Lijf & Lijn alle pijlers

Welke stappenteller?

13-07-2019 20:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een fitbit flex maar ben er niet echt tevreden over. In het begin kreeg ik een emailtje als de batterij bijna leeg was: superhandig want aan het ding zelf zie je niet hoe het met de batterij is.
Dat doen ze al heel lang niet meer dus nu loop ik de helft van de tijd met een lege fitbit om mijn pols.

Wat me ook tegenvalt is dat het syncen met mijn telefoon nooit automatisch gaat. Dus als ik even snel stappen wilde checken dan zit ik eerst een minuut tegen dat ding aan te kijken tot het wil syncen.

Ook vind ik het eigenlijk onhandig om telkens op de app te moeten kijken. Ik wandel en jog veel en wil eigenlijk graag tijdens mijn activiteit zien hoeveel stappen en hard ik ga.

Ik vind een groot 'horloge' -achtig iets niet echt charmant. Daar was de Flex wel fijn voor. Maar dan misschien een clip-ding?

Naast lopen fiets ik ook veel, doe aerobics en ben net begonnen met zwemmen. Zou ook leuk zijn als de meter daar iets mee zou kunnen.

Hoop dat iemand een goede tip heeft. Telefoonapp met stappenteller niet echt handig want die heb ik met aerobics en zwemmen niet bij me.
Kosten niet meteen een probleem (wordt verjaarskadootje).
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang gaat een Fitbit charge 3 mee op een lading dan?

De Apple watch doet met mazzel een dag op een lading, ik vind dat dus echt veel te weinig voor dat soort dingen.

Ik zit er ook over te denken om zo’n bandje aan te schaffen maar wil hem niet om de haverklap op hoeven laden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
13-07-2019 22:55
Hoe lang gaat een Fitbit charge 3 mee op een lading dan?
Bij mij ongeveer een week, of 8 dagen.
Bij mij ook een week tot 8 dagen.
Alle reacties Link kopieren
liza schreef:
13-07-2019 22:08
Wat bevalt beter aan de Versa?
Qua looks vind ik die een stuk minder dan de Charge 3.


Ik vind m lekkerder zitten dan de charge.
Hartslagmeter is beter, charge deed het vaak niet goed.
Je kan meer activiteiten doen en de gps doet het beter.
Ook kan je er muziek mee afspelen en er kunnen apps op.
Display is mooier

Het gaat meer naar een smartwatch
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje voor de FitBit Charge 3 gebruikers. Hoe nauwkeurig is deze?
Ik heb nu de FitBit Flex 2 en vind deze veel te gevoeling.
Als ik in de nasi sta te roeren, ben ik zo 800 passen verder... ;-D
The time is now
liza schreef:
13-07-2019 21:45
Daarom stel ik de vraag hier. :-)
Overigens is de Charge 3 ook waterdicht.

Wat kan die Vivo wat de Charge niet heeft?

Tja, vergelijkend warenonderzoek mag je zelf doen.
Toen ik deze kocht was deze de beste in zijn soort, de meeste mogelijkheden, goede prijs en accuduur.
Als ik fiets, telt mijn telefoon dat als stappen. Doen jullie stappentellers dat ook? Ik moet echt mijn stappen tellen ivm osteoporose. Dus ik ben op zoek naar een stappenteller die echt alleen stappen telt en het fietsen niet mee telt.
Cremefraiche schreef:
15-07-2019 16:55
Als ik fiets, telt mijn telefoon dat als stappen. Doen jullie stappentellers dat ook? Ik moet echt mijn stappen tellen ivm osteoporose. Dus ik ben op zoek naar een stappenteller die echt alleen stappen telt en het fietsen niet mee telt.

De mijne herkent automatisch de activiteit (fietsen, wandelen en veel andere sporten) en houdt allerlei dingen automatisch bij. Heel erg handig.
Gaat om Garmin Vivosport.
De fitbit herkent ook automatisch je activiteit. Al kan je het ook aangeven voordat je gaat fietsen.
Banba schreef:
14-07-2019 12:11
Even een vraagje voor de FitBit Charge 3 gebruikers. Hoe nauwkeurig is deze?
Ik heb nu de FitBit Flex 2 en vind deze veel te gevoeling.
Als ik in de nasi sta te roeren, ben ik zo 800 passen verder... ;-D
Die van mij telt ook stappen als ik bv was aan het vouwen ben. En dan heb ik ´m nog bewust op de niet-dominante arm setting.
Maar ik heb mijn dagelijkse doel gewoon 2000 stappen omhoog gezet. Zo hoop ik die extra stappen te ondervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Mi Fit 4 van Xiaomi. Geeft tijd aan, stappen, hartslag, waterdicht. Je kunt activiteit kiezen op het horloge. Ook hoeveel procent batterij hij nog heeft. (Batterij wordt wel klein weergegeven, leesbril?) Kost bij Xiaomi zelf iets van €40 euro en hoef je maar eens in de 20 dagen op te laden. En hij is klein, wat mooi bij mijn kleine polsen past.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips. Ik ga de Fitbit Charge 3 bestellen. Beetje een gok want veel van de reviews op Amazon klagen over nauwkeurigheid en problemen, maar dat lijkt bij bijna elke stappenteller een issue te zijn.

Ik vind de Versa lelijk en aangezien ik dat ding toch om m'n pols moet hebben lijkt de Charge wat charmanter.

Zal hem volgende week binnen hebben en zal wel laten weten wat mijn bevindingen zijn.
Leuk! Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Meer dan een jaar later maar dan nu eindelijk mijn bevindingen van de Charge 3.
Ik draag hem dagelijks maar vind 'm eigenlijk niet zo nuttig. Het stappen tellen is wel aardig, maar ik wilde eigenlijk ook heel graag dat ik tijdens de activiteit kan zien hoe snel ik ga en wat de afgelopen afstand is. Dat doet ie dus niet. :-(
En nog erger: bij autodetectie van wat je doet wordt afstand en snelheid niet gemeten, dus ook in de app zie je niet wat je gedaan hebt. Alleen maar hoe lang en je hartslag en (geschatte) calorieverbruik. Veel klachten over op het fitbit forum maar er wordt niks mee gedaan.

Voor het zwemmen doet ie vaak wel weer registreren hoe ver je hebt gezwommen maar daar zit een flinke variatie in terwijl ik toch echt dezelfde baantjes zwem.

Ook vind ik het ding niet zo makkelijk te lezen als je buiten aan het hardlopen bent. Ik ben 50+ en gebruik een leesbril. In zonlicht en terwijl je rent kan ik 'm vaak niet lezen en moet ik stilstaan.

Na 1.5 jaar synct ie nog wel goed, en de emails met low battery komen ook nog binnen. Batterij gaat een kleine week mee.

Ik denk niet dat ik ooit nog een Fitbit zal kopen. Vind het echt heel suf dat de snelheid en afstand zo slecht gemeten worden. Ik heb nu een hardloopband voor sleutels en telefoon en heb de Gaia App op m'n telefoon die me veel meer info geeft. Dat werkt alleen niet met zwemmen en aerobics, en ook niet terwijl ik aan het hardlopen ben, dus niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
14-07-2019 12:11
Even een vraagje voor de FitBit Charge 3 gebruikers. Hoe nauwkeurig is deze?
Ik heb nu de FitBit Flex 2 en vind deze veel te gevoeling.
Als ik in de nasi sta te roeren, ben ik zo 800 passen verder... ;-D
Oe dat is wat voor mij ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
liza schreef:
10-01-2021 02:54
Meer dan een jaar later maar dan nu eindelijk mijn bevindingen van de Charge 3.
Ik draag hem dagelijks maar vind 'm eigenlijk niet zo nuttig. Het stappen tellen is wel aardig, maar ik wilde eigenlijk ook heel graag dat ik tijdens de activiteit kan zien hoe snel ik ga en wat de afgelopen afstand is. Dat doet ie dus niet. :-(
En nog erger: bij autodetectie van wat je doet wordt afstand en snelheid niet gemeten, dus ook in de app zie je niet wat je gedaan hebt. Alleen maar hoe lang en je hartslag en (geschatte) calorieverbruik. Veel klachten over op het fitbit forum maar er wordt niks mee gedaan.

Voor het zwemmen doet ie vaak wel weer registreren hoe ver je hebt gezwommen maar daar zit een flinke variatie in terwijl ik toch echt dezelfde baantjes zwem.

Ook vind ik het ding niet zo makkelijk te lezen als je buiten aan het hardlopen bent. Ik ben 50+ en gebruik een leesbril. In zonlicht en terwijl je rent kan ik 'm vaak niet lezen en moet ik stilstaan.

Na 1.5 jaar synct ie nog wel goed, en de emails met low battery komen ook nog binnen. Batterij gaat een kleine week mee.

Ik denk niet dat ik ooit nog een Fitbit zal kopen. Vind het echt heel suf dat de snelheid en afstand zo slecht gemeten worden. Ik heb nu een hardloopband voor sleutels en telefoon en heb de Gaia App op m'n telefoon die me veel meer info geeft. Dat werkt alleen niet met zwemmen en aerobics, en ook niet terwijl ik aan het hardlopen ben, dus niet ideaal.
Als je hem op de activiteit “aanzet” dan meet hij toch wel de afstand en kan je de snelheid zien?

Ik heb zelf een Garmin venu en die is veel beter, zit veel meer op.
Ik heb ook Fitbit gehad, maar Garmin is nauwkeuriger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven