Mode & Beauty alle pijlers

Allergisch voor make-up (remover)

22-02-2011 14:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half jaar heb ik last van mijn ogen en ik denk dat het door mijn make-up (remover) komt.

Het probleem is dat ik rode vlekken onder mijn ogen en in mijn ooghoeken krijg. Vaak gaat het gepaard met jeuk en soms zelfs met schilfertjes (ziet er droog uit). Ook worden mijn ogen soms dik. Hoewel ik al jaren dezelfde make-up (remover) gebruik, lijkt het minder te worden wanneer ik geen make-up draag (en dus ook geen remover gebruik). Ik denk dus dat ik een allergie heb (ontwikkeld). Zalfjes van de dokter helpen tot nu toe niet. Het is niet altijd mogelijk om geen make-up te dragen, maar ik probeer het nu zo min mogelijk te doen..

Mijn vraag is of iemand dit herkent en of iemand tips heeft voor andere mascara en remover?

Alvast super bedankt!
Ik ben niet allergisch voor make up maar heb wel vaak irritatie van zalfjes, reinigers enz. Bijna alles brand en prikt en krijg ik rode vlekken van. Dit trouwens op mijn hele gezicht niet alleen rond de ogen.

Nu gebruik ik make up remover doekjes van de Lidl voor de gevoelige huid. Kost niks en werkt voor mij super.

Misschien een tip en anders moet je gewoon blijven uitproberen wat voor jou helpt.
Misschien de make-up remover van garnier gebruiken.

Heet Garnier Clean sensitive en bestaat uit een laagje olie en remover. Zonder parfum en alcohol. Ik was er in ieder geval erg mee geholpen toen ik een allergische reactie kreeg op mijn andere makeup remover.
Hoi Misfire,

Ik heb zelf een hele gevoelige huid en gebruik sinds een tijdje speciale make-up remover pads van jemotion. Deze pads zijn van speciale vezels en ......... je hebt geen make-up remover nodig! Je betaalt 28 euro voor 7 stuks maar je kunt ze uitwassen op 60 graden dus oneindig gebruiken. waszakje zit erbij Je hoeft de pad alleen maar nat te maken en je verwijderd er al je make-up mee, ook op de rest van je huid.

http://www.jemako.com/products.php

succes!
Ik had zelf heel veel last van roodheid, irritatie en zelfs kleine wondjes rondom mijn ogen als ik mijn make-up verwijderde. Nu gebruik ik ook kant en klare eye make-up remover pads op basis van olie. Daarmee krijg ik mijn make-up er heel gemakkelijk af en geen last meer van roodheid e.d.

Omdat de olie wat vettig is doe ik het wel altijd onder de douche eraf halen. Die pads haal ik overigens altijd gewoon bij de hema of etos.
Je kunt zowat elke natuurlijke olie als make-up remover gebruiken, is ook veel beter voor je huid, goedkoop, en de kans dat je allergisch bent/raakt voor olijfolie of amandelolie o.i.d. lijkt me nihil.
Gebruik je nu een remover op basis van olie?

Want dat heeft bij mij dezelfde klachten veroorzaakt. Sinds ik remover op waterbasis gebruik zijn de klachten weg.
Thanks allemaal! Wat voor mascara gebruiken jullie nu? Nog meer tips? :p

@guinevieve: Omdat ik waterproof mascara gebruik, heb ik inderdaad pads op oliebasis (van de DA). Misschien toch iets in die olie? Gebruik jij waterproof mascara?
Gewoon een watje met water of olie gebruiken. Dat werkt ook en dat irriteert niet. Al het andere, daar kan ik in ieder geval niet tegen.
Klachten door cosmetische producten zoals make-up en make-up remover kun je hier melden:

Cosmeticaklachten.nl

Om het aantal en de oorzaak van deze klachten te monitoren heeft het RIVM dit meldpunt ingesteld, in opdracht van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA).

Het meldpunt www.cosmeticaklachten.nl is onderdeel van een driejarig onderzoek. Alle klachten, groot of klein, kunnen hier worden gemeld. Hoe meer mensen hun klachten melden, hoe meer inzicht we krijgen in de producten of ingrediënten die de klachten kunnen veroorzaken. En hoe beter we klachten op termijn mogelijk kunnen verminderen.
Louis Widmer heeft een ongeparfumeerde. (DA drogist)

La Roche Posay heeft ampullen, ook zonder toevoegingen.

Zou de 1e eens proberen (is heel zacht)
quote:Friia schreef op 22 februari 2011 @ 15:09:

Je kunt zowat elke natuurlijke olie als make-up remover gebruiken, is ook veel beter voor je huid, goedkoop, en de kans dat je allergisch bent/raakt voor olijfolie of amandelolie o.i.d. lijkt me nihil.Amandelolie irriteert bij mij. Olijfolie is wel weer fijn.
Ik gebruik Blephasol en dat helpt heel goed, heb nooit meer last van ontstoken ogen, is verkrijgbaar bij de apotheek. Als mascara gebruik ik Dr Hauschka, maar die is niet waterproof. Ik heb nu net die van La Roche Posay gekocht en die ben ik nu een dag of 2 aan het uitproberen.

Succes!
Thanks voor jullie reacties!

Voorlopig draag ik even geen make-up zodat het weer even normaal kan worden, maar daarna ga ik wat dingen uitproberen..

Blephasol zal ik naar vragen bij de apotheek..

Pff, wat een gedoe :p

Qua mascara hoor ik ook goede verhalen over ROC..iemand daar ervaring mee?
.
anoniem_93558 wijzigde dit bericht op 23-02-2011 12:13
Reden: drie keer is een beetje veel..
% gewijzigd
.
anoniem_93558 wijzigde dit bericht op 23-02-2011 12:13
Reden: drie keer is een beetje veel..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven