Lijf & Lijn alle pijlers

Zwanger: wat eet jij op een dag?

15-02-2018 16:07 78 berichten
Ik ben benieuwd wat vrouwen zoal eten tijdens de zwangerschap. Ik twijfel namelijk wel eens of ik voldoende binnenkrijg voor een zwangere vrouw. Ik hoop dat we elkaar op goede ideeën kunnen brengen door het praten over voeding en het plaatsen van eetlijstjes.

Vandaag heb ik dit gegeten:
Ontbijt: schaaltje magere yoghurt met blauwe bessen (stuk of 8), kwart banaan, pecannoten (6 ), handje granola en pompoenzaden.

Lunch: een volkorenboterham met twee eieren (scrammbled eggs) en een halve avocado.

Tussendoor: klein restje eten van gisteren, rijst met wat kip, sperziebonen, ui, rode paprika, wortel.

Avondeten: Aardappels (3 kleine), bloemkool (half bord vol, zeker wel 200 gram), met zelfgemaakte witte saus, stukje vis (zalm uit de oven).

Dit is wel vrij gangbaar op dit moment. Ik eet nu 4x op een dag (7 uur, 12 uur, 3 uur, 6 uur), omdat ik het anders niet volhoud en me slap voel s middags.

Soms eet ik ook wel eens iets ongezonds. Patatje als avondeten, pizza, pannenkoeken, maar ik zorg er wel voor dat ik dan altijd iets van groente binnenkrijg. En 's avonds af en toe nog chips/chocolade, al probeer ik dit niet te vaak te doen.

Ik ben benieuwd naar wat jullie zoal eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook wel dat je vrij weinig eet maar ik weet natuurlijk niet hoe actief je bent op een dag, of je sport ofzo, maar als ik kijk naar mezelf eet ik echt een pak meer, ben ook bijna halfweg in zwangerschap. Heb een zittende job maar probeer wel dagelijks te wandelen en ook 2 tot 3 keer per week sportschool maar niet al te zwaar, half uurtje joggen of fietsen of steppen telkens!
Ik loop vrij veel op mijn werk, (stappenteller een tijdje om gehad en ik zit steeds rond de 5 km per dag). Verder erg actief bezig met ondernemende peuter van 3.

En dan sport ik ook nog 2-3x in de week (net als jij rustig aan, 30-45 min fietsen, zwemmen, crosstrainer, maar ik hou het erg rustig).

Dus ja, ik heb mijn inname wat omhoog gegooid. Maar moet zeggen dat ik snel vol zit, dus makkelijk gaat het niet. Vooral avondeten voelt vaak al snel als een steen op mijn maag, dus wil nu gedurende de dag wat meer eten, want in 1x heel veel lukt me niet.

Wat eet jij dan allemaal? Ik mis de inspiratie op het moment een beetje.
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
19-02-2018 11:29
Ik loop vrij veel op mijn werk, (stappenteller een tijdje om gehad en ik zit steeds rond de 5 km per dag). Verder erg actief bezig met ondernemende peuter van 3.

Wat eet jij dan allemaal? Ik mis de inspiratie op het moment een beetje.
Wow dan ben je eigenlijk nog actiever dan mij 😁😁
Op een doorsnee werkdag eet ik
Ontbijt iets van volle yoghurt of alpro met 3 stuks fruit meestal al, maar dat gaat dan om pruim, kiwi, druiven, blauwe bessen, aardbeien, dingen die ik in stukjes door de yoghurt kan smijten ;) met flink wat muesli met gedroogd fruit en noten in en drink ik een oploscappuccino meestal 😁

In de loop van voormiddag koek oid met koffie met veel melk

Smiddags toch 4 sneden brood met beleg of soep met brood of restjes avondeten van de dzg ervoor

Namiddag nog stuk fruit of yoghurt of rijstpap of koek

Avondeten

En dan vaak savonds nog iets, gisteren was dat een warme chocomelk, soms is dat een kommetje chips of wat noten of bakje yoghurt oid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven