Bestelling internet
vrijdag 6 september 2013 om 19:19
Wat ik me afvraag. Ik heb van de week iets besteld bij een postorderbedrijf. In de bevestiging staat dat ik het pakketje vandaag kan verwachten. Ik ben de hele dag thuis geweest, hoefde nergens heen, maar er is niets bezorgd. Dus ik wacht morgen af. Maar de postbodes zijn bij ons behoorlijk makkelijk, Ze geven rustig zo'n pakketje af bij de buren of verderop in de straat zonder bij de geadresseerde een briefje in de brievenbus te doen. Nu heb ik deze bestelling via i-deal betaald. Stel nou dat de postbode het pakketje bij iemand anders afgeeft en diegene houdt dat. Hoe gaat dat dan verder? Ik heb dan nl niets ontvangen maar wel betaald.
vrijdag 6 september 2013 om 19:39
Ik vond dit:
Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.
Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.
vrijdag 6 september 2013 om 21:34
quote:beautyfly schreef op 06 september 2013 @ 20:25:
OK, maar hoe wordt dat bewezen dan? Je hoeft nooit iets te tekenen voor ontvangst.
Bij ons wel.
En de buurman/vrouw ook als ze het aannemen,en briefje in de brievenbus.
En via tracking nummer kan je zien dat het op een ander nummer is afgeleverd.
OK, maar hoe wordt dat bewezen dan? Je hoeft nooit iets te tekenen voor ontvangst.
Bij ons wel.
En de buurman/vrouw ook als ze het aannemen,en briefje in de brievenbus.
En via tracking nummer kan je zien dat het op een ander nummer is afgeleverd.
vrijdag 6 september 2013 om 22:14
quote:LadyPhoxy schreef op 06 september 2013 @ 19:39:
Ik vond dit:
Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.Joh nooit geweten! Interessant!
Ik vond dit:
Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.Joh nooit geweten! Interessant!
zaterdag 7 september 2013 om 18:35
Pakketje is vanmorgen bezorgd. Dus geen nood. Maar niets getekend hoor. Gewoon met postnl.
Maar stel nou dat ik het pakje wel ontvangen heb en dan tegen het postorderbedrijf zeg van niet. Krijg ik het dan nog een keer opgestuurd? Want ik heb niets getekend dus kunnen ze niet bewijzen dat ik het heb gekregen (ik doe het niet, maar stel).
Maar stel nou dat ik het pakje wel ontvangen heb en dan tegen het postorderbedrijf zeg van niet. Krijg ik het dan nog een keer opgestuurd? Want ik heb niets getekend dus kunnen ze niet bewijzen dat ik het heb gekregen (ik doe het niet, maar stel).
zaterdag 7 september 2013 om 21:01
Ja als je dat zou doen, moeten ze het doen.
Ik heb hele slechte postbezorging. Koop vaak dingen die door de brievenbus passen. Een bedrijf heeft al drie keer se bestelling nogmaals moeten versturen. Ze zijn elke keer een onderzoek gestart bij postNL maar daar kwam niets uit. Ze hebben nooit getwijfeld aan mijn verhaal, maar ik had natuurlijk kunnen liegen.
Ik heb hele slechte postbezorging. Koop vaak dingen die door de brievenbus passen. Een bedrijf heeft al drie keer se bestelling nogmaals moeten versturen. Ze zijn elke keer een onderzoek gestart bij postNL maar daar kwam niets uit. Ze hebben nooit getwijfeld aan mijn verhaal, maar ik had natuurlijk kunnen liegen.