Wie heeft er ervaring met niet op maat gemaakte steunzolen?

zondag 20 augustus 2017 om 20:08
Ik heb 2 weken geleden wandelschoenen gekocht en die zitten helemaal goed alleen schuift mijn steunzool erin omdat de schoen een maatje groter is. Nu heb ik eens zitten kijken hoe duur een extra paar steunzolen kost en dat vond ik nog behoorlijk aan de prijs aangezien mijn vergoeding ook op is. Nu zag ik bij o.a Bever zooltjes voor mensen met o.a platvoeten en holvoeten. Stuk goedkoper dan op maat gemaakte steunzolen maar nog steeds aan de prijs natuurlijk. Is dat een goed alternatief?
Als ik nou van plan was om echt veel lange wandeltochten te gaan maken zou ik niet twijfelen en een extra paar op maat laten maken maar dat is nog niet aan de orde.
Als ik nou van plan was om echt veel lange wandeltochten te gaan maken zou ik niet twijfelen en een extra paar op maat laten maken maar dat is nog niet aan de orde.
zondag 20 augustus 2017 om 20:26

zondag 20 augustus 2017 om 20:36
Als ze toch iets te groot zijn zou ik eens proberen of zo´n antislip dinges, dat je normaal gebruikt voor onder een vloermat, voldoende is om het probleem op te lossen.
Er zijn ook van die matjes voor in keukenlades (action, xenos, hema). Kosten iets van twee of drie euro, voor dat geld kun je het allicht proberen.
Er zijn ook van die matjes voor in keukenlades (action, xenos, hema). Kosten iets van twee of drie euro, voor dat geld kun je het allicht proberen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zondag 20 augustus 2017 om 20:46
Nu zag ik bij o.a Bever zooltjes voor mensen met o.a platvoeten en holvoeten.
De vrij verkrijgbare inlegzooltjes (van Scholl, Lidl e.d.) zijn gewoonlijk bestemd voor normale voeten, om zachter en comfortabeler te lopen op minder zachte sportschoenen. Ik heb zelf geen voetafwijking; zit in het middenspectrum. Iets meer hol dan plat.

retrostar wijzigde dit bericht op 20-08-2017 20:47
0.14% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 20 augustus 2017 om 20:46
Voor ik op maat gemaakte steunzolen kreeg kocht ik de kant en klare online. Ik nam wel halve zooltjes, maar of dat met jouw voeten kan weet ik natuurlijk niet. Ze liepen zo goed dat ik de echte steunzolen voor geen meter vind lopen ondanks aanpassingen en lang wennen. Kortom, gewoon proberen en als het niets is kun je altijd nog wat duurders kopen.

zondag 20 augustus 2017 om 21:09
Die ik bij Bever heb gezien zijn 35 euro en ik weet dat mijn moeder minimaal 100 euro kwijt is voor een nieuw paar op maat gemaakte steunzolen dus dat zal bij mij ook wel rond die koers liggen maar wellicht wat duurder want mijn moeder heeft halve en ik heb hele.
Ik heb mijn steunzolen sinds februari en ik loop er eigenlijk altijd op behalve toen ik mijn Birkenstocks aan had met warm weer, toen begon ik wel weer wat last te krijgen aan het einde van de dag maar niet meer zo ernstig dat ik mank liep.
Extra stukje er aan zetten is geen optie want ik heb nog maar 1 paar en dan passen die niet meer in mijn andere schoenen.
Ik heb mijn steunzolen sinds februari en ik loop er eigenlijk altijd op behalve toen ik mijn Birkenstocks aan had met warm weer, toen begon ik wel weer wat last te krijgen aan het einde van de dag maar niet meer zo ernstig dat ik mank liep.
Extra stukje er aan zetten is geen optie want ik heb nog maar 1 paar en dan passen die niet meer in mijn andere schoenen.