Lijf & Lijn alle pijlers

Welke tandpasta heb jij?

01-10-2007 14:19 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij nu weer laten verleiden door die tandpasta van Proglasur ofzoiets... best duur. In het verleden kocht ik soms tandpasta van 10 euro (Rembrandt was dat geloof ik), maar of het nou helpt of geholpen heeft??



Wat gebruiken jullie en waarom?
Ik gebruik Miles of Smiles van Lush. Dat zijn tabletjes die je fijn moet kauwen. De voordelen: minder verpakkingsmateriaal (het flesje waarin ze zitten kun je terug inleveren in de winkel), minder transportkosten (want er zit geen water in, omdat het tabletjes zijn ipv pasta), minder afval (geen aluminiumdingetje wat je eraf moet peuteren, bijvoorbeeld).

Het is even wennen, tandpasta die je fijn moet kauwen, maar ik wil nu niet anders meer. Ze hebben trouwens ook shampoo en deo in vergelijkbare vormen. En nog veel meer, maar ik gebruik geen make-up.
Lily77 schreef:
07-12-2018 12:04

En ik las laatst over tandpasta tabletjes. Die moet je fijnkauwen en er dan mee poetsen (je tandenborstel een beetje natmaken, denk ik). Was meer met betrekking tot zo afvalloos leven, want geen plastic tubes meer, en de tabletjes zijn geconcentreerd dus minder verpakkingsmateriaal nodig. Iemand hier ervaring mee??
Ha, zie dit nu pas, zie mijn reactie!
MokThee schreef:
07-12-2018 13:42
Ik gebruik Miles of Smiles van Lush. Dat zijn tabletjes die je fijn moet kauwen. De voordelen: minder verpakkingsmateriaal (het flesje waarin ze zitten kun je terug inleveren in de winkel), minder transportkosten (want er zit geen water in, omdat het tabletjes zijn ipv pasta), minder afval (geen aluminiumdingetje wat je eraf moet peuteren, bijvoorbeeld).

Het is even wennen, tandpasta die je fijn moet kauwen, maar ik wil nu niet anders meer. Ze hebben trouwens ook shampoo en deo in vergelijkbare vormen. En nog veel meer, maar ik gebruik geen make-up.

Ik heb afgelopen zomer in een hotel in Kopenhagen voor het eerst tandpastatabletjes geprobeerd. Ik vond ze vreselijk. Ze losten niet helemaal op, waardoor je achterbleef met kleine korreltjes die tussen je tanden gingen zitten. Die korreltjes kwamen pas enkele uren daarna weer 'los', als je bijvoorbeeld iets at waardoor het eten een vreemde bijsmaak kreeg. Bovendien hadden de tabletjes een ietwat bittere smaak, niet bepaald fijn in de ochtend.

Wellicht zijn de tabletjes die jij gebruikt anders, maar voor mij hoeft het niet zo. Geef mij maar de 'normale' tandpasta.
Daar heb ik dus totaal geen last van, dat die korreltjes vast gaan zitten.
Kan best zijn dat dat aan dit bepaalde merk lag, hoor. Er zijn vast merken waar dit geen probleem bij is.
Alle reacties Link kopieren
@ MokThee

Ik denk dat ik dat dan toch ook eens ga uitproberen! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven