Mode & Beauty alle pijlers

Bh bij zomerkleding

14-06-2021 10:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jurkjes en hemdjes in de kast liggen die ik niet draag omdat ik het niet mooi vind staan dat de bh er onderuit komt. Denk aan off-shoulder-jurken of hemdjes met dunne bandjes. Ik heb een zware boezem en daardoor ook stevige bh's nodig.

Nu vraag ik me af of het de moeite waard is om te investeren in een strapless BH. Voor mijn maat kom ik dan al snel uit op een bedrag van 80 a 100 euro. Is dit iets (als het goed past) wat je dagelijks in de zomer kan dragen of is het toch meer voor één avondje?

Graag hoor ik jullie tips en ervaringen.
Ik heb zelf cup 75G en ook strapless BH's geprobeerd, maar het is mij nooit gelukt er 1 te vinden die ik niet na 2 uur dragen wil verbanden.

Is het een optie om BH's te zoeken met mooi versierde bandjes in bijpassende kleur? Dat kan juist heel sexy zijn.
Bij mij werkt een strapless bh alleen om ‘mooi te zitten wezen’ met de nadruk op ‘zitten’. Ik heb allerlei merken geprobeerd maar voor dagelijkse activiteiten (gewoon rondlopen) werkt het niet voor mij. Fashiontape werkt nog beter (die ene keer dat ik bruidsdame was en een strapless jurk voorgeschreven kreeg). Die hemdjes met spaghettibandjes met ‘ingebouwde bh’ snijden enorm in mijn schouders.

Ik heb 70E trouwens.
Ik ben ook gezegend met een flinke boezem en een strapless bh zit bij mij voor geen meter. Wat ik tegenwoordig draag bij zomerkleding is een huidskleur bh of een bh met bandjes in dezelfde kleur als de kleding.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik heb nog geen strapless bh gevonden die niet afzakt. Vind het echt verschrikkelijke dingen.

Als je een avondje uit bent waarbij je op je stoel kan blijven zitten is het misschien nog een optie.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
mevrouwiglesias schreef:
14-06-2021 10:46
Ik ben ook gezegend met een flinke boezem en een strapless bh zit bij mij voor geen meter. Wat ik tegenwoordig draag bij zomerkleding is een huidskleur bh of een bh met bandjes in dezelfde kleur als de kleding.
yep ik ook. Bij een offshouder jurk kunnen mooie bandjes vaak juist een leuke toevoeging zijn.

Ik zou dus eerder investeren in goede Bh`s met mooie bandjes ;-)
guppekop schreef:
14-06-2021 10:50
yep ik ook. Bij een offshouder jurk kunnen mooie bandjes vaak juist een leuke toevoeging zijn.

Ik zou dus eerder investeren in goede Bh`s met mooie bandjes ;-)
dit inderdaad. Ik heb een keer flink wat geld uit gegeven aan een goede strapless bh maar het zit voor geen meter bij een flinke cupmaat. zonde van het geld! Je kunt beter een goede bh kopen met mooie bandjes waarbij het niet erg is om ze te laten zien.
Bij een echte off shoulder jurk vind ik bh bandjes niet mooi. Als je strapless ongemakkelijk vind zou ik voor zomerjurkjes dan nog eerder op zoek gaan naar halterjurkjes en daar ook een goede halter bh bij kopen. Maar dan is je decolleté wel weer weer meer bedekt.

Voor zomerjurkjes met spaghetti bandjes zou ik me gewoon over de gene heen zetten. Maar dan geen huidskleur bh dragen maar gewoon eentje in de kleur van je jurk.
Je kunt ook een strapless bh kopen waar bandjes aan kunnen. Een bekend Belgisch bh merk voor grotere borsten heeft die in hun collectie zag ik. Ik ben altijd heel tevreden over hun gewone bh’s, dus dat zou je kunnen proberen. Als het strapless niet bevalt, kun je m ook zoals een gewone gebruiken.
cup H(H), geen strapless voor mij

Wat ik zomer bij weide topjes /jurkjes soms wel doe, is z'n tricot bh over mijn gewone BH dragen in een kleurtje passend bij de bovenkleding. Deze zijn voor een paar euro te koop op de markt bijvoorbeeld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik koop dus gewoon niet dit soort kledingstukken. Strapless zit voor geen meter en zichtbare behabandjes vind ik zelf echt heel lelijk, maakt niet uit op welke manier.
Here am I in my little bubble
Mijn dochter heeft van die plastic schijfjes die je om de bandjes achter doet en zo van 2 bandjes 1 maakt die onder je shirtje vallen. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik hoop dat het duidelijk is.
"Boring conversation anyway"
hamerhaai schreef:
14-06-2021 11:24
cup H(H), geen strapless voor mij

Wat ik zomer bij weide topjes /jurkjes soms wel doe, is z'n tricot bh over mijn gewone BH dragen in een kleurtje passend bij de bovenkleding. Deze zijn voor een paar euro te koop op de markt bijvoorbeeld.
Super idee! Ik deed dat met crop top hemdjes maar dit is veel slimmer.
Ik zou een goede beha kopen met afneembare bandjes. Via internet zijn legio losse bandjes te koop. In alle kleuren van de regenboog. Met bloemetjes, strass steentjes etc. Zo passen de bandjes mooi bij je outfit en draag je toch een comfortabele beha.
Er zijn ook beha's met doorzichtige kunststof bandjes.
Vienna schreef:
14-06-2021 11:02
Je kunt ook een strapless bh kopen waar bandjes aan kunnen. Een bekend Belgisch bh merk voor grotere borsten heeft die in hun collectie zag ik. Ik ben altijd heel tevreden over hun gewone bh’s, dus dat zou je kunnen proberen. Als het strapless niet bevalt, kun je m ook zoals een gewone gebruiken.
Neeeee! Die verrekte bandjes schieten altijd los. Ik heb ook een aantal van die strapless bh's met meegeleverde bandjes. Strapless zakken ze af, en als ik de bandjes eraan bevestig schieten die los bij bepaalde bewegingen. Heel irritant.

TO, heb je wel eens van die strapless corset-achtige dingen geprobeerd (van Maidenform etc.). Minder kans op afzakken omdat je dan ook vanuit je middenrif steun krijgt. Ik weet niet hoe comfortabel die dingen zijn als je ze overdag draagt terwijl je je dagelijkse dingen doet, ik doe dat soort ondergoed alleen aan als ik op chique ga.
Nadiaah79 schreef:
14-06-2021 12:49
Dat vind ik echt heel lelijk staan, dan zie ik liever een mooi gewoon BH bandje.
Ik had ook altijd zoiets van dat ik het niet mooi vond maar tegenwoordig heb ik zoiets van boeiend. Ik zorg dat het bandje een beetje bij de kleur past en klaar. In een ver verleden die transparante bandjes gehad, en die zag ik laatst weer bij de Hema, maar die bleven bij mij nooit goed zitten, werden snel smerig van de zonnebrand dus zo lang een normaal bandje niet verwassen is prima. Zie het ook bij zoveel vrouwen en ik vind dat mooier dan iemand waarbij je heel duidelijk de strapless bh ziet zitten omdat dat ding veel te strak zit en van die plakkers lijkt me ook niks.

Heb nu wat shirts die doorschijnen en ik twijfel of ik die met een bh ga dragen of nog met een extra hemdje.
RainyDays schreef:
14-06-2021 11:39
Ik koop dus gewoon niet dit soort kledingstukken. Strapless zit voor geen meter en zichtbare behabandjes vind ik zelf echt heel lelijk, maakt niet uit op welke manier.
Hier idem. Dat soort kleding koop ik dus ook niet
cassata schreef:
14-06-2021 12:50
Neeeee! Die verrekte bandjes schieten altijd los. Ik heb ook een aantal van die strapless bh's met meegeleverde bandjes. Strapless zakken ze af, en als ik de bandjes eraan bevestig schieten die los bij bepaalde bewegingen. Heel irritant.

TO, heb je wel eens van die strapless corset-achtige dingen geprobeerd (van Maidenform etc.). Minder kans op afzakken omdat je dan ook vanuit je middenrif steun krijgt. Ik weet niet hoe comfortabel die dingen zijn als je ze overdag draagt terwijl je je dagelijkse dingen doet, ik doe dat soort ondergoed alleen aan als ik op chique ga.
dit inderdaad
BriannaF schreef:
14-06-2021 12:28
Mijn dochter heeft van die plastic schijfjes die je om de bandjes achter doet en zo van 2 bandjes 1 maakt die onder je shirtje vallen. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik hoop dat het duidelijk is.
dat werkt mooi als je een racer back top hebt inderdaad
Nadiaah79 schreef:
14-06-2021 12:49
Waarom zou je dat willen. Dan beter een mooi borduurt bandje ipv zo’n plastic wat gewoon net zo zichtbaar is.
Prima Donna heeft overigens ook in de grote maten zat BH`s met prima smalle en mooie bandjes
Wat een eensgezindheid hier :)
Eens ook, strapless beha’s zijn verschrikkelijk.
Gewoon een normale dus en kleding kopen waar je beha (bandje) onder valt.
Bedankt voor alle inhoudelijke (en inderdaad eensgezinde) reacties. Fijn. Erg jammer dat een strapless bh niet lijkt te werken, al ben ik blij dat ik het lees voordat ik een grote uitgave doe.

Ik ga eens kijken naar de alternatieven, eventueel inderdaad zichtbare bandjes. Ik was er niet zo'n voorstander van, want het haalt het effect van een blote schouder weg, maar misschien geeft het juiste en leuk extra effect.

Voor degenen die doorzichtige bandjes noemden: is jullie ervaring dat ze niet zo zichtbaar zijn als je ze draagt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven