Basis garderobe voor de zomer.
dinsdag 19 mei 2020 om 10:48
Ik heb mijn kledingkast eens goed onder handen genomen, heb 3 vuilniszakken met zooi en miskopen eruit getrokken en er is niet veel meer over waarbij ik denk dit staat mij heel erg mooi.
De conclusie ik mag voor mijzelf verwennen met mooie goed zittende kleding.
Het budget wat ik hiervoor gereserveerd heb is 1000 euro. Dan gaat het niet om veel kopen maar wel om mooie items die je maximaal kunt combineren met elkaar.
Natuurlijk kan ik naar een winkel gaan voor een styling advies. Maar veel leuker vind ik het om het zelf te doen.
Concreet wat heb ik aan kleding nodig voor voldoende variatie. Rekening houdend met de hoog zomer en de koudere dagen?
De conclusie ik mag voor mijzelf verwennen met mooie goed zittende kleding.
Het budget wat ik hiervoor gereserveerd heb is 1000 euro. Dan gaat het niet om veel kopen maar wel om mooie items die je maximaal kunt combineren met elkaar.
Natuurlijk kan ik naar een winkel gaan voor een styling advies. Maar veel leuker vind ik het om het zelf te doen.
Concreet wat heb ik aan kleding nodig voor voldoende variatie. Rekening houdend met de hoog zomer en de koudere dagen?
dinsdag 19 mei 2020 om 14:19
Oh en nog meer leuke posts:
https://anuschkarees.com/blog/2014/08/2 ... r-palettes
https://anuschkarees.com/blog/2016/6/7/ ... k-and-play
Ik heb zelf ook eens een palette gemaakt en het heeft me echt geholpen om meer harmonie in mijn kast te krijgen.
https://anuschkarees.com/blog/2014/08/2 ... r-palettes
https://anuschkarees.com/blog/2016/6/7/ ... k-and-play
Ik heb zelf ook eens een palette gemaakt en het heeft me echt geholpen om meer harmonie in mijn kast te krijgen.

maandag 25 mei 2020 om 09:16
maandag 25 mei 2020 om 21:17
Ik vond deze blog heel zinnig: https://www.theviviennefiles.com/start-here/. De blogger gaat uit van twee basiskleuren en een aantal accentkleuren om een 'capsule wardrobe' te maken. Basiskleuren zijn meestal één donker en één licht. Bijvoorbeeld zwart en lichtgrijs of marineblauw en beige. Er is een uitgebreide serie artikelen voor als je helemaal vanaf nul wil beginnen. Misschien wel wat tuttig soms, maar echt inzichtelijk. Heb het niet getest, dus kan niet zeggen of zo'n capsule wardrobe echt bevalt.
dinsdag 26 mei 2020 om 08:06
dat is toch vooral heel saai???paardenbloemetjes schreef: ↑25-05-2020 21:17De blogger gaat uit van twee basiskleuren en een aantal accentkleuren om een 'capsule wardrobe' te maken. Basiskleuren zijn meestal één donker en één licht. Bijvoorbeeld zwart en lichtgrijs of marineblauw en beige.
Soms heb ik zin in zwart, soms in roze of wit of roze met rood
alleen als ik mijn koffer pak voor vakantie, pak ik een handvol kleding die steeds onderling te combineren is
dinsdag 26 mei 2020 om 09:45
Zoals paardenbloemetjes al suggereerde zou ik aanraden om informatie in te winnen over capsule wardrobes, en dat als basis te nemen, zeker als je echt helemaal opnieuw begint met een kast opbouwen. Het is niet alsof je helemaal binnen die regels moet blijven, maar als je basis goed te combineren valt, is het heel makkelijk om dan een keer iets geks toe te voegen, omdat je toch weet dat je het goed kan dragen met wat je al hebt,
dinsdag 26 mei 2020 om 09:55
Niet als het puur om de basis gaat. Je moet ergens beginnen. Mijn kast puilt uit. Heel eerlijk? TO zegt dat ze drie vuilniszakken vol heeft weggedaan. Ik ook, een maand geleden. Maar ik hoef nog niet bepaald te shoppen

Maar een deel van mijn kleding is makkelijk combineerbaar. Bij een basic broek in ecru kunnen zo ongeveer ál mijn bloeses en shirts. Bij jeans kan dat ook. Dus als je niet veel meer overhebt en opnieuw moet beginnen, dan zeg ik toch; begin saai en vul dan later aan. Want ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik kom de leukste dingen tegen als ik er niet naar zoek.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 26 mei 2020 om 09:57
maar ik heb sinds maanden niet geshopt (van voor Corona) en bij online shoppen ga ik gerichter opzoek, minder van die perongelukjes
het geld brandt me in de zak, maar ik heb echt niks nodig, jammergenoeg...
dinsdag 26 mei 2020 om 12:24
Ik ben wel online aan het shoppen. Ik heb kantoorkleding en bankhangkleding. En dan voor vrije dagen een paar rokjes en topjes. Alleen, nu werken we thuis en blijken die paar topjes bepaald niet voldoende. De hele dag in pyama/joggingzooi zie ik niet zitten, dat vind ik iets voor ´s avonds na het douchen of als ik ziek ben. Bovendien kan ik daarmee dan weer niet even snel naar de supermarkt (vind ik, dat anderen het wel doen stoort me verder niet). En het blijft maar lekker weer. In kantoorkleren hier thuis of in de tuin werken vind ik dan weer het andere uiterste, dat spul is eigenlijk te netjes om er de hele dag mee tussen de katten te zitten.
Dus ja, ik ben op zoek naar wat tussenspul. Heb inmiddels al een paar leuke, niet te dure jurken gevonden van jersey. Zitten heerlijk, staan prima en met een jeansjasje erover kan ik prima naar de winkel. Aanvankelijk vond ik dat onzin, want ik ging er vanuit dat we met een maand of twee wel weer naar kantoor geroepen zouden worden. Maar nu het allemaal toch wat langer gaat duren wordt het tijd om mijn garderobe een tikje uit te breiden.
Voordeel van dat soort kleren is dat het niet heel duur is én niet kreukt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 26 mei 2020 om 12:27
ik werk gewoon (kantoor) door, dus heb niks nieuws nodigCeylon schreef: ↑26-05-2020 12:24
Dus ja, ik ben op zoek naar wat tussenspul. Heb inmiddels al een paar leuke, niet te dure jurken gevonden van jersey. Zitten heerlijk, staan prima en met een jeansjasje erover kan ik prima naar de winkel. Aanvankelijk vond ik dat onzin, want ik ging er vanuit dat we met een maand of twee wel weer naar kantoor geroepen zouden worden. Maar nu het allemaal toch wat langer gaat duren wordt het tijd om mijn garderobe een tikje uit te breiden.
Voordeel van dat soort kleren is dat het niet heel duur is én niet kreukt.
Heb wel een enkel shirtje gekocht hoor, online, omdat ik zin had in voorjaar & bloemetjes
Ik heb gewoon flinke kasten vol, kan echt jammer genoeg geen reden te verzinnen om te winkelen