Mode & Beauty alle pijlers

Basis garderobe voor de zomer.

19-05-2020 10:48 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kledingkast eens goed onder handen genomen, heb 3 vuilniszakken met zooi en miskopen eruit getrokken en er is niet veel meer over waarbij ik denk dit staat mij heel erg mooi.
De conclusie ik mag voor mijzelf verwennen met mooie goed zittende kleding.
Het budget wat ik hiervoor gereserveerd heb is 1000 euro. Dan gaat het niet om veel kopen maar wel om mooie items die je maximaal kunt combineren met elkaar.
Natuurlijk kan ik naar een winkel gaan voor een styling advies. Maar veel leuker vind ik het om het zelf te doen.
Concreet wat heb ik aan kleding nodig voor voldoende variatie. Rekening houdend met de hoog zomer en de koudere dagen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-05-2020 11:40
Skinnies zijn vooral heel, heel, heel, erg uit
Nou valt wel mee toch? Ja die lelijke vormloze hobbezakken zijn het over aan het nemen (en dan met van die Betty Spaghetti schoenen er onder, die witte klompen ugh), maar ik denk dat we er nog wel een jaartje mee door kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
19-05-2020 11:43
Kannonne.
1000 euro voor een zomergarderobe.
Daar kan ik twee kasten vol kleding mee vullen.
Hoe dan? Een jeans gemiddeld 100 euro en met een mooie jurk zit ik ook op de 100-150 euro.
Spijkerjasje 90 euro.

En ik ben er zo doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 11:59
Hoe dan? Een jeans gemiddeld 100 euro en met een mooie jurk zit ik ook op de 100-150 euro.
Spijkerjasje 90 euro.

En ik ben er zo doorheen.
mijn basis stukken mogen wel wat kosten inderdaad maar ik koop ook net zo makkelijk drie jurkjes bij de HM van 29,- per stuk erbij.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
19-05-2020 12:01
mijn basis stukken mogen wel wat kosten inderdaad maar ik koop ook net zo makkelijk drie jurkjes bij de HM van 29,- per stuk erbij.
Dat is nu dus precies wat ik wil. Mooie basis items waar ik verder mee kan combineren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de jeans van Only en Sting heel fijn en die zijn maar tussen de 30 en 60 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam net deze broek tegen. Op het plaatje vind ik hem prachtig maar weet niet of dit nu een handig en slim te combineren item is.
En wat die ik er dan op? https://www.annavantoor.nl/collectie/al ... 2637-broek
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
19-05-2020 11:43
Kannonne.
1000 euro voor een zomergarderobe.
Daar kan ik twee kasten vol kleding mee vullen.

Ja, dat kan.

Toen ik schoonmaakster was, was er geen haar op mijn hoofd dat nadacht over een dure jeans. Die van de bristol, 2 voor 40 euro, waren echt helemaal prima om wc's mee te boenen. Qua pasvorm waren ze overigens prima. Het enige nadeel van die broeken is; zodra je een maat kleiner neemt, worden ze ook korter. Dus met maat 46 waren dat superbroeken, met maat 42/44 niet, want te kort. Na een zoektocht kwam ik uit bij Expresso. Als ik daarvan een broek bestel in maat 44 past ie altijd. Ik let op aanbiedingen, maar de normale prijs ligt rond de 80-100 euro. Nou, koop er daar drie van en je bent al 300 euro verder.

In mijn kast hangen blazers. Van 4 tientjes tot aan 400 euro (akkoord, dat heb ik er nooit voor betaald, die wil ik alleen met 50% korting). Maar heel eerlijk? Draag ik zo´n duurder item wordt me ineens verteld dat ik er goed uitzie. Dat gebeurt met een jasje van vier tientjes eigenlijk nooit.
Blouses en shirts waar ik meer geld aan uitgeef houden zich beter. Ze hebben ontdekt dat we kledingstukken gemiddeld genomen 7x dragen. En inderdaad, goedkopere spullen zijn na een keer of 10 wassen wel aan vervanging toe. De rek is eruit, de kleur is vervaagd en de pasvorm is meestal ook een stuk minder. De duurdere shirts kunnen na diezelfde tien keer wassen rustig nog een seizoen in de kast.

Ik koop daarom tegenwoordig heel bewust. Natuurlijk heb ik shirts van een tientje, om hier thuis in de tuin te graven zijn die echt helemaal prima. En ja, ik heb broeken van de hema, die uitstekend zijn om hier thuis te werken. Maar aan het einde van de dag lubberen kont en knieen, dus nee, die draag ik niet naar kantoor.

Dus ik vind 1000 euro een mooi bedrag voor een basis die wat langer mee moet gaan. Met als kleine kanttekening dat die broeken van de bristol echt supergoed waren, ik heb ze uiteindelijk weggegeven aan een nichtje en zij draagt ze nog. Ze zijn inmiddels zeker vijf jaar oud en ze is juf, dus ze worden heel vaak gewassen. Waarmee ik maar wil aangeven dat je ook gewoon mazzel kunt hebben.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 12:04
Ik kwam net deze broek tegen. Op het plaatje vind ik hem prachtig maar weet niet of dit nu een handig en slim te combineren item is.
En wat die ik er dan op? https://www.annavantoor.nl/collectie/al ... 2637-broek
jawel joh, kan een t shirtje op een jasje (spijkerjasje/colbertje)
en het kan veel kleur hebben, van zwart/wit/bruin uit de broek tot knalroze

je kunt er veel mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind maxi jurken bij mezelf helemaal de hit. Het kan gedragen worden met een sandaaltje of met sneakers. Draag ze ook op mijn werk waar ik redelijk representatief voor de dag niet komen.
Een zwart ajour gebreid vestje draag ik ook heel veel zomers en die zou ik ook nog in het wit willen.
Zwarte broek van Travel stof ook leuk met een slipper, sandaal of sneaker. Daarop een mooie witte luchtige blouse voor netjes maar ook leuk is een vrolijke bloemen blouse en als je sportief wil eventueel een tshirt en dan vind ik het met een colbert of met het zwarte vestje weer leuk.
Ik draag ook heel graag een jumpsuit en ben altijd bij met mijn jeansjurk.
Verder vind ik basis een leuke zwarte jurk tot op de knie met een mouwtje.
Een zwarte skinny jeans mag ook niet in mijn kast ontbreken en draag ik met colbert ook naar het werk met een blouse.
En voor echt hele hete dagen als ik vrij ben..daar geef ik nooit veel geld aan uit, gewoon wat flodder jurkjes van de zara.
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 12:02
Dat is nu dus precies wat ik wil. Mooie basis items waar ik verder mee kan combineren.
en loop eens binnen (of bestel online) bij de C&A (de C&A, bestaat die nog... jazeker)!
hele mooie basic (bio-katoen) t shirts voor 4 euro
Ik heb ze in alle kleuren
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 12:04
Ik kwam net deze broek tegen. Op het plaatje vind ik hem prachtig maar weet niet of dit nu een handig en slim te combineren item is.
En wat die ik er dan op? https://www.annavantoor.nl/collectie/al ... 2637-broek
Even los van smaak; ondanks de strepen is ie vrij basic. Ik denk dat dit goed combineerbaar is met bijvoorbeeld een shirt in een knalkleur, jeansjasje en als je ze kunt vinden sneakers of sandalen in de kleur van het shirt.

Maar ik zou hier nooit zoveel geld aan uitgeven, ik vind het zo´n broek waarvan je denkt; die heb ik eergisteren ook al aangehad. Het is een opvallende print waardoor al heel snel opvalt hoe vaak je hem draagt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Als ik kijk naar mijn lijstje dan ziet het kostenplaatje er ongeveer zo uit:

een mooi pak waarvan je colbertje (120,-) en broek (79,95) los kan dragen
een grijze jeans (79,-)
een korte uitlopende zwarte rok (39,-)
een lange rok (49,-)
een witte soepelvallende top/blouse (49,-)
van die zijde achtige hemdjes met een kantrandje ( 25,- per stuk)
Zwarte jurk (99,=)
witte sneakers (50,-)
open sandalen met hak (79,-)
zwarte pumps (120,-)

Kom ik al snel uit op 850,- inderdaad, Maar goed ik neem aan dat je toch nog wel iets in je kast hebt gehouden? ;-)

Broeken kies ik graag in effen kleur, ik combineer het dan wel weer met een gekleurde /geprinte top. Komt ook omdat ik een schoenentik heb en heel veel pumps heb in kleurtje en met printjes, die staan dus beter onder een egale onderkant.
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 11:04
Ik hou niet zo van witte shirts, flodder broekjes, playsuits en enkel broeken.
Ik ook niet. Een basisgarderobe is persoonlijk.

Welke soorten kledingstukken draag je graag in de zomer? Welke kleuren staan je goed? Hoe besteed je je tijd komende zomer?
Welke broek of roklengte staat je leuk?

Voor mezelf:
Ik draag graag jurken en rokken boven de knie, dus één spijkerbroek is genoeg en in een basis zou ik 2 sportbroeken maar zeker 3 rokjes nodig hebben, 3 jurken, en een paar leuke gekleurde tops met korte mouwen en vestjes voor frisse dagen. Sandaaltjes en ballerina's, een mooie handtas en 2 jasjes om het af te maken.
Alle reacties Link kopieren
belinda30 schreef:
19-05-2020 12:29
Ik ook niet. Een basisgarderobe is persoonlijk.

Welke soorten kledingstukken draag je graag in de zomer? Welke kleuren staan je goed? Hoe besteed je je tijd komende zomer?
Welke broek of roklengte staat je leuk?
Ja dat het lastige. Ik was altijd van de rokken en jurken tot op de knie. Maar merk dat mijn smaak begint te veranderen en ben tegenwoordig ook dol op lange jurken, rokken. Maar mag ook graag een mooie broek met iets dragen of een jeans met een blouse
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 12:33
Ja dat het lastige. Ik was altijd van de rokken en jurken tot op de knie. Maar merk dat mijn smaak begint te veranderen en ben tegenwoordig ook dol op lange jurken, rokken. Maar mag ook graag een mooie broek met iets dragen of een jeans met een blouse
Maar zo lastig is dat dan toch niet. Je smaak is duidelijk uitgebreid genoeg.

Duurdere items zijn basic. Geen rare printjes, geen aparte strepen, geen mode. Die broek met strepen is, in mijn ogen, niet basic, want je moet altijd opletten met wat je erbij draagt. Leuke broek hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zou dan eerder kiezen voor deze broek in donkerblauw of wit, of een lange rok in bijvoorbeeld wit. Dan kun je qua shirtkleuren echt alle kanten op. Juist omdat shirts vaker gewassen worden dan broeken en rokken is het fijn als je daarmee flink kunt afwisselen. Zo´n rok kun je combineren met een (jeans)jasje, maar ook met een blouse (netjes), topje (strand) of topje met jasje (werk). Heb je er een jeans bij, dan kun je alles wat met die rok gecombineerd kan worden, ook weer combineren met jeans, want daarmee kun je ook eindeloos varieren. Beide kunnen gecombineerd worden met sandalen, sneakers of desnoods slippers. Een basis item is in mijn ogen dat ene stuk dat met minstens de helft van de rest van je kleren gecombineerd kan worden.

De broek uit jouw link dwingt je tot nadenken over wat erbij kan. Niks mis mee, maar dan moet je dus heel wat andere kleding aan die ene broek gaan aanpassen. Terwijl een goede basisgarderobe nou juist bestaat uit stukken die met alles gecombineerd kunnen worden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
19-05-2020 12:06
Ja, dat kan.

Toen ik schoonmaakster was, was er geen haar op mijn hoofd dat nadacht over een dure jeans. Die van de bristol, 2 voor 40 euro, waren echt helemaal prima om wc's mee te boenen. Qua pasvorm waren ze overigens prima. Het enige nadeel van die broeken is; zodra je een maat kleiner neemt, worden ze ook korter. Dus met maat 46 waren dat superbroeken, met maat 42/44 niet, want te kort. Na een zoektocht kwam ik uit bij Expresso. Als ik daarvan een broek bestel in maat 44 past ie altijd. Ik let op aanbiedingen, maar de normale prijs ligt rond de 80-100 euro. Nou, koop er daar drie van en je bent al 300 euro verder.

In mijn kast hangen blazers. Van 4 tientjes tot aan 400 euro (akkoord, dat heb ik er nooit voor betaald, die wil ik alleen met 50% korting). Maar heel eerlijk? Draag ik zo´n duurder item wordt me ineens verteld dat ik er goed uitzie. Dat gebeurt met een jasje van vier tientjes eigenlijk nooit.
Blouses en shirts waar ik meer geld aan uitgeef houden zich beter. Ze hebben ontdekt dat we kledingstukken gemiddeld genomen 7x dragen. En inderdaad, goedkopere spullen zijn na een keer of 10 wassen wel aan vervanging toe. De rek is eruit, de kleur is vervaagd en de pasvorm is meestal ook een stuk minder. De duurdere shirts kunnen na diezelfde tien keer wassen rustig nog een seizoen in de kast.

Ik koop daarom tegenwoordig heel bewust. Natuurlijk heb ik shirts van een tientje, om hier thuis in de tuin te graven zijn die echt helemaal prima. En ja, ik heb broeken van de hema, die uitstekend zijn om hier thuis te werken. Maar aan het einde van de dag lubberen kont en knieen, dus nee, die draag ik niet naar kantoor.

Dus ik vind 1000 euro een mooi bedrag voor een basis die wat langer mee moet gaan. Met als kleine kanttekening dat die broeken van de bristol echt supergoed waren, ik heb ze uiteindelijk weggegeven aan een nichtje en zij draagt ze nog. Ze zijn inmiddels zeker vijf jaar oud en ze is juf, dus ze worden heel vaak gewassen. Waarmee ik maar wil aangeven dat je ook gewoon mazzel kunt hebben.
Ik geef nooit zoveel geld uit aan kleding en doe toch iets goeds denk ik want ik krijg vaak te horen dat ik er altijd leuk uitzie!
Kleding van de Zara bijvoorbeeld blijven bij mij heel lang mooi en ik ben een koopjesjager wat ook al heel veel scheelt.
Bershka, H&M vind ik qua kwaliteit inderdaad niet heel denderend maar ik houd er dan ook niet van om dezelfde kleren meerdere seizoenen achter elkaar te moeten dragen dus als het versleten uitziet weg ermee en dan koop ik wel weer een nieuwe lading als het zover is.
Alle reacties Link kopieren
Skinnys uit?
Je ziet hier de jeugd en jongere in de stad met niks anders.
Echt alleen maar skinnys zo strak mogelijk en op de enkel met sneakers.
Ik draag de zwarte nette variant, de winkels hangen er vol mee..en zo niet draag ik ze toch want vind ze heel mooi staan.
Alle reacties Link kopieren
Juist de duurdere kleding effen of met een rustige print. De opvallende dingen zijn bij mij de blouse met die opvallende print, de felle kleur. De rode tas en schoenen (maar dan niet 400 euro eraan uitgeven). Die broek in een effen tint. Die in je kleurenpalet past. Dan passen de felle kleurenben de wilde prints ook.
Love_star schreef:
19-05-2020 11:59
Hoe dan? Een jeans gemiddeld 100 euro en met een mooie jurk zit ik ook op de 100-150 euro.
Spijkerjasje 90 euro.

En ik ben er zo doorheen.
Jeetje. Ik betaal nooit meer dan 40 euro voor een broek.
guppekop schreef:
19-05-2020 12:13
Als ik kijk naar mijn lijstje dan ziet het kostenplaatje er ongeveer zo uit:

een mooi pak waarvan je colbertje (120,-) en broek (79,95) los kan dragen
een grijze jeans (79,-)
een korte uitlopende zwarte rok (39,-)
een lange rok (49,-)
een witte soepelvallende top/blouse (49,-)
van die zijde achtige hemdjes met een kantrandje ( 25,- per stuk)
Zwarte jurk (99,=)
witte sneakers (50,-)
open sandalen met hak (79,-)
zwarte pumps (120,-)

Kom ik al snel uit op 850,- inderdaad, Maar goed ik neem aan dat je toch nog wel iets in je kast hebt gehouden? ;-)

Broeken kies ik graag in effen kleur, ik combineer het dan wel weer met een gekleurde /geprinte top. Komt ook omdat ik een schoenentik heb en heel veel pumps heb in kleurtje en met printjes, die staan dus beter onder een egale onderkant.
Zo zie je maar dat een " basis gardarobe niet bestaat.
Ik heb werkelijk niets van dit lijstje.
Maak eens een bord aan op pinterest en pin daar alles op wat je leuk vindt. Naarmate je dat vaker doet komt er ook steeds meer voorbij. Probeer dan na een tijdje eens te kijken of er een lijn zit in de dingen die je gepind hebt. Vooral broeken of rokken? Tops of tshirts? Jurken of jumpsuits? Spijkerstof of andere stofjes?
Als je de lijn weet kun je dingen gaan uitzoeken. De tip om te zorgen dat duurdere items met alles te combineren zijn is een goede.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen basisgarderobe. Ik koop gewoon dingen die ik leuk vind. Meestal wat duurdere dingen waar ik jaren mee doe. Ik heb ook niet zoveel kleding en al helemaal niet echt voor de zomer, veel dingen draag ik het hele jaar door omdat ik een koukleum ben. Alleen rond de 23 graden en hoger ga ik echte zomerkleding dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
19-05-2020 12:58
Maar zo lastig is dat dan toch niet. Je smaak is duidelijk uitgebreid genoeg.
Dat is juist het hele probleem, waardoor het niet goed lukt om dingen door te combineren.

Ik vind deze jurk
https://www.dressesonly.nl/esqualo-jurk ... rood[quote]

Bijvoorbeeld erg leuk

Maar deze rok ook

https://www.sakestore.nl/geisha-beige-g ... v4QAvD_BwE







Waardoor ik steeds het gevoel heb dat ik in hetzelfde rond blijf lopen en er weinig variatie inzit.
Daarnaast is het voor nu erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 12:33
Ja dat het lastige. Ik was altijd van de rokken en jurken tot op de knie. Maar merk dat mijn smaak begint te veranderen en ben tegenwoordig ook dol op lange jurken, rokken. Maar mag ook graag een mooie broek met iets dragen of een jeans met een blouse
Je zou kunnen beginnen met een jeans, een broek, twee rokken en twee jurken.
Van de rokken en jurken kun je dan ieder een kortere en een langere nemen.
En dat een paar mooie blouses en tops, een vestje en een jasje.

Ik zou een deel in neutrale kleuren kiezen die harmoniseren en je goed staan.
Stel dat je bijvoorbeeld een donkere jeans, een mooie crèmekleurige broek en een zwarte rok tot op de knie kiest; dan werkt het allemaal prima met een zwart jasje, een beige vest en een mooie blouse in crème met zwarte polka dots. Een zwart wit gestreept jurkje kan dan ook met alles.
Daarnaast zou ik kijken welke kleuren je het aller-allermooist staan en daar in elk geval een prachtige jurk in kopen en een mooie top of blouse. Als dat bijvoorbeeld rood is, kun je het sowieso met de bovenstaande dingen combineren en er een rok bij kiezen met wat rood in de print en wellicht een rode lipstick. Stel dat in die print ook lichtblauw zit, en dit ook een mooie kleur voor je is, dan kun je nog een topje en vestje in die kleur kopen en misschien een hanger met een blauwe steen. Accessoires in je beste kleuren maken ook neutrale outfits net even af.

Tenslotte kun je een paar tops kopen dit een beetje meer gedurfd combineren, zodat je niet alleen voorspelbare setjes hebt. Maar dit zou ik later doen nadat je een beetje hebt kunnen spelen met je nieuwe en bestaande kleding. Je merkt vanzelf wel wat je nog mist en in deze categorie is het juist wel leuk om ook een beetje per seizoen te kijken.

Hier staan ook veel goede tips:
https://anuschkarees.com/blog/2012/12/2 ... drobe-101/
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik gaan voor een paar lange jurken/rokken maar in verschillende prints/kleuren. Een of 2 goeie jeans, 2 vestjes, wat shirts (tanktop/korte/lange mouw) blousje, colbertje, spijkerjasje.

Rok/jurk met print kun je combineren met vestje/spijkerjasje/leren jasje. Effen rok kun je weer combineren met shirt/blouse met print en vestje/jasje en zo.

Maar het is allemaal nogal persoonsgebonden natuurlijk, mijn basisgarderobe bestaat uit jogginsbroeken, tanktops, longsleeves, een vestje en een hoodie. Dan nog slippers en gewone schoenen. O ja, een spijkerjasje heb ik ook, en heel veel sjaals.
Een mooie lange jurk en een zwarte broek/blousje voor als ik eens netjes moet. Daarnaast idd een hoop items die naar mijn mening alleen samen combineren; een mooie flared jeans, maar daar moeten nét weer andere laarzen bij vanwege de lengte bijvoorbeeld.
Mij lijkt 1000 ook erg veel maar als je het er graag voor over hebt, je kan dan wel ineens goed investeren. Zou ik stiekem ook best van kunnen dromen, maar het is gebleken dat het me toch niet boeit en dan in de kast blijft hangen.

Op pinterest kun je ook veel 25 of 30 pieces garderobes vinden, misschien kun je daar wat mee?

Als de skinny’s uit zijn, wat voor jeans zijn nu dan wel in? Ik zie in de winkels vooral nog skinny wat de klok slaat eigenlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven