Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.

De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.

Succes weer allemaal!!

Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
De 10.000 stappen is volgens mijn Fitbit 8 kilometer. Ik heb er voor vandaag al een schamele 715 stappen op zitten, dramatisch... haha!

Ik vind hem ook erg lekker, mijn macaroni, voor de liefhebbers:

- .... gram macaroni, ligt natuurlijk aan de samenstelling van je gezin, ik neem ongeveer 125 gram pasta per portie.

- 400 gram mager rundergehakt, 10% vet (Lidl)

- blikje gepelde tomaten

- 1 doosje champignons

- 1 zak kant en klare Italiaanse groentemix (AH)

- 1 blikje geconcentreerde tomatenpuree

- 1 kleine verpakking creme fraîche light

- 2 blokjes kippenbouillon blokjes

- Italiaanse kruiden/peper/zout naar smaak

Hele zooi in de pan, even door laten koken en smullen maar. Ik gooi er altijd nog wat geraspte Parmezaan overheen. Doordat er heel veel groente in zit vult het behoorlijk en heb je aan 1 bord echt wel genoeg.

Enjoy!
Hmm klinkt goed, ik ga 'm binnenkort proberen, dan laat ik je weten hoe het was, bedankt voor het recept!
Ik heb een vraagje. Het is denk ik zo'n 24 jaar geleden dit ik lid was van de WW. Toen moest je minimaal 300 gram groenten op een dag eten. Is dat nog steeds zo? In het begin ging het wel maar ik kreeg zo veel groenten maar moeilijk weg.
Je kunt ook als tussendoortje worteltjes en komkommer met een yoghurt dipje nemen bijvoorbeeld. Dan kom je al gauw aan je groenten op een dag als je 's avonds ook nog groente bij je maaltijd neemt. Er zijn hele lekkere maaltijdsalades of kijk anders eens op de website van Weight Watchers voor recepten of via Pinterest.
Ja, worteltjes en komkommer zijn heerlijke tussendoortjes. Maar ook paprika reepjes. Op mijn brood voor lunch doe ik vaak kaas of kipfilet met sla of tomaat of komkommer. Ook vaak mini augurken als tussendoortje of stukjes bleekselderij. Oh ja radijsjes zijn ook super lekker! Haha ik kom makkelijk aan m'n groenteportie per dag, hopelijk heb je er iets aan. Ben je weer van plan om WW te gaan doen?
quote:

Nepese: welkom hier! Als je in je profiel aanpast dat je privé berichten kunt ontvangen, dan stuur ik je de gegevens voor de tabel.

Mijn profiel is aangepast, ik kan nu privé berichten ontvangen.
quote:nepese schreef op 11 augustus 2015 @ 18:03:

[...]

Mijn profiel is aangepast, ik kan nu privé berichten ontvangen.Welkom in de tabel en het topic, je hebt de gegevens ontvangen!
quote:SilverShadow schreef op 11 augustus 2015 @ 16:12:

Je kunt ook als tussendoortje worteltjes en komkommer met een yoghurt dipje nemen bijvoorbeeld. Dan kom je al gauw aan je groenten op een dag als je 's avonds ook nog groente bij je maaltijd neemt. Er zijn hele lekkere maaltijdsalades of kijk anders eens op de website van Weight Watchers voor recepten of via Pinterest.dat weet ik wel maar daar geef ik dus niks om. Het gaat er mij om of het nog steeds moet.
Blondie, geen idee of het 'moet'. WW raadt iig 300 gram aan, maar dat is dus aan jezelf wat je daarmee doet. Ze zullen je niet controleren Ik denk persoonlijk dat het wel verstandig is minimaal dat aan groentes te eten... Bron: http://www.weightwatchers ... px?tabnum=1&art_id=121089

Hier gaat het nog steeds gewoon goed! Vandaag weer een hele dag gewerkt van 8 tot 5, meteen daarna hardgelopen met een vriendin, dat was wel pittig! Qua eten was ik bang dat het weer ff moeilijk zou worden na de zomervakantie (5 weken vrij!). Door de drukte vergeet ik snel te eten en dan opeens eind vd middag/ 's avonds erge honger. Maar vandaag goed daarop gelet en bijna alles wat ik gepland had gegeten.

Ik wist ook dat m'n collega op taart ging trakteren, dus had ik ingecalculeerd. Maar tijdens het eten van die taart vond ik het best wel zonde, omdat ik zo lekker in een gezond ritme zit. Dus de helft laten staan en in plaats daarvan vanavond wat kwark met aardbeien eten, heb ik nu gewoon ff meer zin in Komt misschien ook wel door het weer? En heb heel goed nieuws gekregen (promotie op m'n werk), dus zit gewoon lekker in m'n vel, dat helpt mij ook altijd erg!

Vanaf maandag komen de kinderen weer (werk in het onderwijs) en week daarna begint m'n studie en ook al bijna het WW coach verhaal, dus hoop dat ik in die drukte ook mijn gezonde eet en beweegpatroon kan volhouden, ik ga in elk geval m'n best doen!

Hoe gaat het met jullie deze week?
Gefeliciteerd met je promotie, het gaat inderdaad heel erg lekker met je, genieten! Hier gaat het goed, ik baal nog steeds van die verrekte ons die ik ben aangekomen maar zit deze week weer prima in de flow met gezond eten. Gisteren roti bij een vriendin gegeten, heerlijk en gezond en vanavond bij een oud collega, lekker nasi en was ook verantwoord

Voor morgen wil ik een couscous salade gaan maken en zaterdag WEER bij een vriendin eten. Ze weet dat ik bezig ben en gaat in plaats van de heerlijke broodjes met kaas en brie veel fruit en groente halen voor bij het ontbijt. Zo kom ik er wel, zin in!
Dankjewel Silvershadow! Zo te horen ga jij ook weer heel goed deze week, zo fijn is dat! Dan moet de weegschaal dat wel laten zien, maar die dingen blijven onvoorspelbaar. Het belangrijkste is dat je hoe dan ook zult afvallen als je meer verbruikt dan je binnen krijgt en zo te horen doe jij dat, top!

Ohja, Ik heb je macaroni gisteren gemaakt trouwens. Super lekker recept, aanrader voor iedereen! Wel erg zout door de bouillon, maar dat is wel lekker met de hitte. Ga 'm zeker vaker maken, want bij vriend viel ie ook goed in de smaak
Hoi allemaal,

Ik moet er nu toch echt aan geloven. Ik heb me aangemeld voor WW online. En maandag ga ik beginnen. Ik ben nu nog even op vakantie, morgen naar huis en dan starten. Mijn probleem ligt vooral NA het avondeten. Dan kan ik een prima eet-dagje ZO VERPESTEN 😈! Echt superirritant!

Ik ben ontevreden met min lichaam, weeg u rond de 89 kilo denk ik, bij een lengte van 1.75. Eind 2013 woog ik 79. Ik ben 39 jaar, 2 kids. En merk ook dat door de leeftijd de kilo's er nog moeilijker af gaan en juist makkelijker aankomen.

Ik wil graag meeschrijven met dit topic als stok achter de deur. Mag dat?

Ik hoor het wel!

Groetjes
Natuurlijk! Welkom en gefeliciteerd met je beslissing!
Dank je Silvershadow! Wat ben je al goed bezig, 12 kilo eraf! Heb je tips voor me? Vooral voor de moeilijke avonden? Ik moet echt van de "gewoonte" af, en van de suiker- en toch ook zout-/hartigverslaving af.

Ik heb voor morgenochtend verse citroenen en blauwe bessen gehaald. Voor onderweg donkerbrood met kalkoen. En tomaatjes en paprika die ik in reepjes snij. Verder veel water en natuurlijk voor de kids wat lekkers. We werden uitgenodigd voor diner (spaghetti met verse rode saus met rundergehakt) bij het logeeradres van onze kat. Dus geen ongezonde dingen gepland voor morgen. Komende week hebben we nog de hele week vakantie. Maandagochtend ga ik op de weegschaal staan (omg...)

Truste alvast!
Hallo iedereen,

Ik zou heel graag mee willen schrijven. Ik ben sinds vorige week bezig met Weight Watchers Online, maar het wil nog niet echt lukken, dus wil het vanaf morgen wat serieuzer gaan nemen en er ook bij gaan sporten (hardlopen).

Ik ben 23 jaar, wil ruim 20 kilo afvallen, waarvan 10 kilo voor het einde van dit jaar.

Veel succes!
Gezellig, twee nieuwen in 1 week!

De avonden vind ik ook lastig, snaaien doe ik met reepjes komkommer en worteltjes met een yoghurt dip of ik probeer wat punten over te houden zodat ik een klein zakje chips kan nemen. Maar dat probeer ik toch alleen maar in het weekend te doen. En echt alles opschrijven wat je eet, niet denken dat je het nog wel weet of dat het wel meevalt qua punten.

Heel veel succes allebei!
Zooooooo, het is zover...... Ik werd net even wakker omdat de jongste naar het toillet moest. Maar meteen even gewogen: 88,9 kilo..... Is voor mij persoonlijk wel echt een dieptepunt, kreeg het er gewoon warm van. Het klopt wel met wat ik verwachtte, maar ik schrok er toch ook van.

De knop is nu om, ik ga ervoor, het moet nu gaan gebeuren!
Begrijpelijk Suus. De eerste keer wegen was vreselijk, ik voelde me zo'n olifant...

Maar je gaat vanaf nu de goede kant op! En mocht je toch het idee hebben dat je de motivatie lastig vindt dan kun je altijd nog overstappen naar de combi pas. Dan moet je toch naar de cursus avond om te wegen en dat is voor mij echt de stok achter de deur die ik nodig heb.

Heel veel succes voor de eerste week.
Dank je Silvershadow!

Ik ben maar begonnen met een rondje joggen/rennen. Kleine 5 km, waarvan 5 km gerend. Ontbijt even alleen fruit; blauwe bessen en appel, groente thee en veel water. Ik moet straks nog even boodschappen doen, verder niks in huis door vakantie 😁😁.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Ik heb trouwens gister ook foto's van mezelf in ondergoed gemaakt.... Wil eigenlijk ook nog taille etc opmeten.

Fijne dag!
Meten is een goed idee! Die gegevens kun je online invoeren en na een aantal weken/kilo's meet je nog een keer. Werkt ook heel motiverend.
Hallo,

Ik ben een tijdje niet op het VIVA forum geweest, maar ben sinds vanochtend ingeschreven bij Weight Watchers online. Ik zag foto's van een sport evenement van afgelopen weekend en ben me dood geschrokken. De weegschaal vanochtend werd ik niet veel blijer van. Een vriendin is veel afgevallen met WW en roept al maanden dat het echt werkt, dus ik heb me maar aangemeld.

Zit nog wel te stoeien met de punten enzo, best lastig. Kan ook veel producten niet vinden, maar ik hoop dat het snel beter gaat.

Vanavond ga ik ook even m`n maten opnemen en die invoeren.
Vanavond 0,4 er af. Heb bij mijn coach wel aangegeven dat ik het nu niet zo grappig meer vind. Ik kom amper aan mijn dagpunten en heb mijn weektotaal nog nooit aangeraakt.

Ze zei dat ik best een keer uit de band mocht springen qua punten, dat ik gewoon een keer een frietje moet halen als ik daar zin in heb en daar vooral ook van moet genieten. Natuurlijk is het niet gezond maar tot nu toe ben ik ook echt wel heel streng voor mezelf geweest.

Toch ben ik zeker blij met de 4 ons maar ik vind het gewoon de laatste balen dat het langzaam gaat.
Mooi toch weer 4 ons! Die is alweer in de pocket. Ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat het af en toe ook goed is om je lijf te laten "schrikken" en wat ongezonds te eten. Geen idee of dat echt zo is.

Ik heb vandaag nog veel punten over van ww. En nog hard gelopen, dus ik had eigenlijk iets meer moeten eten. Ik kreeg vanavond wel trek, maar om van die gewenning af te komen om elke avond wat te eten NA het avondeten, heb ik alleen 2 mineola's genomen.

Morgen ga ik mijn normale punten wel echt opmaken, anders is het ook niet meer gezond! Ik ga morgenochtend "30 day shred" doen qua beweging. Kennen jullie dat?

Groetjes
Nee dat ken ik niet, ik HAAT sporten haha en probeer met normaal bewegen en WW af te vallen. Is gewoon mijn frustratie uit de tijd dat mijn schildklier nog niet goed was. Van nul sporten naar 2x 1,5 uur in de sportschool en met mijn 125 kilo (destijds) wel 1 hele kilo afvallen in een maand tijd.

Daarnaast vind ik het ook echt niet leuk haha
Goedemorgen, eindelijk de moed gevonden om na lang meelezen ook hier iets te schrijven. Ik doe dus ook WW. Gewoon online, eerst ging ik wel naar de cursus maar door mijn lange reisafstanden woon-werk moest ik altijd zo stressen om op tijd bij het wegen te zijn dat ik toen afgehaakt ben. Heb daarna eerst met wat hulp persoonlijke issues aangepakt en nu is er ruimte in hoofd en lijf om ook mijn gewicht aan te pakken. Ik ben 4 weken geleden gestart op 115,2 en woog gisteren 112,3. Wellicht niet veel voor 4 weken maar ik ben er blij mee. Blij omdat het moeiteloos is gegaan, geen enkel moeilijk moment. Ik eet lekker maar bewust, ben open tegen mijn omgeving ( zit in een werkomgeving waar lunchen buiten de deur standaard is, net als etentjes in sterrenrestaurants) als zij gaan lunchen pak ik mijn eigen lunch. En ik ben zo stellig dat ook niemand ook maar iets er tegenin brengt. Dat heb ik dus ook moeten leren:) Een ander verschil met de eerste poging is het feit dat ik ben gaan lopen met een fitbit om. Ik dwing mezelf om een bepaald aantal stappen te zetten op een dag, niet de 10.000 die zouden moeten maar 6000. Tenminste door de weeks dan, in het weekend moet ik de 10.000 wel halen en ook dat lukt en ik voel me...echt geweldig! Ben trots op alles wat ik doe en hoewel ik er nog lang niet ben, weet ik dit keer zeker dat ik er wel kom, op mijn tempo

Weet dus dat ondanks dat mensen hier niet meeschrijven jullie een hele goede motivatie voor ons zijn, dat mensen zoals ik jullie woorden opzuigen. Dat ook jullie mindere momenten ons stille lezers helpen, gewoon omdat samen niet alleen is!

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven