Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-10-2019 14:04
Mijn ervaring met CG shampoos tot nu toe is dat ze mijn haar allemaal stroef en touwig maken.

Oh nu lees ik dit pas. Dus droog en touwig is blijkbaar wel eigen aan de meeste cg shampoo’s...
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
07-10-2019 19:05
Dat heb ik ook wel met die shampoo. Maar ik dacht dat dat zo hoorde met cg shampoo. Het voelt ruw en gestript na het wassen dus had ik wel een ‘schoon’ gevoel.
Ik heb snel last van buil - up dus ik moet wel iets reinigend hebben.
Maar dat kan dus ook met zachter gevoel samengaan blijkbaar?
Dat vraag ik me dus af. Tot nu toe heb ik dat stroeve en touwige gevoel bij elke CG shampoo gehad. Ik vind het op zich niet zo erg want na de conditioner is het weg.

Ik weet niet wat er vandaag met mijn haar aan de hand is. Ik heb geco-washed, daarna Orange Marmalade en Boucleme gel er in en het is een plakkerige bende. Voelt totaal niet fijn. Dat heb ik nog nooit eerder van die combi gehad.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
07-10-2019 19:07
Oh nu lees ik dit pas. Dus droog en touwig is blijkbaar wel eigen aan de meeste cg shampoo’s...
Dat is mijn theorie he. Een shampoo hoeft natuurlijk niet te verzorgen, daar gebruiken we de conditioner voor maar ik denk dat de meeste mensen het prettig vinden dat ze tijdens/na de shampoo nog normaal met de vingers door hun haar kunnen. Bij mij is het gewoon 1 bol touw terwijl ik echt nooit last heb van klitten.
ik heb een tijdje de prinsessenshampoo gebruikt, die maakte mijn haar gelukkig niet zo touwig. maar.. het was wel zo goed als stijl daarna iedere keer. ook niet echt een aanrader dus, maar ik denk dat er dus misschien wel CG shampoos zijn die wel gewoon fijn zijn.. ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de novex black shampoo wel fijn trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Chiri, stijl is nou ook weer niet de bedoeling :)

Ik had het koud, ik had een kutdag en mijn haar voelde vies dus ik heb het net gewassen en die heerlijke Kerastase conditioner erin gedaan. Ook een beetje als leave-in gebruikt en verder niks. Ik kreeg de cast er vanochtend dus gewoon niet uitgeknepen (punten) en ik trek dat niet. Door de hele tijd erin te zitten werd het dus gewoon enorm viezig en pluizig. En toch kan de Orange Marmalade zo goed werken... in de juiste dosis.

Ik heb besloten na dit flesje OM het niet meer te kopen. Dan maar wat minder goed gedefinieerde krullen. Het duurt ook letterlijk uren voor het droog is als ik het gebruik.
Ik heb de petal fresh shampoo. Ik vind hem wel fijn! Ik gebruik de shampoo in combinatie met de kokosboost (routine deep-co).

Ik heb overigens besloten om weer gewoon nieuwe kokosboost te kopen als deep-co. Ik denk dat de novex te zwaar is voor mijn haar. Bijna iedereen is tevreden over de kokosboost, dus ik denk niet dat ik met een ander product een heel ander (positief) resultaat zal krijgen.
Alle reacties Link kopieren
De kokosboost is helemaal prima inderdaad. En vaak in de aanbieding bij de Appie: 1+1.
ik plan mijn wasdagen altijd op de dagen dat ik thuis werk. en ik realiseerde mij vandaag dat dat eigenlijk een beetje jammer is omdat dat altijd de dagen zijn dat mijn haar juist zo goed zit. de enige die mij op die dag zien zijn mijn huisdieren en de caissière van de lokale supermarkt :(

en dan op dag 2 of 3 met het matige resultaat van een poging tot refreshen aan mijn collega's staan vertellen dat ik zo blij ben met CG :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de rode Novex deepco binnen maar wat een joekel van een pot is dat.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
08-10-2019 16:34
ik plan mijn wasdagen altijd op de dagen dat ik thuis werk. en ik realiseerde mij vandaag dat dat eigenlijk een beetje jammer is omdat dat altijd de dagen zijn dat mijn haar juist zo goed zit. de enige die mij op die dag zien zijn mijn huisdieren en de caissière van de lokale supermarkt :(

en dan op dag 2 of 3 met het matige resultaat van een poging tot refreshen aan mijn collega's staan vertellen dat ik zo blij ben met CG :D

Dat herken ik, mijn wasdagen vallen in de week uit praktische overwegingen. Ik heb een wasdag op vrijdag omdat zaterdag wat krap is dus het meest fantastische kapsel is voor mijn medewerkers :clown:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe co-wasdag op m’n vrije dag (vandaag dus). Heb het nu in de plop, hoop dat het morgen goed zit.
En do of vrij weer. En in het weekend met shampoo wassen en deepco.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw! Mijn krullen zien er goed uit!!
Gisteravond bij het naar bed gaan was het nog licht vochtig. Dus niks meer aan gedaan (had geen heel harde cast), pineapple gemaakt en net uitgeschud.

Mijn styling heb ik nu met Nivea krullencreme gedaan. Nu op nat haar, vóór de gel.
Ik deed eerder cantu curl activator voor de gel, nu eens gekozen voor nivea. Voelt zachter en ziet er zachter uit.
Ik vind het ingewikkelder dan ik hoopte. Zelfs als je geen krullen wil is het zoeken naar de ideale producten en routine. Mijn haar lijkt ook veel
te licht, luchtig en pluizend (beschadigd) zonder de goede stylingsprodukten ( en silicone! ben ik bang) en aan de lucht te laten drogen.
styling producten zijn snel te zwaar en geen niet echt volume.
Knijpen in nat haar geeft soms beetje een mooiere slag maar meestal teveel kleine golfjes.
Het mooiste blijft haren aan de lucht drogen met crème en laatste fase met grote Krul föhn glad maken. Maar dit is heet dus slecht voor mijn beschadigde dunne haren.

Zoeken zoeken zoeken dus😅
Oh en ik ben ik de war.

Ik had een grote fles cantu shea butter cleansing Cream shampoo for natural hair gekocht.

( ruikt heerlijk!!!)

Op de voorkant staat;
No sulfates
No siliconen
No parament
of minerals oil.

Veilig in mijn beleving dus.

Maar nu las ik ergens dat deze niet CG proof is??

Weten jullie hoe dit zit?
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje, je kunt de ingredienten het best even door Curlsbot halen.
Is dat een app? En moet je dan hele ingrediënten lijst overtypen? 😃
Alle reacties Link kopieren
https://www.curlsbot.com/

Copy + paste de ingredientenlijst (liefst van de site van de producent).
Dank voor je hulp Lady👍🏻
Het is goed gekeurd👏🏻
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
09-10-2019 08:37
Het is goed gekeurd👏🏻
Super!
ik vind vooral het föhnen op de wasdagen vervelend..

ik heb een paar maanden geleden gewoon een simpele föhn met diffuser bij de action gekocht. zou het uitmaken als ik een duurdere föhn aanschaf? hebben mensen daar ervaring mee? gaat het sneller? zit het beter?
Alle reacties Link kopieren
Chiri, ik weet niet of een duurdere fohn per se beter is. Ik denk dat een fohn met meer vermogen wel uitmaakt als je geen gebruik maakt van de koele stand.

Ik kan niet zo heel goed met de fohn overweg. Ik gebruik em omdat het drogen anders letterlijk uren duurt maar ik krijg toch altijd wel wat pluis.

Ik had in het weekend mijn haar gewassen en behalve een beetje krullencreme in de punten geen enkele styling gebruikt. Ik had minder krullen maar mijn haar zat goed en voelde heerlijk zacht maar niet té. Het glansde ook mooi en het was binnen een uur droog.

Nu zit ik met gel in mijn haar al 3 uur te wachten tot het droog is maar het is nog steeds niet zo ver. Net de fohn erop gedaan (met diffuser) en ja hoor... pluis.

Lastig dit. Ik was en ben nog steeds wel enthousiast over de CG methode maar ik wil dat het makkelijker gaat. Een heel aantal van mijn producten beginnen ook op te raken en ik vraag mij af of ik die wel wil vervangen. Ik zit er aan te denken om naar een goede krullenkapper te gaan zodat er weer een goed model in zit en dat ik dan misschien (bijna) geen stylingspul meer hoef te gebruiken. Dat lijkt me pas fijn.
hm ja, dat is wel een goede tip. ik zal eens op vermogen kijken inderdaad. ik krijg ook altijd wat pluis met fohnen, maar zonder zit het zo plat als een pannenkoek. dus dat is helaas ook geen optie haha.

ik snap je hoor, ik ben nu twee maanden bezig en vind het nog steeds best een gedoetje. wasdagen zijn veel werk, en op de andere dagen werk het refreshen de ene keer wel en de andere keer niet. een krullenkapper is misschien wel een goed idee. goed geknipt worden kan wonderen doen, en de kapper heeft misschien ook wel wat advies in welke soort stylingsproducten bij je haar passen?
Alle reacties Link kopieren
Een föhn met ionen technologie is wel essentieel als je geen pluis wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven