Blond haar te bruin/aubergine geverfd bij de kapper
zondag 3 oktober 2010 om 10:42
Hoi,
Een vraagje, ik ben van nature blond en heb mijn haar wel eens geblondeerd.
Nu heb ik mijn haar bij de kapper bruin laten verven in een opwelling en heb waanzinnig spijt!Ik ken mezelf niet meer terug, stomstomstom, maar goed, weet ik dat ook weer.
Het is eerst voorgepigmenteerd en daarna is er een bruin overheen gegaan wat totaal niet lijkt op wat we hebben afgesproken. Het zou twee tinten donkerder zijn dan mijn echt haar kleur maar neigt meer naar aubergine en erg mat en vlakke kleur.
Ik schrik me elke keer rot als ik in de spiegel kijk, want mijn krullen bos is ook nog eens verdwenen.
Hoe kan ik weer het beste naar blond gaan, in etappes of eerst plukjes lichter maken.
En andere vraag, hoe krijg ik die rode gloed eruit, het maakt me lijkbleek.
Het is trouwens een spoeling, geen echte verf, maar volgens mij is het wel lastiger omdat het voorgepigmenteerd is?
Ik ga sowieso terug naar de kapper, of liever naar een andere, maar zou wat tips wel handig vinden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
groetjes Myrthe
Een vraagje, ik ben van nature blond en heb mijn haar wel eens geblondeerd.
Nu heb ik mijn haar bij de kapper bruin laten verven in een opwelling en heb waanzinnig spijt!Ik ken mezelf niet meer terug, stomstomstom, maar goed, weet ik dat ook weer.
Het is eerst voorgepigmenteerd en daarna is er een bruin overheen gegaan wat totaal niet lijkt op wat we hebben afgesproken. Het zou twee tinten donkerder zijn dan mijn echt haar kleur maar neigt meer naar aubergine en erg mat en vlakke kleur.
Ik schrik me elke keer rot als ik in de spiegel kijk, want mijn krullen bos is ook nog eens verdwenen.
Hoe kan ik weer het beste naar blond gaan, in etappes of eerst plukjes lichter maken.
En andere vraag, hoe krijg ik die rode gloed eruit, het maakt me lijkbleek.
Het is trouwens een spoeling, geen echte verf, maar volgens mij is het wel lastiger omdat het voorgepigmenteerd is?
Ik ga sowieso terug naar de kapper, of liever naar een andere, maar zou wat tips wel handig vinden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
groetjes Myrthe
zondag 3 oktober 2010 om 10:47
Die rode gloed kan er waarschijnlijk alleen uit als je het laat bleken en dan nog vraag ik me af of het goed gaat. Van blond naar een paar tinten donkerder is echt héél moeilijk. Zelfs niet alle kappers doen dat, omdat het heel snel fout kan gaan.
Ik zou onder de douche gaan staan en je haar een paar keer met Elvive of Head&shoulders wassen, vaak haal je er al een hoop troep uit dan.
Ik zou onder de douche gaan staan en je haar een paar keer met Elvive of Head&shoulders wassen, vaak haal je er al een hoop troep uit dan.
zondag 3 oktober 2010 om 10:56
Hi, ik herken dit en heb een tijdje terug eenzelfde post geplaatst. Omdat onze ondergrond blond is, blijft die rode gloed terugkomen. Ben jij lichtblond of donkerblond van nature? Want bij mij hoefde het nl. niet te worden voorpigmenteerd. Ik heb een asblonde natuurkleur en heb het laten verven naar kastanjebruin. Het was heel erg wennen en daardoor vond ik het vreselijk. Maar inmiddels vind ik het heel mooi staan en krijg ik veel complimentjes. Dat je gezicht ineens bleek lijkt, heb ik opgelost met een switch naar andere mak-up en een zonnebankje doet ook wonderen . Maar qua make-up dien je nu veel meer naturelkleuren te gebruiken. Felle kleuren of wit staan niet meer en zorgen er ook voor dat je gezicht hard en bleek lijken. Als je echt terug wilt naar blond, zul je moeten kiezen tussen ontkleuren of het even uit te zitten (het is tenslotte een spoeling) en het dan geleidelijk aan terug te laten verven naar blond. Maar meid, geef het even 2 weken. Wie weet wen je er wel aan. Succes in ieder geval!
zondag 3 oktober 2010 om 10:58
Terug naar dezelfde kapper. Als dit niet is wat jullie overeen gekomen zijn, moet zij het toch oplossen?
Head and shoulders haalt idd de kleur er sneller uit dan gewone shampoo, maar met van nature blond haar gaat de kleur er minder snel uit.
Had een vriendin die van zichzelf erg blond was en zij heeft haar haar eenmalig zwart geverfd. Met zo'n in 7 wasbeurten eruit verf. Het heeft er meer dan 2 jaar in gezeten.
Ga dus terug naar de kapper, zonder zelf te prutsen..
Head and shoulders haalt idd de kleur er sneller uit dan gewone shampoo, maar met van nature blond haar gaat de kleur er minder snel uit.
Had een vriendin die van zichzelf erg blond was en zij heeft haar haar eenmalig zwart geverfd. Met zo'n in 7 wasbeurten eruit verf. Het heeft er meer dan 2 jaar in gezeten.
Ga dus terug naar de kapper, zonder zelf te prutsen..

zondag 3 oktober 2010 om 11:01
quote:Sylvia1976 schreef op 03 oktober 2010 @ 10:57:
[...]
Dit is nieuw voor mij. Is dat zo?
Een nichtje van mij heeft van nature bruin haar, maar heeft haar haar blond gekregen met zilvershampoo, door het alleen maar daarmee te wassen. Dit doet zij al jaren en heeft een heel natuurlijke mooie blonde kleur, zonder dat zij ooit uitgroei heeft.
Zelf verf ik mijn haar nooit, teveel gedoe, maar zoals zij het doet vind ik geniaal.
[...]
Dit is nieuw voor mij. Is dat zo?
Een nichtje van mij heeft van nature bruin haar, maar heeft haar haar blond gekregen met zilvershampoo, door het alleen maar daarmee te wassen. Dit doet zij al jaren en heeft een heel natuurlijke mooie blonde kleur, zonder dat zij ooit uitgroei heeft.
Zelf verf ik mijn haar nooit, teveel gedoe, maar zoals zij het doet vind ik geniaal.
zondag 3 oktober 2010 om 11:01
Ik zou teruggaan naar de kapper omdat die precies wet wat hij moet doen. Een lichte toner kan al genoeg zijn en de kapper gebruikt nooit straffere middelen dan strikt noodzakelijk zijn. Correcties van tegenvallende behandelingen horen ook gratis te zijn.
Het beste is om dit zo snel mogelijk te doen, liefst binnen een paar dagen, voordat de haar zich heeft aangepast.
De eerste dagen na de behandeling is het haar nog onder invloed van de chemie, is nog makkelijk corrigeerbaar en dat verandert daarna geleidelijk.
Het beste is om dit zo snel mogelijk te doen, liefst binnen een paar dagen, voordat de haar zich heeft aangepast.
De eerste dagen na de behandeling is het haar nog onder invloed van de chemie, is nog makkelijk corrigeerbaar en dat verandert daarna geleidelijk.
zondag 3 oktober 2010 om 11:20
Volgens mij mag je terug gaan als het resultaat niet is zoals afgesproken. een vriendin van mij heeft dat ook wel eens gedaan.
Maar dat moet je wel gelijk maandag doen dan als je het gister hebt laten kleuren. Eigenlijk had je het gelijk moeten zeggen maar ja soms durf je dat niet.
Ik heb in het verleden wel gehad dat permanent (ja dat was toen in!) niet pakte en dan deden ze het twee weken erna nog eens, gratis uiteraard.
Ik krijg overigens ook altijd een rode gloed, heb middenblond haar.
Ik kan maar niet kiezen tussen donker en blond. Het staat me beide goed, maar bruin maakt mijn gezicht iets sprekender. Wel wil ik altijd een warme tint maar dat valt dan al gauw te rood uit. Ik nam vaak goudtinten.
maar wil eens chocoladebruin ofzo.
Helaas krijg ik bij lichter blond een donkere uitgroei en bij donker dus een lichtere uitgroei. Leuk zo'n zout en peperkleurtje :-S
Maar dat moet je wel gelijk maandag doen dan als je het gister hebt laten kleuren. Eigenlijk had je het gelijk moeten zeggen maar ja soms durf je dat niet.
Ik heb in het verleden wel gehad dat permanent (ja dat was toen in!) niet pakte en dan deden ze het twee weken erna nog eens, gratis uiteraard.
Ik krijg overigens ook altijd een rode gloed, heb middenblond haar.
Ik kan maar niet kiezen tussen donker en blond. Het staat me beide goed, maar bruin maakt mijn gezicht iets sprekender. Wel wil ik altijd een warme tint maar dat valt dan al gauw te rood uit. Ik nam vaak goudtinten.
maar wil eens chocoladebruin ofzo.
Helaas krijg ik bij lichter blond een donkere uitgroei en bij donker dus een lichtere uitgroei. Leuk zo'n zout en peperkleurtje :-S
zondag 3 oktober 2010 om 11:22
In plaats van gelijk weer naar blond te gaan. Wat de kapper meestal niet zal doen.. kan je ook een spoeling in een mooiere bruintint er door heen laten doen.
En dan in het voorjaar weer eens blond.
Meestal doen ze het dan eerst met lokken.
Dus je kan ook een spoeling vragen en er dan blonde plokken doorheen laten doen.
Die overigens dan eerst ook niet echt mooi blond zijn nog, eerst wat gelig (heb het zelf gehad)
Mijn kapster wilde niet van bruin naar blond doen. Het is te belastend voor mijn haar.
Honingblond is het najaar in dus denk dat ik dat maar eens ga proberen. Dat ligt wat dichter bij mijn eigen haarkleur.
Maar zodra de blaadjes vallen, vind ik bruin ook wel weer heel mooi. Zucht.
En dan in het voorjaar weer eens blond.
Meestal doen ze het dan eerst met lokken.
Dus je kan ook een spoeling vragen en er dan blonde plokken doorheen laten doen.
Die overigens dan eerst ook niet echt mooi blond zijn nog, eerst wat gelig (heb het zelf gehad)
Mijn kapster wilde niet van bruin naar blond doen. Het is te belastend voor mijn haar.
Honingblond is het najaar in dus denk dat ik dat maar eens ga proberen. Dat ligt wat dichter bij mijn eigen haarkleur.
Maar zodra de blaadjes vallen, vind ik bruin ook wel weer heel mooi. Zucht.
zondag 3 oktober 2010 om 12:05
Ik heb ook een keer zoiets gehad, en ben toen terug gegaan naar de kapper en gezegd dat ik er niet blij mee was (stond huilend voor de spiegel).
Is al een tijd geleden dus weet niet meer precies wat ik gevraagd had, maar het was ook te fel en meer aubergine geworden. Bij mij hebben ze er toen blonde plukjes in gedaan en toen was t effect heel anders.
Is al een tijd geleden dus weet niet meer precies wat ik gevraagd had, maar het was ook te fel en meer aubergine geworden. Bij mij hebben ze er toen blonde plukjes in gedaan en toen was t effect heel anders.
zondag 3 oktober 2010 om 12:55
terug gaan en zeggen dat je niet tevreden bent.
blond zal niet meer lukken maar misschien hebben hun een beter idee.
als je niet tevreden bent over je kleding ga je toch ook terug dus waarom nu niet.
head en shoulders is erg goed om de kleur te verminderen
zelf gebruik ik trouwens ook zilversshampoo om de gele gloed eruit te halen en niet oranje
blond zal niet meer lukken maar misschien hebben hun een beter idee.
als je niet tevreden bent over je kleding ga je toch ook terug dus waarom nu niet.
head en shoulders is erg goed om de kleur te verminderen
zelf gebruik ik trouwens ook zilversshampoo om de gele gloed eruit te halen en niet oranje
zondag 3 oktober 2010 om 13:16
Herkenbaar Miss Sparkle. Ik kan ook nooit kiezen..en warme tinten geven inderdaad eerder een rode gloed. Ben nu inmiddels honingblond door het meerdere keren blonde plukken toe te voegen. Alleen in de punten is het wat donkerder. Vind het zo gedoe dat ik meestal in het najaar weer naar bruin ga. Maar dit keer probeer ik het blonder te houden, want ik moet binnenkort bevallen en wil de komende tijd geen irritatie hebben vanwege mijn haar en uitgroei.
zondag 3 oktober 2010 om 17:27
Als je blond haar bruin wil verven moet er altijd een beetje rood bij want anders wordt je haar groen.
Maar blond haar pakt heel snel kleur op en dat is bij iedereen verschillend natuurlijk.
Ik had laatst in mijn blonde haar bruine plukken laten maken.
Achteraf vond ik het zo lelijk dat ik de plukken zelf weer geblondeerd heb.
Ik heb ook weleens mijn haar helemaal bruin laten verven. Vond het ook heel lelijk. Ben er thuis met een blondering overheen gegaan en toen werd het een beetje oranje/blond. Stond wel leuk. Heb ik zo een tijdje gehouden en na een aantal weken weer geblondeerd.
Maar blond haar pakt heel snel kleur op en dat is bij iedereen verschillend natuurlijk.
Ik had laatst in mijn blonde haar bruine plukken laten maken.
Achteraf vond ik het zo lelijk dat ik de plukken zelf weer geblondeerd heb.
Ik heb ook weleens mijn haar helemaal bruin laten verven. Vond het ook heel lelijk. Ben er thuis met een blondering overheen gegaan en toen werd het een beetje oranje/blond. Stond wel leuk. Heb ik zo een tijdje gehouden en na een aantal weken weer geblondeerd.
zondag 3 oktober 2010 om 20:19
Hoi!
Dank hoor voor alle tips, dat helpt!
Ik was inderdaad direct al niet blij, en zij zelf ook niet, ik mag volgende week ook terugkomen als ik er nog zo over denk, mag de eerste dagen niet wassen omdat het rode erdan helemaal dorheen komt, weten jullie dat? Ik mik er liever meteen een pak head en shooulders in..
Bij de kapper: Na de eerste spoeling was het rood, na de tweede iets minder maar nog steeds aubergine, en sowieso een erg harde kleur en anders dan afgesproken maar 3 spoelingen achter elkaar leek ze geen goed idee, mn haar reageerde erg heftog denk ik, dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen..
Ik zal de kapper morgen bellen, maar ben een beetje bang dat ze de boel nog meer gaan verpesten :0
ik denk dat wat lichte plukken al veel kan doen, ik heb krullen dus dan is het wat minder 1 vlak
zilvershampoo is toch tegen geel haar? Helpt dat ook tegen paars/aubergine/rood?
Dank hoor voor alle tips, dat helpt!
Ik was inderdaad direct al niet blij, en zij zelf ook niet, ik mag volgende week ook terugkomen als ik er nog zo over denk, mag de eerste dagen niet wassen omdat het rode erdan helemaal dorheen komt, weten jullie dat? Ik mik er liever meteen een pak head en shooulders in..
Bij de kapper: Na de eerste spoeling was het rood, na de tweede iets minder maar nog steeds aubergine, en sowieso een erg harde kleur en anders dan afgesproken maar 3 spoelingen achter elkaar leek ze geen goed idee, mn haar reageerde erg heftog denk ik, dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen..
Ik zal de kapper morgen bellen, maar ben een beetje bang dat ze de boel nog meer gaan verpesten :0
ik denk dat wat lichte plukken al veel kan doen, ik heb krullen dus dan is het wat minder 1 vlak
zilvershampoo is toch tegen geel haar? Helpt dat ook tegen paars/aubergine/rood?
maandag 4 oktober 2010 om 15:08
heb ik ook een keer gehad! ik wilde low en highlights. De lowlights waren dus gewoon paars geworden! Ben teruggegaan naar de kapper en toen bleek dat degene die mij geverfd had nog niet zoveel ervaring had. Ben daarna naar een andere kapper gegaan en die heeft gewoonweg een stuk van mn haar afgeknipt omdat de kleur er niet zomaar uit zou gaan. Alleen wassen met head & shoulders was het enige wat ik kon doen.