Lijf & Lijn alle pijlers

Weight watchers - samen slanker en gezonder

03-09-2018 20:03 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben je welkom om mee te schrijven over alles wat te maken heeft met WW. We steunen elkaar op moeilijke momenten, geven vaak complimenten en delen ideeen voor recepten en tussendoortjes met zo min mogelijk punten.
De tabel houden we zelf bij, laat het even weten wanneer je in de tabel wilt, dan krijg je de gegevens via een persoonlijk berichtje.
Forumnaam Lengte en startgewichtHuidig gewicht Streefgewicht Totaal kwijtDeze week kwijt
Samarkand 163 cm, 91,3 kilo74,8 6816,5 kilo-0,8
kilo
X XX XXX
anoniem_375590 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 11:11
17.05% gewijzigd
@Zoe, waarom is 4,5 kilo niet haalbaar in december? Ik ging uit van 1 december, maar jij bent pas met de kerst een weekendje weg. Heb je nog 3,5 week langer, is 8,5 week (ongeveer). Moet echt kunnen hoor!

@Legally, ook al zo'n vliegende start! Heerlijk begin! Het werkt echt wel hoor. :D

@Ibijbj, gelukt met plannen? Vijf dagen vooruit zou mij niet lukken. Ik moet dat echt per dag bekijken want ik ben echt heel erg slecht en niet-creatief in de keuken. Vind het per dag al lastig, laat staan voor 5 dagen vooruit, dan schiet ik echt in de error-stand.

@Nopepsi, koek, chocola én sushi?! Hahaha... Waar laat je het? Gewoon weer doorgaan. 4,1 in drie weken is echt wel heel mooi! Ik hoop ook een beetje een vergelijkbare koers te blijven varen. Doel is nu nog 10 kilo eraf voor half februari. Liefst nog 12, maar 10 zou super zijn.

@Samarkand, welkom terug!

Hier, na een volledig inactieve vrijdag, een goede zaterdag! Maar liefst 18 activpoints behaald vandaag door te sporten, fietsen en een flinke wandeling. Met punten ook helemaal goed op dreef. Ik heb er nog 3 over voor vanavond. Maar ik denk dat ik die laat schieten want ik ben gister los gegaan op pinda's. Denk dat ik wel voor 14 punten pinda's heb gegeten... Dus vandaag laat ik het maar even. Als ik halverwege de avond nog trek heb neem ik wel een appel of wat yoghurt. Of ik ga gewoon vroeg naar bed.

Zijn hier meer mensen alleen trouwens? Want ik denk dat dat wel een voordeel is ten opzichte van mensen met partners en/of gezinnen. Je hebt dan altijd meer in huis. Mijn verslaving is nootjes. En kaas. Dus dat haal ik maar heel beperkt in huis. Maar als je met meer mensen te maken hebt dan denk ik dat snoep- en snacklades gevulder zijn. Weliswaar "voor de anderen", maar toch wel tricky denk ik...

Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hoe is jullie weekend geweest? Mijn weekend prima, had wel een etentje maar ben er redelijk goed doorgekomen haha. heb wel een halve dame blanche op dat was erggg slecht voor de puntjes maar goed, af en toe moet je nog wel even genieten he.

vandaag toch stiekem gewogen (weegdag is op donderdag) omdat ik benieuwd was, en ja gewoon nog eens 4 ons eraf! dat motiveerd!!

@Bloemkoolroosje Ik heb een heel gezin thuis dus vooral op mijn vrije dagen is het lastig als ik wat lekkers neerzet voor de kinderen. avondeten is ook lastiger nu. En op woensdag gaan wij altijd na school langs de visboer voor kibbeling, hoe moeilijk is dat wel niet om er dan af te blijven. Ik haal dan wel iets anders voor mezelf maar toch als je dat ruikt.. mmmm
Alle reacties Link kopieren
@samarkand, klinkt als een heerlijke vakantie! nu weer even doorzetten, je kan het!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier...

Hoe gaat het met jullie? Iedereen lekker aan de WW?

Hier staat de teller inmiddels op -13,5 kilo. Gaat lekker. Ben echt blij met WW. Afgelopen weekend een etentje wat prima in te passen was.
Merk dat ik vandaag wat snaaizin heb, de maandelijkse periode ligt op de loer.
Gelukkig genoeg mogelijkheden tot snaaien zonder punten.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
06-11-2018 11:54

Gelukkig genoeg mogelijkheden tot snaaien zonder punten.
Wat snaai je dan als ik vragen mag :) ?
Alle reacties Link kopieren
superduba schreef:
06-11-2018 23:57
Wat snaai je dan als ik vragen mag :) ?
Gewoon iets uit de zero points lijst.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Sinds 3 weken gestart met WW. En het gaat echt verbazingwekkend goed. Ipv iedere dag een halve zak chips nu gezonde keuzes. en stond met vriendlief voor het chipschap van de week, en hij vroeg zullen we een chippie doen, maar de behoefte niet eens.

Hier een immens groot startgewicht (126kg) (maat 48/50), doel is maat 40. Geen idee welk gewicht daarmee zal gaan passen. Vanmorgen op de weegschaal de 122. Dus het gaat goed, stap voor stap.

Nu wel een vraagje. Niet nu al van toepassing, maar later waarschijnlijk wel. Gaan je dagpunten op een gegeven moment minder worden? Of blijf ik het altijd met mn 35 dagpunten en 40 weekpunten doen?

En uhm, ik ga nu het hele topic bijlezen :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom tante Ans! Gezellig!

Je dagpunten worden uiteindelijk 23 punten. Daar schrok ik behoorlijk van.

Ik heb nu 32 dagpunten en hoewel ik altijd wel overhoud zie ik het toch wel zwaar in om het met 9 punten minder te moeten doen.

Mijn startgewicht lag nog een stukje hoger dan bij jou. Maar als ik de verhalen op connect lees heb ik er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken! Er zijn genoeg mensen 40-50 kilo afgevallen met WW.

Mijn doel is in een gewone kledingwinkel te kunnen scoren. Ik weet nog van een vorige poging hoe blij ik was dat ik een rokje kon kopen bij de Hema. Een kinderhand is snel gevuld, ha ha.

Zet 'm op!
Ik heb mijn ww gestopt. Vond het te duur voor alleen connect en viel er minimaal mee af. Waarschijnlijk is het niet voor mij weggelegd. Jullie succes !!
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
07-11-2018 10:39
Welkom tante Ans! Gezellig!

Je dagpunten worden uiteindelijk 23 punten. Daar schrok ik behoorlijk van.

Ik heb nu 32 dagpunten en hoewel ik altijd wel overhoud zie ik het toch wel zwaar in om het met 9 punten minder te moeten doen.

Mijn startgewicht lag nog een stukje hoger dan bij jou. Maar als ik de verhalen op connect lees heb ik er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken! Er zijn genoeg mensen 40-50 kilo afgevallen met WW.

Mijn doel is in een gewone kledingwinkel te kunnen scoren. Ik weet nog van een vorige poging hoe blij ik was dat ik een rokje kon kopen bij de Hema. Een kinderhand is snel gevuld, ha ha.

Zet 'm op!
WOoooo
Bel de ambulance, dat leverde mij echt even een hartverzakking op.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Zoë! Het beste met wat je nu gaat doen!

Ja he tante Ans. Maar 23 punten, hoe gaan we dat ooit doen? Maar..... ik merk dat ik steeds sneller verzadigd ben. Beter naar mijn lichaam luister. Niet meer alles erin prop. Ik vind dat ik nu met zoveel punten echt nog veel eet.
Slanke mensen eten 23 punten.....

Vanavond volkoren noodles met pangasius filet, roerbakgroenten en woksaus op het menu. Snel, gemakkelijk, lekker en niet heel veel punten (ik reken er 8 punten voor, 5 voor de noodles en 3 voor de woksaus)
Ikbenikenjijbentjij schreef:
07-11-2018 10:39
Welkom tante Ans! Gezellig!

Je dagpunten worden uiteindelijk 23 punten. Daar schrok ik behoorlijk van.

Ik heb nu 32 dagpunten en hoewel ik altijd wel overhoud zie ik het toch wel zwaar in om het met 9 punten minder te moeten doen.

Mijn startgewicht lag nog een stukje hoger dan bij jou. Maar als ik de verhalen op connect lees heb ik er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken! Er zijn genoeg mensen 40-50 kilo afgevallen met WW.

Mijn doel is in een gewone kledingwinkel te kunnen scoren. Ik weet nog van een vorige poging hoe blij ik was dat ik een rokje kon kopen bij de Hema. Een kinderhand is snel gevuld, ha ha.

Zet 'm op!

Dat ligt helemaal aan je leeftijd, gewicht, lengte. Ik heb eerder WW gedaan en echt nooit op 23 punten gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-11-2018 14:46
Dat ligt helemaal aan je leeftijd, gewicht, lengte. Ik heb eerder WW gedaan en echt nooit op 23 punten gekomen.
Dat hebben ze het op connect fout!
Was dat niet in de periode van de flexpoints? Want toen lag het minimaal aantal punten hoger.
Ikbenikenjijbentjij schreef:
07-11-2018 14:59
Dat hebben ze het op connect fout!
Was dat niet in de periode van de flexpoints? Want toen lag het minimaal aantal punten hoger.

Propoints geloof ik heette het toen. In dat geval heb ik niks gezegd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker ikbenik.
Ik ga een nieuw recept van WW uitproberen. stampotje met broccoli en wortel en een stukje kipfilet.

Ik merk wel mn karretje (of mandje) echt al voor de helft vol licht als ik alleen maar op de groente en fruit afdeling ben geweest.

Hebben jullie nog tips waar bij jullie de groente en fruit het meest betaalbaar is. AH heeft hier vaak maar de helft van wat ik zoek en duur, Dirk is mwah aan kwaliteit, en de stad uit naar een dorpse groenteboer is ook lastig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Hier gaat het heel goed. Ben nu al 2,2 kilo kwijt! Vanavond eten we frietjes en snacks uit de airfryer. Niet goed maar ik had geen tijd om boodschappen te doen en de kinders zijn helemaal blij. Ach.

Ik begon trouwens gelijk al met 23 punten op een dag en 35 weekpunten. Het is goed te doen hoor!!

Ik haal mijn fruit en groenten soms op de markt en soms bij een Turkse winkel en anders bij de Hoogvliet.
Succes Zoe!

Hier gaat het ook goed. Ik was een weekend weg. Ben ook gelijk volledig los gegaan. Ik ben niet zo goed in matigen. Bij mij is het altijd alles of niets. Afijn, dit weekend was het dus álles. Als in wijn, bier, M&M's, chips, toastjes, saté en friet, ovenbroodjes met oude kaas en hagelslag (en lagen roomboter...)

Goed. Schade: 9 ons erbij. Viel me nog mee hahaha! Inmiddels al weer 6 ons er vanaf. Dus nu is het weer volledig in het dagpuntengareel.

Dagpunten hier ook 23.
Hoe mijn gemiddelde dag eruit ziet:
Ontbijt (skyr, magere yoghurt + fruit) 0 punten
Gedurende de dag 4 boterhammen met mager beleg. Ongeveer iedere 2 uur een boterham. Tussen de 8 en 10 punten.
Tussendoortjes: banaan, komkommer, snoeptomaatjes, een eitje. Allemaal 0 punten. Soms eens een cracker of rijstwafel. Maar ik kom de dag prima door op deze ca. 10 punten aan brood en gezonde snacks.

Hou ik nog zo'n 13 punten over voor diner.
Roerbakgroente + kip. Ook 0 punten. Dus roerbak ik maar en genoeg olijfolie.
Soms een groentewrap met wat Philadelphia light erop, kip, vis... Ook dit kan ik laag houden in punten.
Soms neem ik 2 pitabroodjes met groente en/of vlees. Door er dan mayo of knoflooksaus bij te doen kom ik wel aan mijn punten.

Ik ben ook een fan van de diepvriesmaaltijden van Aviko. Die met wilde zalm is maar 5 punten voor zo'n hele zak! Met runderreepjes maar 7 punten.

Kortom, ik kom doorgaans echt prima uit met mijn punten en hou vaak nog over voor een schaaltje yoghurt met honing of een handje noten 's avonds.

Met een etentje of wijntje gaat het wél snel met de (extra) punten. Maar op gewone doordeweekse werkdagen (waarbij ik alleen maar rekening hoef te houden met mezelf, dat scheelt natuurlijk ook), kom ik echt uit met 23 punten.

Groente en fruit haal ik vaak bij de Aldi. Die zit het dichtstbij. :D
Aanvulling: Bij te weinig punten doe ik wel eens een extra hand noten. Of snij ik een avocado op een wrap. Een hele avocado is gelijk 6 punten extra. Dan gaat het ineens hard!


Legally, lekker bezig! Fijn he?! :D
Hoi!
Graag zou ik mee schrijven met jullie! Ben al tijdje bezig met ww, maar de laatste tijd kom ik er niet lekker meer in. :( Wie weet helpt het om met jullie mee te schrijven.
Ik ben 1.71 en weeg momenteel 113.2 kg. Streefgewicht is uiteindelijk rond de 80 kg maar eerst maar eens naar de 95 kg.
Vandaag sinds weken, misschien zelfs wel maanden eindelijk een dag binnen de punten. `s Avonds op de bank is vaak mijn valkuil, maar vanavond ga ik niet snaaien!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames,

Even een kort berichtje voor ik naar werk ga: ik mag ook maar 23 punten. En heb dan 42 weekpunten. Die breek ik bijna dagelijks aan. Ik probeer of voor de lunch, of voor het een ontbijt een 0-punter in te zetten.

Ik zit nu op 6,1 in 6 weken!

Binnenkort weer een langere update en reacties.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Welkom fitmama! Mij helpt het om ervaringen te delen, hier en op connect. Merk dat online nu de bijeenkomsten van vroeger prima vervangt.

Ik heb nog 32 dagpunten en houd er gemiddeld 4 per dag over. Tegen de tijd dat ik op 23 zit zal ik vast mijn weekpunten meer aan gaan spreken, dat doe ik nu eigenlijk nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fitmama,

Leuk dat je er bent.
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar mij is het risico het in huis halen. Doordat ik 'snaai' nu niet in huis haal heb ik de verleiding om het op te eten.

Want ik ga avonds niet meer door de kou het halen
Blijft toch een tikkeltje liever luid dan moe in mij zitten. :proud:

Hier vandaag een klein feestje.

De -5 aangetikt. :cheer2: :yes:
Positief denkent al 10 procent kwijt van mijn uiteindelijke doel. Zo klinkt dat al best wel veel.

:sun:
Alle reacties Link kopieren
Welkom fitmama! Succes!

Ik ben nu 3,5 week bezig en sta op min 2,3. Best goed geloof ik, al mag het best wel wat snelller gaan ( maar dat wil iedereen wel hè)
Ik had gehoopt op een kilo per week eigenlijk. Maar ik heb wel moeite in de weekenden en als ik thuis ben met de kinderen hoor. Dan pak je zo snel wat lekkers.
Ik wil/moet ook weer gaan sporten maar heb er zo weinig tijd voor.

Tante ans, min 5!! Wat goed!
Hoe lang heb je daarover gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Legally voorheen wilde ik ook snel afvallen, des te sneller kon ik stoppen met diëten en weer in mijn oude gewoontes terugvallen (en dus alles plus nog meer weer aankomen). Ik dacht ook tijdens dieet periodes altijd aan alles wat ik nu niet mocht maar straks weer wel.
En op de een of andere manier is er nu een knop om. Zoals ik nu eet, zo zal het er voor mij uit blijven zien. Met als enige verschil dat ik straks als ik de meeste kilo's kwijt ben waarschijnlijk wel een keertje zal zondigen. Om vervolgens de draad weer op te pakken.

Het gaat er mij niet om in hoeveel tijd ik hoeveel afgevallen ben. Op 13 augustus ben ik gestart met mijn nieuwe leefstijl. Tot nu toe heb ik nog niet gezondigd. Ook geen behoefte aan gehad eigenlijk. De app is echt mijn beste vriend. Soms als ik zin heb in iets lekkers kijk ik op de app en dan is de zin meestal snel over, ha ha.

Voor mijn zoon heb ik mini zakjes kruidnoten gekocht, dan word ik niet geconfronteerd met een open zak. En als man en zoon aan de chips gaan neem ik zoute pepsels. In tegenstelling tot vorige pogingen vind ik mezelf nu niet zielig omdat ik iets niet mag en zij wel. Ik maak gezondere keuzes maar mag alles!

Vandaag staat er stoofvlees op het menu dus het ruikt hier al lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh ik ben ik, Ik ben benieuwd naar het recept, want die wil ik van het weekend ook wel op het menu xD

Maar lk ben ik heeft wel gelijk legally. Het is meer een levensstijl die ik verander. ipv iedere avond een halve zak chips, of 3 stroopwafels of mergpijpen op. Nu ik mijn levensstijl verander heb ik de behoefte niet meer. En als ik iets lekkers eet is dat een 9 of 10. Een bigmac was vroeger gewoonte als ik meer als een uur in de auto zit. Nu niet meer. En gelukkig, want zn bigmac is eigenlijk ook helemaal niet zo lekker.

Over de -5 heb ik 6 weken en 2 dagen gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven