Mode & Beauty alle pijlers

Bleek op schoenen

10-05-2017 16:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee guys

Ik had een vlek op mn witte schoen dus ik dacht ik kan t er ff uithalen met bleek. Mn moeder zegt dat het niet heel handig was want er kunnen bleekvlekken ontstaan ofzo, heeft iemand tips?
Helemaal in de bleek donderen.
Witte schoenverf kopen alvast.

En nooit meer bleek gebruiken om je schoenen (of kleding) te poetsen! Hahah
heb je nu bleekvlekken of niet? zo niet: ik zou de hele schoen nu in het water flikkeren.
quote:Ikhierhuh schreef op 10 mei 2017 @ 16:09:

Witte schoenverf kopen alvast.

En nooit meer bleek gebruiken om je schoenen (of kleding) te poetsen! HahahJaa idd, nou het is mesh, dus ik weet niet of ze daar ook schoenverf van hebben
quote:guppekop schreef op 10 mei 2017 @ 16:10:

heb je nu bleekvlekken of niet? zo niet: ik zou de hele schoen nu in het water flikkeren.Nee nog niet, het is nog nat
quote:gibbaeex schreef op 10 mei 2017 @ 16:11:

[...]

Jaa idd, nou het is mest, dus ik weet niet of ze daar ook schoenverf van hebbenJe kan overal schoenenverf kopen. Zelf bij de HEMA.
De vraag is of schoenverf nog pakt op een gebleekt oppervlak...

Volgens Dylon:

Q

Kun je bleekwatervlekken oververven?

A

Gezien dat de vezel is beschadigd, is het niet mogelijk door het verven de bleekwatervlekken te bedekken. Ze blijven altijd zichtbaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:gibbaeex schreef op 10 mei 2017 @ 16:12:

[...]

Nee nog niet, het is nog natNee, niet in water aub!
quote:dianaf schreef op 10 mei 2017 @ 16:14:

De vraag is of schoenverf nog pakt op een gebleekt oppervlak...

Volgens Dylon:

Q

Kun je bleekwatervlekken oververven?

A

Gezien dat de vezel is beschadigd, is het niet mogelijk door het verven de bleekwatervlekken te bedekken. Ze blijven altijd zichtbaar.Maar je kan ze wel blijven gebruiken. Meestal ben jezelf de enige die het vlek nog kan zien (al denken we steeds dat iedereen die vlek kan blijven zien)
quote:Ikhierhuh schreef op 10 mei 2017 @ 16:14:

[...]

Nee, niet in water aub!hoezo niet? in het kader van verdunnen leek het me handig
Laten drogen, gewoon poetsen met wat schoenpoets en klaar. Waarschijnlijk.

Ik draag veel witte kleding. Zit er een vlek op, dan gaat er een drupje bleek overheen en dan meteen in de wasmachine. Veel mensen roepen; dat kan niet want dan krijg je een gele vlek.

Nou is dat nog nooit gebeurd. Maar stel he, dat het inderdaad geel wordt. Er was al een vlek in rood/zwart/groen/weetikveel. Met die vlek wil ik dat kledingstuk niet meer aan. Dan kan ik het net zo goed proberen. Wordt het schoon, mazzel. Wordt het geel, nouja, erger dan wat het al was kon het toch al niet meer, dus in dat geval kan ik over een alternatief nadenken of weggooien, afhankelijk van de vlekplek.

Niet zo spastisch over doen dus.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 10 mei 2017 @ 16:31:

Laten drogen, gewoon poetsen met wat schoenpoets en klaar. Waarschijnlijk.

Ik draag veel witte kleding. Zit er een vlek op, dan gaat er een drupje bleek overheen en dan meteen in de wasmachine. Veel mensen roepen; dat kan niet want dan krijg je een gele vlek.

Nou is dat nog nooit gebeurd. Maar stel he, dat het inderdaad geel wordt. Er was al een vlek in rood/zwart/groen/weetikveel. Met die vlek wil ik dat kledingstuk niet meer aan. Dan kan ik het net zo goed proberen. Wordt het schoon, mazzel. Wordt het geel, nouja, erger dan wat het al was kon het toch al niet meer, dus in dat geval kan ik over een alternatief nadenken of weggooien, afhankelijk van de vlekplek.

Niet zo spastisch over doen dus.Ja maar een shirt is iets anders dan schoenen van 140 euro die je na 2 weken dan moet weggooien, ik zal ff kijken of t werk
ik ging ervan uit dat het stoffen gympen zijn
en als je nou een boel spatjes maakt en doet alsof het zo hoort...?
Lorem Ipsum
quote:guppekop schreef op 10 mei 2017 @ 16:57:

ik ging ervan uit dat het stoffen gympen zijnJa op het deel ik het bleekmiddel heb gedaan is stof/mesh/kunststof. Gelukkig zitten er geen vlekken!!! Het stof is ietjes verkleurd maarja kijken wat ik daar aan kan doen
@to, wat is het materiaal van de schoen?

Leer, stof, sportschoen?

En wat voor vlek zit er op?

Verf, vet, etensresten, wijn, bier, modder?

Ik gooi mn stoffen schoenen, samen in de wasmachine en was dan op 30 a40 graden 20 min.

Bij leer maak ik schoon met leerzeep, en vet ze dan weer in met olie of vet, maar deze schoenen zijn goed ingevet, en dan kan je vlekker zo verwijderen, want trekken niet in t leer.
quote:Fryskfaam schreef op 10 mei 2017 @ 17:03:

@to, wat is het materiaal van de schoen?

Leer, stof, sportschoen?

En wat voor vlek zit er op?

Verf, vet, etensresten, wijn, bier, modder?

Ik gooi mn stoffen schoenen, samen in de wasmachine en was dan op 30 a40 graden 20 min.

Bij leer maak ik schoon met leerzeep, en vet ze dan weer in met olie of vet, maar deze schoenen zijn goed ingevet, en dan kan je vlekker zo verwijderen, want trekken niet in t leer.Op het deel van de stof kwam appelsap gisteravond, heb er 2 uur geleden bleek opgedaan met water en de vlek eraf gehaald. Nu is het een beetje verkleurd.
http://www.schoenen.nl/ni ... wit-houden-zo-doe-je-dat/
Beetje overkill ook he appelsap verwijderen met bleek.
quote:onnohoestsiroop schreef op 10 mei 2017 @ 17:35:

Beetje overkill ook he appelsap verwijderen met bleek.Hahaha, zeg dat.
quote:onnohoestsiroop schreef op 10 mei 2017 @ 17:35:

Beetje overkill ook he appelsap verwijderen met bleek.Niet als je hele schoen er onder zit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven