Mode & Beauty alle pijlers

altijd de foute kleding

09-10-2013 20:49 39 berichten
Ik zat net foto's te kijken van een weekendje weg..

en ondanks dat ik absoluut niet fotogeniek ben sta ik er regelmatig leuk op. Dus dat is al meegenomen.

Maar wat ik wel altijd heb: ik lijk altijd de foute kleding te dragen op foto's ( en dus ook in het echt ).

Wat in de winkel bij een ander leuk staat staat bij als een vlag op een modderschuit.

Ik kan mijn eigen stijl maar niet vinden..

Ik ga wel eens winkelen met vriendinnen of mijn zusjes maar ook dan kom ik met kleding thuis die ik thuis voor de spiegel mooi vind staan maar als ik mezelf dan terug zie... pfff gewoon niet flatteus!

En geld voor een styliste ofzo heb ik niet. Ik ben trouwens gewoon slank, dus ik hoef niets te verdoezelen ofzo.

Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 09 oktober 2013 @ 22:09:

[...]

idd!

Terwijl ik het typte dacht ik: hmmmm...

Maar ja, mijn backspace is kapot (ofzo)
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Kwestie van smaak...
Misschien ligt het aan je houding en sta/zit je net een beetje "gek" wanneer de foto is genomen waardoor de kleding niet goed tot z'n recht komt.

Een foto is maar een moment opname, ik sta er vaak met mijn ogen dicht op terwijl ik ze toch wel erg vaak open heb normaal gesproken
TO, vraagje:

Vind je bij elke foto van jezelf dat je de verkeerde kleding aan hebt? Of alleen bij foto's waar je samen met iemand anders op staat?

Ik herken je probleem namelijk wel, maar ik heb het eigenlijk alleen/vooral als ik mezelf dan vergelijk met vriendinnen die ook op de foto staan en waarvan ik dan denk: dát is het wel, dat van mij nét niet. Terwijl als ik alleen op een foto sta, ik mezelf/mijn outfit wel leuk vind.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Kan het niet zijn dat het ook aan de accessoires ligt? Ik kan een gewone skinny jeans met shirtje aan doen en er vrij saai uit zien. Combineer ik het met mooie oorbellen/armband/pumps of laarzen en dan oogt het alweer heel anders.
Je moet als je een eigen stijl wil ontwikkelen ook niet gaan winkelen met andere mensen. Die beinvloeden je te erg.

Lekker alleen gaan shoppen!

Dingen proberen en dúrven proberen!
Ik zeg: Trinny and Susannah
Beschrijf eens hoe je eruit ziet, dus haarkleur, lengte, postuur etc.

En plak plaatjes van wat je zoal aantrekt of beschrijf het.
Cum non tum age
Vinden anderen dat ook?

Ik heb bij de meeting niks geks gezien hoor. Niet dat ik daar kritisch de kleding van de anderen bestudeer, maar volgens mij zag je er gewoon leuk uit.
oh, dat is lief van je
Is dit nu jouw zelfbeeld dat spreekt of heb je daadwerkelijk een kledingsmaak die niet bij jouw lijf past?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:daisymadelief schreef op 09 oktober 2013 @ 23:13:

Ik zeg: Trinny and Susannah

Ja, heerlijk die twee! Sowieso een hele goede tip om modeprogramma's terug te kijken (wel nieuwe seizoenen, in de jaren 90 hadden ze toch écht andere opvattingen dan nu...). Je leert en passant best wel veel over figuren,kleuren, basics die iedereen in zijn kast moet hebben, etc.

En investeer in wat duurdere basics. Echt. De meeste goedkope kleding staat iedereen slecht, zelfs de Doutzens en Yfkes van deze wereld.
Je kunt tegenwoordig toch gratis stijladvies krijgen bij H&M en misschien ook bij andere winkels? Iets van een gratis personal shopper. Misschien is dat iets?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:perzikenvla schreef op 09 oktober 2013 @ 23:03:

Je moet als je een eigen stijl wil ontwikkelen ook niet gaan winkelen met andere mensen. Die beinvloeden je te erg.

Lekker alleen gaan shoppen!

Dingen proberen en dúrven proberen!

Ik shop vaak ook alleen, heerlijk!

Ik kom dan áltijd terug met leuke kleding en helemaal míjn smaak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven