Mode & Beauty alle pijlers

antibioticakuur tegen puisten?

03-04-2012 12:25 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

heeft iemand ervaring met een antibioticakuur tegen acne? Ging de acne daar grotendeels door weg? Komt het daarna weer terug als de kuur voorbij is?

Alvast bedankt!
Ik doe niet uit de hoogte, maar ik weet zelf ook 1 en ander.

En ik ben niet geinteresseerd in dat (huidtherapeutische)instituut, dat moge duidelijk zijn. Ook niet in de theorie die zij inzetten.
Alles wat jij eerder hebt gezegd hierover bood voor mij anders geen soelaas. Dus je kan wel doen alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar dat is niet het geval. Als jij nou wat minder uit de hoogte zou doen kon je misschien nog eens wat opsteken hier of daar.
Ik heb nergens geschreven hoe je van acne af komt, hoor.

Dat jij alles persoonlijk aanneemt wat geschreven is, zegt wat over jou.

Jij schijnt wel te weten hoe of wat, maar volgens mij heb jij nog steeds een probleem (en een minder gevulde portemonnee)

Tip: doe die oogkleppen eens af en raadpleeg artsen i.p.v. een visagiste. Dan nog is acne vaak niet te genezen, maardan kun je werken aan acceptatie...

Ik neem je gekat niet kwalijk, want ik snap je frustratie.

Misschien een kleine troost, met leeftijd wordt het vast minder.

Succes
Accepteren. Hmmm ja. Dat zeiden ze inderdaad, zoiets. Die artsen. Mensen die dat zeggen zijn pas onwetend. Want nee, frustratie heb ik niet, ik ben namelijk al een paar weken volledig ontstekingsvrij. En dat geldt voor een hele hoop mensen die dezelfde weg hebben bewandeld als ik.

Kijk, als je niet beter weet snap ik dat je zegt. Maar vasthouden aan die onwetendheid, dat siert geen mens. Al helemaal niet als je vindt dat je de wijdheid in pacht hebt.
Artsen raadplegen.. die geven antibiotica kuren, antibiotica smeersels en een destructief roaccutane kuurtje weg alsof het niks is.. TOP!
Trouwens Rusko, als jij een ontsteking hebt, stip je die dan ergens mee aan?
Toevallig werd ik vanmorgen wakker en voelde ik een opkomende ontsteking tussen mijn wenkbrauwen! dat is altijd een plek waar ze graag komen.. Ik heb een tijd lang ontstekingen om de dag aangestipt met een reinigend masker waardoor de ontsteking of platter werd of naar boven kwam, maar heb nu het idee dat ik er beter niks aan kan doen (VOORAL niet aanraken) dan trekt die sneller weg en word die niet rood en geen korst.

Daar ben ik nog echt naar op zoek! iets wat je aanstipt zodat die niet knalrood of korsterig wordt (bah..), maar naast dat reinigende masker heb ik nog niet echt iets gevonden eigenlijk.

Heb wel veel gelezen over een 'aspirine masker', heb je daar al eens van gehoord? Dan prak je gewoon wat asperines fijn met een beetje water en rauwe honing en dat smeer je dan op die plekjes (of hele gezicht, maar dat zal niet nodig zijn) en dan zouden ze snel wegtrekken. Maar dat masker is wel behoorlijk uitdrogend, vandaar dat ik het nooit geprobeerd heb. Een masker met alleen rauwe honing ga ik wel proberen, dat hydrateert en werkt anti bacterieel.

Als je niks te doen hebt zou je eens filmpjes van dit meisje moeten kijken, http://www.youtube.com/watch?v=ex33wtqn ... ure=relmfu

Ze heeft een irritante stem, maar heeft ook last van acne en probeert van alles, best interessant. Zij heeft ook een filmpje dat ze het honing masker probeert en daarna ziet haar huid er een stuk rustiger uit. Zij heeft ook een soort 'anti-oxidanten spray' die haar goed helpt, maar nog niet op de markt is, die test ze uit. Die wil ik hebben! :p voor als je huid gedurende de dag een beetje uitdroogt.
OH hier is die spray!

http://www.youtube.com/watch?v=VMBzT2D- ... R7AegLk%3D
Ik ga zo kijken. De crème die ik gebruikte van het instituut was ook een antioxidant crème.

De meeste aanstipmiddelen die ik heb gebruikt die kapselden de ontsteking in: alles erom heen werd hard en de ontsteking bleef lang zitten. Ik heb zitten googlen om te laten zien wat ik nu gebruik en wat wel werkt, maar ik kan het niet vinden! Het merk is 'Haysun', het product heet 'drying lotion' uit de lijn 'problem skin line'. Het werkt ontzettend goed.
Ja precies, dat wil ik dus niet, dan heb ik liever langer een bult dan een rode korstige bult, vooral omdat daarna lange tijd weer een vlekje blijft zitten. Hmm, ken het merk niet! Zal het zo eens opzoeken.

Ik wil die spray! Niet dat ik een youtube-meisje nou volledig moet vertrouwen, maar in oude filmpjes van haar had ze echt hele erge acne over haar hele gezicht heen en nu is het bijna weg en zij gebruikt die spray elke dag de hele dag door haha. Lees er ook heel veel goede verhalen over.

Nou kan je die spray alleen via 1 site bestellen en om deze dan naar Nederland te krijgen kost 80,- euro extra!
Is het toevallig dit product?

http://shop.cosme.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=103
Já, dat is het product! Heb ik de merknaam dan zo verkeerd gelezen, haha!

Als die spray zo goed is wil ik er wel een bedrijfje in starten?
Ik heb niet alles gelezen, dus het kan zijn dat alles al genoemd is, maar mij hielp het volgende:

Elke dag een schoon, wit kussensloop (omdat die in de kookwas kunnen)

Zo min mogelijk (geraffineerde) suikers

Geen haarlak, gel, en een neutale shampoo

Water drinken

Later kwamen daar vanwege de heftigheid nog bij (ook via dermatoloog)

-Benzoylperioxide (het wordt eerst erger, maar even doorzetten, loont de moeite!!)

-Een tetracycline-kuur.

Dit is wel al jaren terug, en het hielp super. Tot drie weken geleden geen puistjes meer gehad, alleen nu zit mijn voorhoofd, borst en rug weer vol met kleine bultjes/pukkeltjes. Ik heb een maand geleden twee zware antibioticakuren gehad -daardoor mijn darmflora compleet in de war) Ik vraag me nu af of dat een trigger is geweest. Iemand een tip?
Oh, toevoeging: benzoylperioxide 5 procent. De eerste weken gaat je huid er slechter uitzien -rood, jeuk, puistjes lijken erger te worden maar dat gata weg. Tegen de jeuk: niet met je handen aanzitten, maar de schil van een rauwe aardappel ertegen wrijven. Klinkt suf, helpt erg goed.

Ik heb ook een tijdje mijn gezicht gewassen met unicura zeep, dat hielp ook mee.
Koekedoos, Chlorella (van Bloem) gaan slikken om je darmflora weer gezond te krijgen, dit is nu inderdaad door die antibioticakuren "kapot' gemaakt.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven