Mode & Beauty alle pijlers

'vette' oogcreme

04-02-2010 20:13 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

met dit winterweer heb ik wat schrale huid rond mijn ogen gekregen en ben dus op zoek naar een wat vettere creme voor rond de ogen (geen gel dus). Iemand tips?

Moet natuurlijk niet zo vet zijn dat mijn oogmakeup ervanaf drijft ;)

thanks!
Absoluut beste oogcrème wat mij betreft: Total Eye Care van Dermalogica - heeft dit probleem bij mij perfect verholpen (na allerlei crèmes uitgeprobeerd te hebben, van Hema tot Chanel).
http://forum.lush.nl/viewtopic.php?f=3&t=5780

Het beste wondermiddel is PureLan (gele tube, transpirante zalf). Kijk maar eens op deze website.
's avonds vaseline cetomacrogol (apotheek) smeren. Werkt briljant tegen winterkou-huid!
Purelan is echt supervet, ik zou eerder gaan voor de optie van Tilalia (of de variant erop: vaseline lanette creme). Wel de creme nemen, die trekt beter in dan de zalf!
all about eyes rich van clinique vind ik heerlijk
Benefiance oogcrème van Shiseido is ook lekker 'vet'.
Ik heb de oogcrème van het eigen merk van Etos. Ze hebben er verschillende soorten van. Ik gebruik de crème nu ongeveer een week of 2 en ben er heel tevreden over. Niet te vet maar vet genoeg om geen droge huid rondom mijn ogen te hebben. Ook de prijs is leuk!
Zarqa heeft een oogcreme, in tube ik vind hem heerlijk.
Gewoon een beetje Calendulancreme/zalf van VSM of dr.Vogel

Werkt prima.
Ik ben heel tevreden over de oogcreme Q10 van Etos eigen merk. Trekt goed in.
Re Nutriv van Estee Lauder,vet maar trekt toch snel in,heerlijk spul.
quote:wereldmeid schreef op 04 februari 2010 @ 21:57:

Ik ben heel tevreden over de oogcreme Q10 van Etos eigen merk. Trekt goed in.Die Q10 crème van de Etos heb ik ook....
dank jullie allemaal voor de reacties!

Purelan is echt weer te vet (kun je dat ook niet gebruiken bij borstvoedingsproblematiek?) en vaseline ook. Ik ga dus eens kijken bij Dermalogica hoewel Etos in deze crisistijd ook erg aantrekkelijk is!

nogmaals bedankt voor de suggesties!

Mimi
Ik zou eerst voor een goedkopere gaan. Dermalogica is veel te duur joh! Het maakt niet uit wat je onder je ogen smeert.
Dr. Hauschka heeft een oogcreme in de vorm van een 'was' het is dus erg dik en vet maar werkt wel goed. Ook kun je het dikker aanbrengen en als oogmasker gebruiken. Mocht je dat te dik vinden vind ik de oogcreme van Martina Gebhart goed, die is ook erg dik maar toch een creme. Beide zijn betaaldbaar en MG is het goedkoopst (12 euro ofzo). Heb trouwens eens als tip gekregen dat je oogcreme ook op je lipcontour moet aanbrengen omdat de huid daar net zo dun is en rimpelvorming om de lippen tegengaat.
dank je curly gurly,

ik ga eens kijken bij de natuurwinkel
Biodermal is vettig.
Handig topic.

Ik heb snel last van geïrriteerde ogen, als ik oogcreme gebruik. Veel cremes prikken een beetje.

Zijn er meer dames met gevoelige ogen, en welke creme gebruiken die?
Dan kun je beter een gel nemen, ik gebruik het merk Louis Widmer.
quote:Sellena schreef op 02 april 2010 @ 20:31:

Dan kun je beter een gel nemen, ik gebruik het merk Louis Widmer.

Bedankt voor de tip. Weet je of er ook testers van te krijgen zijn?

Ik zie dat een tube ongeveer 16 euro kost. Voor dat geld heb ik liefst geen miskoop (in de zin van dat ie bij mij toch blijkt te prikken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven