Mode & Beauty alle pijlers

ander kapsel

20-06-2016 23:43 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met het volgende, mijn haar is ongeveer tot bh bandje, en ben er best trots op.

ik heb altijd gedacht dat mijn vriend lang haar mooi vind, waardoor ik nooit heb gedacht om iets anders met mijn haar te doen.

Maar laatst zaten we t.v. te kijken, waarbij een vrouw in beeld kwam met een b ob. Waarbij de voorkant vrij lang was en de achterkant heel kort was opgeschoren. Waarbij hij aangaf, dat is een gaaf kapsel. Waarbij ik heb gevraagd, of hij dat mooier vind als wat ik nu heb. Daar kwam eigenlijk het antwoord, dat hij dat kapsel mooier vind... Tegelijkertijd gaf hij ook aan, dat ik vooral moet doen waar ik mezelf goed bij voel. Hij wil me niet onder druk zetten. Maar het blijft nu wel een beetje door mijn hoofd spoken.

Aan de ene kant ben ik gek op hem, en als ik hem daar een plezier mee doe, waarom niet...het groeit weer aan. Ik kan tevens mijn haar doneren. Ergens heb ik wel eens gedacht, hoe zou korter mij staan?

Maar aan de andere kant vind ik het best wel apart kapsel. Ik zie het eigenlijk nooit in mijn omgeving, en ben daardoor wel bang dat ik opeens heel erg in de schijnwerpers komt. Daarnaast zou er opeens heel veel vanaf gaan, waardoor het aangroeien heel lang zou gaan duren.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou iig nooit een kapsel nemen omdat mijn vriend dat leuk vindt.

Jij twijfelt, je zou het uit jezelf niet doen. Dus niet doen dan.
Ik zou het doen. Het groeit vanzelf weer aan als je het toch niet leuk vindt.
Sorry er gaat iets mis met de link. Haha nee sorry, op mobiel plaatjes plakken lukt nog niet zo goed
Volgens mij twijfel je dus dan vind ik dat je het niet moet doen. Alleen doen als je het zelf écht graag wil, anders niet hoor
Echt never nooit dat ik kapsel of kleding verander voor mijn man.
Op dit moment twijfel ik inderdaad nog.

Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling, lang is goed. Maar nu ik weet dat hij een ander kapsel mooier vind, ben ik daar nu over aan het denken. Terwijl ik daarvoor nooit een reden voor heb gehad om daaraan te hoeven denken. Het klinkt misschien een beetje verwarrend.

@ dubbz

ben wel benieuwd naar de link
Het draait toch niet om hem.

Wat vind je zelf het leukste?
Gewoon doen, het groeit wel weer aan.
@ Dubbz

Dat weet ik nu nog niet zo goed. Ik vind een lob ook wel heel erg leuk.

Daarnaast vind ik het zelf ook wel leuk om iets leuks voor mijn vriend te doen.
Ik zou het misschien wel doen.. maar... ik moet er wel even bij zeggen dat kort haar vaak echt maar 10-20% vrouwen misschien echt leuk staat.. Dat je vriend het een mooi kapsel vindt (op haar) wil niet zeggen dat het ook op jou mooi is. Ik had een aantal jaar terug ook een korte bob en dat stond toen best leuk maar ik denk dat het mij nu ik ouder ben en zoveel aangekomen ben totaal niet zou staan.

Ik vind het meestal alleen goed staan bij vrouwen die slank zijn of een slank gezicht hebben, en die een redelijk 'zacht' gezicht hebben, dwz geen hele grote neus of grote/lange kin of dergelijk... Vanaf een bepaalde leeftijd maakt het ook alleen maar ouder.. een heleboel vrouwen (leeftijd 30-40) in mijn omgeving knippen nu hun lang haar kort en het maakt ze veel ouder en serieuzer...

Misschien inderdaad wel een idee om een lob te doen. Of in ieder geval je haar in laagjes knippen, dat staat vaak al veel vlotter
quote:vivapimpelmees schreef op 20 juni 2016 @ 23:57:

Echt never nooit dat ik kapsel of kleding verander voor mijn man.Dit! Verander liever van vent
Ik heb een bob gehad. Iedereen vond het super leuk staan. Ik had m'n bob aan de achterkant alleen niet opgeschoren, maar nog net een centimetertje lengte. Ik vond het veeeel werk om het te stylen zodat het leuk zat. Veel meer werk dan nu mijn haar weer schouderlengte is.

En ik ga het nu toch weer lang laten groeien. Hoe leuk het ook stond, ik ben toch meer een langhaarmeisje.

Maar af en toe experimenteren krijg je niks van toch?
Ik vind een bob helemaal niet alleen maar leuk bij slanke, jonge poppetjes trouwens:

Beiden vind ik leuk! Ik vind een bob wel heel belangrijk om goed naar je gezichtsvorm te laten knippen, anders ziet het er niet uit. Een bob voor een lang gezicht moet écht anders geknipt worden dan een bob voor een rond gezicht, anders is het echt niet mooi.
Ik heb mijn lange haar in een vergelijkbaar kapsel geknipt. Stond mij heel leuk, maar was echt veel meer werk 's ochtends. Heb jij die tijd? Ik moest echt een kwartier eerder opstaan!

Heb het twee jaar gehad, toen ineens beu. Nu ben ik al een jaar bezig met het lang te laten groeien, maar omdat het zo schuin was duurt het lang voor alles weer op dezelfde lengte is.

Doe het alleen als je zelf overtuigd bent dat je het wil/leuk vindt, niet alleen voor je vriend.
quote:Kris33 schreef op 21 juni 2016 @ 06:23:

Ik heb mijn lange haar in een vergelijkbaar kapsel geknipt. Stond mij heel leuk, maar was echt veel meer werk 's ochtends. Heb jij die tijd? Ik moest echt een kwartier eerder opstaan!

Heb het twee jaar gehad, toen ineens beu. Nu ben ik al een jaar bezig met het lang te laten groeien, maar omdat het zo schuin was duurt het lang voor alles weer op dezelfde lengte is.

Doe het alleen als je zelf overtuigd bent dat je het wil/leuk vindt, niet alleen voor je vriend.

Ja had ik ook. Ik ben 2 jaar verder en heb inmiddels m'n haar op schouderlengte.

Maar ik had ook nog een fade erin laten verven die heel lelijk was geworden aan de onderkant en die heb ik er nu af laten halen, anders was m'n haar wel langer geweest, maar heb het 2 maanden geleden eindelijk RECHT kunnen laten knippen. Wat een opluchting was dat zeg.

Maar dat extra veel tijd nodig hebben herken ik erg. Sinds mijn bob snap ik echt niet meer dat je je haar kort zou knippen vanwege het praktische, het is echt veeeeel meer werk. Mijn lange haar zit leuk als het in golvende plukken valt, bij een bob staat dat niet, dus moest steeds fohnen. En als je een keer een bad hairday hebt kun je ook geen staart in..
Herkenbaar Lux! Een bad hairday is met een bob ook echt een bad hairday! Ook vond ik het met sporten onhandig om geen staart in te kunnen. En dat fohnen iedere dag....
Haha ja voor het sporten eerst met 5 miljoen speldjes je haar vastzetten
Herkenbaar. Ik heb nu een korte bob omdat ik mijn verf uit wilde laten groeien. Ik ben nu zonder verf na een jaar, maar qua kapsel vind ik het veel meer werk. Inderdaad fohnen, en de voorste lokken moet ik met de stijltang doen want mijn haar krult namelijk op, aan de achterkant is dat niet erg maar aan de voorkant geeft me dat een heel burgelijk/christelijk uiterlijk. Eenmaal gestijld zit het leuk, met nog een beetje volumespray maar het is echt meer werk.

Gelukkig groeit mijn haar snel en is het zomer (groeit het nog sneller), want ik vind lang haar ook veel leuker en fijner. Mis mijn knot echt.
Een Bob kan ontzettend leuk staan als je het type haar en de juiste gezichtsvorm ervoor hebt. Maar is ontzettend onderhoudsgevoelig. Je moet het echt bol/naar binnen föhnen na het wassen, anders zit het plat op je hoofd en krullen de punten naar buiten.
Ik vind het een kapsel dat zijn tijd wel weer heeft gehad eigenlijk. Ik eerder kiezen voor een lang model bijvoorbeeld:

Dan wel een rommelige variant van de bob zonder opscheren:

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind een bob kapsel erg leuk en pittig, en het is tijdloos vind ik.

Ik heb het ook en dan de linkerkant langer als de rechterkant en opgeknipt aan de achterkant. Maar het is inderdaad wel meer werk om het te stylen dan lang haar.
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Ik heb het ongeveer zo:

http://haydiokula.com/kort-haar-met-lok-2.html

Daar hoef ik niet aan te föhnen. Gewoon borstelen en een beetje gel erin.
Misschien vindt man niet eens precies dat ene kapsel leuk(er), maar korter haar dan TO nu heeft wel. Kan best zijn dat man een ander -korter- model dan nu, ook mooi vindt.

Probeer eens wat, bevalt het, kan het altijd nog korter.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik zou het niet zo snel asymmetrisch laten knippen; dat lijkt me nogal een grote stap. Zelf heb ik een rechte bob tot net boven mijn schouders, en ik vind het een heel fijn kapsel! Hoef er niet veel aan te doen en kan ook nog net een staartje (handig met sporten), of zo'n half staartje met een klemmetje.

Asymmetrisch heb ik wel gehad (jaar of 7 geleden) moest het toen wel elke dag stijlen anders viel het niet mooi met die lange plukken aan de voorkant en dan bovenop weer wat touperen omdat het anders zo plat op mn hoofd lag. Nee; niet fijn.

Wel vind ik een schouderlange coupe vaak wat vlotter staan, en het is ook zo weer wat beter te dragen als je het wat laat groeien, in tegenstelling tot een asymmetrisch kapsel waar je eerst alles weer op 1 lengte moet laten groeien (wat heel lang duurt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven