Lijf & Lijn alle pijlers

wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie

02-02-2011 15:52 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie.



In het kort, mijn conditie is door omstandigheden heel slecht. Die was al een tijdje slecht maar na 2 maanden eigenlijk alleen maar ziek in bed liggen is het tot een dieptepunt gedaald. Na een paar meter lopen of een trap aflopen moet ik gaan zitten omdat ik anders het niet red of een hyperventilatie aanval krijg.



Uiteraard heb ik prof.hulp gevraagd maar dat kan nog wel 6 weken duren. Dus ik wilde kijken of ik met behulp van mensen hier die er verstand van hebben alvast wat kan doen.



Ik heb een hometrainer hier die nog in elkaar gezet moet worden (was te zwak om dat te redden maar ik kan wel kijken of een ex het evt. in elkaar wil zetten). En ik heb een stepapparaat (nog nooit gebruikt dus ik zou wel eerst op internet moeten zoeken hoe ik dat computertje en standen moet instellen). En ik heb een buikspierending. Geen idee hoe het heet, ook nog nooit gebruikt.



Ik wil het alleen verantwoord doen. Dus afgezien dat ik er geen energie voor heb om opeens teveel te doen, wil ik niet bij de eerste keer er dood bij neervallen .



Op dit moment is het dus letterlijk om conditie op te bouwen, niet om af te vallen. (hou dus in het achterhoofd dat ik al bij traplopen loop te hijgen als een karrepaard)



Ik hoop dat Meds of andere forummers die er verstand van hebben advies hebben. Of sites waar je zegt, kijk daar even.



Alvast bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2011 @ 17:10:



Nou al met al toch nog een geweldige dag geworden.

Ik heb gewoon het gevoel alsof ik zelf een nieuw schijthuis heb gehad, ben zoooo blij. Het hele nare gevoel van evt. een opname valt nu van mijn rug af. Ik ga het zo helemaal redden.Tuurlijk ga jij het redden
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo'n goeie dag hebt MV!



Groeten nog gedaan? 2x?
Superlief kado MV en een goede dag gehad, fijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 30 maart 2011 @ 18:00:

Fijn dat je zo'n goeie dag hebt MV!



Groeten nog gedaan? 2x? Voor de zekerheid heb ik het ook nog op de mail gezet .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 30 maart 2011 @ 18:43:

Superlief kado MV en een goede dag gehad, fijn!



Ja ik ben zooo blij. Dit is echt DE oplossing voor het praktische probleem dat ik had. Mijn katten verdienen het beste en ze zijn mijn alles. Maar die bak tillen ging niet meer. Dus nu is dat ook opgelost. Ik heb vleugels volgens mij nu.



Oja, en ook niet vergeten, ik heb wat kookboeken van Poez gehad die ze niet meer gebruikte. Ook zo leuk. Waar andere een boek lezen, vind ik het heerlijk om in kookboeken te lezen. Nou je snapt dat ik als een klein kind dus nu blij ben met de kattenbak en de kookboeken van Poez.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Sytze_Vliegen schreef op 30 maart 2011 @ 17:55:

[...]





Tuurlijk ga jij het redden Dank je
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2011 @ 19:08:

[...]





Dank je Heel graag gedaan, ik vind het heerlijk om je hier nu zo positief te `zien`. Ik gun je het zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sytze_Vliegen schreef op 30 maart 2011 @ 19:18:

[...]





Heel graag gedaan, ik vind het heerlijk om je hier nu zo positief te `zien`. Ik gun je het zo!Gek he dat je door zoiets zo een boost kan krijgen. Ik had het ook toen dat Kane zo ziek was. Toen was er ook een forumster waar ik zoveel aan te danken had, nou meerdere eerlijk gezegd. En dat heeft mij er wel doorheen geholpen, ik had het niet zonder hun gered.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven




Wat doe je het goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn MV, wat een mijlpalen heb je gisteren en vandaag gezet! Volle kracht de goede kant op! En buiten wordt het ook alweer zo prachtig lente, we gaan allemaal de juiste richting op! :-D
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
En morgen weer een mijlpaal. Ik zou voor een forumster stof halen op de markt en toesturen. Ik hoop dat het een beetje droog is maar de weersvoorspellingen voorspellen geen goeds. Dus ik moet vroeg op om evt. de anwb te bellen hihihi.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Superfijn dat je zo'n goede dag hebt gehad MV!! Ik ben erg trots op je, ik weet zeker dat je de stijgende lijn vol kunt houden



Maar over de ruitenwissers en de ANWB, daar komen ze echt niet voor he, dat is al een paar keer gezegd, dus je moet echt naar een garage dan
Alle reacties Link kopieren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Super dat je de laatste dagen zoveel stappen vooruit hebt gezet. Boodschappen, bloedprikken, beter eten. Echt, in een week klink je zo veel beter



Hoe is het eten gegaan vandaag?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
wat gaat er genaaid worden dan?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Aai, net gevallen tot bloedens aan toe. Ik ben ook zo moe. Nou ja, pech, even het bloed stelpen en niet meer van mijn bed komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ha fijn voor je M' leen
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 30 maart 2011 @ 20:54:





Hoe is het eten gegaan vandaag?



Ja ik vind wel redelijk. Ik weet alleen niet meer wat ik heb gegeten. Vandaag niet zo goed want ik moet weer naar de supermarkt. Heb iig een stukje ossenworst gegeten. Volgens mij geen hoofdgerecht. Want er is niets, ga morgen wat boodschappen doen. Als alles goed gaat dan ga ik naar de markt.



Zit ik net op het toilet, zie ik dat er nog een "curver" sticker op mijn wasmand zit. Ja je zal maar niets te doen hebben in de nacht. Nou even eraf gepullekd. Weet niet wat er fout is aan het woord pulleken maar hij geeft aan dat ik het fout schrijf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2011 @ 22:53:

Aai, net gevallen tot bloedens aan toe. Ik ben ook zo moe. Nou ja, pech, even het bloed stelpen en niet meer van mijn bed komen.quote:meds schreef op 31 maart 2011 @ 01:10:

Ha fijn voor je M' leen



Meds toch..... wat een medemenselijkheid weer



Gepulkt had je spellingscontrole leuker gevonden MV, van het werkwoord pulken.



Is het een idee om je eten op te schrijven?

Niet zodat je ons kan vertellen wat je hebt gehad maar gewoon voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en een hele goedemorgen natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Moge. Ja is wel een goed plan Bam. Oh de wekker ging hier al om 8 uur. En ik zag dat ik nog om half 5 hier op het forum was. Voel me een beetje brak. Hopen dat straks de anwb wil komen. Anders zal ik de fiets moeten pakken. Bij mijn knie ligt het open dus hoop dat ik de fiets nog even in de box kan laten staan.

Roos ga maar alvast duimen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 maart 2011 @ 08:47:

Hopen dat straks de anwb wil komen. Die komen niet (zoals al vaker gezegd) dus stof je fiets maar vast af MV.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Ik schrijf sinds anderhalve week wat ik eet op in de eetwijzer van het voedingscentrum. Heel handig, kan je aan het einde van de week zo zien waar je te veel en te weinig van binnen krijgt.

Ik dacht echt dat ik gezond at, maar ik krijg sommige vitamines toch te weinig binnen kennelijk en dat had ik anders niet geweten.



Ik denk ook niet dat de anwb komt, maar er is vandaag toch ook geen regen? Dan kan je toch met je auto naar een garage rijden en daar je ruitenwisser laten fixen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet toevallig een sterretje in je ruit? Dan kun je carglass repareert, carglass vervangt bij je thuis en die vervangt ook ruitenwissers.



Beter en goedkoper is om zelf even een stel te halen en erop te zetten of naar een onderdelenzaak (geen garage) te gaan en de verkoper lief aan te kijken maar ik denk even met je mee in de trant van thuisblijven omdat ik niet weg durf/wil.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is toch regen voorspelt?



Ik ga vanmiddag eens kijken Spijker waar je dat lijstje kan invullen, lijkt mij wel heel handig.

Misschien valt het wel mee de bloeduitslag maar dan nog is het niet gek om dat bij te houden, denk dat het geen kwaad kan.



Bam, de ruitenwisser zelf is niet kapot, hij gaat niet heen en weer. Dus het is niet gewoon een nieuwe ruitenwisser kopen.



Straks even het goeie grit kopen voor die kattenbak (moet klontvormige grit in), de katten zijn al helemaal weg van die bak, om beurten zitten ze erin.



Oja gister gelachen, D. is nog nooit op een forum geweest, weet ook niet wat een topic is, nou ga dat maar eens uitleggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven