Mode & Beauty alle pijlers

Als vrouw moet je...

13-07-2017 22:53 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam onderstaande op FOK tegen. Herkennen jullie je hier in?

Als vrouw wordt er van je verwacht dat je 

- Een mooi gezichtje hebt, zonder make-up
- Een stralend perzikhuidje (wederom zonder make-up)
- Perfect vallend, glanzend vol haar
- Nergens dan op je wenkbrauwen en hoofd haar
- Lange volle wimpers
- Mooie slanke schouders
- Volle druppelvormige borsten 
- Mooie tepels
- Slanke taille
- Volle heupen
- Volle ronde billen
- Na die volle billen dan weer mooie bovenbenen maar slanke onderbenen
- Poezelige voetjes

Daarnaast

- Zorgzaam en lief zijn,
- doch zelfstandig en onafhankelijk (maar dan weer niet té want dan voelen mannen zich op hun kleine piemeltjes getrapt)
- Kinderen baren en ze als een soort moeder Theresa opvoeden
- 40 uur werken (want zelfstandig, man wil niet financieel voor alles opdraaien)
- Zorgen voor vrienden en familieleden
- Sportief zijn
- Avontuurlijk zijn
- Beest in bed zijn 
- Slim en geleerd zijn 
- Het hele fucking huishouden draaiende houden
- Ze moet humor hebben
- Ze mag nooit zeuren 
- Ze mag nooit naar een andere man kijken (alle vrouwen zijn hoeren, toch?)
- Ze moet een sociaal dier zijn en geweldig op kunnen schieten met iedereen.

Mannen hoeven letterlijk alleen maar geen totale klootzak te zijn, en eigenlijk lukt zelfs dat ze niet.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
tyche schreef:
13-07-2017 23:31
Tussen niet werken en 40 uur werken zit nog aardig wat ruimte. Zeker in Nederland waar veel vrouwen parttime werken.
Daarbij denk ik dat mannen nog veel gekker worden aangekeken als ze niet werken.

De andere twee voorbeelden: dat komt niet uit de lucht vallen, lijkt me? Zijn de verhoudingen in zorgtaken/huishouden niet zo gegroeid door hoe jullie allebei doen?

Ik ben het er wel mee eens dat er nog te vaak vanuit wordt gegaan dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor huishouden en 'emotional labour'. Maar ik denk dat die druk minstens zo erg uit onszelf komt als van buiten.
Als er wordt gevraagd naar 'voel je de druk' dan is het juiste antwoord ja of nee, niet 'we diskwalificeren de vraag omdat de druk niet bij mannen weg komt'

Wat maakt het uit waar de druk vandaan komt?

Ik denk dat het een heel puik plan is om voortaan in ieder geval andere vrouwen niet meer af te kraken. Dwz, geen ongevraagde tips en geen gemeen geroddel meer.

Misschien behalve als iemand een legging in huidskleur aan heeft zonder verdere bedekking van de kont, zeg maar. Dat je iemand echt wel een ongevraagde zeer behulpzame tip kan geven bedoel ik, niet gemeen roddelen dus.
't Is net of ik de Tina weer lees.. is Fok eigenlijk wel voor 25+? Ben er wel eens terecht gekomen via een zoekopdracht, maar wat een vreselijk forum, zowel in gebruik als qua reacties daar, ontzettend puberaal.
sprokkelientje schreef:
13-07-2017 23:08
Wat is de definitie van poezelige voetjes eigenlijk?
kleine, slanke voetjes, ik heb die, dus ik voldoe in elk geval een een criterium....
Het is toch alleen belangrijk wat je lief van je vindt? En die heeft zijn eigen lijstje die hij onmiddellijk in de prullenbak gooide toen hij jou tegenkwam.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een poos al niet meer op Fok gelezen omdat ik daar vanwege mijn browserinstellingen geen toegang voor kreeg. Maar vroeger zag ik daar best wel goede reacties. Ik belandde daar via google maar nu nooit meer. Ik snap het niet maar goed, misschien proberen ze zo bandbreedte te sparen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
LaFolie schreef:
13-07-2017 23:36
Noem je me nou een puberaal jochie :jump: Het was dus een reactie op de achterlijke eigenschappen die die mannetjes daar 'eisen' en anders ben je niet menswaardig, ofzo.
Nope.... las je bericht pas later en daarom ook de edit :flag: .... de rest is aan die puberale jochies daar gericht :proud:
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
honingbijtje schreef:
14-07-2017 07:42
Als er wordt gevraagd naar 'voel je de druk' dan is het juiste antwoord ja of nee, niet 'we diskwalificeren de vraag omdat de druk niet bij mannen weg komt'

Wat maakt het uit waar de druk vandaan komt?

Ik denk dat het een heel puik plan is om voortaan in ieder geval andere vrouwen niet meer af te kraken. Dwz, geen ongevraagde tips en geen gemeen geroddel meer.

Misschien behalve als iemand een legging in huidskleur aan heeft zonder verdere bedekking van de kont, zeg maar. Dat je iemand echt wel een ongevraagde zeer behulpzame tip kan geven bedoel ik, niet gemeen roddelen dus.
Waar diskwalificeerde ik de vraag?
Door de vraagstelling en de context (fokpubertjes) werd de indruk gewekt dat de druk wordt opgelegd door anderen, terwijl volgens mij het ervaren van de druk om aan die hele lijst te voldoen veel meer een persoonlijk probleem is.

En natuurlijk doet het ertoe waar de druk vandaan komt.

Als andere mensen zeggen dat je niet voldoet omdat je niet het juiste figuur hebt, dan heb je een sociaal probleem, dat je moet oplossen door met meer volwassen mensen om te gaan. Of, als het komt door een bombardement aan perfectie van sociale media dat je je erg aantrekt, dan is het verstandig om die media links te laten liggen.
Komt de druk veel meer uit jezelf, dan is het een zelfbeeldprobleem.

En het is ook niet zo zwart-wit. Het ideaalbeeld is een cultuurproduct, en als sociale wezens trekken we ons nu eenmaal aan wat anderen denken. Niemand hoeft letterlijk te zeggen 'jij moet eruit zien als Victoria's Secret-model' om toch mee te krijgen dat dat het ideaal is waar je naar moet streven. Als het goed is leer je met volwassen worden dat soort 'eisen' wat realistischer in te schatten, maar er zijn mensen die zichzelf, met dit soort dingen in het achterhoofd, nooit goed genoeg vinden.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Zo'n lijst kan je ook wel van een man maken.

Op sommige punten in de lijst 'scoor' ik en op andere totaal niet. Ik kan er wel mee leven.
Mannen die kunnen afknappen op een uiterlijk punt oid vind ik alleen maar fijn.
Als mijn borsten en tepels niet goed genoeg zijn kan ik daar wel mee leven, ik zie mezelf toch niet als lustobject :-D
Een man die mij minder op waarde schat om zoiets en het de liefde afdoet vind ik veel gekker. Dan kan ik me niet voorstellen dat er iets oprechts gaande was.
Zo'n relatie wil je toch niet.

Ik heb recht op imperfecties :)
"I never saw such a woman. She would certainly be a fearsome thing to behold."
Lorem Ipsum
tanteslankie schreef:
14-07-2017 07:17
Ok. Ik voldoe aan alle punten. Wat nu?
Dan ben je beter op je plek op het fok forum
turquasi schreef:
14-07-2017 11:13
Deze quote kwam ook al in mij op ja!
turquasi schreef:
14-07-2017 11:13
Klopt! Je hoort toch van vrouwen die in de buurt van het omschreven ideaalbeeld komen, dat zij bijzonder moeilijk van straat geraken omdat heren hen simpelweg niet durven aanspreken? De eerste de beste slungelige nerd met spongebob T-shirt die het dan toch aandurft heeft mazzel... :proud:

Toch?
mijn bebaarde nerd met acdc shirt vind wel dat hij mazzel heeft alsnog, of misschien is ie bang om iets anders te zeggen ja ;-D
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
14-07-2017 12:22
mijn bebaarde nerd met acdc shirt vind wel dat hij mazzel heeft alsnog, of misschien is ie bang om iets anders te zeggen ja ;-D
:rofl:

Ga er maar lekker vanuit dat hij gewoon mazzel heeft! :high5:
Ik voel geen druk en herken me daar ook niet in.
honingbijtje schreef:
13-07-2017 23:06
Dat eisenpakket voor mannen is uitgebreider hoor. Alleen wij vrouwen hoeven daar niet aan te voldoen.

Ik voel inderdaad soms een beetje druk om die dingen te doen en dan denk ik gelukkig direct:

Ik moet alleen maar:
Poepen
Plassen

De rest is allemaal optioneel.
Sorry voor jou, maar poepen en plassen is niet voor iedere man acceptabel.
Een paar jaar geleden ergens gelezen over een Amerikaanse jongen die niet wilde dat zijn vriendin naar de wc ging als er anderen bij waren, want dat deed afbreuk aan het "perfecte plaatje". :biggrin:
Dan is een barbiepop toch een stuk handiger.
amarna schreef:
19-07-2017 12:08
Sorry voor jou, maar poepen en plassen is niet voor iedere man acceptabel.
Een paar jaar geleden ergens gelezen over een Amerikaanse jongen die niet wilde dat zijn vriendin naar de wc ging als er anderen bij waren, want dat deed afbreuk aan het "perfecte plaatje". :biggrin:
Dan is een barbiepop toch een stuk handiger.
Waarom zou iemand überhaubt het toilet gebruiken als er anderen bij zijn? :huh: Ik kan sowieso niet gaan met "toeschouwers".
Jitsie schreef:
19-07-2017 13:34
Waarom zou iemand überhaubt het toilet gebruiken als er anderen bij zijn? :huh: Ik kan sowieso niet gaan met "toeschouwers".
Niet op het toilet zelf, maar hij wilde niet dat zij zich excuseerde uit het gezelschap om naar de wc te gaan. Niet van tafel opstaan o.i.d.
Ze moest dus de hele avond alles ophouden, want hij wilde niet dat men zou denken dat ze naar de wc ging.
amarna schreef:
19-07-2017 13:45
Niet op het toilet zelf, maar hij wilde niet dat zij zich excuseerde uit het gezelschap om naar de wc te gaan. Niet van tafel opstaan o.i.d.
Ze moest dus de hele avond alles ophouden, want hij wilde niet dat men zou denken dat ze naar de wc ging.
Ik zou dan plots rechtstaan en roepen "Hey Miep! Jij ook hier!?" En dan wegrennen. Naar "Miep" toe.

Dat is natuurlijk belachelijk. Geen mens die het zou geloven ook.
"Of ik met je mee ga naar de wc? Nee, ik moet nooooit naar de wc. Dat verdwijnt bij mij gewoon. Bij jou niet?"
Jitsie schreef:
19-07-2017 13:49
Ik zou dan plots rechtstaan en roepen "Hey Miep! Jij ook hier!?" En dan wegrennen. Naar "Miep" toe.

Dat is natuurlijk belachelijk. Geen mens die het zou geloven ook.
"Of ik met je mee ga naar de wc? Nee, ik moet nooooit naar de wc. Dat verdwijnt bij mij gewoon. Bij jou niet?"
Ik las het in de VS in de Am. versie van de Metro.
In datzelfde artikel stond ook dat er medicijnen bestaan waardoor je urine en je ontlasting naar bloemen gaan ruiken en dat dat heel populair is in de VS.
amarna schreef:
19-07-2017 13:54
Ik las het in de VS in de Am. versie van de Metro.
In datzelfde artikel stond ook dat er medicijnen bestaan waardoor je urine en je ontlasting naar bloemen gaan ruiken en dat dat heel populair is in de VS.
Weer een stap verder dan Vipoo. En ik dacht dat dat al een grap was. :facepalm:
Toch opvallend dat meer vrouwen klachten hebben met dezelfde strekking. Zoals in dit topic,
relaties/35-mannen-saai-kleurloos-en-on ... #p27320032

Ik zie om me heen ook veel meer aantrekkelijke vrouwen dan leuke mannen. Echt veel meer. Zat vrouwen die de moeite waard zijn, maar vrijwel geen een man. Zelf ben ik gelukkig getrouwd maar ik ken leuke vrijgezelle vrouwen, maar geen dito mannen.
honingbijtje schreef:
14-07-2017 07:42

Amen! Ik snap sowieso niet dat vrouwen andere vrouwen afzeiken. Is dat om hun eigen onzekerheid te maskeren en aandacht van zichzelf af te leiden? Geen goed excuus! Dat mannen hoge eisen stellen aan vrouwen is al belachelijk genoeg maar dat vrouwen daar zelf aan mee doen, daar kan ik niet bij. Wat een gebrek aan verstand.
Ik stel een lesbische revolutie voor :flag:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven