Blondeerspray
dinsdag 20 april 2010 om 15:13
Ik heb net een spuitbusje blondeerspray gekocht bij de hema maar ik bedenk me nu: werkt het eigenlijk wel en is het wel verstandig om dit op droog lichtbeschadigt haar te gebruiken. (en dan droog als zijnde staat van het haar, bij gebruik moet je het in handdoekdroog haar sprayen)
Of zal ik eerst maar het herstellend masker gebruiken voordat ik aan die spray begin?
Of zal ik eerst maar het herstellend masker gebruiken voordat ik aan die spray begin?
dinsdag 20 april 2010 om 15:43
quote:flint schreef op 20 april 2010 @ 15:26:
Misschien eerst een beetje aan de conditie van je haar werken en het er dan in stoppen? Ik heb vorige week spray blond in m'n niet al te gezonde haar gedaan en ik merk weinig verschil qua conditie. En het is wel een stuk blonder .
Tis na de winter een beetje droog gebleven. Het breekt niet ofzo maar het is niet zo zacht als eerder. Ik kwam ook eigenlijk bij de hema voor een haarmaskertje. Die eerst maar eens gebruiken dus
Ik wil het graag wat lichter, dat staat zo zomers. maar de kapper is zo duur. (ik heb trouwens nog nooit iets van verf ofzo in mijn haar gedaan)
Misschien eerst een beetje aan de conditie van je haar werken en het er dan in stoppen? Ik heb vorige week spray blond in m'n niet al te gezonde haar gedaan en ik merk weinig verschil qua conditie. En het is wel een stuk blonder .
Tis na de winter een beetje droog gebleven. Het breekt niet ofzo maar het is niet zo zacht als eerder. Ik kwam ook eigenlijk bij de hema voor een haarmaskertje. Die eerst maar eens gebruiken dus
Ik wil het graag wat lichter, dat staat zo zomers. maar de kapper is zo duur. (ik heb trouwens nog nooit iets van verf ofzo in mijn haar gedaan)
dinsdag 20 april 2010 om 16:07
dinsdag 20 april 2010 om 16:11
Jaren blondspray gebruikt ,mooi natuurlijk resultaat en niet zo'n opvallende uitgroei.Maar mijn nekharen bleven erg donker .En mijn kapster was altijd erg negatief over de spray ondanks dat de conditie van het haar gewoon goed was.
Overgehaald om het toch maar te gaan verven .Minder natuurlijk resultaat,duidelijke uitgroei , duidelijk een grotere aanslag op mijn haar helaas .En best wel duur ivm blondspray,deed met een flesje een jaar .Zou graag weer deze spray willen gebruiken ,maar eerst de rest laten uitgroeien
Overgehaald om het toch maar te gaan verven .Minder natuurlijk resultaat,duidelijke uitgroei , duidelijk een grotere aanslag op mijn haar helaas .En best wel duur ivm blondspray,deed met een flesje een jaar .Zou graag weer deze spray willen gebruiken ,maar eerst de rest laten uitgroeien
woensdag 21 april 2010 om 12:26
Weet niet of voor jou hetzelfde geldt hoor, maar mijn haar komt opeens ontzettend donkerblond mijn hoofd uit, maar de punten zijn wel nog blond (en droog
) van vorig jaar strand en zee.
Ik heb pas blondspray alleen bij de haaraanzet gebruikt, en tot halverwege mijn haar uitgekamd. Het totaal leek toen wat lichter, en de punten zij er niet droger door geworden! Misschien ook een idee!
Ik heb pas blondspray alleen bij de haaraanzet gebruikt, en tot halverwege mijn haar uitgekamd. Het totaal leek toen wat lichter, en de punten zij er niet droger door geworden! Misschien ook een idee!
woensdag 21 april 2010 om 17:37
Als je al lichtbeschadigd haar hebt zoals jij zegt, dan zou ik het maar helemaal niet doen. Blondspray zal je haar dan echt tot stro maken waarna je het zo kunt afbreken.
Is je haar in topconditie, dan kan het wel maar dan zal het er ook droger van worden en eerder gespleten punten krijgen want je werkt met waterstofperoxide en die blijft doorwerken bij dit spul. Je kunt het niet meer uit je haar halen zoals bij gewone blondeer. En elke keer dat je dan in ze zon komt zal het lichter worden tot witblond toe.
Is je haar in topconditie, dan kan het wel maar dan zal het er ook droger van worden en eerder gespleten punten krijgen want je werkt met waterstofperoxide en die blijft doorwerken bij dit spul. Je kunt het niet meer uit je haar halen zoals bij gewone blondeer. En elke keer dat je dan in ze zon komt zal het lichter worden tot witblond toe.
donderdag 22 april 2010 om 00:13
quote:diezeltje schreef op 20 april 2010 @ 16:07:
Spray werkt wel, jaren gebruikt.
Maar waarom geen highlights, niet elke kapper is duur. Je hebt nu ook kappers die voor ¤ 14,= highlights zetten. Zelf goeie ervaring mee.
Toen mijn blonde haar steeds donkerder begon te worden toch maar stap gezet en eigenlijk wel heel blij mee.14Euro??! Waar is dat dan, en ik dat dan ook voor lang haar en een wel ervaren kapsalon?
Spray werkt wel, jaren gebruikt.
Maar waarom geen highlights, niet elke kapper is duur. Je hebt nu ook kappers die voor ¤ 14,= highlights zetten. Zelf goeie ervaring mee.
Toen mijn blonde haar steeds donkerder begon te worden toch maar stap gezet en eigenlijk wel heel blij mee.14Euro??! Waar is dat dan, en ik dat dan ook voor lang haar en een wel ervaren kapsalon?
donderdag 22 april 2010 om 09:12
donderdag 22 april 2010 om 09:37
donderdag 22 april 2010 om 09:47
Ben zelf donkerblond maar het is nooit wit geworden hoor,gewoon een mooie kleur blond .Heb de eerste keer heel mijn haar ingespoten en ben een dag in de zon geweest .Daarna s'avonds uitgespoeld en gewassen [masker ed] .Daarna na een poos alleen mijn scheiding gedaan ,bij gebrek aan zon een half uur de fohn erop .Je hebt verschillende concentraties toch ? Ik gebruikte de regular,minder %waterstof.En eerlijk een veel mooier resultaat dan bij de kapper!!!.Geen stro terwijl ik fijn en dun haar heb wat bv totaal afbreekt bij een permanent
donderdag 22 april 2010 om 12:05
Ik heb zelf dun en fijn haar en heb laatst ook 2x spray blond gebruikt. Ging allemaal prima. Ik gebruik het meestal alleen om even wat blonder te worden voor de zomer en de zon doet dan de rest. Zou het niet na elke wasbeurt gebruiken ofzo, maar als je het 1 a 2 keer per maand gebruikt kan het volgens mij weinig kwaad.
Ik ben inderdaad ook op de hoogte van de horrorverhalen... Maar ja, eigenwijs he!
Ik ben inderdaad ook op de hoogte van de horrorverhalen... Maar ja, eigenwijs he!