Lijf & Lijn alle pijlers

Welk eiwitpoeder?

09-02-2024 14:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een sleeve operatie gehad en zou nu 60 gr eiwit per dag moeten nemen.
Dat lukt meestal niet dus ik wil graag een neutraal poeder kopen om door eten te doen.

Welk poeder is goed? Liefst zo caloriearm als mogelijk en zeker zonder toegevoegde suikers.
Als je een tip hebt: laat je dan ook weten waar ik het kan kopen ajb?
Oh ja: ik vind shakes niet te drinken dus vandaar dat ik daarmee het niet ga redden. Ik eet wel graag kwark, hipro toetjes etc.
Als onderstaand lijstje (van een personal trainer) een beetje klopt, zit je toch zo aan 60 gram eiwit? 100 gram vlees of vis, 200 gram yoghurt, wat noten/ peulvruchten/ groenten en je bent er. Tenzij je vegan eet, dan wordt het lastiger

HOEVEEL EIWITTEN PER 100 GRAM?
Hieronder vind je een lijst met eiwitrijke voedingsmiddelen, waarbij we de hoeveelheid eiwitten per 100 gram hebben weergegeven:

Kipfilet: 100 gram bevat 31 gram eiwit.
Rundvlees: 100 gram bevat gemiddeld 29 gram eiwit.
Tonijn: 100 gram bevat 29 gram eiwit.
Zonnebloempitten: 100 gram bevat 21 gram eiwit.
Walnoten: 100 gram bevat 15 gram eiwit.
Eieren: 1 ei bevat gemiddeld 6 gram eiwit.
Griekse yoghurt: 100 gram bevat ongeveer 10 gram eiwit.
Hüttenkäse: 100 gram bevat ongeveer 11 gram eiwit.
Zalm: 100 gram bevat 20 gram eiwit.
Linzen: 100 gram bevatten 9 gram eiwit.
Quinoa: 100 gram bevat 4 gram eiwit.
Tofu: 100 gram tofu bevat 8 gram eiwit.
Melk: 1 glas melk (200 ml) bevat ongeveer 7 gram eiwit.
Spruitjes: 100 gram spruitjes bevat 3,4 gram eiwit.
Champignons: 100 gram champignons bevat ongeveer 2.2 gram eiwit.
Je kunt eens op de site van Body&fit kijken. Ze hebben diverse eiwitpoedersoorten en geven ook goed advies.
Kwalitatief goed spul en niet te duur.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Ik gebruik clear whey hydro met sinasappelsmaak.
Je mengt het met water, 250 ml en 1 scoop. Dan krijg je 22 gram eiwit binnen. 87 calorieën en geen suiker.
Het is niet te vergelijken met de gewone eiwitshakes. Die krijg ik niet weg. De clear whey is vergelijkbaar met de ouderwetse ranja.

Ik maak meestal een grote shakebeker aan met 750 ml water en 3 scoops zodat ik 66 gram eiwit binnen krijg.

Je kan het ook prima mengen met yogurt of kwark. Het is hele fijne poeder.

Ik ben vegetarier en omdat ik krachttraining doe, kom ik toch aan de juiste hoeveelheid eiwitten.

Je kan het bestellen op de website van XXL Nutrition.

Wil je een neutrale smaak, als in geen toegevoegde smaak, dan is dit een goede
https://xxlnutrition.com/nl/whey-isolaat
Hier zit per scoop maar 0,69 suiker in, 0,30 gram vet en 110 calorieën.
summerheat wijzigde dit bericht op 09-02-2024 16:01
24.87% gewijzigd
Ik lik nog liever een stoeptegel dan dat ik eiwitshakes drink, vind het echt niet te doen.

Dus ik had nooit verwacht dat ik met deze suggestie zou komen, maar ESN Isoclear vind ik fantastisch. Is geen dikke brij, maar een soort eiwitlimonade. Hiermee lukt het wel om aan mijn eiwitten te komen. Heb de eiwitlimonade van Orangefit ook geprobeerd, maar die vind ik toch te chemisch smaken.

https://nl.esn.com/products/esn-isoclear-whey-isolate mijn lievelingssmaken zijn blackberry en de icetea peach (smaakt gewoon naar ijsthee). Vind het wel erg zoet dus ik leng het nog aan met extra water.
Ik gebruik van ESN de ISO whey protein of de designer whey protein. Calorieën vallen wel mee (iets meer dan 100 voor 30 gram). Ze hebben verschillende smaken. Ik vind alle whey die ik tot nu toe heb gebruikt vrij zoet maar ik maak er meestal een smoothie van met 30 gram whey, magere yoghurt of kwark en wisselend fruit waaronder altijd wat diepvries frambozen. Door het zuur van de yoghurt en de frambozen krijg je ondanks de wat zoete smaak van de whey een niet zoete smoothie.
Verder eet ik om aan mijn eiwitten te komen ook regelmatig van zuivelhoeve de high protein yoghurtjes, huttenkase (op een broodje, door een hartige pannenkoek of een hartige taart), edamame boontjes door bijna iedere salade die ik maak of s'avonds als snack en dagelijks een eitje. Verder bonen, noten, tofu, quinoa etc. Ik neem aan dat je geen vlees en vis eet? Want dan is 60 gram eiwitten echt heel makkelijk te halen, ook zonder extra eiwitten. Eet je geen vlees en vis dan is het wat lastiger maar ook goed haalbaar. Ik eet geen vlees en vis en probeer minimaal 100 gram eiwitten per dag te eten. Dat lukt op bovenstaande manier prima.
milesdavis schreef:
09-02-2024 15:32
Ik lik nog liever een stoeptegel dan dat ik eiwitshakes drink, vind het echt niet te doen.

Dus ik had nooit verwacht dat ik met deze suggestie zou komen, maar ESN Isoclear vind ik fantastisch. Is geen dikke brij, maar een soort eiwitlimonade. Hiermee lukt het wel om aan mijn eiwitten te komen. Heb de eiwitlimonade van Orangefit ook geprobeerd, maar die vind ik toch te chemisch smaken.

https://nl.esn.com/products/esn-isoclear-whey-isolate mijn lievelingssmaken zijn blackberry en de icetea peach (smaakt gewoon naar ijsthee). Vind het wel erg zoet dus ik leng het nog aan met extra water.
Deze of die van Empose. Vind de smaak raspberry mint erg lekker!
Ik heb een tijdje terug eiwit poeder gekocht bij Etos, de banaan smaak en die vind ik erg lekker. Ik gebruik het niet vaak, alleen op dagen waarvan ik weet dat ik te weinig eiwit heb binnen gekregen of wanneer ik erge spierpijn die maar niet over lijkt te gaan.

Geen idee of die caloriearm is of suikervrij.
Graze schreef:
09-02-2024 16:14
Ik heb een tijdje terug eiwit poeder gekocht bij Etos, de banaan smaak en die vind ik erg lekker. Ik gebruik het niet vaak, alleen op dagen waarvan ik weet dat ik te weinig eiwit heb binnen gekregen of wanneer ik erge spierpijn die maar niet over lijkt te gaan.

Geen idee of die caloriearm is of suikervrij.
Ik heb de aardbeiensmaak van Etos geprobeerd, maar die vind ik te zoet, word er een beetje misselijk van. Wel lekker is de aardbeismaak van Kruidvat: niet te zoet, en ik roer het door de magere kwark. Het eindresultaat lijkt op een iets steviger variant van de aardbeien milkshake van McDonalds.

Ooit heb ik me serieus verdiept in alle eiwitpoeders en hun kwaliteit, en die van Kruidvat kwam heel goed uit de tests. Niet zo duur ook, en volgens mij best caloriearm.
Eiwitpoeder van Flinndal sport. Whey eiwit.
Dit kun je ook ergens door doen zonder dat het korrelig is, bijvoorbeeld door je kwark ofzo.
voor degenen die denken dat TO heel makkelijk aan de hoeveelheid eiwitten kan komen: ze heeft een maagverkleining gehad, dan kun je niet meer zoveel eten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
ik gebruik soms de whey vanille van Body en Fit, verkrijgbaar bij de AH, die gooi ik bij de chiapudding.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
09-02-2024 19:03
voor degenen die denken dat TO heel makkelijk aan de hoeveelheid eiwitten kan komen: ze heeft een maagverkleining gehad, dan kun je niet meer zoveel eten.
Precies. Ik eet nu 6x per dag heel weinig. Bijvoorbeeld een ei. Of drie plakjes kipfilet op een rijstwafel. Of inderdaad een zuivel hipro kwarkje.
En dan wil ik ook echt nog ergens groente nemen, maar waar groente zit kan geen eiwit zitten.

Drinken gaat oké maar waar ik voorheen een halve liter zo weg klokte doe ik nu 10 minuten over 200cc.

Dank voor de tips!
Graag leeg ik er nog meer, dus alleen voor smaakloos die door andere producten kunnen. Die hierboven zal ik gaan kopen.
rosanna08 schreef:
09-02-2024 19:03
Precies. Ik eet nu 6x per dag heel weinig. Bijvoorbeeld een ei. Of drie plakjes kipfilet op een rijstwafel. Of inderdaad een zuivel hipro kwarkje.
En dan wil ik ook echt nog ergens groente nemen, maar waar groente zit kan geen eiwit zitten.

Drinken gaat oké maar waar ik voorheen een halve liter zo weg klokte doe ik nu 10 minuten over 200cc.

Dank voor de tips!
Graag leeg ik er nog meer, dus alleen voor smaakloos die door andere producten kunnen. Die hierboven zal ik gaan kopen.
Ik heb nu eiwitpoeder van MyProtein maar ben zelf meer fan van Body & Fit (whey vanille door mijn smoothiebowl).
Misschien heeft deze niet de minste kcal, maar wel lekker en hoog in eiwitten. Ze staan in de koeling bij de Lidl.

https://www.lidl.nl/p/high-protein-drin ... /p10007133
Misschien een idee: rijstproteine van Holland en Barret.
Vader38 schreef:
10-02-2024 08:50
Misschien heeft deze niet de minste kcal, maar wel lekker en hoog in eiwitten. Ze staan in de koeling bij de Lidl.

https://www.lidl.nl/p/high-protein-drin ... /p10007133
Inderdaad hoog in calorieën en 16,9 gram suiker per flesje. Dat staat gelijk aan vier suikerklontjes per flesje. Dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.
-Dushi- schreef:
09-02-2024 20:48

Ik heb wel eens gehoord dat smaakloos niet bestaat in de zin dat naturel eiwitpoeder altijd een raar, karton-achtig bijsmaakje heeft. Als dat zo is (misschien weet iemand dat?) kun je beter kiezen voor een smaak die je lekker vindt en het poeder door de kwark of yoghurt roeren, dan is het niet zo zoet (door de zurigheid van de yoghurt). Je kunt er ook ijs van maken, trouwens.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven