Mode & Beauty alle pijlers

Blonde verf over highlights?

16-09-2018 10:03 30 berichten
Goedemorgen,

Mijn haar is van nature donkerblond maar heeft veel highlights waardoor het vrij blond is, op de uitgroei na.
Nu wil ik het helemaal blond hebben en heb bij de kapperswinkel op advies , wella koleston 8/03 gekocht met 6% .
Ga altijd naar de kapper maar zit daar altijd minimaal 3 uur en die tijd heb ik nu even niet terwijl mijn uitgroei verder groeit..

Nu toch de twijfel , kan deze verf over mijn haar en de highlights en moet ik het blonde dan meenemen of laat ik dat met rust ?

Alvast dank voor tips, ook als die zijn dat ik beter naar de kapper kan gaan😉
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik het ook eens gedaan is niet helemaal goed gegaan )-:
Billy_Mean schreef:
16-09-2018 13:46
Gebruik jij altijd verf van de kapper of drogist verf?
Beide wel. Ik heb spullen van de kappersgroothandel (peroxide in verschillende percentages, toners, blondeerpoeder, bakjes, kwastjes etc.) en gebruik ook wel eens drogisterijpakjes.
chocolol schreef:
16-09-2018 15:23
Ja maar jouw haar is toch niet geverfd? Jij hebt highlights schrijf je, dat is geblondeerd niet geverfd. Die highlights verdwijnen niet met ontkleuren hoor. Met ontkleuren haal je een oude verflaag weg zodat je natuurlijk kleur tevoorschijn komt, highlight hebben geen natuurlijke kleur meer en dat komt ook niet terug.
Ik heb echt altijd gedacht dat ontkleuren je haar spierwit maakt en je daarna je haar kunt verven .

En highlights zijn geblondeerd omdat je met verf nooit dat effect krijgt ?
Billy_Mean schreef:
16-09-2018 15:39
Ik heb echt altijd gedacht dat ontkleuren je haar spierwit maakt en je daarna je haar kunt verven .

Oh zo, ja ik gebruik de term ontkleuren als je colour remover gebruikt. Dus dan haal je verf weg. Blonderen zou je ook ontkleuren kunnen noemen, dan zijn highlights dus stukjes ontkleurd haar.
Billy_Mean schreef:
16-09-2018 15:39

Laat deze thuisknutselexpert je vertellen hoe het werkt. Bij ontkleuren haal je de kleurpigmenten uit je haar. Dat kan van de verf zijn en/of van je eigen haar. Maar ook ontkleuring kent zijn beperkingen. Dus als je je haar knalrood geverfd hebt is de kans dat het keurig knaloranje wordt, of nog erger; suikerspinoranje. Laat je het er te lang inzitten, in de hoop dat het vanzelf beter wordt, riskeer je verbrand haar en rest er nog maar één ding; de tondeuse.

Highlights is dus gewoon het ontkleuren van een aantal plukken haar. Maar als jouw haar knalrood is, en de kapper let goed op, dan krijg je een lichtere tint rood in je haar, wat een prima effect kan geven.

Met verf kan ook, maar dan worden het lowlights genoemd. Dan werk je dus precies andersom.

Voor degenen die in het zuiden wonen (zuid-Limburg); ik heb een heel goede kapster gevonden. Toen de kapsalon waar ze werkte haar geen vast contract wilde geven, heb ik haar op FB gezocht. En gevonden. Gelukkig is ze nog heel jong, dus de komende 40 jaar ben ik hopelijk voorzien.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven