Mode & Beauty alle pijlers

Anti-klit

12-01-2019 20:10 24 berichten
Hoi allemaal,

Mijn haar is erg lang, maar de laatste tijd krijg ik het niet meer fatsoenlijk uitgekamd (na het fohnen en wassen), zonder daarbij mijn halve haarbos eruit te trekken 😕😕.

Wie heeft de gouden tip voor mij? Spray/ conditioner/ masker, iets anders... ? (geen schaar dus 😉)
Ik gebruik nu al regelmatig een haarmasker ( Loving blends van Garnier) Dat hielp in het begin heel goed, maar nu lijkt het niks meer te doen.

Alvast bedankt!
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van dat spul wat je erin spuit van Kruidvat eigen merk.
Waar woon je?
Bij veel tokos in grote steden kun je silicon mix kopen. Je haar wordt zo zacht als boter :lol:
Je kan het ook online bestellen zag ik net. Ik vind t aan de dure kant bij bol.com maar wie weet vind je hem elders goedkoper

Afbeelding

https://www.bol.com/nl/p/silicon-mix-ke ... 039410359/
Dochter heeft haar met veel slag wat heel snel klit en pluist.

Sinds de verwarming die nu meer aan staat is het erger geworden.

Enige wat helpt is van andrelon een leave in en de Antiklit spray.
Azijn, door het zuur wordt je haar glad.

Het ruikt even zuur maar als het droog is is dat weg.
dode punten laten knippen
Ik weet dat je had opgeschreven: geen schaar.

Maar, zou het niet kunnen dat je gewoon even de puntjes moet knippen?

Ik weet niet of je dit had opgeschreven omdat je het niet wilde, of omdat dit pas gedaan is?

Meestal als mijn haar aan het klitten gaat, ben ik te laat om naar de kapper te gaan.
Na het kappersbezoek ben ik er dan ook weer vanaf.
S-Meds schreef:
12-01-2019 20:35
+1

Wat jij beschrijft, valt niet tegen aan te smeren. Gewoon stukje er af, doet wonderen
S-Meds schreef:
12-01-2019 20:35
Heb ik net laten doen, maar ik heb altijd last van klitten op mijn kruin, vooral bij opstaan. Heel irritant! Later op de dag juist waar mijn elastiek heeft gezeten. Draag mijn haar altijd in een staart of knot. Ik gebruik anti-klit van Palmolive, maar hou me graag aanbevolen voor iets anders.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
12-01-2019 20:40
Heb ik net laten doen, maar ik heb altijd last van klitten op mijn kruin, vooral bij opstaan. Heel irritant! Later op de dag juist waar mijn elastiek heeft gezeten. Draag mijn haar altijd in een staart of knot. Ik gebruik anti-klit van Palmolive, maar hou me graag aanbevolen voor iets anders.
Let ook op het soort elastiek wat je gebruikt
Koop eens een scrunchy van zijde of goedkoper ... satijn
haar met dode punten is geen sieraad
Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik ga de genoemde producten eens bekijken. Ben benieuwd!
Ik ben ongeveer een maand geleden bij de kapper geweest, dus op zich zou het knippen dus nog niet heel erg nodig moeten zijn. Normaal zit er wel meer tijd tussen mijn knipbeurten in ieder geval.
Travelgirl90 schreef:
12-01-2019 20:45
Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik ga de genoemde producten eens bekijken. Ben benieuwd!
Ik ben ongeveer een maand geleden bij de kapper geweest, dus op zich zou het knippen dus nog niet heel erg nodig moeten zijn. Normaal zit er wel meer tijd tussen mijn knipbeurten in ieder geval.
ligt er natuurlijk aan wat je er mee gedaan hebt. en het weer helpt ook niet mee
lilalinda schreef:
12-01-2019 20:41
Let ook op het soort elastiek wat je gebruikt
Koop eens een scrunchy van zijde of goedkoper ... satijn

Ik heb ontzettend dik en veel en daardoor zwaar haar, dus heb elastiek van kaliber nodig zeg maar... Wat jij zegt, dat 'houdt' een dikke staart?

En iemand tips voor 's nachts dan? Ik doe eigenlijk altijd een vlecht in mijn haar, maar als ik wakker word, zit er nog maar weinig haar in de vlecht, haha. En dan dus weer die kruin. Hoe ik het doe, doe ik het, maar iedere ochtend weer een kluwen van haar op mijn achterhoofd.
mockturtle wijzigde dit bericht op 12-01-2019 20:49
1.43% gewijzigd
heb je wel eens gehoord van een Tangle Teezer? Misschien is dat iets voor jouw.
MockTurtle schreef:
12-01-2019 20:46
Ik heb ontzettend dik en zwaar haar, dus heb elastiek van kaliber nodig zeg maar... Wat jij zegt, dat 'houdt' een dikke staart?

En iemand tips voor 's nachts dan? Ik doe eigenlijk altijd een vlecht in mijn haar, maar als ik wakker word, zit er nog maar weinig haar in de vlecht, haha. En dan dus weer die kruin. Hoe ik het doe, doe ik het, maar iedere ochtend weer een kluwen van haar op mijn achterhoofd.
zijden kussensloop!
Ik kam m'n haar met een Tangle Teezer, in combinatie met een anti-klit spray van de Action.

Het ziet er een beetje uit als zo'n hondenborstel, maar het werkt wel. Bij mijn haar (dun/fijn haar met slag) althans. Scheelt in ieder geval qua pijn. :P
S-Meds schreef:
12-01-2019 20:47
zijden kussensloop!
Nog nooit eerder gehoord, bedankt voor de tip!

Die Tangle Teezer doet iets meer dan een reguliere borstel, maar het houdt nog steeds niet over.
Ik was m'n dikke haar met slag met adrélon shampoo & conditioner met argan olie, werkt erg goed! En anders iets van elvive, de oranje lijn, roze lijn of wit met rode lijn meestal (weet even de namen niet), zowel shampoo als conditioner. Verder is de spray van dove heel fijn vind ik. Ik gebruik verder porosity filler van keune, die is wel vrij duur maar werkt goed tegen pluis en je doet er lang mee
Ik heb enorm knoophaar ook veel krullen maar het enige wat bij mij helpt en waardoor ik mijn haar zonder enige moeite door kan kammen is het gebruik van
NYCE nr 10 .
Echt geweldig spul, niet goedkoop maar doe er wel 6 maanden of meer mee.
Helaas wel alleen te koop bij kapper ( en dan nog bij kappers die NYCE als prosuct hebben.
Ik wil echt niks anders meer.

Afbeelding
Satijnen kussensloop, en de nep tangle teezer van de action.

Die borstel is mijn held. Ik lig zeker 20 uur per dag en draai veel, dus mijn haar is soms ook een grote klit. Maar met deze borstel is het er zo uit, zonder pijn en zonder bossen haarverlies.

En anders kammen als je je cremespoeling nog in je haar hebt (daarna wel uitspoelen natuurlijk).
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Was je de lengte van je haar regelmatig met shampoo?

Die loving blends vind ik ook fijn spul, maar geeft wel build-up na een tijdje. De verzorgende ingredienten en siliconen enzo gaan dan een laagje vormen waardoor je haar gaat klitten. Dat gaat er alleen maar weer af met shampoo.

Als je normaal gesproken vooral shampoo op je hoofdhuid smeert en niet op de lengte (doe ik zelf wel om de lengte wat te beschermen), een keertje de lengte ook met shampoo doen, dat gaat dan helpen.
Andersom schreef:
12-01-2019 20:27
Azijn, door het zuur wordt je haar glad.

Het ruikt even zuur maar als het droog is is dat weg.
Dit. Ik heb ook lang haar en ik doe er appelazijn in. Gewoon een scheutje in een bekertje en aanvullen met water en dat over je haar gieten na het wassen. Even laten intrekken en dan kan je het uitspoelen als je wil, maar het hoeft niet. Een mooie bijkomstigheid is dat het ook nog eens goedkoop is.
Hoge knot boven op je hoofd als je gast slapen. Lange kage vlecht geeft bij mij ook klitten achter op mijn hoofd omdat je dus daar wrijving hebt maar je haar vast zit.

Daarnaast als ik het echt glad wil gebruik ik daar een serum voor van John Frieda.
Echter ben ik het eens met dat veel klitten vaak tijd voor knippen betekent. Niet leuk maar soms wel nodig.

Nachtje slapen met een masker in je haar is ook nog een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven