Mode & Beauty alle pijlers

antibioticakuur tegen puisten?

03-04-2012 12:25 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

heeft iemand ervaring met een antibioticakuur tegen acne? Ging de acne daar grotendeels door weg? Komt het daarna weer terug als de kuur voorbij is?

Alvast bedankt!
Wittegeit wie weet reageert ze sterk op hormonen, weet jij veel?
Met mijn huid gaat het ineens weer veel beter, snap er niks van..

Nog even een tip die echt belangrijk is,

NIET AANZITTEN.. ik zit er nou al een tijd lang zo min mogelijk aan en was altijd mijn handen voordat ik dagcreme ofzo op doe en daardoor zijn de littekentjes en de roodheid een heeel stuk minder.
Wat een fijn nieuws!
Ja! Ik snap het echt niet. Want naast dat ik er niet meer aanzit en altijd mijn handen was heb ik de laatste tijd niet echt gezond gegeten.. Wel mijn allergieën vermeden! Nu in mijn maandelijkse periode is het wel weer wat erger, maar dat heb ik altijd.

Maar ik ben bang dat dit een soort rust voor de storm is :p

Hoe gaat het nou met jouw huid?
Gewoon blij mee zijn en het huidige regime in stand houden.

Hier gaat het wel goed. Heb gister een potje pillen gekocht die het huidherstellend vermogen dienen te ondersteunen. Ik hoop dat dat de roodheid wat gaat wegnemen en zal werken op de littekens. En de tijd tussen de behandelingen wordt steeds groter!
Bij de tuinen? die wou ik ook kopen.

En ja dat gebeurt wel maar heeft veel tijd nodig denk ik, bij mij duurt het ook enorm lang, maar het gaat wel steeds beter, vooral door er niet meer aan te zitten en niks op mijn hoofd smeren waar parfum o.i.d. in zit.

Is de actieve acne wel een stuk minder?

Wat ik trouwens vergeten was te melden, ik gebruik nou ook 1 keer per dag sinds ongeveer 2/3 weken probiotica pillen. Dit omdat ik vaak last heb van mijn darmen, dit is nu ook minder. (kan weer normaal naar de wc.. ) Weet niet of dit mijn huid ook heeft geholpen, maar kan heel goed mogelijk zijn.
Probiotica producten is één van mijn verboden middelen.

Ja van de Tuinen inderdaad, heb een hele tijd staan praten en dit was het advies. De actieve acne is nagenoeg verdwenen. Wel nog af en toe een klein pukkeltje, maar dat telt niet, vind ik.
Welke heb je? er waren er meerdere geloof ik.

En echt? waarom? zit er iets in waar je niet tegen kan.

Naja als je verder ook geen last heb van je darmen zal dat ook niet helpen denk ik.

Ik weet trouwens niet of je make-up gebruikt om de roodheid te camoufleren? die ik heb werkt echt perfect namelijk.
Met Theunisbloemolie en nog een olie met een moeilijke naam.

Probioticaproducten bevatten iets van het kefirplantje en daar reageert mijn huid dus slecht op.

Wat gebruik jij? Ik heb een foundation van MAC. Mij is vertelt dat ik alleen make up mag gebruiken op waterbasis, olie- en vetvrij.
Ik gebruik al heel lang make-up van lancome en daar heb ik nooit meer puistjes of een geirriteerde huid door gekregen en het blijft de hele dag zitten. Ik gebruik deze foundation Lancome teint idole silky mat, hier zit geen olie maar wel alcohol in, ik heb hier verder geen last van (als ik van tevoren goed hydrateer), je huid word wel wat droger dan normaal maar als je zelf geen droge huid is dat alleen maar een voordeel want je krijgt niet na een paar uur een glimhoofd. Het is ook heel dun en maakt je huid mooi egaal zonder dat je een plakkaat op je hoofd ziet. Dat had ik bij de teint miracle wel, die ging glimmen. Om dan nog de litteken vlekjes en puistjes extra te camoufleren gebruik ik deze concealer werkt echt super en blijft de hele dag zitten.

Het zal voor iedereen verder wel persoonlijk zijn of het prettig is, maar je kan altijd even een tester daarvan proberen. (vooral die concealer is echt fijn.)
Concealer is me echt ten strengste verboden door zowel de visagist als de acne-therapeute. Het legt een vetlaagje over de ontsteking waardoor het eronder gaat broeien wat zorgt voor de ideale omstandigheden voor bacteriën om zich te vermeerderen.

Ik zal de Lancome in gedachten houden!
Echt waar? Het heeft bij mij echt geen effect op de ontsteking, het zou juist eerder minder worden dan erger.

Maargoed, ik weet er verder weinig van, alleen mijn eigen ervaring natuurlijk.

En ja! je kan het altijd een keertje uitproberen!
Concealer is echt een no go, en sinds het gezegd is hem ik het ook niet meer gesmeerd. Overigens: met dat kwastje veeg je ook steeds de bacteriën uit over je gezicht. Kun je wel je handen wassen maar... Zelfde geldt voor poederkwasten en dergelijke.
Nee die heeft geen kwastje, is gewoon een tubetje die je op je vinger doet.
Dat scheelt! Wat heb je voor concealer dan?
Die ik hierboven had gelinkt! Effacernes van lancome. Wel duur maar je doet er lang mee
Oh sorry had ik niet gezien!

Heb even op de site van Lancome gekeken naar de basis (olie) en dat durf ik echt niet aan. Dan maar vlekjes, voorlopig ff.
concealer is praktisch hetzelfde als foundation.
Behalve dan dat het ene altijd op basis van olie en of vet is. En dat dus een no goed is bij een acne huid. En dus kan je dan het ene wel gebruiken en het andere niet.
De basis is veelal hetzelfde.

Je zou het per product moeten bekijken en daar kun je dus in het algemeen niks over zeggen.

Maar verder vrij logisch dat er "vettige" stoffen in dergelijke producten zitten. Wat niet wil zeggen dat het perse acne verergert.

Parfum is niet vet, maar kan acne wel verergeren.

Vaseline is vet, maar verstopt de porien niet en er allergie komt vrijwel niet voor.
Over het algemeen zijn foundations met vetten slecht voor een acne huid. Daar mag jij best anders over denken hoor.
Ik heb het van de deskundige.

Maar ben wel met je eens dat het gunstiger is om erg vette producten te vermijden. Al zijn alle foundation per definitie slecht voor een (acne) huid.
Zo'n zelfde deskundige die niet gelooft dat voeding en acne samenhang hebben? Mij is het vertelt door het (enige) acne instituut en door een visagist.
Acne instituut?

Klinkt erg commercieel, maar ik neem aan dat er geen hogere deskundige zijn dan dermatologen daarin?

En een visagiste mag me tips geven over oogschaduw of lipstick, meer niet.

En waarom je weer terugkomt op voeding weet ik niet, dat is inmiddels al bepraat en en herhaling lijkt me overbodig.
Ik snap niet waarom jij altijd zo uit de hoogte doet. Vraag me dan gewoon wat voor instituut dat is en of ik er wat meer over wil vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven