Mode & Beauty alle pijlers

0.1 ct diamant voor 30 euro bij Zeeman

03-09-2025 21:15 269 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De Zeeman verkoopt vanaf morgen een 0.1 karaat diamantje voor 30 euro (https://www.zeeman.com/nl-nl/campagnes/diamant). Er is in de media veel daarover te lezen en ik ben benieuwd of jullie er al over hebben gehoord en of het jullie interesse wekt.

Het gaat wel om een lab grown diamant. Het is dus echt een diamant qua specs, maar dan niet gewonnen uit mijnen maar gemaakt in een lab.

Ik heb interesse. Ik ben van plan om er 2 te kopen, voor mijn beide dochters. Ik zat er al langer aan te denken om hen een sieraadje te geven en dit is eigenlijk wel waar ik aan zat te denken qua grootte en budget.
Star⁴ schreef:
03-09-2025 22:28
Zet dan in je OP ‘wat vinden jullie, alleen positieve reacties welkom’.
Hadden we ons daar dan aan gehouden? :roll:
New year, new disappointments.
Because disappointments can be a tradition, too.
Week 2 van de Extremely Demotivational Calendar
amby schreef:
03-09-2025 22:29
Ik vind het een slimme marketing stunt, zoals we wel vaker zien van Zeeman, maar het product vind ik het nét niet. Zo’n klein steentje in een zilveren setting… ik had liever iets groters gezien, of goud, of een paar oorstekers, al was dat duurder geweest. Voor de marketing lijken ze voor de goedkoopste optie te zijn gegaan om maar een diamant te kunnen verkopen.
Logisch ook wel, 30 euro is te overzien, grotere diamanten zijn vele malen duurder. Doorgaans (nu generaliseer ik even hoor) is het publiek van de Zeeman niet de groep met de grootste portemonnee.
x
anoniem_69163b85a17bc wijzigde dit bericht op 22-09-2025 23:49
0.00% gewijzigd
Misschien koop ik ook een paar, als kadootje voor iemand of iets leuks voor mezelf. Ik vind het ook leuk om met dit soort dingen zelf kettingen of ringen te maken, dus dat zou ook leuk zijn. Ik ben altijd bereid om meer ethische versies van producten te kopen, als is het maar om te laten zien dat deze producten ook goed genoeg zijn!
Solomio schreef:
03-09-2025 22:19
Sjongejonge, aangebrand typje hoor.

Het was geen sneer, het was gewoon antwoord op je vraag.
Ik: "Ik ben benieuwd of jullie er al over hebben gehoord en of het jullie interesse wekt."

Jouw reactie: "Nou, dan koop je het toch?"

Met je "gewoon antwoord op je vraag".
Solomio schreef:
03-09-2025 22:33
Hadden we ons daar dan aan gehouden? :roll:
Er wordt dus niet gereageerd op wat jullie van de actie vinden. Er wordt gereageerd dat ik wel interesse heb. Nou was mijn vraag dus niet wat jullie ervan vinden dat ik interesse heb. Alsof het jullie iets kan schelen dat ik interesse heb.
Kikkertje schreef:
03-09-2025 22:40
Er wordt dus niet gereageerd op wat jullie van de actie vinden. Er wordt gereageerd dat ik wel interesse heb. Nou was mijn vraag dus niet wat jullie ervan vinden dat ik interesse heb. Alsof het jullie iets kan schelen dat ik interesse heb.
Jullie? Van de eerste drie reacties zeggen er twee letterlijk geen interesse te hebben.
Daarna nog meer.
juliet64 schreef:
03-09-2025 22:14
Nou, dit inderdaad. Superknap hoe ze binnen een paar jaar hun imago zo hebben weten om te draaien (van suffe winkel waar je nog niet dood gevonden wilde worden tot een hippe zaak waar iedereen komt, ook als je wat meer te besteden hebt). En dan scoren ze ook nog een keer hoog op duurzaamheid.
Tegenwoordig kom ik vaker bij de Zeeman en het valt me op dat ze ook wel echt handige spulletjes hebben, niet per se baby of kind gerelateerd.
Star⁴ schreef:
03-09-2025 22:44
Jullie? Van de eerste drie reacties zeggen er twee letterlijk geen interesse te hebben.
Daarna nog meer.
Reactie 1: Nou, dan koop je het.

Reactie 3: Nou, goed voor jou ofzo?

Is het echt zo moeilijk om in te zien dat die reacties (beginnen met een Nou) niet bepaald tof zijn?
Kikkertje schreef:
03-09-2025 22:46

Is het echt zo moeilijk om in te zien dat die reacties (beginnen met een Nou) niet bepaald tof zijn?
Pffffffffffft. Vermoeiend.

Ik vind het een stom topic, een stomme vraag, een stom onderwerp, een stom sieraad.

En dat mag.
Solomio schreef:
03-09-2025 22:49
Pffffffffffft. Vermoeiend.

Ik vind het een stom topic, een stomme vraag, een stom onderwerp, een stom sieraad.

En dat mag.
Ik vind jouw reacties stom. En dat mag.
Kikkertje schreef:
03-09-2025 22:46

Maar je reageert zelf niet op de mensen die wel naar wens hebben gereageerd.
Zeker gelezen!
Leuk toch!

Ten eerste omdat je dus heel betaalbaar écht een diamant(je) koopt.
En ook omdat Zeeman een klein beetje meehelpt om die belachelijk dure onzin van zijn voetstuk te stoten.

Ironisch natuurlijk want het kan alleen maar verkopen als het nog op een voetstuk staat... en tegelijk help je met de afbraak ervan.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Kikkertje schreef:
03-09-2025 22:52
Ik vind jouw reacties stom. En dat mag.
Zeker mag dat.
Wel bijzonder dat nu dus in de napraattopic wordt besproken hoe raar het is om een sieraad van 30 euro aan je kind te willen geven als je (van wat ik interpreteer) een hoog inkomen hebt.
Kikkertje schreef:
03-09-2025 22:57
Wel bijzonder dat nu dus in de napraattopic wordt besproken hoe raar het is om een sieraad van 30 euro aan je kind te willen geven als je (van wat ik interpreteer) een hoog inkomen hebt.
Je hebt het er maar druk mee hè.
Solomio schreef:
Je hebt het er maar druk mee hè.
Jij ook.
KooktMetKnoflook schreef:
03-09-2025 22:54
Zeker gelezen!
Leuk toch!

En ook omdat Zeeman een klein beetje meehelpt om die belachelijk dure onzin van zijn voetstuk te stoten.

Ironisch natuurlijk want het kan alleen maar verkopen als het nog op een voetstuk staat... en tegelijk help je met de afbraak ervan.
Het is niet echt.
Zeker gelezen!
Leuk toch!

Nou, dat valt dus echt enorm mee. Een diamant van 0.1 karaat in de kleur G en zuiverheid VS kost normaalgesproken iets van 35 euro. Daarnaast is dit een laboratoriumdiamant. Het is voor de Zeeman een ludieke actie omdat zij dit normaal niet verkopen. Maar dat het ineens zo goedkoop en betaalbaar is, dat klopt echt niet.
girasole3 schreef:
03-09-2025 23:03
Het is niet echt.
Een labdiamant is wel echt. Het heeft dezelfde chemische compositie als een natuurlijk diamant.
Kikkertje schreef:
Verkeerd geïnterpreteerd.
juliet64 schreef:
03-09-2025 22:14
Nou, dit inderdaad. Superknap hoe ze binnen een paar jaar hun imago zo hebben weten om te draaien (van suffe winkel waar je nog niet dood gevonden wilde worden tot een hippe zaak waar iedereen komt, ook als je wat meer te besteden hebt). En dan scoren ze ook nog een keer hoog op duurzaamheid.

Nou ja, hippe zaak...... nu overdrijf je wel een beetje.....
ikbenhetzozat schreef:
03-09-2025 23:05
Nou, dat valt dus echt enorm mee. Een diamant van 0.1 karaat in de kleur G en zuiverheid VS kost normaalgesproken iets van 35 euro. Daarnaast is dit een laboratoriumdiamant. Het is voor de Zeeman een ludieke actie omdat zij dit normaal niet verkopen. Maar dat het ineens zo goedkoop en betaalbaar is, dat klopt echt niet.
En mensen hebben het er nu over, het verschil tussen diamanten uit het lab en uit een mijn. Dus Zeeman heeft bij sommigen ook denk ik iets aangewakkerd. Al met al marketingtechnisch heel interessant. Ik lees al overal marketingdeskundigen met een analyse van deze actie/stunt.
Suus schreef:
03-09-2025 23:21
Nou ja, hippe zaak...... nu overdrijf je wel een beetje.....
Ik weet niet hoe het vroeger was, maar ze brengen nu ook kleding uit met Nijntje. Volgens mij ook nog Disney maar weet het niet zeker.

Hip zou ik de Zeeman ook niet noemen maar soms hebben ze wel mooie spulletjes die je elders niet kan vinden.
Zeker gelezen!
Leuk toch!

Maar hoe draagt dit bij aan de afbreuk ervan? In mijn ogen draagt deze actie er alleen maar aan bij. Ik geloof niet dat de meeste mensen die dit gaan kopen het 'gewoon' een mooi sierraad van goede kwaliteit vinden. Er zullen er tussen zitten die waarde hechten aan de eigenschappen (bijv. de hardheid van een diamant), maar er zitten denk ik meer mensen tussen die gewoon graag willen kunnen zeggen "met een echte diamant!". Daarmee houd je dat voetstuk juist in stand.

On-topic: ik vind het best een leuk hangertje, maar zou hem zelf niet kopen. Voor €30 zijn er zilveren hangers te koop die ik mooier vind. Voor een basisscholier zou ik het zelf ook niet snel kopen: het is vrij klein (risico op kwijtraken) en jatgevoelig (als kind op school of de sportclub laat vallen dat er een echte diamant in zit).

Maar TO, als jij en je dochters het een mooie hanger vinden zou ik gewoon proberen er twee te bemachtigen. Succes!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven