Mode & Beauty alle pijlers

Bont

18-07-2019 00:59 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,

Ik zit met iets: ik heb al jaren een zo geheten bont fetish. Hierdoor vind ik bont dus gewoon mooi en fijn. Nu wil ik toch wel graag een jas kopen met iets van een bontkraaf of iets anders, maar ik ben dan bang voor reacties. Ook ben ik bang dat iedereen denkt dat ik dan "fout" ben. Terwijl ik echt een relaxt, vriendelijk en sportief persoon ben. Heeft er iemand een tip wat ik kan doen?

Ik hoef niet te horen dat het zielig is of wat dan ook. Want dat is namelijk niet de rede waarom ik dit topic heb aangemaakt.
In volle zomer met een hittegolf op komst over bont beginnen?
Het moet niet gekker worden.


Of zijn die dingen nu in afslag omdat niemand ze nog wil?
Alle reacties Link kopieren
Chasin schreef:
18-07-2019 12:48
Mensen jank maar lekker verder dan, jammer dat jullie niet normaal mijn laatste alinea kunnen lezen. Prutsers... Ik pak altijd mijn eigen weg, doe ik met dit ook wel haha. Kan wel een slotje op dit topic.
Ben je altijd zo vriendelijk tegen anders denkenden? Wat een sportieve reactie zeg...
Alle reacties Link kopieren
Ah joh, de zoveelste ik heb niets beters te doen rellert die kickt op negatieve reacties. Niet op reageren.
Cum non tum age
noa schreef:
19-07-2019 08:36
Ah joh, de zoveelste ik heb niets beters te doen rellert die kickt op negatieve reacties. Niet op reageren.
Dat zal zijn fetisj wel zijn waarschijnlijk.
Ik snap de reacties nooit zo goed op het dragen van bont.
Ik vind bont dragen namelijk net zo erg als vlees eten of leren schoenen dragen.
Voor beide zaken hebben dieren geleden.
Snoetje-80 schreef:
19-07-2019 15:54
Ik snap de reacties nooit zo goed op het dragen van bont.
Ik vind bont dragen namelijk net zo erg als vlees eten of leren schoenen dragen.
Voor beide zaken hebben dieren geleden.
Dieren in de bontindustrie worden maar voor 1 ding gebruikt: Bont. Ze worden geslagen en vaak levend gevild. Met het vlees wordt niets gedaan. Daarnaast is bont nergens voor nodig.
Leer is zoals iemand al zei, een afvalproduct. Dieren worden hiervoor zover ik weet niet speciaal voor gefokt. Ze worden dus gebruikt voor vlees en leer. Vlees is voeding (wel nuttig dus). Ook in de vleesindustrie gaat er een hele hoop niet goed, dat ben ik met je eens. Dat moet echt anders. Ik vind het levend villen van dieren voor bont en ze dan nog levend op een stapel weg laten rotten toch nog een stuk erger. Beide moeten aangepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
............
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 21-07-2019 00:55
Reden: verkeerde reactie
96.88% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een poosje geleden bij de bushalte in gesprek met twee jongens met een bontrand om hun capuchon. Over van alles, ook over mode en merkkleding. Op een gegeven moment ik of het echt bont was. Ja, dat gaven ze toe. Maar vinden jullie dat dan niet zielig voor dat dier? Nee, zeiden ze, want het is maar een klein stukje.
Ze snapten niet dat dat niets uitmaakte. Ook voor een klein stukje moest een dier dood. Er wordt geen stukje uit zn vacht gesneden en het dier loopt gewoon weer rond. Daar hadden ze niet bij stilgestaan. Misschien denken ze er voortaan beter over na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven