Lijf & Lijn alle pijlers

Zwemmen: goed voor je conditie, lichaam of om af te vallen?

12-11-2007 15:15 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



ik zou graag zwemmen om een beetje aan mijn figuur te werken. Kilo's af mogen, maar in feite gaat het mij meer om mijn figuur (buikje wat minder en iets mooiere billen - zoals de meeste vrouwen zeker ;-) ). Om te joggen vind ik het nu al te koud, dus da's geen optie. Ik heb verschillende site's gevonden op het net omtrent zwemmen, de ene site zegt dat het niks uithaalt omdat je net een vetreserve aanlegt omwille van het koude water, en dat je meer eet na het zwemmen omdat je honger groter is, andere site's zeggen dat zwemmen net goed is om een mooi figuur te krijgen. Kan iemand mij zeggen of zwemmen nu wel of niet goed voor je (figuur) is? Zijn er personen die (uitsluitend) aan zwemmen deden in combinatie met een dieet en hierdoor een mooi figuur hebben of waarbij zwemmen geholpen heeft bij het afvallen?
Ik ga zo weer zwemmen

Binnen, ook lekker, toch. Het zwemt makkelijker, ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, lang geleden wel eens hardloopwedstrijdjes gedaan, nooit langer dan 16 km.

En mijn uitgangspunt was altijd, als ik maar geen eerste of laatste word is het goed.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Enne, maar een kwart trialon, ik vind best wat hoor!

Zou het niet kunnen.

Waar ben je van plan 'm te gaan doen?

Misschien doet Sportman 'm ook, moedig ik je aan!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen eerste? Ga in princiepe altijd voor een podiumplaats. Alhoewel ik de tijd belangrijker vind dan de positie. Maar een tijd ver boven mijn pr en toch een podiumplaats voelt toch wel een beetje als troostprijs.
Alle reacties Link kopieren
.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit eerste kunnen worden!

Toen niet, toen liep ik 'best aardig', en nu al helemaal niet!

Ik loop nu hooguit 45 minuten achter elkaar, ga niet eens aan wedstrijdjes beginnen met dit tempo.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Kan de laatste reactie weer eens niet lezen, heb ik eigenlijk alleen bij dit topic.

Heb nog niet echt een bepaalde kwarttriatlon in gedachte. Zal toch eerste het gevoel moeten hebben er klaar voor te zijn. En het zwemmen gaat me nu eigenlijk te langzaam. Maar ik heb voor volgend jaar begin april de marthon van Rotterdam gepland en voor september de Mergelland marathon. Dus moet een beetje daar omheen gepland worden en in ieder geval niet in de periode van 6 weken voor en 6 weken na die 2 marathons.
Alle reacties Link kopieren
.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Dan kom ik je aanmoedigen bij de Rotterdammarathon!

Sportman loopt 'm al jaren. En ik sta al jaren langs de kant!



Ik denk dat niemand de laatste reactie kan lezen hier, zo irritant hè.

Daarom zet ik soms een bericht met alleen een . Daarna kan ik de eennalaatste wel lezen.



Morgenochtend ga ik weer zwemmen, moet nog even opzoeken wa ik precies moet doen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik kan borstcrawlen! Ineens kon ik het gewoon 10 minuten achter elkaar! Joehoe!!!!



Ik ga bijna met vakantie. Deze week nog een paar keer naar het zwembad en dan ben ik aangewezen op rivieren, meren en zeeën Wel leuk maar niet om baantjes te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Morgenmiddag kan ik eindelijk ook weer eens gaan zwemmen. Gisterenmiddag is er niets meer van gekomen. Had eigenlijk nog heel even met de kinderen naar het zwembad willen gaan. Maar ging 's middags eerst een rondje fietsen, raakte hopeloos de weg kwijt zodat ik niet de geplande kleine 50 maar ene dikke 60km gefietst heb, er stond een enorme wind dus dat binnen de twee uurtjes terug zijn hetgeen ik had beloofd was niet gelukt.

Gezellig nikkinuts dat je mij dan ook komt aanmoedigen. Maar rotterdam is nog ver weg, eerst Etten-leur weer goed zien te doorstaan.
Alle reacties Link kopieren
Super nostradame! Ga de komende weken ook weer echt mijn best doen.
Alle reacties Link kopieren
Nostradame, wat goed!

Ik heb gisterochtend gezwommen en het ging moeizaam.

Had het idee dat ik tegen de stroom in aan het zwemmen was.

Donderdag ga ik weer.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend weer lekker gezwommen, niet lang want ik had weinig tijd. Lees, ik moest op tijd bij de hardloopclub zijn.

Maar 25 minuten gezwommen waar van alles, op 4 banen na, borstcrawl.

Wel met rust tussendoor hoor.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Zondag op vakantie! Hopelijk kan ik daar ook een beetje lekker zwemmen, maar echt trainen zal niet gaan denk ik.



Mijn rug + schouders zijn duidelijk gespierder geworden. Vooral aan de voorkant oogt het heel strak, dat is altijd een goede plek om op te letten: daar zie je snel resultaat!
Wat betreft de laatste reacties niet kunnen lezen: open een nieuw topic! Dan is dát probleem in elk geval opgelost
..
Alle reacties Link kopieren
Wat een idee!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister weer gezwommen en het ging best aardig, 40 minuten bezig geweest en ik heb alleen maar borstcrawl gedaan. Wel met veel rust tussendoor hoor, ik kan niet langer dan 3 banen echt achter elkaar.

Ik vind het een goed idee, een nieuw topic, ik heb alleen al dagen geklooi achter de rug met het forum en weet niet of ik een topic kan openen.

Ga ik straks even uitvinden.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Jaja, ook met vivamobiel kan je een topic openen!

Ik heb net geopend, Zwemmen, met name de borstcrawl.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
.
Erik is de Mol en HPL de Lul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven