bikini smaller maken
maandag 6 augustus 2012 om 11:25
hallo iedereen, ik kocht vorig jaar een bikini. aangezien ik heel smal ben in bovenomtrek was deze me te breed. de verkoopster zei: oooh geen probleem, kan onze naaister makkelijk een stuk smaller maken, kost maar 2euro extra!
super! laten doen en je zag er niets van!!
nu kocht ik me vorige week een bikini, ik zag dat hij te groot was in omtrek. maar ik dacht oh geen probleem, ik maak m gewoon ook wat smaller.
nu wou ik er thuis aan beginnen... GEEN IDEE hoe dit moet !! aangezien het bandje breder gaat, gaat hij niet meer door de opening van het plastic slotje passen...
iemand enig idee hoe je dit doet??
super! laten doen en je zag er niets van!!
nu kocht ik me vorige week een bikini, ik zag dat hij te groot was in omtrek. maar ik dacht oh geen probleem, ik maak m gewoon ook wat smaller.
nu wou ik er thuis aan beginnen... GEEN IDEE hoe dit moet !! aangezien het bandje breder gaat, gaat hij niet meer door de opening van het plastic slotje passen...
iemand enig idee hoe je dit doet??
maandag 6 augustus 2012 om 11:37
quote:Vl43inder schreef op 06 augustus 2012 @ 11:31:
Bij mij in de stad zijn er een paar Turkse naaishops voor allerlei herstel-/-inkort/-vermaak werkzaamheden. Kost geen drol en ze zijn er zo mee klaar.
Bandjes ook versmallen anders?
het is een bandeau bikini dus hij moet strak genoeg zitten en geen bandjes
hmm dan moet ik op zoek gaan naar zo'n shop, alhoewel ik me niet herinner dat er hier ergens eentje zou zijn... was vroeger 1 maar deze is failliet gegaan een paar maanden terug...
Bij mij in de stad zijn er een paar Turkse naaishops voor allerlei herstel-/-inkort/-vermaak werkzaamheden. Kost geen drol en ze zijn er zo mee klaar.
Bandjes ook versmallen anders?
het is een bandeau bikini dus hij moet strak genoeg zitten en geen bandjes
hmm dan moet ik op zoek gaan naar zo'n shop, alhoewel ik me niet herinner dat er hier ergens eentje zou zijn... was vroeger 1 maar deze is failliet gegaan een paar maanden terug...
maandag 6 augustus 2012 om 11:41
In ieder geval van de sluiting afblijven! Het smaller maken doe je verder naar de zijkant toe..kijk even of daar een naad zit; haal die voorzichtig los. Eigenlijk moet je dit aan allebei de zijkanten doen (zodat de sluiting naderhand in het midden blijft). Dan bikini aantrekken, afspelden en opnieuw vaststikken op de juiste breedte. Dan het overgebleven stuk afknippen.
Eigenlijk moet dit (omdat het een bikini is) ook met een naaimachine, die je voor stretchstof kunt instellen.
Of de tip van Vl43inder..dan ben je voor een paar euro klaar en weet je zeker dat het goed is.
Eigenlijk moet dit (omdat het een bikini is) ook met een naaimachine, die je voor stretchstof kunt instellen.
Of de tip van Vl43inder..dan ben je voor een paar euro klaar en weet je zeker dat het goed is.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
maandag 6 augustus 2012 om 11:42
De bandjes achter dubbelvouwen(zover dat het strak zit) aan beide kanten even ver. Dan even boven en onder er net de naaimachine overheen. Op die manier hoef je de sluiting niet te veranderen. However, ik zou gewoon even bij de naai-turk kangs gaan. Of je bikini bij die lingeriezaak langsbrengen?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
maandag 6 augustus 2012 om 11:43
Ik bedoel ook de bandjes die onder je armen doorgaan, die waar de sluiting aan zit zeg maar.
Sommige kledingstukken zijn ook gewoon minder geschikt om zelf te vermaken. Een broek inkorten met ritsjes in de pijpen is ook weer wat anders dan een Levi's 501 inkorten natuurlijk.
In de gouden gids (online) kun je vast wel kleermakers vinden, ze zijn niet per definitie Turks natuurlijk.
Sommige kledingstukken zijn ook gewoon minder geschikt om zelf te vermaken. Een broek inkorten met ritsjes in de pijpen is ook weer wat anders dan een Levi's 501 inkorten natuurlijk.
In de gouden gids (online) kun je vast wel kleermakers vinden, ze zijn niet per definitie Turks natuurlijk.