Mode & Beauty alle pijlers

Blondeerspray

20-04-2010 15:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een spuitbusje blondeerspray gekocht bij de hema maar ik bedenk me nu: werkt het eigenlijk wel en is het wel verstandig om dit op droog lichtbeschadigt haar te gebruiken. (en dan droog als zijnde staat van het haar, bij gebruik moet je het in handdoekdroog haar sprayen)

Of zal ik eerst maar het herstellend masker gebruiken voordat ik aan die spray begin?
Ik zou het niet doen,ik heb het vroeger ook wel eens gebruikt en mijn haar brak er op den duur gewoon van af.

Het werkt wel maar mooi is anders....
dat wou ik dus niet horen
Het werkt prima maar er zit peroxide in en dat is echt niet goedvoor je haar!
Het werkt zeker. Ik heb het ook een tijdje gebruikt. Volgens mij is het idd niet goed voor je haar, maar dat is 'gewoon' blonderen ook niet.
Niet doen.

Zeker niet als je haar al kapoerewits is.

Blijft niks van over.
Misschien eerst een beetje aan de conditie van je haar werken en het er dan in stoppen? Ik heb vorige week spray blond in m'n niet al te gezonde haar gedaan en ik merk weinig verschil qua conditie. En het is wel een stuk blonder .
quote:flint schreef op 20 april 2010 @ 15:26:

Misschien eerst een beetje aan de conditie van je haar werken en het er dan in stoppen? Ik heb vorige week spray blond in m'n niet al te gezonde haar gedaan en ik merk weinig verschil qua conditie. En het is wel een stuk blonder .

Tis na de winter een beetje droog gebleven. Het breekt niet ofzo maar het is niet zo zacht als eerder. Ik kwam ook eigenlijk bij de hema voor een haarmaskertje. Die eerst maar eens gebruiken dus

Ik wil het graag wat lichter, dat staat zo zomers. maar de kapper is zo duur. (ik heb trouwens nog nooit iets van verf ofzo in mijn haar gedaan)
Spray werkt wel, jaren gebruikt.

Maar waarom geen highlights, niet elke kapper is duur. Je hebt nu ook kappers die voor ¤ 14,= highlights zetten. Zelf goeie ervaring mee.

Toen mijn blonde haar steeds donkerder begon te worden toch maar stap gezet en eigenlijk wel heel blij mee.
Jaren blondspray gebruikt ,mooi natuurlijk resultaat en niet zo'n opvallende uitgroei.Maar mijn nekharen bleven erg donker .En mijn kapster was altijd erg negatief over de spray ondanks dat de conditie van het haar gewoon goed was.

Overgehaald om het toch maar te gaan verven .Minder natuurlijk resultaat,duidelijke uitgroei , duidelijk een grotere aanslag op mijn haar helaas .En best wel duur ivm blondspray,deed met een flesje een jaar .Zou graag weer deze spray willen gebruiken ,maar eerst de rest laten uitgroeien
joh gewoon doen. Ik gebruik het ook altijd en het staat direct een stuk gezelliger. Na het douchen op handdoek-droog haar spuiten en klaar. Niet teveel!
Gezelliger!
Gewoon doen. Blonderen is ook slecht voor het haar. Ik zou wel je haar goed verzorgen met een masker en conditioner.
Ik ga het dit weekend eens proberen. (eerst masker, volgende dag spray)

Ik word van mezelf altijd al wat blonder in de zomer (net als vele andere denk ik). Ik ben liever nu al wat blonder dan dat ik moet wachten tot het einde van de zomer.
Weet niet of voor jou hetzelfde geldt hoor, maar mijn haar komt opeens ontzettend donkerblond mijn hoofd uit, maar de punten zijn wel nog blond (en droog :P) van vorig jaar strand en zee.

Ik heb pas blondspray alleen bij de haaraanzet gebruikt, en tot halverwege mijn haar uitgekamd. Het totaal leek toen wat lichter, en de punten zij er niet droger door geworden! Misschien ook een idee!
Als je al lichtbeschadigd haar hebt zoals jij zegt, dan zou ik het maar helemaal niet doen. Blondspray zal je haar dan echt tot stro maken waarna je het zo kunt afbreken.

Is je haar in topconditie, dan kan het wel maar dan zal het er ook droger van worden en eerder gespleten punten krijgen want je werkt met waterstofperoxide en die blijft doorwerken bij dit spul. Je kunt het niet meer uit je haar halen zoals bij gewone blondeer. En elke keer dat je dan in ze zon komt zal het lichter worden tot witblond toe.
quote:diezeltje schreef op 20 april 2010 @ 16:07:

Spray werkt wel, jaren gebruikt.

Maar waarom geen highlights, niet elke kapper is duur. Je hebt nu ook kappers die voor ¤ 14,= highlights zetten. Zelf goeie ervaring mee.

Toen mijn blonde haar steeds donkerder begon te worden toch maar stap gezet en eigenlijk wel heel blij mee.14Euro??! Waar is dat dan, en ik dat dan ook voor lang haar en een wel ervaren kapsalon?
kijk wel uit dat je het niet teveel gebruikt?! heb het ooit ook al eens gedaan, toen ook erbij gefhont nou t werd echt een pis kleur... ik verf/spray/kleur mn haar nooit meer tot dat ik grijs word... heb er meer dan een jaar mee gelopen (erg lang haar).

gebruik de fhön dus zeker niet!
Je krijgt een strobos!
Wat ik zei in mijn eerste post en wat Jenk en Sylphide zeggen is echt waar,het spul blijft heel lang doorwerken en het duurt echt heel lang voor het uit je haar is als je haar niet al vanzelf afbreekt...
Ik heb het jaren gedaan, ging prima! En ik vond het mooier dan het geheel blonderen. Misschien dat highlights bij de kapper beter/mooier zijn nog, maar dat is duur en ik heb er geen goede ervaringen mee. Ik zou het gewoon proberen.

Heeft alles al gedaan met haar en zit nog steeds op hoofd
Ben zelf donkerblond maar het is nooit wit geworden hoor,gewoon een mooie kleur blond .Heb de eerste keer heel mijn haar ingespoten en ben een dag in de zon geweest .Daarna s'avonds uitgespoeld en gewassen [masker ed] .Daarna na een poos alleen mijn scheiding gedaan ,bij gebrek aan zon een half uur de fohn erop .Je hebt verschillende concentraties toch ? Ik gebruikte de regular,minder %waterstof.En eerlijk een veel mooier resultaat dan bij de kapper!!!.Geen stro terwijl ik fijn en dun haar heb wat bv totaal afbreekt bij een permanent
Ik heb spray van de HEMA. Heeft iemand specifiek met die spray ervaring? Op de fles staat tot 1 a 2 tinten lichter. Van mezelf ben ik ook donderblond. Na een goede zomer (lees: hele zonder buiten) goudblond.
Ik heb zelf dun en fijn haar en heb laatst ook 2x spray blond gebruikt. Ging allemaal prima. Ik gebruik het meestal alleen om even wat blonder te worden voor de zomer en de zon doet dan de rest. Zou het niet na elke wasbeurt gebruiken ofzo, maar als je het 1 a 2 keer per maand gebruikt kan het volgens mij weinig kwaad.

Ik ben inderdaad ook op de hoogte van de horrorverhalen... Maar ja, eigenwijs he!
En ik heb het ook gefohnt na die tijd en dat ging ook prima. Lijkt heel natuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven