Mode & Beauty alle pijlers

Beste steiltang

18-12-2010 16:29 33 berichten
Hallo allemaal,

Het stond al lang op mijn verlanglijstje: een goede steiltang. Maar in de electrozaak keek ik mijn ogen uit, zoveel keuze dat er was. Al die merken al: Babyliss, Calor, Remington... En dan allerlei varianten in allerlei prijzen: 29 euro, 55 euro, 127 euro... Kan iemand een bepaald ijzer aanraden? Ik zoek iets dat krullen mooi en snel steil maakt en mijn haar zo min mogelijk beschadigt. Da's alles.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dik haar en heb dus een stijltang die heel heet kan worden (geloof 240graden). Er zitten beschermende lagen op (weet even niet meer hoe het allemaal heet) en is van Remington.

Ben het stijlen een beetje zat, dus laat mn haar binnenkort Japanese Straighten. Dat zou niet of minder slecht zijn voor je haar... De moeite waard om het 's te proberen
Hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik dacht: ik neem maar de middenprijs, iets van 50 euro leek me wel oké.
Ik heb er ¤90 voor betaald, maar dat is al 2,5jr geleden.
Ik heb er één van een kappersgroothandel, van het merk Ga.Ma.

Heel goed merk en maakt het haar goed steil. Het kost rond de 100 euro.
Hier ook Remington. Heel fijn en onverwoestbaar. Ik zou rond de 70,- uitgeven voor een nieuwe. Kijk wat je fijn vindt: afgeronde kanten aan de zijkant zijn handig, want dan krijg je geen 'hoeken' in je haar. Mijn stijltang kan ook op nat haar, met speciale platen.
Ik heb een Remington S1051. Die kost ¤50. Per 10 graden instelbaar tot 230 en met een meedraaiend snoer.

Sowieso kun je er het beste een nemen met kermische platen.
Ik zag op internet dat vooral die van Chi en Ga.Ma zo goed zijn!
Over het algemeen wordt het merk Chi als de beste gezien. Geen slecht review over gelezen en levenslange garantie (en ze doen dan echt niet moeilijk, je krijgt gewoon een nieuwe). Wel prijzig, 100 tot 150 euro.

Ik ga er volgende maand een halen, ik heb er nu 1 van Vidal Sassoon maar die is na een jaar toch wel op, werkt niet meer zo lekker.
Ha, ik dacht serieus door de topictitel dat het een soort brief was een stijlstang, als in Beste steiltang, vandaag ben je ermee opgehouden blabla

Ok , dat was niet logisch, I know.

Ik heb zelf een Gis stijltang, bij de surinaamse toko gekocht. Maar ik heb kroeshaar, en bij mij werkt hij fantastisch (rondd e240 graden wordt hij geloof ik, en was bijna 100 euro) maar mijn blanke vriendinnen krijgen er weer iets te slap haar van .
quote:yellowlove schreef op 18 december 2010 @ 17:05:

Ha, ik dacht serieus door de topictitel dat het een soort brief was een stijlstang, als in Beste steiltang, vandaag ben je ermee opgehouden blabla

Ok , dat was niet logisch, I know.

Ik heb zelf een Gis stijltang, bij de surinaamse toko gekocht. Maar ik heb kroeshaar, en bij mij werkt hij fantastisch (rondd e240 graden wordt hij geloof ik, en was bijna 100 euro) maar mijn blanke vriendinnen krijgen er weer iets te slap haar van .
Ik weet het, ik was ook al helemaal klaar voor die brief.Ik ben gewoon een beetje apart, laten we het daar op houden

Beste steiltang,

ik heb zoveel met je meegemaakt, we hebben zoveel gedeeld. Maar vanaf vandaag ga ik voor krullen. Het doet me pijn, maar ik moet je laten gaan. Ik weet zeker dat ook jij iemand zult vinden. De tijd zal de wonden helen, maar je moet me nu loslaten,

liefs
Ik heb na meerdere goedkope stijltangen te hebben geprobeerd deze:

Van Chi, direct op de perfecte temperatuur. Maakt prima stijl.

Kost 130 euro, bij de kapper.
Ja die chi, dat vraag ik me dus altijd af, werkt dat nou ook zonder het speciale spulletje? (er zit toch een soort serum bij wat je moet gebruiken)
quote:anki schreef op 18 december 2010 @ 16:56:

Ik heb een Remington S1051. Die kost ¤50. Per 10 graden instelbaar tot 230 en met een meedraaiend snoer.

Sowieso kun je er het beste een nemen met kermische platen.Die heb ik ook en ben er erg tevreden over.
Ja, werkt natuurlijk zonder dat serumpje ook. Is ter bescherming van je haar, ongeacht het merk stijltang, föhn of krultang die je gebruikt.

Zat er overigens bij mij niet bij.
Hihi, beste steiltang, ik zal je missen...

Maar prima, zal wel wat nieuwsgierigen en dus meer antwoorden lokken...

Ik vroeg me trouwens ook af of het nu steiltang of stijltang is. Even opgezocht, to whom it may concern: stijltang is een algemeen ding, om ook mee te krullen, te stylen dus. Steiltang is om je haar steil te maken, sluik dus.
quote:Lizzl schreef op 18 december 2010 @ 16:34:

Ik heb dik haar en heb dus een stijltang die heel heet kan worden (geloof 240graden). Er zitten beschermende lagen op (weet even niet meer hoe het allemaal heet) en is van Remington.

Ben het stijlen een beetje zat, dus laat mn haar binnenkort Japanese Straighten. Dat zou niet of minder slecht zijn voor je haar... De moeite waard om het 's te proberen Oh niet doen hoor, ga dan voor de Brazilian keratin Hair Treatment, ik ken meiden bij wie het haar totaal vernield is na Japanese straighten. Zelf heb ik de keratine behandeling gedaan, en ben daar heel tevreden over. Kom anders eens lezen op het topic over de brazilian keratine behandeling.
quote:yellowlove schreef op 18 december 2010 @ 17:34:

Ja die chi, dat vraag ik me dus altijd af, werkt dat nou ook zonder het speciale spulletje? (er zit toch een soort serum bij wat je moet gebruiken)Het apparaat werkt prima zonder serum, alleen is het serum wel aan te raden want dat beschermt je haar. Of je nou een Chi of babyliss koopt, gebruik altijd iets om tegen de hitte te beschermen. (en die Biosilk lijkt duur, maar je doet er zo lang mee dat dat echt mee valt en het werkt super fijn).
quote:Ises schreef op 18 december 2010 @ 16:51:

Ik heb er één van een kappersgroothandel, van het merk Ga.Ma.

Heel goed merk en maakt het haar goed steil. Het kost rond de 100 euro.Ik heb ook een ga.ma. Kan tot 230 graden en heeft keramische platen. Maar was volgens mij rond de 45 euro. Misschien heb ik net een wat eenvoudiger exemplaar dan jij.
Niet helemaal on topic maar ik vroeg mij af of iemand ooit een Chi tang via marktplaats heeft gekocht. Ik vind 150 echt te duur en via martkplaats kun je een nieuwe tang al voor 60E kopen..ben alleen bang dat het geen echte Chi blijkt te zijn. Kan me voorstellen dat het verschil in prijs te verklaren is doordat je via marktplaats geen garantie krijgt, maar dat vind ik niet zo'n ramp als het maar een echte Chi is. Dus- iemand ervaring ermee?
Het prijsverschil zou ik al verdacht vinden, want de goedkoopste originele Chi Black die gezien heb, was 120 euro.

Dus ik zou het niet doen.

Als je 150 euro te veel geld vindt voor een stijltang, dan zou ik toch naar een ander merk gaan kijken. Bijvoorbeeld Remington of Ga.Ma.
Ja maar een Remington heeft voorzover ik weet, geen volledig keramische platen, alleen een keramisch laagje en dat heeft de Chi weer wel. Dat schijnt beter te zijn voor je haar. Ik weet niet hoe het met Ga.Ma tangen zit. Weet je of ze goed zijn?
Volgens mij is de Chi stijltang de enige met volledige keramische platen. Trouwens toermalijn heeft hetzelfde effect als keramiek.

Ze zeggen dat volledige keramische platen beter zijn, omdat bij de stijltangen waar alleen een laagje op zit, dit laagje eraf zou kunnen slijten. Maar op mijn 5 jaar oude Remington zie ik die slijtage nog niet.
Lastig hoor, zoveel keuze;-) Ik heb trouwens contact gehad met de persoon die op marktplaats Chi tangen goedkoop aanbiedt en volgens haar krijg je de tang met garantie en al geleverd (2 jaar op elekrisch gedeelte, levenslang op de platen). Klinkt erg verleidelijk, maar moet er toch eens over nadenken. Het is waar wat je zegt over slijtage, ik heb nu een Carmen (3 jaar oud) en het laagje begint nu te slijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven