Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.

De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.

Succes weer allemaal!!

Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Oh ook een bericht gemist. Hoe lang ben je Dr.? Ik 1.75. Jij kleiner gok ik? Omdat dingie langer is en meer mag.
@roosh: weekenden zijn volgens mij voor veel mensen lastig, zeker als je wilt afvallen, dus erg herkenbaar maar niet onoverkomelijk. Punten inplannen en je aan dat plan houden, eventueel wat weekpunten bijv inzetten voor een schaaltje chips? Heb je jezelf tot eind september gegeven om je draai te vinden met het programma? Zo te lezen kom je stapje voor stapje in een fijn ritme, goed hoor!

@dingie: haha ja volgens mij zijn we nu met z'n allen langs elkaar heen aan het typen, maar komt goed, wel gezellig nu op ons topic!

Pfff wat ontzettend sportief van jou trouwens, 2 lessen shred achter elkaar, respect!! En redelijk gegeten dus, verwacht je ook een min?

Ja, dat veranderen van gewoontes is wel een belangrijk proces heb ik gemerkt. Ik ben 2 jaar geleden 15 kg afgevallen met WW en toen stopte ik met punten tellen (werd verliefd en we hebben beiden onze kop in het zand gestoken). Ondanks het stoppen, ben ik toen wel een jaar stabiel gebleven, dus onbewust maakte ik gezonde keuzes. Maar ik kon het niet vasthouden (te korte periode om gewoontes blijvend te veranderen) en kwam weer aan. Nu ben ik alweer meer dan 10 kg kwijt (beiden onze kop uit het zand gestoken en weer er vol tegenaan), maar merk wel dat ik er echt bewust mee bezig moet zijn. Om nieuwe gewoontes eigen te maken, dat dus vooral. Op dat gebied heb ik nog een lange weg te gaan denk ik, gelukkig heb ik mede dit topic als steun
quote:es1450 schreef op 13 september 2015 @ 21:02:

Oh ook een bericht gemist. Hoe lang ben je Dr.? Ik 1.75. Jij kleiner gok ik? Omdat dingie langer is en meer mag.Ik ben 1.66 en ik bedoelde niet dat ik er 27 mag hoor, wel iets meer:D Ik bedoelde dat wat het tabel zei bij mijn gewicht en wat WW zelf aangeeft maar 2 punten scheelt. ik heb echt gigantisch overgewicht. Maar de start is gemaakt!
Dan zal jij wel in de basis minder mogen eten dan ik omdat jij 10cm korter bent. Wat voor een formule zou daar achter zitten? Ik wil het nu weten ook. (Stampvoet ;))
Volgens mij is het aantal punten gerelateerd aan je BMI. Iemand van 1.80 met een gewicht van 90 kilo heeft een ander aantal dagpunten dan iemand van 1.60 en 90 kilo.

Als ik naar mijn BMI kijk klop het wel dat ik met mijn lengte en gewicht 38 punten op een dag mag.
Ik ben nu ook wel benieuwd wat de reden achter zulke grote verschillen is. Misschien dat leeftijd ook meegenomen wordt in de berekening?

Ik verwacht wel een min ten opzichte van vorige week, maar toen was ik ineens twee kilo zwaarder dan mijn laatste weegmoment (en ik heb ik dat niet ingevoerd omdat ik dat te demotiverend vond ). Dus ik hoop dat de weegschaal lief voor me is. Sporten gaat me wel goed af, maar gezonder eten met vallen en opstaan.

Dat aanleren van betere gewoontes moet ik eigenlijk ook eens actiever werk van gaan maken. Ben al een tijdje bezig met rustiger eten, maar dat vergeet ik vaak weer waardoor het niet echt opschiet.
Jij denkt dat je je bmi in punten mag eten? Interessant.
En leeftijd hebben we ook nog. Goeie Dingie.

Voor mij klopt de formule die ik poste. Maar ik ben blij als de extra punten hoog blijven. Ik heb ze namelijk nodig.
Pfoe, mijn eerste week zit erop,

Ik ben fanatiek gestart, elke dag braaf dagboek invullen, wel een goeie tip om je dagelijkse punten op te maken, eerste keer was ik al trots dat ik punten over had.

Het weekend was gezellig met 1 en 2 wijntjes maar daarna niet meer want dat tikt wel aan zeg.

Bewustwording is wel een groot voordeel van dat tellen, maar ondertussen smokkel ik ook nog wel heb ik gemerkt.

Ik weet het, ik hou alleen mezelf voor de gek, maar kan het niet laten.

Nu proberen vol te houden.
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Je doet het jezelf aan, dat smokkelen. Niemand anders heb je ermee, behalve jezelf, je eigen doel ondermijn je ermee.

Makkelijk gezegd, want die valkuil is hier ook levensgroot.

Ik mag echt veel punten. Maar ben dan ook. 112.2 nu. En lang. Mag 44 punten.

Dus eet best veel zeg maar... En krijg het nog op ook...
Hallo dames! Ik was even afwezig ivm vakantie, maar nu ben ik er weer.

Volgens mijn eigen weegschaal is er een kilo bij, maar ik zie het alweer naar beneden gaan, dus dat is prima. Helaas kan ik de komende twee weken niet naar de cursus helaas, vind ik wel erg jammer. Gelukkig heb ik dit topic nog :D
Hi allemaal,

Hier gaat het effe niet goed. Nog steeds niet helemaal fit, en eet teveel punten...aargghhhhh%##^***^%#}#%%%

Sorry, ego post ...MEGA.....EXCUSE ME!!!
Suus
@ Suus,

wat dapper dat je dat juist deelt, morgen weer opnieuw beginnen met tellen?

Soms heb je gewoon je dag niet!
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
En we gaan gestaag door, -0,5 voor deze week.
Super Silvershadow!
@ Nerdella: leuk dat je er weer bent! Fijne vakantie gehad?

@ suus1976: succes, hopelijk voel je je snel weer beter en wil goed eten weer!

@ silvershadow: hoera, je gaat lekker!

Hier gaat t wel redelijk. Merk dat de weegschaal wat wisselt maar ik over het algemeen hetzelfde blijf. Ergens is dat jammer, maar eigenlijk is dat voor nu ook al genoeg. Vandaag niet zo'n denderende dag trouwens. Voor een verjaardag kreeg iedereen een doos bonbons, dus mijn lunch was bonbons... Heb het laatste deel maar weg gegooid. Vanavond extra gezond eten en misschien sporten ter compensatie.
Topper Silvershadow! Weer een mooie min te pakken.

Hoe gaat het nu Suus, vandaag wel een goede dag gehad?

Ik merkte zonet met het hardlopen wel dat ik ook nog niet 100% fit ben, maar het gaat redelijk.. Wel enorm dikke plensbuien over ons heen gekregen, haha, maar voelde juist wel goed, een soort overwinnings gevoel Qua eten weinig moeilijke momenten, zelfs gisteren (pittige werkdag en heel moe) niet bezweken voor 'troostvoer'.. De weegschaal staat nog steeds op 87,5 maarr ik heb ook al 1 keertje de 86 mogen zien, yess!

Femmerotterdam: ben je al terug van vakantie en hoe heb je het gehad? Beetje kunnen opladen samen?

Verder even een zwaai naar de rest!
Kind was jarig gisteren en had cake gebakken met amandelmeel, pure chocolade en kokosmelk.

Was wel erg fout qua calorieën.

Maar kon het hebben.

Vanmorgen was ik 111,5 dus er gebeurt toch wel iets.
Goedemorgen dames, is er nog een plekje vrij voor een nieuw teamlid?

Ik ben enkele dagen geleden begonnen met WW online. De maand hiervoor heb ik zelf wat lopen kl*** door een soort van eiwitdieet te proberen en gezonder te eten. Resultaat: van 78 naar 75.5 (hoera!) en dan weer terug richting 77 (baal-baal).

Geen goed idee dus haha...

Ik meet 1m67 en woog deze week op dag 1 van mijn WW start 77 kg. Mijn streefdoel is 65 kg.

Ik ben enkele maanden geleden gestopt met roken en kwam hierdoor ruim 7 kg aan. Nu ik mezelf op foto zie denk ik echt van 'zo kan het écht niet langer verder'. Wij vrouwen hebben toch enige fierheid over onszelf hé....
Succes! Hier vergelijkbaar.. net begonnen weer met WW en ook merendeels omdat de kilo's er aan zijn gevlogen door het stoppen met roken.

Vraagje aan iedereen. Ik ben wat te enthousiast met wegen.. Hoe vaak wegen jullie? Ik merk dat als ik vaak weeg mijn gewicht heel erg schommelt. De ene dag een stuk lichter, de andere dag een stuk zwaarder. Kan (light)frisdrank hier veel effect op hebben?
@Sansi ik weet dat ik me eigenlijk maar 1 x per week mag wegen, maar ik kan het niet laten!

Ik weeg me soms 1x per dag, maar soms wel eens 2-3x ook :-/
Welkom! Ik weeg mezelf 1 of 2x per week. Als mijn weegschaal iets raars zegt weeg Ik mezelf en tweede keer later in de week.

Voor de MFP gebruikers: wat zijn de verschillen tussen WAT en MFP? Ik twijfel namelijk om over te stappen omdat ik WW best prijzig vind.
Hoi allemaal!

Mag ik hier ook aansluiten? Ik wil graag 25 kg kwijt en ben sinds afgelopen maandag weer met WW begonnen. Zag foto's van mezelf van 5 jaar geleden voorbij komen en moest toch even slikken. Ik dacht toen dat ik aan de stevige kant was, maar my god, wat zou ik nu graag weer zó zijn! Op jezelf gaan wonen en een relatie hebben met een vuilnisbak-man die zelfs van 7 dagen friet en hamburgers geen grammetje aankomt is best killing voor je gewicht.

Heb expres gewacht tot vriend zijn avondschool weer gaat beginnen, want dan kan ik doordeweeks gewoon eten wat ik zelf handig vind en hoef ik er geen rekening mee te houden dat het van meneer allemaal niet zo gezond hoeft. Nu eten we maar 2 avonden per week samen en dat zijn de dagen dat ik tijd heb om lekker uitgebreid te koken.

Qua sport doe ik op het moment niet zoveel, heb net mijn sportschoolabonnement opgezegd omdat de dichtstbijzijnde betaalbare sportschool 20 minuten met de auto bij huis vandaan was, en dat geld heb ik nu geïnvesteerd in mijn WW-online. Ik ben wel een echte hardloper/wandelaar/skeeleraar dus dat wil ik weer gaan oppakken zodra ik mijn ritme weer een beetje gevonden heb.

Op het moment zit ik middenin wat sollicitaties en vrijwilligerswerk wat in de avond nog best wat tijd vreet, maar dat loopt binnenkort op zijn einde en dan heb ik tijd om me in sporten te gaan verdiepen.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Ook van mij een aansluit-berichtje!

Ik heb mij vandaag weer aangemeld bij WW. Nog maar kort geleden bevallen van een prachtig meisje! Ze is nu bijna 3 maanden. Het is een beetje snel om gelijk weer te beginnen met dieeten maar de aangekomen kilo's worden er steeds maar meer!

Ik weeg nu 82.6 om precies te zijn. Voor mijn zwangerschap was dit rond de 74/75 kilo. Ik ben nog nooit zwaarder geweest als 80 kilo dus juist dit getal steekt enorm aan me en wil ik graag weer bij vandaan. Het hoeft niet heel snel te gaan maar de lijn moet wel dalen ipv stijgen ;)

Omdat ik graag andere om mij heen heb die in hetzelfde schuitje zitten en ik de community via de WWsite niet helemaal snap heb ik me hier aangemeld in de hoop dat er een actief groepje zal zijn waar ik bij kan aansluiten.

Gaan er hier ook mensen naar cursus? Hoe is dat?

Ik heb me nu alleen voor online aangemeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven