Mode & Beauty alle pijlers

Blondeer noob XD

17-06-2014 11:45 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve allemaal,

Ik start even een nieuwe topic, waar vast al eea over is geschreven maar graag heb ik het even over mijn haar. Ik heb lang (over bh bandje), dik, zwart haar met heel weinig lichte tinten erdoor heen door het ooit zelf thuis kleuren. Ik wil graag een keer naar helemaal blond, nog nooit gehad!! Graag verneem ik van jullie hoe ik dit het beste kan doen. Het afraden etc hoeft niet hoor want ik ga het doorzetten haha, wil alleen weten waar het beste is en hoe het beste is en op welke manier dit het beste pakt met mijn haar :D

Ik ben zo excited!!! Gheghe.

Alvast bedankt!
quote:Exces schreef op 17 juni 2014 @ 13:05:

[...]

Kijk eens op de site van Taaz.com. Daar kun je je foto uploaden en diverse kapsels uittesten. Kwestie van blonde kapsels uitzoeken.

Persoonlijk vind ik blond haar bij een overduidelijk getint velletje niet mooi, ik zou dus ook gaan voor high-lights.Oeh bedankt, ga ik zeker even kijken op die site! Ik heb gelukkig nooit last van mijn huid gehad met de doe-het-zelf-verf maar ja, dat is een andere samenstelling denk ik. Dus is ook een heel goed idee om eerst te kijken of ik wel tegen dat spul kan! Bedankt!
Ga ook eerst even bij de kapper langs om raad te vragen, en de prijs! Als ze een paar keer moeten ontkleuren/kleuren gaan de kosten snel oplopen. Ik gok op een bedrag van 100-150 euro.
quote:itwillberight schreef op 17 juni 2014 @ 13:19:

Excus die blaren is geen allergische reactie. Het blondeerapul mag nooit op de huid komen.

Dat is bijna niet te voorkomen, en zelf heb ik al vanalles uitgespookt en nog nooit ergens last van gehad.

TO, als je het toch gaat doen, probeer dan zo lang mogelijk vooraf je haar niet te wassen, liefst minstens een week. Dan krijg je een vetlaagje op je hoofdhuid dat een beetje bescherming geeft. Niet dat je dan maar raak kunt klooien, maar het scheelt wel.
quote:itwillberight schreef op 17 juni 2014 @ 13:19:

Excus die blaren is geen allergische reactie. Het blondeerapul mag nooit op de huid komen.

Maar ik ben van bijna zwart naar blond gegaan. Doe het echt met highlights. En verzorg je haar goed! Even geen stijl/krultang gebruiken. Goedkoopst is om naar een kapperswinkel te gaan en daar waterstofperoxide en blondeerpoeder te halen. Blondeer het echt niet in 1 keer!En in hoeveel keer zou ik dit moeten doen om het blond te krijgen??
quote:nephthys schreef op 17 juni 2014 @ 13:27:

Ga ook eerst even bij de kapper langs om raad te vragen, en de prijs! Als ze een paar keer moeten ontkleuren/kleuren gaan de kosten snel oplopen. Ik gok op een bedrag van 100-150 euro.Jaaa de prijs, goeiee! Ben echt benieuwd wat het zou gaan kosten....
quote:kaiki-jj schreef op 17 juni 2014 @ 12:49:

Wow thanks voor alle reacties lieverds!!

Hahaha ik ben nu erg aan het twijfelen voor meteen naar helemaal blond gaan! I like the option om het met high lights op te lichten in meerdere sessies wel, maar zal dan ook wel heel licht bruin worden ipv blond he? Ik heb idd een getinte huid en donkere ogen, wenkbrauwen etc, too bad dat het mij misschien niet zou staan :(

Pfff mischien toch maar zwart laten mijn haar HAHA. Het resultaat is wat moeilijk in te schatten. Zelf heb ik middenbruin, fijn haar tot net over mijn schouders. In 3 keer was het helemaal blond. Met een prachtig, natuurlijk resultaat. Maar ik heb een (natuurlijk) hoogblonde moeder en een vader met zwart haar, zowel donker als heel licht haar staat goed bij mij. Vantevoren kan dat wat moeilijk inschatten zijn. Voordeel van highlights is verder dat de uitgroei niet storend is (vind ik). Ik zou sowieso eerst bij een kapper langs gaan om te vragen naar de mogelijkheden, prijs en verwacht resultaat. Succes!
Ik heb er zo'n 2 maand over gedaan. En het is heel goed te doen om het niet op je hoofdhuid te krijgen. Je moet ongeveer 2 cm vanaf de hoofdhuid het aanbrengen.

Makkelijkst vond ik om eerst de bovenste laag plukjes te pakken. Let op niet te dik dat lijkt super lelijk! Dan een laagje eronder en zo steeds verder. Wel opletten want bij jou moet het denk ik echt wel een uur zitten. Zorg dat je snel werkt zodat er niet teveel tijds verschil zit in het aanbrengen van je eerste en laatste pluk
quote:itwillberight schreef op 17 juni 2014 @ 13:48:

Ik heb er zo'n 2 maand over gedaan. En het is heel goed te doen om het niet op je hoofdhuid te krijgen. Je moet ongeveer 2 cm vanaf de hoofdhuid het aanbrengen.

Makkelijkst vond ik om eerst de bovenste laag plukjes te pakken. Let op niet te dik dat lijkt super lelijk! Dan een laagje eronder en zo steeds verder. Wel opletten want bij jou moet het denk ik echt wel een uur zitten. Zorg dat je snel werkt zodat er niet teveel tijds verschil zit in het aanbrengen van je eerste en laatste plukWil jij het voor me doen? Hahaha ik ben super scared om het zelf thuis te doen! Wat centjes voor neer tellen zou ik voor zo een eerste keer niet erg vinden aangezien het dan goed wordt gedaan haha. Ik kan wel leven met 2 maanden wachten tot het blond is.
Had op YouTube een filmpje gezien van een donkere dame die haar (korte dat wel) haar in 1 dag helemaal blond had! Wat een aanslag moet dat zijn op je hoofd en haar zeg! Maar haar haar is dikker dan die van mij, hoe kan zoiets dan??

ik zal die link naar dat filmpje even erbij zoeken
quote:itwillberight schreef op 17 juni 2014 @ 13:48:

Makkelijkst vond ik om eerst de bovenste laag plukjes te pakken. Let op niet te dik dat lijkt super lelijk! Dan een laagje eronder en zo steeds verder. Wel opletten want bij jou moet het denk ik echt wel een uur zitten. Zorg dat je snel werkt zodat er niet teveel tijds verschil zit in het aanbrengen van je eerste en laatste pluk

Standaard beginnen met een uitgroei van 2cm, zeker in zwart haar, kan voor highlights, maar niet bij een egale kleuring. Dan kan je twee weken later alweer terug om je uitgroei bij te laten werken.

Hoe vaak je gaat moeten ontkleuren om lichtblond te krijgen, ik gok op minsten 3-4 keer.
quote:kaiki-jj schreef op 17 juni 2014 @ 13:56:

Had op YouTube een filmpje gezien van een donkere dame die haar (korte dat wel) haar in 1 dag helemaal blond had! Wat een aanslag moet dat zijn op je hoofd en haar zeg! Maar haar haar is dikker dan die van mij, hoe kan zoiets dan??

ik zal die link naar dat filmpje even erbij zoeken Ik ben al eens op 1 dag van gekleurd zwart naar wit gegaan, in totaal een zes keer ontkleuren. Het 'haar' dat ik overhield voelde aan als natte watten/kauwgom. Gelukkig was het ook de bedoeling om het heel kort te knippen, het was meer een experiment :-).
quote:nephthys schreef op 17 juni 2014 @ 14:00:

[...]

Ik ben al eens op 1 dag van gekleurd zwart naar wit gegaan, in totaal een zes keer ontkleuren. Het 'haar' dat ik overhield voelde aan als natte watten/kauwgom. Gelukkig was het ook de bedoeling om het heel kort te knippen, het was meer een experiment :-).Wow dat meen je! Hahahaa stoer zeg! En wat een geluk dat je wel je haar kort wilde knippen hahahaa. Ja dacht wel al dat zoiets wel kan maar totaaaaal niet goed voor het haar zou zijn gheghe. Maar in 3 a 4 keer high lighten zou mijn haar goed blond moeten worden?
quote:kaiki-jj schreef op 17 juni 2014 @ 14:05:

[...]

Wow dat meen je! Hahahaa stoer zeg! En wat een geluk dat je wel je haar kort wilde knippen hahahaa. Ja dacht wel al dat zoiets wel kan maar totaaaaal niet goed voor het haar zou zijn gheghe. Maar in 3 a 4 keer high lighten zou mijn haar goed blond moeten worden?Ik heb altijd kort haar (paar cm), dit was toen ik het eens probeerde te laten groeien, maar na een paar maand al terug beu was.
TO, ik zou een pruik kopen.

Echt, als je, bijvoorbeeld om te stappen, een keertje blond wilt, kan dat zonder je haar te beschadigen.

Zal ook niet heel goedkoop zijn, maar in elk geval wel beter voor je haar.
Ik heb lichtbruin haar en de kapper wilde het niet blonderen omdat het zo ontzettend slecht is voor je haar. Ik ben nu bezig met highlights zodat het stukje bij beetje steeds blonder wordt.
quote:dewanhoopnabij schreef op 17 juni 2014 @ 14:29:

Ik heb lichtbruin haar en de kapper wilde het niet blonderen omdat het zo ontzettend slecht is voor je haar. Ik ben nu bezig met highlights zodat het stukje bij beetje steeds blonder wordt.Ja ga nu meer nadenken om het middels high lights te doen. Doe je het dan lang inlaten zodat de bewerkte stukjes gelijk blond zijn, of wordt het nooit de eerste keer blond en wordt het eerst koperkleur?
Als kapster zal ik het je afraden.

In ieder geval om het in korte periode naar blond te krijgen.

Je kunt wel verschillende keren folies zetten met blondeer of coupe soleil zodat het langzaam gaat oplichten.

Maar wel met een paar weken rust voor je haar tussendoor, aangezien blondeer echt troep is voor je haar!

Als je aardig wil zijn voor je haar gewoon eerst naar bruin en daarna verder zien , of het hellemaal niet doen natuurlijk.

Als je het toch wilt gaat daar een hoop tijd en waarschijnlijk best veel geld in zitten.

En natuurlijk gaat je haar conditie heel ver achteruit.

Oh en doe het vooral niet zelf!

Grote kans op oranje haar, of andere speciale kleuren die je waarschijnlijk niet wilt.

En kans op vlekken omdat je zelf niet kan zien wat je doet.

Succes !
quote:Exces schreef op 17 juni 2014 @ 14:09:

TO, ik zou een pruik kopen.

Echt, als je, bijvoorbeeld om te stappen, een keertje blond wilt, kan dat zonder je haar te beschadigen.

Zal ook niet heel goedkoop zijn, maar in elk geval wel beter voor je haar.Haha mijn vriend zei wel dat ik dat blonde pruikje moest kopen om te kijken of blond mij sowieso staat
quote:xchan__ schreef op 17 juni 2014 @ 14:35:

Als kapster zal ik het je afraden.

In ieder geval om het in korte periode naar blond te krijgen.

Je kunt wel verschillende keren folies zetten met blondeer of coupe soleil zodat het langzaam gaat oplichten.

Maar wel met een paar weken rust voor je haar tussendoor, aangezien blondeer echt troep is voor je haar!

Als je aardig wil zijn voor je haar gewoon eerst naar bruin en daarna verder zien , of het hellemaal niet doen natuurlijk.

Als je het toch wilt gaat daar een hoop tijd en waarschijnlijk best veel geld in zitten.

En natuurlijk gaat je haar conditie heel ver achteruit.

Oh en doe het vooral niet zelf!

Grote kans op oranje haar, of andere speciale kleuren die je waarschijnlijk niet wilt.

En kans op vlekken omdat je zelf niet kan zien wat je doet.

Succes !

Bedankt voor je concern en bericht!

Van de andere dames al vernomen dat in sessies je haar high lighten beter is ipv in een keer blond doen. Ook slecht haha maar beter dan gelijk woeeeesh blond!
quote:noa35 schreef op 17 juni 2014 @ 12:39:

Waarom probeer je niet lichtbruin? Dat ligt wat dichter bij je eigen kleur!Omdat ze blond wil.
Je krijgt spijt. Zet eerst eens een blonde pruik op om te kijken hoe het gaat. De kans dat het mislukt is groot, maar daar ben je je waarschijnlijk al van bewust.
Oh gd doe nou niet.... Vooral niet als je mooi lang dik donke haar hebt.

Kapper gaat blonderen en het word geheid oranje... Dus na het blonderen nog wat lagen verf erover en je haar zal cm's korter worden.

Ben blij met de mooie haren die je hebt... Ze worden vanzelf lichter komende zomer
Save the earth, it's the only planet with chocolate
quote:vall. schreef op 17 juni 2014 @ 16:47:

Oh gd doe nou niet.... Vooral niet als je mooi lang dik donke haar hebt.

Kapper gaat blonderen en het word geheid oranje... Dus na het blonderen nog wat lagen verf erover en je haar zal cm's korter worden.

Ben blij met de mooie haren die je hebt... Ze worden vanzelf lichter komende zomerAhhh zo lief! Nja, ik ben allang aan het twijfelen hoor hihihi
Ik laat het bij de kapper doen, ga er niet zelf aan prutsen, ben te bang dat het fout gaat! Het is bij mij meteen echt blond geworden, ligt er wel aan of je rode tinten in je haar hebt, dan wordt het vaak een goude gloed die je in de highlights krijgt.
Ik heb van mezelf donkerbruin haar en ik laat het bij de kapper al jaren licht maken. Mijn haar is assig blond met highlights. Houd er rekening mee dat het iedere 6 weken bijgewerkt moet worden ivm uitgroei. Mijn kapper heeft een 'om-en-om' systeem. Na 6 weken doet ze donkerblond bij de uitgroei. Dan na weer 6 weken highlights. Dan na 6 weken weer donkerblond bij de uitgroei etc etc. Zo ziet het er heel natuurlijk uit. Let erop dat er na het verven een goede toner wordt gebruikt om je haar de juiste kleur te geven. Zeker als je asblond wil en niet goudblond is dat belangrijk. Mijn haar is er niet ongezond van geworden. Het kost wel veel geld en tijd iedere 6 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven