Mode & Beauty alle pijlers

antibioticakuur tegen puisten?

03-04-2012 12:25 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

heeft iemand ervaring met een antibioticakuur tegen acne? Ging de acne daar grotendeels door weg? Komt het daarna weer terug als de kuur voorbij is?

Alvast bedankt!
@frizzy: wat heb jij allemaal moeten laten staan waardoor je huid zo is opgeknapt? Wanneer merk je dat dat werkt? Dus hoe lang mag je het niet nemen voordat je resultaat ziet?
alles what ik gebruik is Ph neutraal shapoo gewoon baby shampoo. ph neutraal klopt ik drink ook veel thee werkt ook bij mij

vitamine E er veel produkten eet me suf aan advocado's

ben een tijd geleden een eigen dieet begonnen groente en alleen vis en veel water/minimaal 10 koppen per dag werkt best goed en ik gebruik biodermal litteken creme and vitamine total en

ik blijf van me gezicht af hoe graag ik er ook aan will zitten soms jeukt het mijn speciaalist zij genezing process dus af blijven was elke ochtend/avond

mijn gezicht dan bio creme en ik scrub/zee zout omdat ik een vette huid heb spoel af met lauw tot koud water ik kan wel heel boek schrijven
Blond bij mij is getest waar mijn lijf op reageert bij een acne instituut, dat is namelijk voor iedereen anders. Dat werd gecombineerd met een ontslakking, gezichtsbehandelingen en speciale producten en na 2 weken zag je resultaat. Maar goed, toen ik startte zat mijn hele gezicht vol met dikke bulten van de ontstekingen en gele open pusplekken. Dat werd gewoon geleidelijk aan minder.
quote:falsefloor schreef op 03 april 2012 @ 14:06:

ik dacht eerst dat het misschien met mijn menstruatie te maken had, maar vorige week en deze week heb ik toch wel weer wat nieuwe gekregen, ondanks dat mijn menstruatie nou juist net voorbij is (het zou dan toch juist op moeten knappen daarna)?Hm, kan nog wel hoor, bij mij zit er ook altijd wat vertraging in (menstruatie, en pas de week erna een korte acneopleving). Maar het is bij helemaal niet meer zo erg. De oplossing was bij mij het op orde brengen van m'n darmflora (oa voeding aanpassen), want die heeft veel invloed op je hormoonhuishouding.
Werkt niet en mijn darmen waren maanden van slag.
Eigenlijk is het waanzin, die medicatie tegen acne. Antibiotica tast juist je darmen aan en roaccutane heeft helemaal afschuwelijke bijwerkingen. Jammer dat de medische wereld geen vooruitgang weet te boeken wat betreft acne.
In een onderzoek uit 2002 werden mensen onderzocht uit Papua Nieuw Guinea die alleen maar natuurlijke producten eten. Zij bleken nooit puistjes te krijgen en gebruikten ook nooit middeltjes om ze te voorkomen. Hetzelfde was het geval bij indianen uit Paraguay. De onderzoekers hebben zich daarom gericht op de verschillen in voeding tussen deze volken en de Westerse wereld en zijn daarmee verder gegaan in het vervolg van hun onderzoek naar puistjes.

gebruik dit troep niet let gewoon op je voeding
@frizzy, Ik heb een vraagje aan jou over de allergieën.

Ik had ook een allergie test gedaan en daaruit kwam een lijstje met allergieën, door veel van deze te vermijden is mijn acne langzamerhand steeds beter geworden. Het is nu nog steeds veel beter als een jaar geleden, maar het is er nog steeds. Af en toe wordt het ineens erger, zoals nu heb ik ineens allemaal kleine puistjes op mn voorhoofd, terwijl ik daar normaal nooit puistjes krijg.

Ik vraag me af of jij je echt heel strikt alle producten waar je allergisch voor bent vermijd? Ik was o.a. allergisch voor varkensvlees, chocola, zwarte thee, rode peper, selderie en citroen. De eerste drie eet/drink ik nooit meer, maar dan ook echt nooit. Maar die laatste drie vind ik heel erg lastig. Ik eet het product op zich zelf niet, maar het zit bijna overal in! in bijna alles (sowieso alle sap/frisdrank) zit citroenzuur o.i.d en in bijna elke salade/soep/broodbeleg zit selderie. Ook rode peper zit in heel erg veel producten, maar die kan ik nog wel vermijden.

Denk je dat het uitmaakt als ik bijv. wel cola zero drink waar citroenzuur in zit? Of is dat dan zo minimaal dat het verder niet uitmaakt.

Ik weet niet of jij dat verder weet hoor, maar misschien hebben ze daar iets over gezegd in de kliniek waar jij werd behandeld.
Ik zweer bij marseillezeep op het gezicht smeren voor het slapen gaan, en het er bij het wakker worden weer afspoelen. Er ging een wereld voor me open...
Rusko ik denk dat het dezelfde kliniek was.

Ik hou me er heel streng aan. Maar goed, ik ben ook pas 8 weken bezig. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat ik bepaalde dingen in de toekomst wel weer ga eten.

Overigens zijn er natuurlijk nog steeds ook andere factoren van invloed: hormoonveranderingen en stress bijvoorbeeld.

Wat ik trouwens ook doe is elke dag een schone handdoek voor mijn gezicht en een schoon kussensloop.

Maar waarom ga je er niet nog eens heen voor een gezichtsbehandeling en advies? Of overleg even telefonisch?
Ja was dezelfde. ;) maar het is zo ver weg! 2 uur rijden en dan moet ik nog gebracht worden ook, dat is haast niet te doen.

Ik vind vooral citroen lastig! dat zit in alles wat ik lekker vind.

En ja schone handdoek elke dag dat doe ik ook, kussensloop heb ik een tijdje wel gedaan maar als het dan goed gaat vergeet ik het weer.

Ben al een tijd aan het zoeken naar een goede kliniek dichterbij, in gelderland, maar vind weinig..
Bij mijn weten is er niks anders. Ik rij ook per keer in totaal 3 uur. Heb je al eens mijn tip gelezen betreft vitamine B5?
Ik mag geen kaas en noten, dat is ook best lastig. Helemaal voor een ex-vegetariër die is ingesteld op kaas en noten.
Ja als ik zelf een auto had zou ik het doen, maar de enige die me kan brengen is mijn moeder en die woont nog een half uur verder.

Maar ja heb wel veel gelezen over vitamine B5, maar volgens mij is dat meer voor als je een vette huid hebt, ik heb een droge huid die ik met elke ochtend en avond een laag lanette crème, gehydrateerd en zonder velletjes hou. Ik las namelijk dat het je huid en haar wel kan uitdrogen na lang gebruik.
quote:frizzy schreef op 04 april 2012 @ 15:14:

Rusko ik denk dat het dezelfde kliniek was.

Ik hou me er heel streng aan. Maar goed, ik ben ook pas 8 weken bezig. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat ik bepaalde dingen in de toekomst wel weer ga eten.

Overigens zijn er natuurlijk nog steeds ook andere factoren van invloed: hormoonveranderingen en stress bijvoorbeeld.

Wat ik trouwens ook doe is elke dag een schone handdoek voor mijn gezicht en een schoon kussensloop.

Maar waarom ga je er niet nog eens heen voor een gezichtsbehandeling en advies? Of overleg even telefonisch?Ik had ook gehoord dat je geen wasverzachter moet gebruiken voor je kussensloop en handdoeken die je voor je gezicht gebruikt. Geen idee of het waar is.
Cookies
quote:rusko schreef op 04 april 2012 @ 17:27:

Ja als ik zelf een auto had zou ik het doen, maar de enige die me kan brengen is mijn moeder en die woont nog een half uur verder.

Maar ja heb wel veel gelezen over vitamine B5, maar volgens mij is dat meer voor als je een vette huid hebt, ik heb een droge huid die ik met elke ochtend en avond een laag lanette crème, gehydrateerd en zonder velletjes hou. Ik las namelijk dat het je huid en haar wel kan uitdrogen na lang gebruik.

Je gebruikt 'hun' producten niet meer!

Maar goed, alle acne-producten drogen je huid uit. Overigens heb ik begrepen dat je geen producten met olieën en vetten op je huid mag gebruiken, dus ik zou die lanette nooit durven. Of zit er in hun creme ook olie/vet?
quote:dikkie26 schreef op 04 april 2012 @ 17:33:

[...]

Ik had ook gehoord dat je geen wasverzachter moet gebruiken voor je kussensloop en handdoeken die je voor je gezicht gebruikt. Geen idee of het waar is.Hmmm... ik hou van mijn Robijn.
@frizzy, ik heb alleen die allergietest gedaan, heb nooit hun producten geprobeerd! dus geen idee. Vind jij hun producten wel fijn?

En ja ik dacht ook wooow hier krijg ik vast veel puistjes van, maar dat had ik dan gelijk moeten merken denk ik. ik heb echt heel erg veel geprobeerd qua dagcrèmes en de lanette crème is gewoon lanette was met water is de enige waar ik geen rode droge huid van krijg en mn huid voelt zachter en stuk minder droog.

Ik heb dus echt ALTIJD een droge huid met velletjes, tenzij ik me 2 keer per dag invet met die zalf en om de dag een hydraterend masker gebruik..
Hun producten zijn fijn maar heel erg duur. Maar omdat het zo ernstig was bij mij heb ik het wel allemaal aangeschaft.

Verder heb ik geen enkel verstand van droge huidjes en cremes, dus geen idee of het wel of niet verstandig is wat je smeert.
Ja als het helpt maakt bij mij de prijs ook niet zoveel uit. Het is alleen lastig dat bijna alle producten tegen acne de huid uitdrogen, en omdat ik al zo'n droge huid heb werkt dat niet voor mij. Maargoed ik ga nog wel even uitgebreid googlen.. Wat was het merk van die productlijn ook alweer?
MD formulations. Maar ik heb ook deze ontdekt, misschien iets voor jou? Klik!
Ik heb jaren terug Inderm gebruikt, zit ook wat antibiotixa in. Dit hielp bij mij hardstikke goed! Op aanraden van de huisarts heb ik dit zodra mijn huid er beter uitzag afgebouwd en toen is het grooten deels weg gebleven. Nu alleen nog in tijden van stress veel last veel pukkeltjes
Hou ook in gedachten dat het heel vaak iets hormoontechnisch is. Dan kun je allerlei dure smeerseltjes gaan kopen, maar dat zal allemaal weinig helpen als het met je hormonen te maken heeft.

Waarom niet eens de Diane-pil proberen?
TO heeft aangegeven dat ze liever geen Diane wil vanwege de bijwerkingen. En dat kan ik goed begrijpen.
Klopt, ik heb het gelezen en kan het deels ook wel begrijpen.

Maar wat ik dan wel apart vind is dat bijv. Diane opzij geschoven wordt vanwege de bijwerkingen, maar dat er wel een langdurige antibioticakuur overwogen wordt. Alsof dat zo lekker is voor je lijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven