Lijf & Lijn alle pijlers

Zin in wat lekkers!

10-09-2019 20:22 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zin in iets lekkers! Maar ik probeer juist wat minder te eten. Zit aan de thee, maar heb zin om nog wat te eten. Zijn jullie aan het snacken?
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
10-09-2019 21:12
Witte chocolade met kokos en crispies.
Lekker! Enjoy!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-09-2019 21:12
Heb flinke workout van ruim een uur gedaan , dus klein bakje activia light. Kopje thee en dan snel naar bed, voor ik ga snaaien
Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Net een (paar) handje(s) crispy m&m's op. Zoete strek is over... Nu (uiteraard) zin in hartig. Bij mij is het de 'net bevallen en borstvoeding' die het snaaien aanwakkert. Tijdens mijn zwangerschap had ik juist minder trek.

Ik heb nog een zakje gegrilde kippenvleugeltjes liggen die op moeten. Ik denk dat die nog de oven in gaan als manlief straks thuiskomt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn, dit topic :( . Ik had al trek en dacht me te beheersen, maar nu heb ik toch maar een stuk mooie rijpe epoisse uit de ijskast gehaald. Zo lekker met wat cream crackers en druiven.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Ik heb gisteren in de oven kikkererwten geroosterd. Duurde langer dan ik dacht maar het resultaat was véél lekkerder dan gedacht! Het lijken wel borrelnootjes XD
Ik had ze gekruid met ras el hanout en zeezout, mmmmm.
Overal op internet kan je recepten vinden maar het is in wezen niet ingewikkelder dan: zet oven laag (anders verbranden ze), doe kikkererwten op bakpapier in een braadslee en schuif ze in de oven. Na een half uurtje kikkererwten husselen met olijfolie en kruiden en dan weer in de oven. Iedere 10 minuten checken of je al borrelnootjes gemaakt hebt (zou volgens de recepten na een minuut of 10 moeten zijn maar in mijn geval eerder een half uur, of de oven moet hoger dat kan ook), zo niet dan weer even husselen en doorroosteren.

Ik had gedroogde, geweekte erwten genomen maar uit een blik schijnt ook te kunnen, dan wel eerst even laten uitlekken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zin heb om te snacken, kan ik er maar beter wat aan toegeven. Beter een stuk chocolade of 2 koekjes, dan dat ik niks mag en alternatieven ga eten die "gezond" zijn, maar veel meer calorieën bevatten en mij alsnog geen verzadigd gevoel geven. Trek naar zoet/Zout blijft dan vaak.....

Beschuitje met speculoos vind ik savonds bij de thee ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zin om te snacken, juist daarom heb ik kleine uitdeel zakjes chips gekocht! Zo eet ik geen halve zak op en het zorgt toch dat mijn behoefte is vervuld:) misschien een goede tip.

(Je moet wel de zelfbeheersing hebben om niet 10 zakjes op te eten;))
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de tips! Die kikkererwten ben ik heel benieuwd naar!
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
11-09-2019 10:11
Ik had ook zin om te snacken, juist daarom heb ik kleine uitdeel zakjes chips gekocht! Zo eet ik geen halve zak op en het zorgt toch dat mijn behoefte is vervuld:) misschien een goede tip.

(Je moet wel de zelfbeheersing hebben om niet 10 zakjes op te eten;))
als ik die in huis heb moet ik snel zijn want mijn huisgenoten hebben die zelfbeheersing niet :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik heb ook zin in iets lekkers! Ik heb nog een brownie/creamcheese/frambozen cake liggen. Gebakken en per portie ingevroren... Hmmm, ontdooien maar dus.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Kokoro. Ik heb kruidnootjes bij de thee. Ja, die liggen alweer in de winkels.
Hmmm kruidnootjes <3 ! Vanaf oktober mag ik die van mezelf :P . Met mate. De cake was erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
11-09-2019 09:51
Ik heb gisteren in de oven kikkererwten geroosterd. Duurde langer dan ik dacht maar het resultaat was véél lekkerder dan gedacht! Het lijken wel borrelnootjes XD
Ik had ze gekruid met ras el hanout en zeezout, mmmmm.
Overal op internet kan je recepten vinden maar het is in wezen niet ingewikkelder dan: zet oven laag (anders verbranden ze), doe kikkererwten op bakpapier in een braadslee en schuif ze in de oven. Na een half uurtje kikkererwten husselen met olijfolie en kruiden en dan weer in de oven. Iedere 10 minuten checken of je al borrelnootjes gemaakt hebt (zou volgens de recepten na een minuut of 10 moeten zijn maar in mijn geval eerder een half uur, of de oven moet hoger dat kan ook), zo niet dan weer even husselen en doorroosteren.

Ik had gedroogde, geweekte erwten genomen maar uit een blik schijnt ook te kunnen, dan wel eerst even laten uitlekken.
Die kikkererwten maak ik ook. Echt lekker.Ik neem ze uit blik. Dat kan prima
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven