Mode & Beauty alle pijlers

BB cream Garnier

05-11-2011 15:13 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand al ervaringen met deze nieuwe(?) creme van Garnier?

Yfke Sturm staat regelmatig hiernaast met dit smeerseltje --->

BB staat voor Blemish Balm en schijnt in Azie een hype te zijn...

Anyone?
Dank voor alle reacties!

Eerst maar even een sample proberen om de kleur, glim/glans en hydratatie te checken...
Wat kost ie? En waar heb je m gekocht?

(vraag in het algemeen)
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 06 november 2011 @ 09:37:

Wat kost ie? En waar heb je m gekocht?

(vraag in het algemeen)Iemand schreef dat deze creme bij de DA voor een tientje in de aanbieding is. Adviesprijs is 13,99 geloof ik.
Bij de Kruidvat is hij van de week in de aanbieding, voor iets onder de 10 euro.
Dit is geen echte BB cream.. Valt niet te vergelijken met de echte Aziatische BB creams.. Dit is gwn een getinte dagcreme.. Niet dat dat slecht is, maar vindt het de naam BB niet echt waard
ik heb 'm ook gekocht. Leek me een fijn product aangezien ik geen product wil dat helemaal dekt, maar wel subtiel wat egaliseert. T ruikt best lekker, smeert gemakkelijk en ook nog factor 15 en een fijn glansje. Bijna te mooi om waar te zijn. En dat was het ook, want na een paar dagen gebruik had ik een allergische reactie en mijn huid heeft een week lang geschilferd en getrokken. Zegt verder niks over het product behalve dat er een bestanddeel in zit waar ik helaas niet tegen kan...moet er nog een keer achter komen wat dat nu precies is
Ik heb een ''echte'' BB cream uit Azie, en ben eigenlijk wel benieuwd naar deze van Garnier. Heb een paar weken geleden al een sample aangevraagd via Facebook maar nog niks ontvangen
Ik heb m vanmiddag gekocht en omdat ik geen make up ophad ook meteen opgesmeerd

Wat een lekker spulletje :D

Het smeert lekker, ruikt lekker en dekt een beetje

Ik denk niet dat je dit moet smeren als je echt daadwerkelijk foundation 'nodig' hebt maat ik heb een vrij egale huid en draag vaak alleen dagcreme en oogmake up.

Dan is het echt fijn spul en ik combineer het met de garnier oogroller tegen donkere kringen en moet zeggen dat m'n huidje en sprankelend en lekker fris uitziet vandaag
Internagelaktisch
Wat goed om te horen Maaique! Ik heb er vandaag nog mee in m'n handen gestaan maar het even gelaten voor wat het was.
Moet je de BB nog afpoederen?
Flower, ik zou m halen Lekker naturel maar verzorgd gezichtje zeker door de weeks erg fijn als je je ff snel wil klaarmaken en hij voelt fijn!

Daaromniet, ik doe het wel op mn neus omdat ik echt alllttijjjd een glimmend gezicht heb.. Misschien hoef jij het niet!
Internagelaktisch
Hmm, klinkt eigenlijk een beetje hetzelfde als mijn Nivea Young getinte dagcreme. In de reclame las ik dat het ook fijne lijntjes zou vervagen, klopt dat?? Al lijkt het me van niet...

Jammer dat ik het proefje nog niet heb ontvangen!
19 juni, dat weet ik ook niet want ik heb nog geen rimpels..

Maar aan de substantie te voelen zou het nog best eens waar kunnen zijn

En het is heel anders dan dagcreme met een btje foundation!
Internagelaktisch
Heb ook een sampletje, ben erg benieuwd! Geldt de Etos 2+1 aanbieding nog?
Klinkt als de foudation van de hema. aleen dan 2 a 3 keer zo duur.
quote:laaraa schreef op 07 november 2011 @ 01:08:

ik heb 'm ook gekocht. Leek me een fijn product aangezien ik geen product wil dat helemaal dekt, maar wel subtiel wat egaliseert. T ruikt best lekker, smeert gemakkelijk en ook nog factor 15 en een fijn glansje. Bijna te mooi om waar te zijn. En dat was het ook, want na een paar dagen gebruik had ik een allergische reactie en mijn huid heeft een week lang geschilferd en getrokken. Zegt verder niks over het product behalve dat er een bestanddeel in zit waar ik helaas niet tegen kan...moet er nog een keer achter komen wat dat nu precies is

Aangezien ik pas weet wat een creme precies is als ik de INCI lijst heb gezien, ben ik die op gaan zoeken. De cosmetica-industrie schrijft van alles over een product maar dat slaat meestal toch nergens op omdat het slechts een middel is aan te zetten tot koop van het product.

Helaas staat bij deze bb cream vrijwel bovenaan de INCI alcohol denat. en alcohol is sterk uitdrogend voor de huid. Behalve parfum zitten er helaas ook de parfumstoffen linalool, geraniol en limonene in. Deze laatste drie moeten apart vermeld worden i.v.m. het feit dat veel mensen daar overgevoelig voor zijn. Zeker in combinatie met alcohol denat. waar een hoog percentage van in zit omdat het zo hoog op de INCI lijst staat, wekken deze stoffen nog sneller een overgevoeligheidsreactie op. Stoffen waarvan bewezen is dat ze echt werkzaam zijn voor de huid zitten er niet of nauwelijks in.

BB cream zou een combinatie moeten zijn van huidverzorging en makeup maar dat kan deze bb cream niet waar maken. Zeker niet door de toevoeging van zo'n hoog percentage alcohol.

Als je wilt weten van welke ingrediënten wetenschappelijk is bewezen dat ze wel iets goed doen voor je huid moet je

dit

maar eens lezen.

@maaique als je vaker allergisch reageert om makeup en of huidverzorging moet je in het vervolg maar eens letten op deze parfumstoffen:

Geraniol – Linalool – Citronellol – D-limonene – Eugenol – Lilial (butylphenyl methylpropional) – Citral – Hexyl cinnamal – Benzyl salicylate – Coumarin – Lyral (hydroxyisohexyl-3-cyclohexene carboxaldehyde)- Benzyl benzoate – α-Isomethylionon – Hydroxycitronellal – Benzyl alcohol – Cinnamyl alcohol – Isoeugenol – Amyl cinnamal – Cinnamal – Farnesol – Benzyl cinnamate – Oak moss – Anisyl alcohol – Amylcinnamyl alcohol – Methyl heptine carbonate – Tree moss.

Deze parfumstoffen staan apart vermeld omdat ze vaak overgevoeligheidsreacties veroorzaken.
@marianko: kunnen veroorzaken. Het hóeft niet. Ik heb de BB creme zaterdag gehaald en heb nergens last van.

@daaromniet; ik doe verder geen poeder op.
quote:blauwbloempje schreef op 07 november 2011 @ 20:23:

Heb ook een sampletje, ben erg benieuwd! Geldt de Etos 2+1 aanbieding nog?Ja, die geldt nog.
quote:lynsay_viva schreef op 08 november 2011 @ 11:55:

@marianko: kunnen veroorzaken. Het hóeft niet. Ik heb de BB creme zaterdag gehaald en heb nergens last van.

@daaromniet; ik doe verder geen poeder op.Er staat ook dat er veel mensen overgevoelig voor zijn en dat is niet alle. Om die reden moet het apart vermeld worden op de INCI lijst. Ik reageerde op Maaique die er wel een reactie op kreeg.
Gisteren een 'sample-tje' gekregen bij de Kruidvat. Vanmorgen geprobeerd, de BB-cream.

Ik wist niet dat het een foundation en dagcrème inéén was (had bijsluiter nog niet gelezen), dus keek even raar op van de bruine kleur. Ik gebruik zelf nooit foundation, dus dit was even wennen.

Maar ik moet zeggen, het egaliseert mijn huid mooi. Het is net alsof ik echte foundation op heb.

Maar, ik ben niet wild van foundations, dus ga hem niet kopen (de BB).
Ik heb de cream gekregen van een vriendin die het niets vindt. Moet hem zelf nog proberen en dan kijken of ik hem moet afpoederen.
Heb ook de sample geprobeerd,schrok ook van de heftige kleur,zag verder geen bijzonderheden..dus nee geen voorstander..
Ik heb hem gekocht met mijn voordeelpas, was 7 euro kwijt. Ik vind hem te oranje en te glimmend en ik moet bepaalde puistjes en vlekjes wegwerken met een aparte camouflage-stift. Maar okee de créme geeft ook duidelijk aan niet onzuiverheden helemaal te verdoezellen. Verder kreeg ik in de loop der dag, jeuk en voelde toch te plakaat-achtig op mijn huid. Na het reinigen waren mijn watjes goed zichtbaar met een lading huidskleur en had ik wat pukkels erbij en rode vlekken ook. Hup 7 euro verknald. Nee hij ligt al in de bak klaar des vuilnisbelt
quote:girlxxx schreef op 09 november 2011 @ 18:18:

Ik heb hem gekocht met mijn voordeelpas, was 7 euro kwijt. Ik vind hem te oranje en te glimmend en ik moet bepaalde puistjes en vlekjes wegwerken met een aparte camouflage-stift. Maar okee de créme geeft ook duidelijk aan niet onzuiverheden helemaal te verdoezellen. Verder kreeg ik in de loop der dag, jeuk en voelde toch te plakaat-achtig op mijn huid. Na het reinigen waren mijn watjes goed zichtbaar met een lading huidskleur en had ik wat pukkels erbij en rode vlekken ook. Hup 7 euro verknald. Nee hij ligt al in de bak klaar des vuilnisbelt

Dit is nog eens duidelijke feedback... Dank je!

Ik geloof dat ik, na het lezen hiervan, er maar vanaf zie deze creme te kopen.
Heb em in de winkel ook ff opgesmeerd maar kreeg er een instant glimhoofd van! Merkte niet dat het ook een creme zou zijn.. voelde exact hetzelfde aan als foundation, niet mijn ding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven