomen alleen de beide kerstdagen niet te tellen maar heb her en der toch wel wat gesnoept.
Voel me er niet lekker bij dus ga me niet helemaal laten gaan en tussen Kerst en Oud&Nieuw ook weer terug in het gareel.
Herkenbaar! Bij mij komt het omdat er gewoon overal lekkere dingen zijn. Met kerst en oud en nieuw tel ik niet. Daarom heen ga ik echt mijn best doen!!!
Chips... hier ook te vroeg gejuicht. Ik tel sinds vrijdagavond al niet meer. Maar ik laat het even voor nu. Heb zojuist besloten een lekkere bak nasi bij de toko te halen en daarmee onder een dekentje op de bank te kruipen vanavond. Morgen en dinsdag worden helemaal feest. Woensdag de schade opnemen en weer door.

Geniet ervan dames!
Alle reacties Link kopieren
Ik begin vanaf vandaag weer met punten tellen!! Met kerst, met oud en nieuw en alle dagen daar tussen heb ik niet geteld en ik ben gruwelijk buiten de lijntjes gegaan... in punten zal ik 484748392 punten hebben gegeten 😂 jullie snappen hoe ik er nu opgeblazen uit zie haha. Doel is om 4-6 kilo kwijt te raken. Ik hen er helemaal klaar voor. Veel groenten en punten vooral uit gezonde olie halen en zaden. Lekker veel 0 punten en als ik iets lekkers wil, ga ik voor fruit 😊
Ja, hier ook weer begonnen hoor! Het is me niet gelukt om het allemaal in het gareel te houden tijdens de feestdagen. Ook niet de dagen ertussen... Mijn vakantie is over zes weken dus nu moet er echt nog even een sprintje worden getrokken. Ik heb nog even terug gekeken in mijn WW app (ik was vorig jaar januari ook vol goede moed begonnen), en zag dat ik toen in de eerste zes weken van het jaar 5,1 kilo was kwijt geraakt. Ik hoop dat dat me dit jaar weer lukt. Vijf kilo zou nog een mooi resultaat zijn. Nog niet helemaal het einddoel, maar dan komen die laatste paar kilootjes wel in het voorjaar.

Hebben jullie plannen om het nu (nóg) beter te gaan doen? Of een stapje bij te zetten? Ik las weer een alcoholvrije maand in. Wil extra stappen zetten. 10.0000 per dag is het streven. Ik heb een stappenteller van de kerstman gekregen. En eigenlijk geen weekpunten opmaken. Drie keer per week sporten. Misschien 4x, als het ervan komt.

Zet hem op dames! Dat we dit jaar maar onze doelen mogen bereiken! Happy & Healthy New Year :D
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag beginnen met WW digital maar ik kan echt nergens op die site de echte werkwijze vinden. Ik ben een totale leek, weet alleen dat het met punten werkt en dat is het.

Wat krijg ik zodra ik voor de digital betaald heb? Toegang tot de app, recepten, puntenlijst?

Hoe weet ik wat mijn persoonlijke aantal te besteden dagpunten zijn? Bereken ik dat zelf met een formule die ik krijg of krijg ik dat te zien?

Zou fijn zijn als iemand me wegwijs kan maken hier in :idee:
Hoi Ailuros,

Als je je aanmeldt voor de app krijg je inderdaad toegang tot alles wat je noemt. Ook tot connect, een online forum van mede-Weight Watchers. Ook een barcode scanner waarmee je direct producten kunt scannen op de hoeveelheid punten.

Hoeveel punten jij mag hangt af van je lengte, leeftijd, gewicht etc. Je maakt via instellingen heel eenvoudig je eigen profiel aan als je je hebt aangemeld. Die informatie rolt er dan vanzelf uit. Het is niet moeilijk hoor, wijst zich vanzelf. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven