Lijf & Lijn alle pijlers

Welk dieet?

05-04-2018 17:12 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag gaan lijnen , wat zal ik gaan doen ?
Weight whatchers. ..naar de diëtist of ...

Het liefst wil ik iets , waarvoor je niet allerlei vreemde ingrediënten voor moet kopen..zoals superfoods e.d...moeilijke recepten moet koken , niet apart voor mijzelf hoef te koken..en of afwegen of koolydraatarme recepten te maken.

De laatste week Google ik wat af , voor een dieet , maar inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer.

Wat zijn jullie dieet ervaringen. ..en wat zouden jullie mij aanraden ?

Alvast bedankt. .voor het meedenken.
simpel?
calorieën tellen.
even wennen, maar effectief
niets moeilijk aan
Gewoon gezond eten en niet teveel.
Alles invoeren in Fatsecret, dat hielp bij mij, komt gewoon neer op calorieën tellen, alleen doet de app het voor je.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom zoek je op een specifiek dieet? Heb je dan geen idee hoe je nu eet, wat anders kan en wat je gemakkelijk kunt veranderen door gewoon je gezonde verstand te gebruiken.
Zeg niet teveel snoepen/snacken, minder alcohol, meer beweging enzo.
Geen dieet, gewoon bewust zijn van je eet. Begin met het in stappen aanpassen van je huidige voedingspatroon.

Als je frisdranken, sapjes e.d. drinkt is dat het eenvoudigst te vervangen. Denk aan water en thee. Ben je hieraan gewend, dan pas je een volgend aspect is je patroon aan. Bijvoorbeeld het geen je snaait. Vervang dit door iets wat gezonder is. Hoeft niet gelijk op en top gezond te zijn, gewoon gezonder. Doe dat in stappen ook met je maaltijden. Je leert jezelf dan een patroon aan wat je de rest van je leven kunt volhouden. En daar past een ongezonde maaltijd dan ook in.
ouwewijsneus schreef:
05-04-2018 17:17
simpel?
calorieën tellen.
niets moeilijk aan
Dit
Susan schreef:
05-04-2018 17:26
Alles invoeren in Fatsecret, dat hielp bij mij, komt gewoon neer op calorieën tellen, alleen doet de app het voor je.
En dit. Hier 10 kg blijvend eraf.
Meer eiwitten eten want daar zit je langer vol van. Minder koolhydraten en laat groente het hoofdbestanddeel zijn bij de maaltijd.
Ik vind weight watchers echt een fijne manier die helpt. Je bepaalt zelf wat je eet maar het programma helpt me goed bij het maken van de juiste keuzes. Honger hoef je zeker niet te hebben en er worden geen voedingsmiddelen uitgesloten. Nadeel vind ik dat het best prijzig is. En natuurlijk leer je niet heel veel nieuws maar voor mij is het een fijne manier om de balans met voeding weer te vinden.
Wat eet je dan per dag? Kleine porties en niet snaaien zal al wel gewichtsverlies opleveren als het goed is.
Ik zou je eetpatroon voor de lange termijn aanpassen.

Met diëten blijf je aan de gang: op en af; het bekende jojo effect.
Ga iets doen wat je 80% van de tijd kunt volhouden.
Dus een gezond eetpatroon voor altijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
05-04-2018 18:19
Ik zou je eetpatroon voor de lange termijn aanpassen.

Met diëten blijf je aan de gang: op en af; het bekende jojo effect.
Ga iets doen wat je 80% van de tijd kunt volhouden.
Dus een gezond eetpatroon voor altijd.
ik vind calorieën tellen geen dieet maar een bewustwording !!
ik tel allang niet meer, maar het heeft mij veel inzicht gegeven waar ik mee bezig ben betreft voeding
ouwewijsneus schreef:
05-04-2018 17:17
simpel?
calorieën tellen.
niets moeilijk aan
Precies. En er zijn genoeg handige apps voor, zoals ‘food’. Dit maakt je ook meer bewust van je eetgedrag en geeft ook de verhouding aan tussen eiwitten, koolhydraten en suikers. Verder is er op internet genoeg info te vinden over gezond eten.
ghost79 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 18:48
29.87% gewijzigd
Calorieën tellen in combinatie met het toevoegen van eiwitten aan elke maaltijd.
Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel.
Dus als je in de ochtend 2 boterhammen neem pak je er een bakje magere yoghurt bij etc.
En eet vooral niet te weinig!
Dit in combinatie met lekker veel bewegen. Succes!
Hoeveel wil je afvallen?
Bedankt. .hier zitten echt bruikbare tips tussen.
Ik wist het gewoon even niet meer, door al dat Google_en.
Mijn eetpatroon aanpassen inderdaad.

Hebben jullie ook nog ideeën voor gezonde tussendoortjes ?
Behalve fruit en rauwkost en magere yoghurt uiteraard.
Is t een idee om bijv. een rijstwafel ofzo te pakken of juist niet ?

Qua beweging , ik doe zwaar lichamelijk werk parttime , is dat genoeg qua beweging ?
Theamuts schreef:
05-04-2018 19:33
Hoeveel wil je afvallen?
10 kilo op zijn minst.
Muurbloempje75 schreef:
05-04-2018 19:35
10 kilo op zijn minst.
Als je echt veel wil afvallen (en je bent ook echt te dik, als in zwaar overgewicht of obesitas) zou ik je weight watchers aanraden.
Dat houdt wat meer in dan van de frisdrank afblijven en geen snoep eten.
Mocht je iets te zwaar voor een gezond gewicht zijn zou ik inderdaad de frisdrank en snoep skippen en iets minder koolhydraten eten.
Draakje2018 schreef:
05-04-2018 18:44
Calorieën tellen in combinatie met het toevoegen van eiwitten aan elke maaltijd.
Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel.
Dus als je in de ochtend 2 boterhammen neem pak je er een bakje magere yoghurt bij etc.
En eet vooral niet te weinig!
Dit in combinatie met lekker veel bewegen. Succes!
Dit, ik eet meer eiwitten, iets minder koolhydraten (pak meer groenten bij het avondeten) en ben tot nu toe 14 kilo kwijt. Het gaat langzaam, maar blijft er wel vanaf! En ik ben begonnen met sporten (3 keer in de week minimaal)
ollekebollekeknolleke schreef:
05-04-2018 19:45
Dit, ik eet meer eiwitten, iets minder koolhydraten (pak meer groenten bij het avondeten) en ben tot nu toe 14 kilo kwijt. Het gaat langzaam, maar blijft er wel vanaf! En ik ben begonnen met sporten (3 keer in de week minimaal)
liever geld uitgeven aan de sportschool dan aan de weight-watchers!!
ouwewijsneus schreef:
05-04-2018 19:49
liever geld uitgeven aan de sportschool dan aan de weight-watchers!!
Met alleen sporten val je niet af hoor! Je moet toch echt wel wat aan je eetpatroon doen.
Sporten helpt bij de een meer dan bij de ander. Bij mij helpt duursport zoals wandelen of joggen heel weinig om mijn calorieënverbruik omhoog te krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Theamuts schreef:
05-04-2018 20:00
Met alleen sporten val je niet af hoor! Je moet toch echt wel wat aan je eetpatroon doen.
even teruglezen naar mijn verhaal ;-)
ouwewijsneus schreef:
05-04-2018 20:51
even teruglezen naar mijn verhaal ;-)
Ja weet ik...wil ook gezond gaan eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven