Mode & Beauty alle pijlers

Andrelon Perfecte krul veranderd...

01-12-2010 17:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
...en niet in mijn voordeel Sinds de perfecte krul shampoo en conditioner (en dat pompflesje ook trouwens) is veranderd en naar sinaasappel ruikt, zit mijn haar niet meer. Aaaaargh Ik gebruik het aaaltijd en het zat echt super voorheen!

Meer ervaringen of beter: goede vervangshampoo voor krullend haar (die wel te betalen is)?
Het niet meer naar voldoening werken van de schampoo valt niet toevallig samen met een grote weersverandering, loeiende verwarmingen etc?
quote:borderwalk schreef op 01 december 2010 @ 17:16:

Het niet meer naar voldoening werken van de schampoo valt niet toevallig samen met een grote weersverandering, loeiende verwarmingen etc?Nee, het is toch al wel twee maanden zo...
Ik denk dat de supermarkten en drogisterijen bij ons heeeel veel voorraad hadden, want ik heb nog steeds de oude flessen...
John frieda voor krullen. Echt. Ik zweer erbij.
quote:anna761 schreef op 01 december 2010 @ 17:38:

John frieda voor krullen. Echt. Ik zweer erbij.Die werkt dus erg goed? Daar was ik namelijk erg benieuwd naar
Ik vind met name de conditioner (heel erg) verslechterd. Heb nu opeens megaveel nodig om mijn haar enigszins doorkambaar te maken.
Kijk eens op dit forum op SLS shampoo; ik ben sinds 2 mnd overgestapt op natuurlijke shampoos en ik merk geweldig verschil! Bijkomend voordeel is dat die niet op dieren getest zijn.
Je weet maar nooit
Ik vind John Frieda ook heel goed voor krullen (anti-pluis). Ik gebruik niet de krullen variant maar brilliant brunette. Mijn kapper vindt het maar niks omdat er siliconen in zitten. Bij hem heb ik Kerastase-shampoo gekocht (bain volumactive) plus Kerastase conditioner (ciment thermique) die je niet moet uitspoelen en dat werkt ook wel goed maar toch minder dan Frieda. Het schijnt wel beter te zijn voor je haar. Nu wissel ik het af. Kerastase is ook niet heel erg duur (15 euro) en je doet er lang mee.
.
Inderdaad John Frieda! Shampoo, cremespoeling en iets antipluizerigs. Heeeerlijk spul
Als je Frieda gebruikt moet je af en toe een andere shampoo gebruiken om de siliconen resten weg te werken.
.
quote:anna761 schreef op 01 december 2010 @ 17:38:

John frieda voor krullen. Echt. Ik zweer erbij.

Ik dus helemaal niet... Mijn haar gaat hier ontzettend van pluizen.

Van de kapper heb ik laatst shampoo van L'oreal meegekregen.

Deze is voor pluizig haar, er is ook een andere voor krulhaar (blauwe fles)

Werkte prima, maar omdat hij toch wat duurder is dan de andrelon en ze hier de oude(?) versie nog verkopen ben ik die weer gaan gebruiken

Er is trouwens ook een cremespoeling van.
Ik zweer ook bij John Frieda. Ik heb semi kroeshaar, en gebruik de straight lijn, en mijn haar zakt dan iets uit, waardoor het wat minder onhandelbaar is, en er een mooie krul inzit. Maar als je " blank" haar hebt dan is het misschien te heftig en gaat je haar hangen, dan kun je beter de curl variant gebruiken.

Wat gebeurt er met me dan mbt de silliconen? Ik heb daar nog nooit op gelet eigenlijk....
Ik zweer ook bij John Frieda. Ik heb semi kroeshaar, en gebruik de straight lijn, en mijn haar zakt dan iets uit, waardoor het wat minder onhandelbaar is, en er een mooie krul inzit. Maar als je " blank" haar hebt dan is het misschien te heftig en gaat je haar hangen, dan kun je beter de curl variant gebruiken.

Wat gebeurt er met me dan mbt de silliconen? Ik heb daar nog nooit op gelet eigenlijk....
quote:yellowlove schreef op 01 december 2010 @ 18:12:

Wat gebeurt er met me dan mbt de silliconen? Ik heb daar nog nooit op gelet eigenlijk....Mijn haar gaat er idd van hangen. Vind het dus niets. De andrelon laagjes werkt bij mij goed.
Ik vind John Freida helemaal niks en ik vind het nog duur ook. Ik heb toen volgens mij ¤15,- voor die plakkerige serum betaald en het deed helemaal niets met m'n haar. Ik heb het resterende serum gelukkig nog voor de helft kunnen verkopen op marktplaats
quote:DeWareJacoba schreef op 01 december 2010 @ 18:24:

Ik vind John Freida helemaal niks en ik vind het nog duur ook. Ik heb toen volgens mij ¤15,- voor die plakkerige serum betaald en het deed helemaal niets met m'n haar. Ik heb het resterende serum gelukkig nog voor de helft kunnen verkopen op marktplaats oh echt? Ik heb het weggegooid.... wat je allemaal al niet kwijt kan op mp
Ik hoorde van mijn kapper dat andrelon (en vele andere bekende merken) sowieso niet goed voor je haar (en hoofdhuid) is. Veel te agressief. Heb je wel eens een huismerk geprobeerd?
Oh dat is het, ik vond de shampoo als zo stinken de laatste keer. Waarom doen ze dat toch steeds, iets veranderen wat prima werkt.

Ik heb ook nog net 4 flessen gehaald
The time is now
Volgens mij probeert Kruitvat (of Etos) deze week van oude voorraad af te komen.
Nu het woord serum gebruikt werd: het serum van Hegron, verkrijgbaar bij de action, is fantastisch. Maar wederom maakt het mijn haar ietwat slap zodat het naar beneden gaat zitten in plaats van alle kanten op en bij mijn blanke vriendinnen lijkt het alsof ze nog 1 plukje haar hebben.. Maar het is echt goed spul, mijn hele haartextuur veranderd naar een soort normale blanke krul!
quote:troetelbeertje30 schreef op 01 december 2010 @ 18:59:

Ik hoorde van mijn kapper dat andrelon (en vele andere bekende merken) sowieso niet goed voor je haar (en hoofdhuid) is. Veel te agressief. Heb je wel eens een huismerk geprobeerd?

Er zit nauwelijks kwaliteitsverschil tussen shampoos van de kapper en drogist, de ingrediënten zijn vrijwel hetzelfde. Natuurlijk zegt jouw kapper dat het niet goed is. Kan 'ie lekker meer shampoo verkopen.

Ik heb wel eens shampoo gebruikt zonder enig chemisch ingrediënt: nog nooit zo'n slecht resultaat gehad. Ik heb denk ik alles wel gebruikt: van dure kappersproducten tot de allergoedkoopste spulletjes. En 'duur' of 'kappersproduct' is niet hetzelfde als goed.
Ik heb ook John Frieda. Andrelon heb ik ook, maar die is bij mij minder goed.

Kappers zeggen toch altijd dat hun producten beter zijn. Wat is er dan met die siliconen?? Zit dat in iedere drogisten- shampoo??
Ah, ruikt het naar sinaasappel. Ik vond het naar van die bellenblaaskauwgom ruiken ofzo. Jakkes. Ik gebruik het nog wel, maar ben ook niet zo blij met de nieuwe samenstelling.

Na dat krullenspul uit een pompje doe ik er ook nog een of ander spulletje in dat ik bij de toko koop. Het is een smal flesje, met een grote witte dop. Het is een soort olieachtig spul, maar dan dikker. Je hebt verschillende soorten. Ik ben er erg blij mee. Afrokappers (heet dat zo?) hebben het ook vaak staan trouwens. Als dat spul ooit uit het assortiment gaat, scheer ik mijn hoofd wel kaal ofzo.
quote:Melpomene schreef op 01 december 2010 @ 19:57:

Natuurlijk zegt jouw kapper dat het niet goed is. Kan 'ie lekker meer shampoo verkopen.Ja, duidelijk! Ik heb nog nooit van een kapper gehoord dat je bijvoorbeeld Andrelon prima kunt gebruiken, zou een mooie boel worden, dan verkopen ze hun eigen dure producten nog amper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven