Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers

26-09-2007 09:17 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb reeds verschillende 'dieten' en 'levensstijlen' uitgeprobeerd, maar niks lukte om vol te houden. Met WW is het wel al eens gelukt, ik ben toen 7 kg afgevallen (heel lang geleden ). Sinds maandag ben ik terug begonnen, en het leuke is, je kan dit helemaal op je eentje doen en je mag alles eten, zolang je je points maar in de gaten houdt. Met deze link http://puntenlijst.atspace.com kan je berekenen hoeveel points per dag je mag eten en wat hoeveel point is. Je kan extra points verdienen door sporten, wat super is als je eens een dagje over je points gaat...
Gisteravond lekker zitten knabbelen, 50 gram zoute stokjes van Euroshopper = 3,5 punt.

Ik ben enorm gemotiveerd deze keer. Valt me niks tegen.
Hey Delinda en MC ! Super dat jullie al 10 kg (superdesuper) en 6kg kwijt zijn en nu toch lekker aan de zoutjes en de stroop zijn

Ja het is het begin hé, dan durf je gewoon niet van het plan afwijken, bang om terug in een vreetbui te eindigen.

Die onrust was geen de-motivatie hoor. Vermoedelijk té druk, ik wil dan teveel doen en dan geraak in over-drive. Het zal wel lukken als ik kalm blijf : WW vraagt een aanpassing in je levensstijl, maar ik heb er vertrouwen in dat het werkt en goed is voor je gezondheid.

Doei !
Appelstroop kost geen punt Doubtfire! Zoek het maar eens op.
MissC: hoera over de 10 kilo!

Ik had gister een heel stukje geschreven en verzonden maar ik zie het nergens meer terug?

Het ging me om de punten van een pannekoek van het pannekoekenhuis. Er staat in het boodschappen boekje 2,5 voor 1 pannekoek (gewicht 60gr). Dit leek me nog al weinig.

ik heb uit eindelijk met beleg (bacon en kaas) 12 punten gereken (kaas 3, bacon 5, PK +bakvet 4) Hij was wel heel lekker hoor!
Lastig is dat, dingen berekenen die een ander bereid heeft....
pfff.... ik zit VOL!

Heb net even een geinproviseerde ovenschotel gemaakt, men neme (voor 2 pers):

2 vales mediteran burgers, in stukjes gesneden: 4pt

1 rode paprika, 1 prei, 1 bakje champignons: 0pt

alles bakken in 2 koffie lepels olijf olie: 2pt

mengen met:

200gr gekookte pasta (goed uit laten lekken): 4pt

1 zakje WW roomsaus: 1,5pt

40gr slankie geraspte kaas: 3pt

Even onder de grill en smullen maar. Totaal 14,5 pt voor de HELE ovenschotel

Je zou voor de zelfde punten aantal meer pasta kunnen gebruiken, maar ik vond dit genoeg! Ik heb de "kleinere" portie genomen en 7 punten gerekend voor mijn deel en nog een beetje op mijn bord laten liggen.

Je zou het ook met kip kunnen doen, of met aardappel schijfjes i.p.v. macaroni
quote:webbje schreef op 20 september 2008 @ 15:42:

MissC: hoera over de 10 kilo!

Ik had gister een heel stukje geschreven en verzonden maar ik zie het nergens meer terug?

Het ging me om de punten van een pannekoek van het pannekoekenhuis. Er staat in het boodschappen boekje 2,5 voor 1 pannekoek (gewicht 60gr). Dit leek me nog al weinig.

ik heb uit eindelijk met beleg (bacon en kaas) 12 punten gereken (kaas 3, bacon 5, PK +bakvet 4) Hij was wel heel lekker hoor!

Ik log nu dus in om exavt hetzelfde te vragen. Ben net naar het pannekoekenrestaurant geweest en heb een pannekoek met spek en kaas op. Ik dacht ook aan ongeveer hetzelfde aantal punten. Gelukkig kon het ik het hebben, zat eerder pas aan 9 punten en ik had zowieso nog wat over van de afgelopen dagen.

Nu even genieten van een heerlijk glas wijn, daar heb ik nou echt zin in!
Op de verpakking van mijn maaltijd soep staat 150 kj (35 kcal) en 1,5 g vet (per 100ml)

Dan moet ik bij de punten calculator (online) toch het kcal aantal invullen en de vetten afgrond naar boven?

Als ik het goed heb gedaan kwam er uit dat 400ml van die soep 4 punten is.
Klopt, 1 punt per 100 ml

In de calculator van de cd kun je de vetten gewoon invoeren als 1.5 en hoef je ze niet af te ronden.
-10,8

Morgen bijeenkomst en dus wegen. Ben benieuwd!!
Vanavond mijn eerste weegmoment ! \\:-)//

Maar ik kijk vooral uit naar de bijeenkomst en het pep-praatje

Het is effe afkicken van het oude eetpatroon : ik at en graaide vooral om veel werk aan te kunnen. Nu geef ik me over aan mijn moeheid. Fysiek voel ik me beter, maar mentaal soms in een dip omdat ik grondig mijn werkprogramma/leefwijze zal moeten aanpakken. Daar ben ik nog niet uit. Dat komt wel.

Er wordt op dit forum niet zo veel geschreven maar ik begrijp wel dat iedereen goed bezig is ! 10,8 Fantastisch MC En inderdaad dat van die stroop heb ik gevonden. Kunst gaat worden om een beetje gedoseerd (1 koffielepel bv) om te gaan met al die lekkere dingen die je toch nog mag.

we worden allemaal pluimgewichten !
Er is zoveel wat je nog mag en kan eten Doubtfire, op den duur wordt je vindingrijker.
Hoi hoi, even vanaf het werk, heb nog 5 minuutjes pauze.

Het is inderdaad even zoeken naar een nieuw eetpatroon, dat merk ik ook. Maar het gaat wel steeds makkelijker, en ik ben ook pas een week bezig.

Trouwens niet zo lekker bezig geweest, zondag hebben we grieks gehaald en gisteren zijn we ook wezen uit eten. Gelukkig viel het gisteren nog mee, vooraf een carpaccio en kipfilet als hoofdgerecht. Maar vandaag dus even heel streng en wat punten inleveren om dat weer goed te maken.

Voor vandaag:

O: 2 crackers met rookvlees (2,5)

T: 2 appels en een opkikker

L: subway broodje met gegrilde kipfilet en bbq saus (ik reken hier 4 punten voor, 2 voor het bruine broodje,1,5 voor een hele kleine portie kip en 0,5 voor de bbqsaus. Verder zat er sla, komkomer, augurk, en ui op, dus dat is niks)

T: 2 appels, 1 mandarijn

D: vrije portie rijst, mager rundvlees en sperzieboontjes met boemboe (9 punten, 4 voor de rijst, 3 voor het rundvlees en 2 voor de boemboes (rendang en sajoer))

Dan zit ik vandaag op 15,5 dus dat is eigenlijk te weinig.... Ik mag er volgens mij geen 10 naar gisteren en eergisteren, he? Hahaha.....

Succes iedereen!!
anoniem_73279 wijzigde dit bericht op 23-09-2008 13:06
Reden: puntje te weinig....
% gewijzigd
quote:jorjan schreef op 19 september 2008 @ 16:13:

[...]

Klinkt goed. mocht je tijd hebben, gooi het recept dan even hier neer, als je wil. Ik moet nog even de weg vinden in WW-land

Ik wil het wel opschrijven, maar ik weet niet of dat zomaar mag. Recept komt uit een officieel ww kookboek.

Kippie, 10,8 kg je gaat goed!!!

Ik ben er nu 10 kwijt, mijn eerste bedel mag gekocht worden!!
Denk jij dat die cd zomaar gecopieerd mag worden?

Goed joh, ook al 10 kilo!

Yeah er is weer 0,6 kg af. Ik heb daarmee mijn tweede ster binnen.

Totaal nu 7,1 kg (waarvan met WW 6,5 kg)

Vanavond wezen aquajoggen, het was heerlijk! Alleen volgende week eet ik tijdens cursus een maaltijd salade ofzo... Ik heb net met veel moeite een pistolet met kipfilet en milner kaas (natuurlijk met rauwkost) naar binnen gewerkt. Eigenlijk wilde ik gelijk naar bed ..... GAAP
Waarom eet je zo laat nog Webbje?

En hoe werkt dat met die sterren? Ik kom nooit op de bijeenkomsten, dus die ken ik nog niet.
Hey misschicken,

Volgens mij voor iedere 3 kilo dat je afvalt krijg je een sterretje in je boekje geplakt.

Ik had WWcursus van 18u tot 19u en aquajoggen van 20u tot 21u. De kaartjes raken snel uitverkocht dus om 19;15 zat ik al te wachten tot de verkoop van start ging.

Het leek me niet zo handig om net voor het zwemmen nog flink te eten, dus heb alleen een WWmusli-banaan-toffee reep genomen.

Gelukkig zit de Vomar naast de WW locatie dus volgende keer neem ik een maaltijd salade mee...en werk ik tijdens de cursus mijn avondmaal naar binnen.
Oh dat is lastig ja. Ik zou er dan zelf voor kiezen denk ik om voor de cursus te eten, maar ik snap dat als je dan nog moet wegen dat je dat liever niet doet.
Ik denk dat Webbje niet wilde eten ivm met het weegmoment. Tenminste, dat zou ik me voor kunnen stellen. Ik vind het ook wel vervelend dat ons weegmoment om half 7 is, dat is gewoon als ik mijn laatste hap net doorgeslikt heb.

Ooo, ik hoop toch zo dat er morgen wat af is, zou goed zijn voor mijn motivatie. Die is er nog wel goed maar ik weet dat ik na een weekje of wat een dip krijg als ik neit genoeg resultaat zie.
Hmmm, reactievenster iets te lang open laten staan, hahaha. Ben mosterd....
quote:misschicken schreef op 23 september 2008 @ 22:12:

Denk jij dat die cd zomaar gecopieerd mag worden?

Goed joh, ook al 10 kilo!

[afbeelding]

Hahaha, dat is ook weer waar!

Kom het hier morgen posten, nu duik ik mijn bedje in..
quote:jorjan schreef op 23 september 2008 @ 22:52:

Ik denk dat Webbje niet wilde eten ivm met het weegmoment. Tenminste, dat zou ik me voor kunnen stellen. Ik vind het ook wel vervelend dat ons weegmoment om half 7 is, dat is gewoon als ik mijn laatste hap net doorgeslikt heb.

Ooo, ik hoop toch zo dat er morgen wat af is, zou goed zijn voor mijn motivatie. Die is er nog wel goed maar ik weet dat ik na een weekje of wat een dip krijg als ik neit genoeg resultaat zie.

1 van de redenen waarom ik niet naar de bijeenkomsten ga. Ten eerste kunnen ze me zo langzamerhand weinig nieuws meer vertellen, erger ik me aan de mensen die er komen zaniken dat ze niets zijn afgevallen omdat ze niet van de paaseitjes konden afblijven, en je bent 's ochtends op je lichtst en die bijeenkomsten zijn bijna altijd 's avonds.

Ik doe WW dus met de cd-rom en weeg mezelf wel en motiveer mezelf ook wel. En dan nog een voordeel: het kost geen moer zo
Zo, ik ben er ook weer eventje. Een paar volle dagen gehad en even geen tijd om te posten.

Met mij gaat het goed, ik heb me de afgelopen week aan mijn punten gehouden en af en toe iets lekkers ingepland. Dat vind ik zo'n voordeel van WW! Verder ben ik lekker wezen sporten, ook heerlijk als je dat weer hebt gedaan. Helaas deze week niets er af een beetje erbij, maar de red flag is gearriveerd, dus ws is dat de reden. Ik heb besloten om me daar niet door te laten demotiveren en me te richten op al het gezonde dat ik de afgelopen week voor mezelf heb gedaan.

Hoe gaat het met jullie? Waren jullie afgevallen deze week? En wat doen jullie qua beweging? Ik ga 2x pw naar de sportschool voor cardio en krachttraining en daarnaast nog wat hardlopen op beginnersniveau.

Succes allemaal vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven