Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.

De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.

Succes weer allemaal!!

Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
@donewithit: dat is een goede om te bedenken inderdaad, dankjewel! Vanavond is ook weer goed gegaan

Gezellig als je hier af en toe komt schrijven.

@Roosh: hmm, lekker!

@silvershadow: wauw, wat een fijn compliment van je fysio, dat is leuk om te horen!
Zoooooo, ik ben blij dat dit voor mij de laatste dag is van deze week. Even de balans opmaken: 3 avonden de mist in gegaan, dus echtniet goed. Was niet fit, nu gaat het wel weer goed. In totaal 24 activiteitspunten gespaard. Deze heb ik nog steeds. Ik moet nu echt weer in de goede structuur komen. Deze week gaat eindigen met een high tea vanmiddag, dus morgen weer nieuw begin, nieuwe kansen etc. vanmorgen bijna 7 km gelopen, waarvan 5 km hard gelopen en 2 km stevig doorgewandeld.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Nog leuke dingen dit weekend?

Silvershadow; wat een goed compliment van de fysio! Datmotiveert altijd zo lekker he?

Ik ga eens in de actie hier, na het hardlopen ga ik altijd lekker uitgebreid douchen etc eneven relaxen. Nu dan echt met de dagbeginnen 😀😀😁😁
Even snel een vraag tussendoor: hoe vullen jullie the 30 day shred in?
Hallo allemaal,

aangezien jullie ervaringsdeskundig zijn, vraag ik het graag hier .

Ik wil graag beginnen met weight watchers. Mijn man wil ook meedoen, maar ik wil natuurlijk niet twee keer betalen.

Eerst wilde ik gewoon een 'fysiek starterspakket' kopen (dat kon nog), maar toen ik daar net weer naar keek, was dat gewoon niet meer beschikbaar (sinds vorige week) :D.

Aangezien bijna alles aan recepten en punten te vinden is online, zou ik graag willen weten of jullie dit weten:

Wordt die app echt zo gepersonaliseerd dat je maar van 1 persoon kunt uitrekenen hoeveel punten diegene mag?

Of zou je kunnen 'switchen' in een man van 2 meter en kijken hoeveel punten je dan nodig hebt? ;)

Voor de rest komen we met de recepten en de puntenaantallen wel uit, maar ik zoek gewoon een makkelijke manier om erachter te komen hoeveel wij mogen hebben, zonder meteen een vermogen te betalen (2 x 46 euro aan een maandabo).

Hoor graag of jullie dit weten!

Dank je!
Een man van 2 meter is niet te vergelijken met een vrouw van 1.72. Daarnaast is het metabolisme van man en vrouw nogal verschillend. En als je je allebei aanmeldt bij Weight Watchers ga je ook vast minder bestellen bij de frietzaak en shoarmascooter, heb je die 46 euro er zo weer uit
Die punten zijn geen hogere wiskunde. Je kunt aanhouden dat je als vrouw onder de 80 kg 29 punten mag (lager gaat de puntentelling toch niet?) tussen 80 en 85 30 punten, tussen 85 en 90 31 punten en zo voort per 5kg een punt erbij/eraf. En dan boven de 80kg 49 extra weekpunten, tussen 70 en 80 42 punten, onder de 70 35 extra weekpunten. Heeft iemand hier iets op aan te vullen?

Of de telling voor mannen gelijk loopt, weet ik niet.

Volgens mij staan er wel boodschappengidsen op marktplaats. Succes.
Haai Silvershadow
Hoi!

bedankt voor het meedenken!

Ik zie het hier inderdaad volgens mij staan:

http://wijvallenaf.nl/propoints-dagtotaal-en-weektotaal

precies wat jij zegt es!

zo stom, want ik heb er eerder naar gezocht maar het leek wel hogere wiskunde haha

Thank you
Volgens mij klopt het niet op die pagina. Je minimale aantal punten mag 26 punten per dag zijn en je weektotaal is altijd 49, ongeacht wat je dagtotaal is.
Mag ik ook meedoen?

Ben inmiddels al 3 weken bezig.

En het gaat goed qua eten, afvallen nog niet, maar dat zal wel komen.

Ik sport sinds die 3 weken ook 4/5 per week.

Sowieso twee keer fitness en twee keer BBBB en soms van de een nog een les of pilates of zo.

Werk 4 dagen van ruim 10 uur en heb twee kinderen in de puberteit, dus iets meer tijd voor mij, tenminste, dat probeer ik.

Vandaag wel een cheatday, want naar de Mac geweest, maar de rest van de dag een bak yoghurt en twee boterhammen, dus voel mij niet schuldig.

Dit doen we eens per twee weken hier en ik heb nog zoveel punten over, zeker van activity dus komt vast goed.
quote:SilverShadow schreef op 13 september 2015 @ 18:03:

Volgens mij klopt het niet op die pagina. Je minimale aantal punten mag 26 punten per dag zijn en je weektotaal is altijd 49, ongeacht wat je dagtotaal is.ik vrees het ook dan.. Ik ga me aanmelden dan denk ik en mn man zoekt t maar uit;)
Dus de weekpunten blijven inmiddels hetzelfde? Dat is fijn nieuws. Echt waar 26 punten het laagste? Alle voorbeelden gaan toch altijd van 29 punten per dag uit?

Toch denk ik dat dr.Strange er wel mee vooruit kan. Al vind ikzelf de officiële app wel fijn en eerder de cursus.
@Dr.Strange, alleen de eerste maand ben je toch meer kwijt door inschrijfkosten en 2 maanden vooruit betalen, daarna 15,95 p/m p/p. Goedkoper idd dan de Mac of de frietkraam.
26 punten is echt weinig! Maar gelukkig gaat het niet lager

Ik ben nog steeds niet heel goed bezig. Die weekenden zijn een crime. Gezellig samen met vriend, lekker wat chips of wat anders lekkers. Lekker een broodontbijt...Dat is echt een valkuil voor mij, brood. Ik heb geprobeerd een dag zonder te doen, maar het lukt niet, echt zwak. En dat tikt allemaal flink aan qua punten.

Maar goed, het gaat niet héél slecht, toch beter als in het begin, en ik heb nog tot eind september om mijn draai te vinden. Ik vind het ook leuk om dingen te proberen. Die app vind ik geweldig!

Morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen.
@Jufmevrouw, hoe gaat het met je? Heb je al nieuws?

@suus1976, voel je je inmiddels al wat beter?

@Silvershadow, wat fijn zo'n compliment! Lijkt me echt een goede motivatie.

@dingie, ja dat shredden en squatte, dat zou ik ook wel willen weten
DrStrange: goed dat je je gaat aanmelden met je man, alles wordt vanzelf duidelijker. En heb je nog meer vragen, dan heb je gezien dat er hier altijd iemand is die wel een antwoord kan geven. Genoeg ervaringsdeskundigen

Dingie: ik kan je niet helpen met de ap's voor het shredden. Hoe is het gegaan, spierpijn of viel het mee?

Zusenzoo: welkom! Heb je hier ook al niet eerder meegeschreven of ben ik in de war?

Hoe is jullie weekend gegaan? Zit je weer in het ritme Suus, na je verkoudheid/griep/dipje? En de anderen?

Ik heb me het weekend keurig kunnen houden aan m'n punten en ben er echt trots op! Een keer op het terras gezeten (alleen water besteld), een keer een feestje (spa rood gedronken, geen hapjes genomen), twee avonden visite gehad (2 drankjes gedronken binnen m'n punten, had ze vooraf ingepland, daarna over op water) en vanavond binnen m'n punten naar de pizzeria (ligt ontbeten en lunchen, ap's verdiend met hardlopen )

Maarrr... kon de pizza echt lang niet op, heb iets meer dan de helft gegeten. En nu last van buikpijn, daar baal ik dan wel weer wat van, maar is niet anders. Morgen wordt het weer wat makkelijker, door de werkdrukte, dus de moeilijkste momenten deze week (het weekend) zijn geweest. Heb ook al een plan voor 2 feestjes over 2 weken, haha, wil in m'n afvalmodus blijven, dus planning is toch echt het toverwoord

Hoop dat jullie ook een goed weekend gehad hebben!
Jufmevrouw, wel al eerder een poging gedaan. Al een tijd geleden overigens.

Nu met vernieuwde motivatie.
Ik heb een prima weekend gehad, heerlijk weer soep gemaakt met de Soupmaker en verder ook lekker gegeten. Vandaag niet veel bijzonders gegeten en vanavond een shoarmaschotel laten langs brengen. Wel met champignons in plaats van kaas. En prima binnen mijn punten gebleven. Alle weekpunten nog over en 19 AP. Moet toch wat opleveren morgen hoop ik
Goed om te horen Zusenzoo, op naar een geslaagde lijnpoging en minder kilo's.

Mooi zo, Silvershadow! Altijd spannend zo'n weegmoment he? Maar aan je inzet kan het niet liggen, dat zit wel goed! Dus vast een mooi resultaat morgen.
Wat ben jij attent Jufmevrouw. Hoera voor de pizza die je niet opkreeg!
Voor degene die om shred vroeg: ik zou 10 minuten gemiddeld cardio en 10 minuten krachttraining aanhouden. Maar dat ben ik:)

Ik heb me inderdaad aangemeld, mag 2 punten minder dan volgens dat schema in die link, dus voor mn man houden we ook gewoon 2 punten minder aan. Maar ik vraag me af of hij er zo erg mee bezig gaat zijn.

En thank you jufmevrouw en anderen die met me mee dachten!
Dankje Es (mag ik je zo afkorten?), ik merk sowieso dat m'n porties automatisch kleiner worden. Voorheen had ik stress als ik niet m'n bord leeg at (stel je voor dat ik later honger zou krijgen!), nu denk ik: dan eet ik dan wel een stuk fruit óf niks want heb reserves genoeg

Weer bezig met een andere mindset dus!

Hoe gaat het bij jou? Je bent toch eerder al afgevallen met WW? Dan weet je dus dat je het kunt, dat motiveert vast wel
@ silvershadow: fijn dat de fysio verschil ziet, lekker motiverend!

@ Drstrange: de weekpunten werken wel een klein beetje anders dan daar beschreven. Ik weeg bijvoorbeeld +-85 kilo, maar mag meer eten dan 31 punten (33, dus geen enorm verschil ). Weekpunten heeft iedereen er 49 van.

Oh mosterd, het werd al gezegd. Gelukkig telt mosterd 0 punten

@ Roosh: jammer dat je weekenden niet goed lopen. Brood is toch ook niet slecht voor je? Zolang je het maar met mate eet (net als alles). Maar beter dan het begin is in ieder geval al een vooruitgang toch?

@ jufmevrouw: wat knap dat je je hebt kunnen houden aan je punten dit weekend!

Shredden ging best goed. Omdat ik al best wat sport was ik een beetje te fanatiek. Heb twee lessen achter elkaar gedaan met zwaardere gewichten dan ik eerst deed, dus ik voel het nu wel een beetje. Maar dat is morgen wel weer over denk ik. Heb het maar ingevuld als cardio gemiddeld, cardio intensief en krachttraining, dan heb ik van alles wat. Nog voor Roosh: squatten vul ik altijd in als krachttraining, ik combineer het dan met andere kracht oefeningen.

Gisteren en vandaag wat teveel gegeten, maar ik ben niet door al mijn weekpunten heen gegaan gelukkig. Gelukkig was alles wat ik gegeten heb wel heel lekker, dus het was het wel waard.
Ik heb duidelijk te lang gedaan over het typen van mijn vorige bericht.

Leuk dat je je hebt aangemeld Drstrange! Hopelijk bevalt het jullie.

Knap van die andere mindset jufmevrouw! Volgens mij is dat uiteindelijk ook het belangrijkste (en moeilijkste misschien), want met andere gewoontes wordt het uiteindelijk ook veel makkelijker vast te houden.
Jij mag meer punten dan ik dingie? Misschien omdat je langer bent? Dan heeft lengte nog invloed. Misschien toch maar een abbo nemen Dr.Strange. al denk ik niet dat het veel verschil maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven